InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Het einde van de wereld pas in 2220
nieuws uitgelicht

Het einde van de wereld pas in 2220

Er is de laatste tijd veel publiciteit geweest om het feit dat de wereld volgens meerdere orakels zou vergaan. Deze doemsdag zou 21 december 2012 zijn. De belangrijkste reden hiervoor was het aflopen van de Mayakalender. Wetenschappers en astronomen zijn er nu achter gekomen dat er een rekenfoutje is gemaakt.

Niet het einde in 2012

Na nieuwe berekeningen door wetenschappers, is het einde van de wereld toch niet op 21 december 2012. Dit staat in het tijdschrift NWT (Natuurwetenschap en techniek). Volgens hun is het probleem dat de Maya's vier kalenders hadden, die allemaal even ingewikkeld waren. Bovendien hadden de Spanjaarden alle papieren kalenders van de Maya's verbrand. De enige overgebleven aanwijzingen waren stenen bouwwerken. Volgens de nieuwe berekeningen is het einde van de wereld aangebroken ergens in 2220.

Doemscenario's

Wanneer de wereld toch mag vergaan, staan er volgens verschillende orakels een aantal minder prettige gebeurtenissen op ons te wachten. Gelukkig zal dit allen pas gebeuren in 2220, of toch 2012?

Niburu

Volgens sommigen zal er een nieuwe planeet aan de horizon verschijnen. Deze planeet X ook wel Niburu genoemd, zal naar de zon toe trekken. Hierdoor kunnen een aantal dingen gebeuren. Een mogelijkheid is dat de aarde een week stopt met draaien. Dit zal dan komen door de aantrekkingskracht van Niburu. Een ander scenario is, dat Niburu tegen onze planeet aan zal botsen, resulterend in een complete "Meltdown" van de aarde.

Verschuiving polen

Ook bestaat er de mogelijk heid dat de polen van de aarde zullen verschuiven. Dit zal resulteren in een gigantisch snelle klimaatverandering. Aardbevingen en tsunami's zullen de aarde voor weken terroriseren.

Nucleaire oorlog

Ook voorspeld de Mayakalender een grote hoeveelheid van geweld. Mensen vrezen nu al voor een potentiele nucleaire oorlog.

"2012" The Movie

Na de groeiende publiciteit om "doemsdag" speelde de filmindustrie daar natuurlijk direct op in. Er is zelfs al begonnen aan een film genaamd 2012. De film zou moeten laten zien hoe de wereld in 2012 zou vergaan. Helaas voor de filmmakers is er dus een rekenfoutje gemaakt. Het is nog niet bekend of de titel van de film nu gaat veranderen. De film zou op 12 november 2009 uit moeten komen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.nu.nl

Reageer op het artikel "Het einde van de wereld pas in 2220"

Reacties

Servanda (infoteur), 30-11-2009 21:40 #3

Vincentbolland (infoteur), 28-10-2009 16:37 #2
Inderdaad! Misschien leuk om hier ook nog een artikeltje over te schrijven! Bedankt voor de reactie!

Nesibe (infoteur), 28-10-2009 11:46 #1
Sommige bronnen maken melding van 2208 als het einde van de Mayakalender. Blijkbaar is de Mayakalender zo complex dat ze het nog niet volledig hebben ontcijferd… en vergissen is menselijk ;-)

Infoteur: VMusic
Laatste update: 06-11-2009
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Reacties: 3
Nieuws uitgelicht…
Schrijf mee!