InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Uggs voor mannen is de nieuwe trend

Uggs voor mannen is de nieuwe trend

Uggs zijn al jaren helemaal hot voor vrouwen, maar nu deze herfst ook de Hollywoodse mannen met Uggboots gespot zijn, breidt de trend zich in 2008 uit naar de mannen.

Wat zijn Uggs?

Uggs, oftewel Uggboots, zijn heerlijk warme laarzen: suede of leer aan de buitenkant, schapenvacht aan de binnenkant. De Uggs zijn al jaren populair onder vrouwen, met name omdat de Hollywoodse filmsterren zich de laatste winters op straat begeven met de Uggs aan hun voeten.

Uggs, mooi of lelijk?

Óf je vind Uggs helemaal te gek, óf je vindt Uggs oerlelijk. Er zijn mensen die de Uggboots echt afschuwelijk vinden en ze nooit zullen kopen. En er zijn mensen die niets liever willen dan een paar Uggs bemachtigen. De laarzen zijn echter behoorlijk prijzig, waardoor het voor vele enthousiaste mensen niet mogelijk is ze aan te schaffen. Een paar Uggs kost al gauw 200,--. Overigens biedt Uggs inmiddels ook een scala aan modellen die wel wat mooier zijn en worden er ook schoenen, tassen en accesoires van dit merk verkocht.

Waarom zijn Uggs een hype

De Uggs zijn een hype geworden doordat de vrouwelijke filmsterren in Hollywood er mee gingen lopen. Net zoals vaak met trends is het niet duidelijk waarom deze trend is ontstaan. Wel is het zo dat de Uggs heerlijk warm zijn in de winter en je met een paar Uggboots aan je voeten je ervan verzekerd kunt zijn dat je warm de winter door komt.

Uggs voor mannen

Na de trend die een paar jaar geleden ontstond zijn de Uggs nu ook helemaal trendy voor mannen. Bruce Willis, Leonardo DiCaprio, Harvey Keitel, Ben Affleck en Rolling Stonesgitarist Ronnie Wood zijn al gesignaleerd met de Uggboots aan hun voeten. Én één van de populairste filmstermannen is inmiddels gevallen voor de Uggboots: Orlando Bloom. Net als de vrouwen zijn deze mannen ook trendsetters en de verwachting is dat de verkoop van Uggboots voor mannen deze winter 2008/2009 zal gaan stijgen.
Overigens waren de Uggboots oorspronkelijk voor mannen gemaakt. Uggs zijn gemaakt in Australië en ontwikkeld voor mannen die veel buitenwerk moeten doen, bijvoorbeeld op de grote Australische boerderijen.

Verkoopadressen Uggs

Uggs zijn alleen in de duurdere, gespecialiseerde schoenenwinkels te koop. Voor verkoopadressen van Uggs kun je kijken op de website www.fashion.nl.
Vind je de Uggboots te duur, dan kun je ook op Marktplaats of Ebay terecht voor een paar tweedehands Uggs.

Namaak Uggs

Door de hype die de Uggs veroorzaken is er ook veel handel in namaak Uggs. Deze exemplaren zijn nep en zullen van een veel mindere kwaliteit zijn dan de echte Uggs, ze zijn dan ook behoorlijk goedkoper. Wanneer je een aanbieding ziet voor goedkope Uggs, dan zal het in de meeste gevallen gaan om namaak.
Gerelateerde artikelen
Uggboots, blijvend populair en tijdloosUggboots, blijvend populair en tijdloosUgg laarzen zijn immens populaire laarzen van schapenvacht. Het leer zit aan de buitenkant en de vacht zit aan de binnen…
UGG, wat is het en waar komt het vandaan?UGG, waar komt het vandaan? Waarom heet het zo? Waarom zijn UGG laarzen zo hip? Dit artikel verschaft u alle antwoorden…
Uggs schoonmaken, hoe doe je dat?Het schoonmaken van Uggs is niet ingewikkeld. In vijf eenvoudige stappen kun je de laarzen er weer als nieuw uit laten z…

Reageer op het artikel "Uggs voor mannen is de nieuwe trend"

Reactie

Onno, 10-01-2010 18:31 #1
Hoi,
Ik vind het belachelijk dat mannen het ook dragen, bij vrouwen staat het mooi, maar bij mannen?
Ik weet t niet. Ik heb nog niet mannen gezien met Uggs.
Groet, Onno (22)

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 08-11-2008
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!