InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Een Abraham of Sarah kun je huren of kopen

Een Abraham of Sarah kun je huren of kopen

Een Abraham of Sarah kun je huren of kopen Kent u iemand die binnenkort vijftig wordt en bent u opzoek naar een Abraham of Sarah? Er zijn diverse soorten Abraham- of Sarahpoppen te huur en te koop. Te denken valt aan een opvulbare- of een opblaasbare pop. Een Abraham of Sarah kunt u huren bij een verhuurbedrijf in partyartikelen. Wanneer u de pop meerdere malen wilt gebruiken, kan het interessant zijn om een Abraham of Sarah te kopen.

Betekenis Abraham of Sarah

Als een man vijftig geworden is, ziet hij Abraham. Een vrouw ziet Sarah als ze vijftig is geworden. De uitdrukking Abraham en Sarah is afgeleid uit de Bijbel. Abraham en Sarah zijn een echtpaar uit de Bijbel die op hoge leeftijd nog een zoon kregen. In de vierde druk van Van Dale betekende 'Abraham gezien hebben' dat iemand vijftig jaar oud is en nog niet is getrouwd. In de latere drukken in de Van Dale heeft 'Abraham hebben gezien' een andere betekenis, namelijk 'iemand die vijftig jaar is' en 'hij is gestorven'. Tegenwoordig doet het er niet meer toe of iemand is gestorven of vrijgezel is en heeft 'Abraham gezien hebben' maar één betekenis, namelijk 'vijftig jaar geworden zijn'.

Soorten Abraham- of Sarahpoppen

Abraham- en Sarahpoppen zijn er in diverse soorten en maten. Regelmatig ziet u een Abraham of Sarah die past bij degene die Abraham of Sarah ziet. Voor iemand die vijftig jaar wordt en bijvoorbeeld graag fietst, kan er voor een Abraham of Sarah worden gekozen die op een fiets zit.

Opblaasbare Abraham of Sarah

Een Abraham of Sarah die steeds vaker voorkomt, is een opblaasbare Abraham of Sarah. Veel van deze opblaasbare objecten zijn tussen de één en zeven meter hoog. Bij de meeste opblaasbare Abraham- of Sarahpoppen hoort een blower die het opblaasbare object voorziet van genoeg lucht. Verder horen er scheerlijnen en haringen bij die ervoor moeten zorgen dat de opblaasbare pop stabiel blijft staan.

Opvulbare Abraham of Sarah

Een opvulbare Abraham of Sarah is een pop die u zelf kunt opvullen met kranten of stro. Deze pop dient ook nog aangekleed te worden als Abraham of Sarah. U moet de pop dus zelf voorzien van passende kleding en een masker. Wanneer u een Abraham of Sarah wilt namaken die op iemand lijkt, dan is een opvulbare Abraham of Sarah interessant.

Abraham of Sarah huren of kopen

Wanneer u eenmalig een Abraham of Sarah nodig heeft is het raadzaam om deze te huren. Wanneer u een Abraham of Sarah meerdere malen wilt gebruiken, kan het interessant zijn om deze te kopen in plaats van te huren. Te denken valt in uw vriendengroep of in uw familie, waar meerder mensen op korte termijn Abraham of Sarah zien.

Huren

De huurprijs voor opblaasbare pop is in 2017 tussen de 20 en 60 euro inclusief BTW. Voor een langere periode betaalt u vaak extra kosten. Het verhuren van Abraham- en Sarahpoppen gebeurt vaak plaatselijk. Op de website van huren.nl kunt u eenvoudig zoeken of er bij u een locatie in de buurt is waar Abraham- en Sarahpoppen worden verhuurd. De prijzen kunt u op de website vergelijken. Een Abraham of Sarah wordt meestal gehuurd voor een periode van drie dagen, een weekend of een week. De huurprijs die wordt gegeven is meestal voor drie dagen. De tweede dag van deze periode is meestal de dag dat iemand Abraham of Sarah ziet. Het voordeel van een Abraham of Sarah huren bij een plaatselijk verhuurbedrijf, is dat u deze zelf op kunt halen. Het is ook mogelijk dat deze plaatselijke verhuurbedrijven de Abraham of Sara komen bezorgen. Voor het bezorgen kunnen extra kosten worden gerekend. Naast plaatselijke verhuurbedrijven zijn er ook landelijke verhuurbedrijven die Abraham- en Sarahpoppen verhuren. Verhuurbedrijven die landelijk actief zijn, zijn Sarah en Abraham express en verhuurwinkel.nl. Bij deze landelijke verhuurbedrijven worden de Abrahams en Sarah gratis bezorgd en bij u opgehaald.

Kopen

U kunt ook een Abraham of Sarah kopen. Het kopen van een Abraham of Sarah is duurder dan het huren hiervan. Wanneer u Abraham of Sarah meerdere keren nodig heeft, kan dit goedkoper zijn dan huren. Een veelverkochte Abraham- of Sarahpop, is de opvulbare pop. Deze pop is goedkoop in de aanschaf. Het enige wat u moet doen is deze pop opvullen met kranten of stro en aankleden. U kunt kleding gebruiken die degene die Abraham of Sarah ziet, vaak aan heeft. Te denken valt bijvoorbeeld aan werkkleding of hardloopkleding als degene vaak hardloopt. In 2017 hebt u een opvulbare pop vanaf ongeveer 15 euro. Een opvulbare pop kunt u kopen in een feestwinkel, maar ook online bestellen op bijvoorbeeld bol.com of een webshop in feestartikelen.

Een duurdere pop in de aanschaf is een opblaasbare pop. Een pop met een hoogte van ongeveer 1,40 meter heeft u vanaf 21 euro. Deze pop blaast u op, waarna u vervolgens de luchtinlaat kan afsluiten. Hierdoor is er geen blower nodig. Wanneer de pop groter is dan 1,40 meter en door een blower voorzien moet worden van lucht, komt de aanschafprijs boven de 300 euro.

Abraham of Sarah zetten

Een Abraham of Sarah zetten gebeurt vaak in de avond, voordat de jarige persoon vijftig wordt. Bij het zetten van een Abraham of Sarah wordt de voortuin door vrienden of kennissen versierd met de pop en eventueel slingers en/of een bord met vijftig. Ook komt het voor dat vrienden of kennissen van de jarige persoon de tuin vroeg in de morgen versieren en vervolgens bij de jarige persoon gaan ontbijten. Voordat u een tuin gaat versieren, kunt u proberen te achterhalen of de jarige persoon dit wel op prijs stelt. Niet iedereen wil graag in de belangstelling staan of een Abraham of Sara in de tuin hebben.
© 2017 Thijs1993, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Abraham zien bij 50 jaar: hoezo?Abraham zien bij 50 jaar: hoezo?Abraham zien bij 50 jaar. Een Abraham of Sarah krijgen, gebeurt op een 50e verjaardag en gaat vaak gepaard met een speci…
Joodse Bijbel: Het verbond tussen G'd en AbrahamJoodse Bijbel: Het verbond tussen G'd en AbrahamG'd belooft Abram een rijk nageslacht. Hoewel Abram oud is en geen kinderen heeft gelooft hij G'd. G'd vertelt Abram dat…
Smoking of galajurk huren of kopen, waar moet u zijn?Smoking of galajurk huren of kopen, waar moet u zijn?Aan het eind van het jaar stormen we weer met zijn allen op de feestdagen af en niet zelden worden we uitgenodigd voor g…
Opblaasbaar zwembad: waar moet je op letten bij de aanschaf?Een opblaasbaar zwembad is ideaal. Lekker afkoelen in eigen tuin, zonder dat je daarvoor naar het strand hoeft. In de wi…
Abraham-Ibrahim - Oorsprong van de naamIbrahim, Abraham genoemd in het Nederlands, verwijst naar de aartsvader Abraham. Betekenis van de naam is “vader van vel…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Anemone123, Pixabay
  • https://onzetaal.nl/taaladvies/abraham-sara-gezien-hebben
  • https://www.huren.nl/
  • https://www.bol.com/nl/p/opblaasbare-abraham-pop-en-masker/9200000074304879/?suggestionType=typedsearch

Reageer op het artikel "Een Abraham of Sarah kun je huren of kopen"

Infoteur: Thijs1993
Gepubliceerd: 17-07-2017
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!