Je leeftijd laten schatten op de site "How Old Do I Look"

Je leeftijd laten schatten op de site "How Old Do I Look" Zolang je nog geen 18 bent, vind je het prettig als je ouder wordt geschat. Maar vanaf midden 20, vinden de meesten van ons dat niet meer zo grappig. Maar de mening van je ouders, je beste vriend of de buurman is wat dat betreft niet erg betrouwbaar. Dus waarom niet een objectief, professioneel programma om hulp gevraagd? Wel, dat is nu mogelijk: de website "How Old Do I Look" analyseert je foto en schat op basis daarvan je leeftijd.

Microsoft verrast door eigen succes

Microsoft heeft de app in 2015 ontworpen voor een conferentie van softwareontwikkelaars. Op het blog van "How Old" schrijven de verantwoordelijken dat ze zelf verrast zijn door het succes van de applicatie. Toen de toepassing nog maar enkele dagen online was, werd die al meer dan 1,5 miljoen keer gedeeld op Facebook en meer dan 95.000 keer op Twitter. Microsoft belooft overigens ook de geüploade foto's niet op te slaan, maar om die alleen te gebruiken voor de leeftijdsschatting. Om die leeftijd te bepalen, gebruikt het bedrijf de eigen software voor gezichtsherkenning.

Entertainment-tool in no time razend populair op internet

Als het jou ook altijd zo stoort dat je leeftijd verkeerd geschat wordt, probeer de site dan maar eens uit. Wat de “HowOldRobot” voorspelt, kan soms heel grappig zijn. De applicatie evolueerde enkele maanden na de introductie al tot een razend populaire nieuwe internet-hype. Natuurlijk kan je ook de foto van je geheime liefde of je favoriete filmster laten analyseren.

App kan niet goed overweg met plastische chirurgie

Met name sommige celebs komen goed weg in de leeftijdsschatting. Erg complimenteus kan het programma zijn als er plastische chirurgie in het spel is. Ter illustratie: Marijke Helwegen (in 2015 66 jaar) is in ons land een toonbeeld van plastische chirurgie. Het algoritme van Microsoft schatte Marijke zomaar even 24 jaren jonger in, meer dan een derde van haar werkelijke leeftijd... Kennelijk kan het algoritme het onderscheid tussen plooien en rimpels niet goed maken. Wie wat gekke bekken trekt en dan een afbeelding van zichzelf laat analyseren, zal versteld staan van het resultaat.

Weer een keer 14 zijn?

Weer een keer 14 zijn? Het kan op de site How old do I look? Upload op How-Old.net gewoon een foto vanaf je computer of smartphone en na een korte analyse zegt “How old do I look?” van jou en alle andere personen op de foto, hoe oud ze zijn. Dat kan soms leiden tot hilarische toestanden: denkt het programma dat je op de ene foto 14 jaar bent, op een andere wordt je werkelijke leeftijd van 50 benaderd.

Programma staat garant voor dolle pret

Kortom: How-Old.net is onschuldig vermaak voor selfies met je beste vriendin, je vriend of je ouders. Gewoon een keer uitproberen. Het programma staat garant voor dolle pret:
  • je moeder die er 10 jaar ouder uitziet dan jezelf;
  • en de Mona Lisa die bijna van dezelfde leeftijd is;

Wie al dit soort emotionele hoogte- en dieptepunten een keer wil beleven, moet het programma “How old do I look” zeker een keer uitproberen, maar erger je niet eraan. Je echte leeftijd kan geen enkele HowOldRobot bepalen. Per slot van rekening ben je zo oud als je je voelt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Nvodicka, Pixabay
  • https://how-old.net/themagic
  • http://www.grazia.nl/showbizz/zo-oud-worden-de-celebs-geschat-volgens-de-nieuwste-app
  • http://www.flabber.nl/artikel/het-internet-probeert-de-how-old-do-i-look-app-helemaal-stuk-te-maken-44462

Reageer op het artikel "Je leeftijd laten schatten op de site "How Old Do I Look""

Reactie

Isabella (infoteur), 19-12-2015 23:16 #1
Leuk artikel! Heb de app zelf ook een keer uitgeprobeerd en werd de ene keer jonger geschat, maar de andere keer ouder haha. Reactie infoteur, 21-12-2015
Dank voor je compliment Isabella.

Infoteur: Serkozy
Gepubliceerd: 18-12-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!