InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Albert Heijn bezorgservice

Albert Heijn bezorgservice

Albert Heijn bezorgservice Keuze uit ruim 25.000 artikelen van de Albert Heijn, Etos en Gall&Gall, en gewoon bij u thuisbezorgd. De Albert Heijn bezorgservice bestaat in 2014 meer dan 10 jaar, maar sinds de afgelopen twee jaar breidt de service zich uit en zijn er steeds meer provincies waar u gebruik kunt maken van deze service.

Albert Heijn

In 1887 nam Albert Heijn de kleine winkel van zijn vader over. De jonge Albert breidde zijn winkel al snel uit en opende een nieuwe winkel in Purmerend waar hij zelfgebakken koekjes en zelfgebrande koffie verkocht. In 1910 was Albert de eigenaar van tien filialen en in 1928 nam hij de stap om de winkel zijn eigen naam te geven. Vanaf dat moment is de winkelketen Albert Heijn ontstaan en is deze steeds groter geworden met meer keuze in artikelen en meer service.

In 1952 opende Albert Heijn de eerst zelfbedieningszaak van Nederland, een totale verandering. Klanten werden niet langer één voor één geholpen maar konden nu zelf hun benodigde producten pakken en afrekenen bij de kassa. Er volgden al snel 5 nieuwe supermarkten en op de dag van vandaag is Albert Heijn de grootste supermarktketen van Nederland met ruim 850 winkels en een webwinkel.

Wat is de AH bezorgservice?

Sinds 2010 is het mogelijk om via pc, tablet of mobiel een bestelling te plaatsen op de website van Albert Heijn. Hiervoor is het altijd mogelijk geweest voor bedrijven en instellingen om boodschappen te laten bezorgen door het dichtstbijzijnde Albert Heijnfiliaal. In 2012 is de naam van de bezorgservice veranderd van Albert naar ah.nl. omdat Albert Heijn sinds 2012 ook de producten van Etos en Gall&Gall bezorgd. Ah.nl duidt direct de website aan waar het mogelijk is om de boodschappen te bestellen.

Als u boodschappen bestelt via ah.nl, worden deze bij u thuisbezorgd tot in de keuken op het door u gewenste tijdstip. U heeft altijd keuze uit meerdere tijdstippen die verbonden zijn aan bepaalde bezorgkosten. Kiest u ervoor om tussen een tijdsbestek van twee uur te laten bezorgen, dan betaalt u meer bezorgkosten dan als u voor een tijdsbestek van vier uur kiest. Ook de bezorgdag heeft effect op de bezorgkosten. Zo is het mogelijk dat het laten bezorgen op de ene dag duurder is dan een andere dag. Dit is afhankelijk van uw bezorgregio.

Hoe worden de boodschappen verpakt?

Alle boodschappen worden verpakt in klapkratten, koelboxen en vriesboxen. Alle houdbare producten en niet gekoelde producten bevinden zich in een klapkrat. Voor een klapkrat betaalt u 4,- statiegeld. De klapkratten kunt u bij de volgende bestelling weer inleveren en het statiegeld wordt dan verrekend.

De koelproducten worden in een speciale koelbox koud gehouden met grote koelelementen. Uit onderzoek is gebleken dat deze hoeveelheid elementen perfect is om de producten koud te houden. Mocht een bezorger in een koelbox minder dan zes elementen aantreffen, dan mag de inhoud van de koelbox niet geleverd worden. U kunt in overleg met de klantenservice een nieuw bezorgtijdstip van de koelproducten kiezen of uw geld terug krijgen.

De vriesproducten worden in een speciale vriesbox bevroren gehouden met zes zakjes droog ijs. Dit ijs zorgt voor een optimale koeling van vriesproducten en zorgt ervoor dat het minimaal -18 graden Celsius blijft in de vriesbox. Net als bij de koelbox dient een vriesbox minimaal zes zakjes droog ijs te bevatten. Als dit niet het geval is, mag de bezorger de vriesproducten niet leveren en kunt u als klant in overleg met de klantenservice een nieuw tijdstip voor uw vriesproducten uitkiezen of uw geld terug krijgen.

Alle boodschappen worden binnen 24 uur tijd ingepakt én bij u thuis bezorgd. Op deze manier verzekerd Albert Heijn u altijd van verse producten.

Hoe worden de boodschappen geleverd?

Als u uw bestelling geplaatst heeft, heeft u gekozen voor een bepaald tijdstip waarop de boodschappen bij u thuis of op uw werk bezorgd zullen worden. De bezorger rijdt naar het door u aangegeven adres en belt bij u aan. Er wordt van u verwacht dat u op het gekozen tijdstip thuis bent. Mochten er problemen zijn waardoor u niet thuis kunt zijn, dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de klantservice zodat er een ander tijdstip ingepland kan worden.

De bezorger rijdt in een speciaal op maat gemaakte bakwagen waarin maximaal vier karren staan. Op de karren staan de klapkratten, koelboxen, vriesboxen en eventuele bulk zoals kratjes bier, sixpacks drinken en wc papier. Uw bestelling kan meerdere klapkratten en koelboxen bevatten. De bezorger verzamelt uw bestelling in de bus en levert de bestelling vervolgens af bij u in huis. U kunt betalen via de mobiele pin die de bezorger bij zich heeft. Het is voor bedrijven ook mogelijk om de boodschappen op rekening te laten zetten.

Wat als er iets niet goed is?

Mocht het zo zijn dat er iets niet goed is aan uw bestelling, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van ah.nl. U kunt denken aan versproducten die niet goed zijn, producten die op of over de datum zijn, kapotte verpakkingen of niet geleverde producten. Mocht u een mankement opvallen terwijl de bezorger nog aanwezig is, dan kunt u dit direct aan de bezorger melden. De bezorger zal zelf een beslissing maken wat hij/zij ermee doet of overlegt met de klantservice hoe te handelen. U kunt de klantenservice van ah.nl bereiken op telefoonnummer 0800-0305 of per mail.

Is het mogelijk om bij u in de buurt te bestellen via ah.nl? Kijk hier om erachter te komen.
© 2014 - 2018 Brittb, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Albert: Al jouw boodschappen van Albert Heijn thuisbezorgdWanneer je lui bent, ziek of slecht ter been vormt de bezorgservice van Albert, Albert.nl, een oplossing. Je bestelt je…
Albert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn, ook wel bekend onder de afkorting AH, is de grootste supermarktketen van Nederland met bijna duizend winke…
Albert Heijn, de grootste supermarkt van NederlandAlbert Heijn, de grootste supermarkt van NederlandDe Albert Heijn is al enige tijd ronduit de grootste supermarktketen van Nederland. Sterker nog, één op de 3 supermarkte…
Albert Heijn zelfscanHet zelf scannen van je boodschappen is in de Albert Heijn winkels inmiddels een bekend begrip geworden. Bij binnenkomen…
Albert Heijn: Salaris uitbetalingen 2012 + PersoneelskortingAlbert Heijn: Salaris uitbetalingen 2012 + PersoneelskortingHeb je een (bij)baan bij Albert Heijn? Ben je benieuwd wat de betaaldata van je salaris zijn? Kijk dan in het onderstaan…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Tookapic, Pixabay
  • Ah.nl

Reageer op het artikel "Albert Heijn bezorgservice"

Infoteur: Brittb
Laatste update: 16-10-2016
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!