InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Dutch Design Week 2018: tickets en tijden

Dutch Design Week 2018: tickets en tijden

Van 20 tot en met 28 oktober 2018 wordt in Eindhoven de Dutch Design Week georganiseerd. Tijdens dit evenement vinden er op bijna 100 locaties in Eindhoven activiteiten plaats die te maken hebben met vooruitstrevende technologieën en design. Meerdere producten die voor het eerst werden getoond tijden de Dutch Design Week zijn later uitgegroeid tot wereldwijd gebruikte producten. Het evenement past perfect bij de technologische sector die zo prominent aanwezig is in Eindhoven.

Dutch Design Week

Elk jaar in oktober staat de stad Eindhoven 9 dagen lang in het teken van de Dutch Design Week. De Dutch Design Week is internationaal vermaard en zeer grootschalig. Met meer dan 300 evenementen op bijna 100 locaties in de stad Eindhoven is er voor ieder wat wils te beleven, te ervaren, te doen en te zien op het gebied van design en technologie. Bezoekers van de Dutch Design Week kunnen onder andere workshops, lezingen, experimenten, presentaties en tentoonstellingen bezoeken. Maar ook tal van festiviteiten en prijsuitreikingen worden georganiseerd. Het is geen wonder dat de Dutch Design Week in Eindhoven wordt georganiseerd. Vanwege de lange technologische geschiedenis van Eindhoven en het feit dat Eindhoven ook tegenwoordig vooroploopt in technologie en design is het evenement hier perfect op de plaats. Jaarlijks bezoeken ruim 200.000 personen het evenement. In 2018 vindt de Dutch Design Week plaats van 20 tot en met 28 oktober 2018.

Tickets

Het evenement is grotendeels gratis te bezoeken. Het gros van de locaties en evenementen zijn namelijk vrij toegankelijk voor iedereen. Enkele grote locaties vragen entreegelden aan de deur. Om de locaties Van Abbemuseum, Design Academy Eindhoven, Designhuis, Dutch Design Awards exhibition en Klokgebouw te bezoeken moet ook entree worden betaald. Hiervoor kan een passe-partout worden gekocht waarmee deze locaties kunnen worden. Met een passe-partout mag je deze locaties zo vaak bezoeken als je maar wilt. Alleen de Dutch Academy Eindhoven kan maar eenmaal worden bezocht. Een passe-partout kost € 18,50.

Locaties

Het evenement wordt georganiseerd op tal van locaties in Eindhoven. De locaties zijn grofweg onder te verdelen in 3 geografische clusters, te weten:
  • Area Inner City (binnenstad Eindhoven): focus op mode, innovatie en concepten.
  • Area Strijp S/T/R (stadsdeel Strijp): focus op talentvolle en bekende ontwerpers waar de maakindustrie en het bedrijfsleven centraal staan. De setting is van industriële aard.
  • Area East (het oostelijke deel van Eindhoven - stadsdeel Tongelre): focus op experimentele design initiatieven

Programma

Het programma is te vinden op de website van de Dutch Design Week (ddw.nl). Hier kan eenvoudig op de kaart worden gezocht naar de locaties en bijbehorende programma's. Het is mogelijk om gericht te zoeken naar programma's die aansluiten bij je interesses. Zo kan je een selectie uitvoeren op:
  • Area: Inner City, Strijp, East of overig
  • Soort evenement: bijvoorbeeld expositie, workshop, lezing, enzovoorts
  • Dagen: welke dag of dagen wens je de Dutch Design Week te bezoeken
  • Soort design: bijvoorbeeld product design, textiel en mode, fooddesign, grafisch ontwerp, enzovoorts
  • Thema: bijvoorbeeld mobiliteit, gezondheid, zakelijk, 3d printen, enzovoorts.

Openingstijden

De openingstijden variëren uiteraard per evenement, een lezing duurt bijvoorbeeld niet de hele dag. Om gericht een evenement te bezoeken moet je het programma raadplegen. Bezoekers die niet gericht één of meer evenementen willen bezoeken maar gewoon ter plekke willen beslissen wat ze willen bezoeken kunnen gebruik maken van de algemene openingstijden van de Dutch Design Week. Wie de Dutch Design Week bezoekt tijdens de algemene openingstijden heeft altijd genoeg om te bezoeken. De algemene openingstijden per gebied zijn:
  • Inner City: 10.00 - 20.00 uur
  • Strijp S/T/R: 11.00 - 18.00 uur
  • East: maandag tot en met vrijdag van 16.00 - 21.00 uur en op zaterdag en zondag van 12.00 - 21.00 uur.

Bereikbaarheid

Aangeraden wordt om de Dutch Design Week te bezoeken met het openbaar vervoer. Op loopafstand van gebied Strijp S/T/R is het treinstation Eindhoven Beukenlaan gelegen. Het gebied Inner City is bereikbaar via het treinstation Eindhoven Centraal Station. Ook per auto is het evenement goed bereikbaar. Eindhoven is bereikbaar via de snelwegen A2 (Den Bosch, Amsterdam, Maastricht), A58 (Tilburg, Rotterdam), A67 (Antwerpen, Venlo), A270 (Helmond) en A50 (Nijmegen). Parkeren is mogelijk bij diverse parkeergarages in de binnenstad en Strijp S/T/R. Een overzicht van alle parkeergarages inclusief tarieven vind je op https://www.eindhoven.nl/stad-en-wonen/stad/parkeren

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Weekendje weg in EindhovenEindhoven is met meer dan 200.000 inwoners de grootste Nederlandse stad onder de rivieren en de op vier na grootste van…
Bekijk de genomineerde jurken van Máximanieuws uitgelichtBekijk de genomineerde jurken van MáximaTwee jurken die koningin Máxima aan had gedurende de troonswisseling op 30 april maken kans op een onderscheiding van de…
Dutch treat: het woord ‘Dutch’ in de Engelse taalHet ieder voor zich betalen bij een gezamenlijk etentje noemt men in het Engels 'Dutch treat'. In de Engelse volksmond z…
Interieur trends: Dutch Design en assymmetrieInterieur trends: Dutch Design en assymmetrieDe trend voor het interieur is onder meer klassiek en comfort. Een andere trend is sterk in opkomst. Namelijk de interie…
De bijnamen van de NederlandersDe bijnamen van de NederlandersNederlanders hebben een aantal bijnamen in het buitenland. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld kaaskoppen. Sinds wanne…
Bronnen en referenties
  • www.ddw.nl

Reageer op het artikel "Dutch Design Week 2018: tickets en tijden"

Reacties

Nicole, 25-10-2016 09:48 #3
Hallo,
Is het ook mogelijk om een ticket voor de ddw ter plekke te kopen en niet online?
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Nicole Hijzelaar

Jaap van der Reijden, 15-10-2016 20:32 #2
Hoe kom in aan de z.g."voorverkoop tickets"
m.vr.gr.

Ton Stekelenburg, 21-10-2015 23:23 #1
Hierboven staat duidelijk: kaartjes online 12,50. Als ik ga zoeken om de kaartjes te bestellen is de prijs plotseling 16,50! Hoe is dit mogelijk? Reactie infoteur, 26-10-2015
U heeft gelijk, het is weggehaald

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 03-09-2018
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: Grote evenementen
Reacties: 3
Schrijf mee!