InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Libelle Zomerweek 2017: openingstijden en kaarten

Libelle Zomerweek 2017: openingstijden en kaarten

Libelle Zomerweek 2017: openingstijden en kaarten Van 15 tot en met 21 mei 2017 vindt de Libelle Zomerweek weer plaats in Almere op het Almeerder Strand. Tijdens de Libelle zomerweek wordt het terrein sfeervol ingericht en kunnen de bezoekers genieten van een heerlijke, ongedwongen en zomerse sfeer. Tijdens de Libelle Zomerweek wordt er vrij baan gemaakt voor thema's als mode, beauty, woonartikelen, muziek, voeding, boeken, enzovoorts. De Libelle Zomerweek is uiteraard een initiatief voortvloeiend uit het tijdschrift Libelle. Echter zijn ook niet-lezers van de Libelle welkom tijdens de jaarlijkse Zomerweek.

Libelle Zomerweek

De Libelle Zomerweek is ooit bedacht door een lezeres en is in feite een vertaling van het papieren tijdschrift Libelle naar de ‘echte wereld’. De sfeer van het evenement ademt daarom ook dezelfde sfeer uit als het tijdschrift. Elk jaar wordt de Libelle Zomerweek georganiseerd, telkens in een ander thema. Er zullen circa driehonderd exposanten aanwezig zijn die de laatste tips en trends presenteren op het gebied van mode, beauty, voeding, lifestyle, kleding, decoratie, woon- en tuinproducten, muziek, boeken, enzovoorts. Tijdens de gehele week treden verschillende artiesten op en er kan worden deelgenomen aan tal van workshops (bijvoorbeeld op het gebied van cosmetica en verzorging). Ook voor de innerlijke mens wordt gezorgd, er zijn voldoende eet- en drinkgelegenheden.

Locatie en adres

Jaarlijks vinden ruim 80.000 bezoekers (grotendeels Libelle lezeressen) de weg naar het terrein van de Libelle Zomerweek. De Libelle Zomerweek vindt plaats in Almere op het Almeerderstrand. Het adres van deze locatie is IJmeerdijk 1 te Almere.

Openingstijden

De openingstijden van de Libelle Zomerweek zijn van maandag 15 tot en met zondag 21 mei 2017 iedere dag gelijk. Om 10.00 uur begint het evenement en de deuren sluiten om 18.00 uur.

Kaartverkoop en entreeprijzen

De entree voor de Zomerweek bedraagt € 19,25. Deze prijs geldt voor bezoekers die een kaartje aan de deur kopen. Wie echter een kaartje (e-ticket) koopt voor 18 mei betaalt slechts € 15,95. De kaarten zijn onder andere via de website van Libelle Zomerweek te koop. Kinderen tot en met drie jaar mogen gratis naar binnen. Kinderen van 4 tot en met 11 jaar betalen € 8,25 entree. Op de slotdag mogen alle kinderen gratis naar binnen.

Bereikbaarheid

Het terrein van de Libelle Zomerweek is zowel met de auto en met het openbaar vervoer te bereiken.

Auto

Wie met de auto reist neemt het beste de snelweg A6 (afslag 2 Almeerderzand). Vanaf de afslag is het evenement meteen duidelijk aangegeven. Parkeergelegenheid is er voldoende. Van het parkeerterrein rijden er pendelbussen (3 haltes) naar het terrein. Houd wel rekening met parkeerkosten.

Openbaar vervoer

Reizigers met het openbaar vervoer kunnen met de trein naar treinstation Almere Centrum reizen. Pendelbussen brengen je vervolgens naar het festivalterrein. Voor het evenement zijn speciale combikaarten te koop waarmee gereisd kan worden vanaf elk NS-treinstation in Nederland. De kosten bedragen tussen de € 27,- en € 30,- per combiticket (inclusief entree Libelle Zomerweek).

Overige tips

  • De rustigste dagen zijn waarschijnlijk de eerste en de laatste dag van het evenement.
  • Invaliden in een rolstoel mogen gratis een begeleider meenemen (neem wel je invalidenkaart mee)
  • Je kunt geld pinnen op het terrein, maar vanwege drukte wordt geadviseerd tevoren al voldoende geld te pinnen
  • Huisdieren zijn niet toegestaan, een blindengeleidehond wel

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Alle informatie over tijdschrift LibelleAlle informatie over tijdschrift LibelleOp 13 april in het jaar 1934 wordt tijdschrift 'Libelle' voor het eerst uitgegeven. In dit wekelijks verschijnende tijds…
Tijdschrift Libelle: het grootste vrouwenblad van NederlandTijdschrift Libelle: het grootste vrouwenblad van NederlandVrouwentijdschriften zijn erg populair, zowel mannen als vrouwen lezen de tijdschriften in de trein, bij de kapper, in d…
Trind Keratin Treatment: een kuur voor beschadigde nagelsAls het om nagelproblemen gaat is het cosmeticamerk Trind een echte troubleshooter. Trind Keratin Treatment is een kuur…
Evenementen georganiseerd in Flevoland in mei 2012Evenementen georganiseerd in Flevoland in mei 2012De lente is weer in het land. Tijd voor evenementen. In Nederland worden er veel georganiseerd. Mei is de maand van Bevr…
Deventer boekenstadBij Deventer boekenstad denk je meteen aan de jaarlijkse boekenmarkt. Deventer heeft echter een grote boekenhistorie en…
Bronnen en referenties
  • www.libellezomerweek.nl

Reageer op het artikel "Libelle Zomerweek 2017: openingstijden en kaarten"

Reacties

Hanna Waterman, 11-05-2017 16:36 #26
Gaan er pendelbussen van Almere Centrum naar de Libelle beurs? en hoe vaak?

Maartje Bongers, 08-04-2017 13:09 #25
Tot hoe laat rijden de gratis bussen van´het station naar het Almeerderstrand tijdens de libelle zomerweek 2017? Kan ik om half 1 of 1 uur nog met een bus daar komen? Vriendelijk dank bvb.

Helen, 20-03-2017 10:57 #24
Ik wil graag kaarten voor libellezomerweek 2017 samen met een treinticket bestellen. Kan er alleen niet achter komen waar ik deze kan bestellen.

Cristel, 10-03-2017 13:14 #23
Hallo,
ik heb een vraag over het invalide parkeren bij libelle zomerweek. Waar kan ik zo dicht mogelijk bij de ingang kan parkeren met m'n auto, ik heb een invalidekaart? Wil graag komen.

Marleen, 07-03-2017 19:16 #22
Zou graag een combi libelle zomerweek willen bestellen… maar kan het nergens vinden.

M. Mars, 06-03-2017 08:55 #21
Ik probeer al diverse dagen kaarten te bestellen voor de Libelleweek. De eerste dag lukte het zover dat ik tot de betaling kwam. Toen kreeg ik een melding dat ik verkeerde wijzigingen gemaakt zou hebben. Nogmaals de hele procedure door gegaan. Alleen gedaan wat de site aangaf. Zelfde melding. Dacht probeer morgen weer. Daarna is het niet meer gelukt via libellezomerweek.nl/abonneekorting in te loggen. Geprobeerd Eventim te bellen, moest zolang wachten dat al mijn kortingen nu wel opgebruikt zijn. Eventim ook niet gekregen. Wat nu?

Johanna Mellema, 03-03-2017 11:44 #20
Ik lees aanbiedingen onder hoofdstuk openbaar vervoer.
Er worden prijzen genoemd van 27 euro tot 30 euro per combiticket inclusief entree.
Wat krijg je hiervoor?
Dus toegang en reiskosten ( retour )?

Yvonne Pothuizen, 02-03-2017 18:52 #19
Goedenavond, ik wil graag kaartjes voor trein en Libelle zomerweek 19 mei bestellen. Ik zie geen mogelijkheid voor treinkaartjes voor zomerweek Libelle 2017. Wie kan mij helpen?

T. Bootsman, 09-02-2017 12:40 #18
Goede morgen, ik wil graag kaartjes bestellen voor de Libelle zomerweek, maar ik kom maar niet op de site waar ik dat kan doen. Kunt u mij daar verder meehelpen. Ik doe dit al vele jaren maar nu lukt het me niet om op die site te komen.
Vriendelijke groeten van mevr. C.T.M. Bootsman van Rijn

Monique, 23-05-2016 20:41 #17
Goedendag, vanmorgen toen ik mijn auto moest parkeren op een slijk parkeerplaats zei ik nog tegen een verkeersregelaar dat de kans groot was dat ik aan t einde van de dag met mijn BMW met automaat vast kwam te zitten, maar nee ik moest hem daar parkeren. We stapten rond 17 u in de auto en ik zette hem terug uit en jawel hoor ik zat vast. Geroepen en gezwaaid naar de verkeersregelaars, niemand kwam helpen. En daar betaal ik dan parkeergeld voor. 2 jongens kwamen van de beurs af en hebben ons geholpen. Jammer dat ik hier geen foto's kan plaatsen van hoe wij in de modder vast zaten. Wij gaan al jaren naar de Libelle beurs maar wat wij vandaag op t terrein en met de vriendelijk/behulploze verkeersregelaars hebben meegemaakt kan niet door de beugel. Mvg Monique.

S. Schokker, 23-05-2016 10:36 #16
Ik heb twee kaarten besteld voor de Libelle Zomerweek, voor zondag 29 mei. De toegangskaarten zijn afgeschreven op mijn giro d.d. 6 mei. Hoe kom ik nu aan mijn toegangskaarten, ik heb nog niets gehoord of ontvangen.
Kunt u mij verder helpen? Vriendelijke groet, S. Schokker.

Ida Kootstra, 22-05-2016 12:02 #15
Als invalide mag de begeleider gratis mee maar je moet wel je invalideparkeerkaart laten zien. Beetje vreemd want die moet toch in de auto liggen of zijn er geen speciale plaatsen voor invaliden?

Monique, 19-05-2016 10:21 #14
Wij willen graag op dinsdag maar ik heb al kaartjes voor de woensdag in huis, kunnen wij dit nog omruilen, door omstandigheden kunnen wij woensdag niet.

vr gr Monique

Alexandra, 10-05-2016 23:09 #13
Ik heb kaarten voor donderdag, maar we zijn verhinderd en willen graag vrijdag, kan dat? Reactie infoteur, 14-05-2016
Ik adviseer u om contact op te nemen met de organisatie van Libelle Zomerweek

Diana, 10-05-2016 20:07 #12
Goedenavond, ik wil graag 3 kaarten bestellen en een parkeerkaart. Ik las net dat een begeleider van een rolstoelganger gratis is klopt dit? Hoe kan ik dan verder gaan om de juiste kaarten te bestellen? Groeten Diana

Anja, 03-05-2016 17:52 #11
Helaas mogen niet alle invaliden een gratis begeleider meenemen, alleen rolstoelgebonden invaliden. Dus dat is verkeerd neergezet, heb net een paar minuten aan de telefoon gezeten. Toch raar? Reactie infoteur, 14-05-2016
Dat is inderdaad jammer. Ik heb de tekst aangepast

M. Ten Haken, 20-04-2016 23:36 #10
Ik zag dat je als invalide een begeleider gratis mag meenemen, klopt dit? Betalen ze dan geen entre of geldt dit voor de trein of parkeren?

gr Miranda

Lida Kortenhoeven, 21-03-2016 16:46 #9
Ik las in de Libelle als je lid bent krijg je voor 1 persoon een aanbieding voor de Libelle zomerweek maar ik kan dit nergens vinden bij het bestellen van de kaarten.
Groet,
Lida

Margriet, 20-03-2016 20:50 #8
Hallo kan ik gelijk een parkeerkaart bestellen, we komen met de auto? Reactie infoteur, 21-03-2016
Ja dat is mogelijk via de site van Libelle Zomerweek

Trautje, 20-03-2016 14:02 #7
We willen met 100 dames in 2 bussen komen maar de kortingskaarten van 15.25 € zien we niet hoe te bestellen. En hoeveel kost een bus parkeerkaart?
Groetjes Trautje Reactie infoteur, 21-03-2016
Bedoelt u deze van 15,95 euro?
http://www.eventim.nl/tickets.html?affiliate=LZ2&fun=promotion&doc=promotionPage&sort_by=event_datum&sort_direction=asc&promo_id=34895&erid=1587967&xtor=CS5-303030658-[LIBELLE_VVK]&referer_info=LIBELLE_2016

Froukje Kamps, 14-03-2016 07:18 #6
Hallo wij willen graag met vier personen met de trein naar de Libelle zomerweek toe maar nu kan ik niets vinden van de kaarten bestellen via de NS.
Kunt u mij daar aan helpen?
Groetjes Froukje Kamps. Reactie infoteur, 21-03-2016
Beste,

Hier vind u meer informatie over het reizen per trein naar de Libelle Zomerweek:
http://www.libellezomerweek.nl/metdetrein/

G. M. Rood-Zutt, 10-03-2016 17:15 #5
Aanbieding van jubileumkortingskaarten voor de Libelle zomerweek gaat me weer niet lukken. Als trouwe abonnee wordt me dit niet gegungd, jammer weer.

A. Schimmel-Stordiau, 09-03-2016 14:04 #4
Ik kom niet op de libellezomerweek.nl/jubileumkorting?

Willy Gortmaker, 09-03-2016 13:54 #3
Ik wil de kortingskaarten bestellen voor de libelle zomerweek. Dat kan alleen vandaag nog.
Maar het lukt me niet.

Pl vd Voort, 08-03-2016 16:28 #2
Ik kom niet op de jubileumkorting. Hoe kan dat?

W. H. Reins-Kort, 07-03-2016 11:56 #1
Ik kom niet op www.libellezomerweek.nl/jubileumkorting.
Wat doe ik niet goed?

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 27-01-2017
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: Grote evenementen
Reacties: 26
Schrijf mee!