InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Sale bij Sting: datum begin uitverkoop

Sale bij Sting: datum begin uitverkoop

Sale bij Sting: datum begin uitverkoop Een zeer populaire winkelketen in Nederland is The Sting. Deze van origine Nederlandse winkelketen richt zich afzonderlijk op mannen via The Sting en op vrouwen via Lady Sting. Doordat de kleding en mode zowel modieus en betaalbaar is, is de winkelketen zeer populair. Vooral de zomersale en de wintersale zijn geliefd vanwege de hoge kortingen. Maar wanneer vinden deze plaats?

Winkelketen

De winkelketen The Sting is in 1982 in Nederland opgericht. De eerste vestiging opende haar deuren aan de Heuvelstraat in Tilburg. The Sting staat bekend om de modieuze kleding voor niet al te hoge prijzen. Tot het assortiment behoren merken als Mills Brothers, Capsize, 55 Stage en Sutherland Men. Naast de naam The Sting zijn er ook de Lady Sting en de Sting Outlet. De winkels van Lady Sting richten zich op vrouwelijke kopers, Sting Outlet verkoopt het hele jaar door kleding met flinke kortingen. The Sting is de laatste jaren ook over de grenzen gegaan. Er zijn nu vestigingen in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Vestigingen in Nederland

In Nederland zijn er tientallen vestigingen van The Sting. De winkels zijn te vinden in Alkmaar, Almelo (Lady Sting), Almere, Alphen a/d Rijn (Lady Sting), Amersfoort, Amstelveen, Amsterdam (3x, waarvan 1 Lady Sting), Apeldoorn, Arnhem (2x, waarvan 1 Lady Sting), Assen, Bergen/ op Zoom, Breda (2x, waarvan 1 Lady Sting), Capelle a/d Ijssel, Delft, Den Bosch (2x, waarvan 1 Lady Sting), Den Haag (2x, waarvan 1 Lady Sting), Deventer, Dordrecht, Ede, Eindhoven (2x, waarvan 1 Lady Sting), Emmen, Enschede, Goes, Gouda (2x, waarvan 1 Sting Outlet), Groningen (2x, waarvan 1 Lady Sting), Haarlem, Heerlen (Lady Sting), Helmond (Lady Sting), Hengelo, Hilversum, Hoofddorp (2x, waarvan 1 Sting Outlet), Hoogeveen, Hoorn (Lady Sting), Leeuwarden, Leiden (Lady Sting), Leidschendam (Lady Sting), Lelystad, Maastricht (2x, waarvan 1 Lady Sting), Middelburg, Nieuwegein, Nijmegen (2x, waarvan 1 Lady Sting), Oss (Lady Sting), Rijswijk (Lady Sting), Roermond, Rotterdam (4x, waarvan 2 Lady Sting), Sneek, Spijkenisse, Tilburg (2x, waarvan 1 Lady Sting), Uden (Lady Sting), Utrecht (2x, waarvan 1 Lady Sting), Veenendaal, Venlo, Zaandam, Zoetermeer (2x, waarvan 1 Lady Sting) en Zwolle (2x, waarvan 1 Lady Sting).

Wanneer uitverkoop bij The Sting?

In Nederland zijn er geen vaste data voor de uitverkoop, waardoor het in principe het hele jaar door uitverkoop mag zijn. Je ziet winkelketens gedurende het hele jaar door weleens acties houden. Maar er zijn twee momenten in het jaar dat de uitverkoop grote vormen aanneemt. Deze momenten zijn de zomersale en de wintersale. De zomersale of zomeruitverkoop begint jaarlijks ongeveer tijdens de maanden juni en juli. De wintersale of winteruitverkoop begint elk jaar ongeveer in december of januari. De uitverkoop bij The Sting vindt ook in deze maanden plaats. De exacte datum wordt echter nooit van tevoren aangekondigd.

The Sting Outlet

Hoewel er dus sprake is van uitverkoop bij alle Sting winkels tijdens bepaalde periodes van het jaar, is er bij de Sting Outlet winkels eigenlijk altijd uitverkoop. De kleding en mode wordt hier het gehele jaar door verkocht met flinke kortingen. In Gouda en Hoofddorp zijn de twee Sting Outlet winkels te vinden.

Datum koopjes The Sting in België

The Sting is sinds eind 2007 te vinden in België. Dit betrof toen de eerste maal dat de winkelketen de grens over ging. Sinds die tijd zijn er enkele vestigingen geopend in België. In België kent men ook de uitverkoop, alhoewel die hier koopjes of solden wordt genoemd. Het grote verschil met de Nederlandse uitverkoop is dat de koopjes of solden in België altijd op dezelfde data plaatsvinden. De zomersolden is namelijk elk jaar van 1 tot en met 31 juli en de wintersolden elk jaar van 3 tot en met 31 januari.

Suggesties en tips?

Graag delen we exacte startdata over de uitverkoop. Misschien werk je wel bij The Sting en weet je precies wanneer de uitverkoop telkens begint? Je kan je tips en suggesties hier achterlaten door onderstaand een reactie achter te laten.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.thesting.nl

Reageer op het artikel "Sale bij Sting: datum begin uitverkoop"

Infoteur: Advies-eb
Gepubliceerd: 08-01-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: Uitverkoop
Schrijf mee!