InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > De leukste winkelsteden in Nederland

De leukste winkelsteden in Nederland

De leukste winkelsteden in Nederland Lekker een dagje shoppen; veel vrouwen zijn er gek op. In Nederland vind je veel winkelcentra en winkels waar volop geshopt kan worden. Maar in welke steden kun je nu het beste gaan shoppen en waar vind je de leukste winkels van Nederland? Lees er in dit artikel alles over!

Amsterdam

De hoofdstad van Nederland verdient natuurlijk wel een belangrijke plaats bovenaan in dit artikel. Naast de vele bezienswaardigheden en attracties die een bezoekje aan Amsterdam zeer de moeite waard maken, telt Amsterdam maar liefst meer dan 1000 winkels! Met name het centrum is dé plek voor echte shopaholics. Naast de vele trendy winkels kun je in Amsterdam terecht voor leuke vintage en tweedehands kleding. Echte Amsterdamse gezelligheid vind je op de Albert Cuyp. Voor de chique boetiekjes kun je o.a. terecht in de bekende Kalverstraat. Amsterdam heeft echt alle winkels 'in huis' om een dag (of meer dagen) heerlijk te shoppen.

Utrecht

Door de centrale ligging van deze stad, is shoppen in Utrecht ideaal. Wie niet veel tijd heeft om te shoppen, maar toch leuke winkels wil bezoeken, kan terecht op Hoog Catherijne, het overdekte winkelcentrum gelegen aan het station. Voor een gezellige winkelsfeer moet je wel iets verder lopen. Buiten Hoog Catherijne vind je de meest bekende winkels op loopafstand, daarnaast kun je terecht in allerlei kleine zaakjes. Wie het shoppen even zat is kan gezellig ergens een drankje gaan drinken in één van de café's en restaurants aan de grachten. Een aanrader is 'de Winkel van Sinkel', een monumentaal pand waar je lekker wat kunt eten en drinken.

Rotterdam

Hoewel Rotterdam niet een heel sfeervol, nostalgisch winkelcentrum heeft, hebben de winkels wel ruime openingstijden en vind je er diverse soorten winkels. De 'koopgoot' is erg bekend in Rotterdam, en ook een bezoekje aan de Primark kan een shopdag in Rotterdam helemaal afmaken. Leuk van Rotterdam is dat je er tussen het winkelen door terecht kunt in de vele internationale eetcafé's en restaurants. Rotterdam is dé aanrader voor een multicultureel dagje uit.

Arnhem

Het winkelcentrum van Arnhem is wat kleiner dan die in bovengenoemde steden, en hoewel je best een stukje moet lopen voor je in het centrum bent, is het winkelcentrum van Arnhem heel erg de moeite waard. De meest bekende en bezochte winkels en warenhuizen liggen dicht bij elkaar waardoor je van de ene winkel zo in de andere kunt stappen.

Groningen

Winkelstad Groningen kenmerkt zich door een aantal heel gezellige markten die omringt worden door winkelstraten en gezellige café's en restaurants. De winkelsfeer in Groningen is meestal erg gemoedelijk en er zijn een aantal mooie, nostalgische gebouwen te bezoeken. De meest bekende winkels zijn te vinden in dé winkelstraat van Groningen: de Heerestraat, maar daar omheen vind je veel leuke (kleine) winkeltjes die ook zeker de moeite waard zijn. Een tip is om vanaf het centraal station de bus naar het centrum te nemen; daar is de meeste gezelligheid te vinden.

Maastricht

De aanblik van Maastricht doet je vermoeden dat je in het buitenland bent. Wie echt een dagje in een andere omgeving wil vertoeven, kan lekker gaan shoppen in Maastricht. Met bijna 200 winkels heeft Maastricht alle bekende, hippe (designer)winkels in 'huis', en ook voor een gezellig café of restaurant kun je zeker goed in Maastricht terecht.

Nijmegen

De prachtige gebouwen (monumenten) en de mooie ligging maken een dagje shoppen in Nijmegen helemaal compleet. Het centrum ziet er sfeervol en nostalgisch uit en wie moe is van het shoppen kan op z'n gemakje 'boten kijken' aan één van de vele restaurants en café's aan de rivier de Waal. Nijmegen is ook een aanrader voor liefhebbers van leuke, kleine winkeltjes.

Enschede

Hoewel Enschede niet oneindig veel winkels telt, staat het winkelcentrum heel goed bekend. Er zijn een aantal mooie gebouwen te vinden en de meest bekende winkels en warenhuizen liggen dicht bij elkaar. Wie van kleinschalig(er) en gezellig houdt kan goed terecht in Enschede.

Leeuwarden

Leuke, kleine speciaalzaken zijn volop te vinden in het Friese Leeuwarden. Maar ook alle andere winkels en warenhuizen maken Leeuwarden tot een mooie en leuke winkelstad. Zeker de moeite waard.
Gerelateerde artikelen
Primark Zwolle - winkelinformatiePrimark Zwolle, gelegen in de historische binnenstad, is de tweede winkel van Primark in de provincie Overijssel na het…
Winkelen bij Primark in NederlandWinkelen bij Primark in NederlandIn Nederland komen steeds meer vestigingen van de Ierse low-budget kledingketen Primark. De Primark winkels zijn vaak er…
Bronnen en referenties
  • www.shopgids.nl

Reageer op het artikel "De leukste winkelsteden in Nederland"

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 05-09-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!