InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Datingregels voor de modern orthodoxe Joodse man

Datingregels voor de modern orthodoxe Joodse man

Datingregels voor de modern orthodoxe Joodse man Hoe pak je precies je tweede en volgende afspraakje aan? De eerste keer lukt meestal wel. Maar wat doe je daarna? Hoe vraag je een vrouw voor de volgende keer uit? Meteen? Een paar dagen later? Brengt de timing een bepaalde boodschap aan de vrouw over? En wat doe je als man als je het afspraakje niet door wil laten gaan? Hier volgen dating regels voor de modern orthodoxe Joodse man. Voor wie op zoek is naar dating volgens de striktere orthodoxe Joodse manier, klik hier.

Er zijn op sommige gebieden van dating geen regels. Maar als het gaat om een volgende afspraak of het beëindigen van een relatie, dan kunnen wel wat adviezen worden verstrekt. Hieronder volgen er acht.

1. Bel binnen 24 uur

Het is verstandig om binnen 24 uur te bellen en zeker niet later dan 48 uur. Volg deze tijdstabel op wanneer jezelf enthousiast bent, haar over moet halen voor een volgende afspraak, of twijfels hebt wanneer je al hebt afgesproken haar te bellen. Hoe er rekening mee dat ze op je telefoontje wacht. De meeste vrouwen verwachten snel iets te horen. Ze verwacht dat je haar opnieuw mee uitvraagt omdat het meestal twee afspraakjes duurt voordat er iets van een band is. Komt er niet snel een nieuwe afspraak dan gaat ze twijfelen en zoeken naar 'goede excuses'. Na meerdere dagen wachten heeft ze een emotionele muur om zichzelf heen gebouwd en wordt het moeilijker haar uit te vragen. Ze denkt dat je dan niet geïnteresseerd bent.

2. Neem contact op met de derde partij

Misschien is je afspraakje geregeld door een derde partij, een vriend of een datingbureau. Wanneer de derde partij in het begin op de hoogte wil blijven, laat hem of haar dan binnen 24 uur weten hoe de eerste afspraak verliep. De vrouw zal iets willen horen van de derde partij en enige twijfels of misverstanden kunnen uit de wereld genomen worden voor een tweede afspraak.

3. Maak van tevoren een planning

Bel meteen op, ook al heb je niet snel tijd voor een tweede afspraakje. Meldt bijvoorbeeld dat je deze week geen tijd hebt, maar wel volgende week.

4. Probeer een tweede afspraakje

Probeer een tweede afspraakje ook al ben je over het eerste niet al te enthousiast. De eerste ontmoeting vertelt vaak niet genoeg over of iemand geschikt voor je is. Veel gelukkig getrouwde stellen hadden een niet zo'n bijzondere eerste ontmoeting.

5. Bel om af te wijzen

Het is moeilijk om iemand af te wijzen, maar het is beter dan een vrouw in twijfel achter te laten. Het kan op een beleefde manier. Bijvoorbeeld: "Ik heb genoten van onze laatste afspraak. Ik heb je verteld te bellen, maar sinds die tijd heb ik erover nagedacht en ik denk dat we niet dezelfde kant opgaan. Ik wil je dit laten weten en wens je het allerbeste." Maak verder geen excuses.

6. Geen verschillende boodschappen

Als je niet opnieuw uitgaat met een vrouw, vertel dan niet hoe fantastisch je haar vindt. Dat schept verwarring en dan denkt ze dat je nog steeds geïnteresseerd in haar bent. Het is beter om beleefd afscheid te nemen.

7. Verbreek de relatie op een normale wijze

Als je naar een paar afspraakjes niet verder wil, vertel het haar dan. Anders verwacht ze dat het door zal gaan. Je kan bijvoorbeeld zeggen: "We zijn de laatste paar weken weinig over elkaar te weten gekomen en ik denk dat het niet goed is om verder te gaan. We hebben niet dezelfde interesses en ik denk niet dat we hetzelfde willen in ons leven. Ik hoop dat wij allebei de juiste persoon ontmoeten." Ga niet uitgebreid analyseren en zeg haar zeker niet hoe aantrekkelijk ze is.

8. Stel haar voor aan een kennis of vriend

Mocht het niets worden tussen jou en de vrouw, dan is het niet ondenkbaar dat ze beter past bij een vriend of kennis van jou. Je kan dit aan haar voorstellen, tenzij je dit een rot gevoel geeft.

Conclusie

Wees daadkrachtig en houd je aan je woord. Zowel in het maken van een afspraakje als in het leven zelf levert dit het meeste voordeel op.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Dating op de Joods orthodoxe manierDating op de Joods orthodoxe manierDating speelt in de Joodse traditie een erg belangrijke rol. Dating wordt gezien als een serieuze zaak en is niet bedoel…
Verboden en geoorloofde huwelijken - Joods orthodoxe visieBinnen het orthodoxe Jodendom gelden strikte regels met betrekking tot met wie men wel en niet mag trouwen. Voor een bui…
Online Dating Tips voor mannen die een vrouw zoekenOnline Dating Tips voor mannen die een vrouw zoekenMannen die een vrouw zoeken via online dating raken nogal eens ontmoedigd. Voordat je jouw dating profiel op datingsites…
Online Dating, leer de fijne kneepjesOnline Dating, leer de fijne kneepjesEen partner zoeken via online dating gaat weer anders dan de traditionele manier van daten. Lees hier de verschillen en…
Online Dating: Tips voor een Veilige en Succesvolle ErvaringOnline Dating: Tips voor een Veilige en Succesvolle ErvaringInternet dating is erg populair. Er zijn tegenwoordig veel mensen die een partner zoeken via online dating. De perfecte…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Datingregels voor de modern orthodoxe Joodse man"

Infoteur: Etsel
Laatste update: 03-07-2018
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Gezinsleven
Schrijf mee!