InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Hoe vind je een online date?

Hoe vind je een online date?

Hoe vind je een online date? Nog niet zo lang geleden, meden veel mensen online dating omdat er het idee leefde dat de enige mensen die ze online zouden kunnen ontmoeten, uitsluitend hele verlegen of lichamelijk onaantrekkelijke personen zouden zijn. Nu bijna iedereen wel vrienden heeft die met succes een partner hebben ontmoet , en velen een of meer getrouwde koppels kennen die elkaar online zijn tegengekomen is het taboe van het online daten er wel af.

Datingsites

Alvorens je je in het avontuur dat online daten heet begeeft, moet je eerst beslissen wat voor soort van online datingsite het best bij je past. Naar wat voor soort partner ben je op zoek, en welk budget heb je er voor over? Als je je breed wilt orienteren dan is een grote openbare datingsite waarschijnlijk de beste keuze. Op zo'n datingsite tref je een breed spectrum aan van mogelijke partners. Als de keuze meer valt op een bepaald type persoon dan is er de keuze uit een groot aantal gespecialiseerde datingsites.

Inschrijven

Houd in gedachten, dat er een breed scala aan prijzen is voor online datingsites. Duurdere sites kunnen oplopen tot tientallen Euro's per maand. De meeste sites bieden kortingen aan als er voor een langere periode wordt ingeschreven. Indien je de eerste schreden zet op het gebied van online daten dan kan het verstandig zijn om in eerste instantie een inschrijving te nemen voor één maand zodat je eerst wat aan een site kunt wennen en indien het je bevalt de inschrijving te verlengen voor een langere periode. Er zijn ook datingsites waarbij vrouwen zich gratis in kunnen schrijven en waarbij alleen de mannen voor een inschrijving dienen te betalen.

Foto

Gebruik (ten minste) een goede foto. Of je nu een man of een vrouw bent, met ten minste een leuke, recente foto zal de kans op succes drastisch worden vergroot. Profielen met goede foto's krijgen meestal 10 tot 20 keer zoveel reacties. Als je te veel reacties ontvangt (wat vaak gebeurt voor bijzonder aantrekkelijke vrouwen), dan kun je er altijd voor kiezen om de foto later te verbergen. Als je niet beschikt over een goede recente foto, dan kun je overwegen om een professionele fotograaf in te schakelen. Maar meestal kun je met een digitale camera een goed resultaat bereiken.

Maak een profiel

Elke site vraagt ​​om iets andere informatie. Probeer het simpel te houden, maar als je van nature humoristisch bent dan kun je dat wel laten blijken. De openingszin is belangrijk en meestal datgene wat je onderscheidt van anderen. Het beste advies is om gewoon jezelf te zijn, voorkom dat je gebruik maakt van al te plat getreden paden (Bijna iedereen houdt van een wijntje bij de open haard). Natuurlijk, wil je goed en eerlijk overkomen. Maar dat betekend niet dat je openbaar hoeft te maken dat je bijvoorbeeld nog met een niet verwerkte ex relatie zit. Als je de ware gevonden hebt is er nog tijd genoeg om in meer intieme details te treden.

Personen zoeken

Nu is het tijd voor het leuke gedeelte, blader door de profielen of zoek op trefwoorden op de datingsite om de mensen die je denkt te willen ontmoeten te vinden. Vrouwen hoeven niet het gevoel te hebben dat ze zouden moeten wachten voordat mannen contact op nemen. Het is vrij normaal dat ook vrouwen het initiatief nemen om het eerste contact met een man te leggen, en je zult zien vaak uitstekende resultaten te bereiken wanneer je dat doet.

Contacten leggen

De eerste contacten op een datingsite worden meestal gelegd door middel van het versturen van een e-mail bericht of contact via een chatbox. Probeer zo naturel mogelijk over te komen, maak melding van een detail van het profiel, zodat de ander weet dat je het echt gelezen hebt, en maak een grapje. Humor is geschikt om het ijs te breken en om het gesprek om gang te brengen.

Telefoon

Nadat er via e-mail informatie is uitgewisseld en je je er prettig bij voelt is het meestal de volgende stap om elkaar te spreken via de telefoon. Dit geeft je een kans om de ander een beetje beter te leren kennen en een gevoel te krijgen of er een bepaalde chemie is met de andere persoon. Voel je niet verplicht om met iemand af te spreken alleen maar omdat je elkaar gesproken hebt via de telefoon. Als je je ongemakkelijk voelt of niet direct aangetrokken, kun je bijvoorbeeld zeggen: "Het was leuk om met je te praten. Ik ben de rest van deze week bezet. Zullen we volgende week weer met elkaar telefoneren?" Op die manier kun je zonder schade het gesprek beëindigen, zonder een regelrechte afwijzing, en als je vindt dat je van gedachten bent verandert kun je altijd bellen of een telefoontje accepteren die volgende week.
© 2011 - 2019 Cric2010, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe vind je een online date?"

Infoteur: Cric2010
Gepubliceerd: 12-12-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!