InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Date - De belangrijkste tips voor op je date

Date - De belangrijkste tips voor op je date

De belangrijkste praktische tips voor op je date: wat dien je, als man, nu wel en niet te doen tijdens je date? En hoe kan je zien of de date de goede kant op gaat en hoe kan je deze richting beïnvloeden? Dit artikel is geschreven vanuit het perspectief van de man.

Voorafgaande aan de date

Telefoongesprek

Zorg dat wanneer je haar belt om een date te plannen jij degene bent die het voorstel voor de date doet en jij degene bent die het telefoongesprek beëindigt. Houdt het gesprek tevens kort. Jij dient de leiding te nemen in het proces. Bellen is over het algemeen beter dan sms’en. Aan bellen kleeft alleen het nadeel dat wanneer zij de telefoon niet opneemt je moet wachten tot zij jou terug belt. Haar meerdere keren bellen, terwijl je haar niet goed kent, komt namelijk erg wanhopig over.

Aankomst op date

Leidt haar op de aankomst van de date naar de uiteindelijke locatie (dit kan bijvoorbeeld het tafeltje in het restaurant zijn waar jullie hebben afgesproken). Leidt haar door haar voor te gaan naar deze locatie.

Tijdens de date

Let tijdens jullie date op indicatoren die haar interesse in jou weergeven. Voorbeelden van indicatoren van interesse:
  • Ze zit aan haar haar tijdens de date
  • Ze raakt je aan
  • Ze probeert je uit te dagen
  • Ze lacht naar je
  • Ze probeert zich te kwalificeren bij jou
  • Et cetera

Wanneer ze je tijdens jullie date weinig tot niet aankijkt, weinig lacht, weinig investeert in jullie gesprekken, dan toont ze sterke indicatoren van desinteresse.

Een comfortabele houding

Zorg dat je een comfortabele houding aanneemt. De vrouw voelt zich tijdens jullie date op haar gemak bij jou als jij je ook op jouw gemak voelt bij haar. Een comfortabele houding straal je uit door relaxt te zitten en af en toe lekker achterover te leunen. Zorg daarnaast dat je geen nerveuze handbewegingen of overige nerveuze bewegingen maakt. Elke vorm van nervositeit tijdens de date is uit den boze.

Je stem

Praat met en diepe rustige stem en praat met voldoende pauzes. Hierdoor kan zij jou woorden goed op zich nemen. Let er op dat je niet monotoon gaat praten, blijf spontaniteit en enthousiasme uitstralen.

Verhalen

Zorg dat je vooraf een aantal verhalen klaar hebt waarmee je bepaalde emoties bij haar kan los maken. Hoe sterker haar emotionele ervaring van de date, hoe grotere indruk je zal achterlaten. Voorbeeld onderwerpen voor verhalen: vakantieverhalen, verhalen uit je studententijd, verhalen over eten, et cetera. Zorg ervoor dat zij elk van deze verhalen zelf een beetje meemaakt als jij ze vertelt. Met een aantal vooraf bedachte verhalen ben je tevens in staat om stiltes op te vangen, mochten deze zich voor doen.

Lees verder

© 2011 - 2018 Daniel-p, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Date - De belangrijkste tips voor op je date"

Infoteur: Daniel-p
Laatste update: 11-08-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!