InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Christelijke dating Nederland / christelijke datingsites

Christelijke dating Nederland / christelijke datingsites

Christelijke dating Nederland / christelijke datingsites Christelijk datingsites in Nederland. De laatste jaren zijn christelijke datingsites als paddenstoelen uit de grond geschoten. Voor de meeste datingsites ben je betaald lid. Een enkele biedt gratis diensten aan. We zullen de vier meest bekende en grootste christelijke datingsites in Nederland bespreken: Crosspoint, ChristianMatch, Christelijk Contact en Funfy Fish. Deze richten zich vaak niet alleen op singles en vrijgezellen, maar ook op mensen met een relatie die hun vriendenkring willen uitbreiden. De meeste datingsites organiseren ook af en toe een speeddate-event of andere leuke happenings om anderen te ontmoeten.

SamenChristen

Bron: Screenshot SamenChristenBron: Screenshot SamenChristen
SamenChristen is voor en door christenen. Het team van SamenChristen werkt daarom dag en nacht aan een schone, veilige en vertrouwde ontmoetingsplek voor singles. SamenChristen heeft de volgende visie op het huwelijk:

  • "We geloven dat het huwelijk door God is ingesteld als een heilige verbintenis tussen man en vrouw, als onderdeel van het plan dat hij met ieder van ons heeft. Het gaat dus om veel meer dan liefde en romantiek alleen. In Genesis 2:18 zegt God: "Het is niet goed dat de mens alleen is, ik zal een helper voor hem maken die bij hem past." God zèlf brengt mensen op Zijn tijd(!) bij elkaar. Soms ervaren we zijn plannen als een beperking, en soms is het niet altijd eenvoudig om te wachten op Zijn tijd. Maar wie anders dan de God die ons geschapen heeft, weet hoe we tot onze bestemming kunnen komen? De bijbel leert ons dat God het beste met ons voorheeft: "Mijn plan met jullie staat vast spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven." We mogen door Jezus zelfs 'Abba Vader' zeggen tegen de schepper van hemel en aarde!"

De missie van SamenChristen is om al biddend christelijke vrijgezellen aan elkaar te koppelen, volgens Gods alomvattende plan. Hun visie is om christenen uit alle kerken en denominaties te dienen. Elke single die oprecht christen is, kan zich bij ons inschrijven. Jong of oud, evangelisch of reformatorisch. We zijn één in Jezus Christus. We oordelen niet op basis van je verleden, of hoe actief je bent in de kerk. Het gaat erom dat je gered bent, uit genade, aldus de website.

Crosspoint

Crosspoint is de eerste en tevens de grootste en meest succesvolle christelijke dating- en contactsite in Nederland. Het heeft al ervaring sinds 1997 op het gebied van relatiemebiddeling. Mensen van alle kerkelijke richtingen en denominaties kunnen bij Crosspoint terecht. In februari 2007 werd de 100.000e bezoeker verwelkomd.

De site biedt onder andere het volgende:
  • Een eigen weblog op de site.
  • Iedere dag een Bijbeltekst als je daarvoor kiest.
  • Als je een mooie spreuk hebt kun je deze insturen, deze wordt dan voor een dag op de site gezet.
  • Je kunt ook lid worden van Crosspoint om nieuwe christelijke vrienden te zoeken.
  • Je kunt een gratis proefabonnement nemen.

ChristianMatch

Bron: Screenshot ChristianMatchBron: Screenshot ChristianMatch
ChristianMatch is ook een grote christelijke datingsite voor jong en oud, met meer dan 2000 profielen van singles van allerlei snit en verschillende kerkelijke achtergronden. ChristianMatch profileert zich als de veiligste datingsite.

Deze club organiseert ieder jaar de 'ChristianMatch Singlesdag'. Er komen dan ruim 100 christelijke singles uit heel Nederland: een ideale kans dus om nieuwe christelijke singles te ontmoeten.

Verder bieden ze o.a.:
  • speeddaten.
  • Een gratis proefabonnement van 14 dagen.
  • Je bent al lid vanaf 4 euro per maand.

ChristianMatch heeft een mooie en overzichtelijke website (zie afbeelding).

Christelijk Contact

Al meer dan tien jaar biedt ChristelijkContact (CC) een platform om een christelijke partner, of vriend te vinden.

De website biedt onder andere:
Voorbeeld van een profiel op CC / Bron: Martin SulmanVoorbeeld van een profiel op CC / Bron: Martin Sulman
  • Je kunt gratis een profiel aanmaken, chatten, anoniem berichten versturen en nog veel meer. Dit terwijl je voor een volledig lidmaatschap bij een doorsnee datingsite al gauw 20 euro betaalt.
  • Bij de site staan zo'n 3000 andere christenen ingeschreven.

Funfy Fish

Funky Fish is een community en datingsite waar zo'n kleine 25.000 christelijke mannen en vrouwen lid van zijn. Het is een site voor mensen die op zoek zijn naar nieuwe vrienden, een relatie of date.

Wat bieden ze zoal?
  • Ze organiseren sportieve weekenden naar de Ardennen of andere bestemmingen.
  • Op de sites prijken naast de profielen die je kunt bekijken blogs, columns, nieuws, filmpjes & games.

Funfy Fish heeft een afwisselende en boeiend website. Het oogt fris en dynamisch.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Christelijke datingsitesUit onderzoek blijkt dat een relatie meer kans van slagen heeft, als beide partners interesses delen en over belangrijke…
Online Dating Tips voor mannen die een vrouw zoekenOnline Dating Tips voor mannen die een vrouw zoekenMannen die een vrouw zoeken via online dating raken nogal eens ontmoedigd. Voordat je jouw dating profiel op datingsites…
Online Dating: Tips voor een Veilige en Succesvolle ErvaringOnline Dating: Tips voor een Veilige en Succesvolle ErvaringInternet dating is erg populair. Er zijn tegenwoordig veel mensen die een partner zoeken via online dating. De perfecte…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Clker Free Vector Images, Pixabay
  • www.crosspoint.net
  • www.christianmatch.nl
  • www.christelijkcontact.nl
  • www.funkyfish.nl
  • www.samenchristen.nl
  • Afbeelding bron 1: Screenshot SamenChristen
  • Afbeelding bron 2: Screenshot ChristianMatch
  • Afbeelding bron 3: Martin Sulman

Reageer op het artikel "Christelijke dating Nederland / christelijke datingsites"

Infoteur: Tartuffel
Laatste update: 22-06-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!