InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Communicatie > In contact blijven met verre familie en geliefdes

In contact blijven met verre familie en geliefdes

In contact blijven met verre familie en geliefdes Het kan erg vervelend zijn als je ver van je familie af bent, bijvoorbeeld door werk of studie. Het kost meer moeite om contact te houden met je familie, maar met een paar tips en aanwijzingen wordt het een stuk makkelijker. Het zal de afstand nooit doen verminderen, maar in ieder geval een stuk draagzamer maken.

Technologie

De technologie van vandaag staar nergens meer voor en maakt het contact een stuk makkelijker. Met media als Facebook en Twitter is het heel makkelijk om door middel van korte berichten met iedereen in contact te blijven. Ook contact met video en audio kan tegenwoordig prima met het internet, bijvoorbeeld met het gratis programma Skype. Dit stelt je in staat om gratis te telefoneren met een internetverbinding. Indien je een camera in je laptop hebt, of een externe webcam, kun je elkaar dan ook zien.

Toon interesse in de familie

Het is voor je familie erg fijn als ze merken dat je erg geïnteresseerd bent in wat er daar allemaal gebeurt. Of er nog nieuws in de familie is en andere belangrijke zaken. Het is ook een enorme geruststelling voor jezelf als je weet dat alles daar goed is.

Maak tijd voor de kleintjes

Het is belangrijk dat je de kleintjes van de familie wat extra aandacht geeft. Door hun jonge leeftijd kennen ze je nog niet zo lang als de rest van je familie, en ze snappen misschien nog niet goed dat je weg bent, en waarom. Dit stelt de kinderen gerust en laat ze zien dat je er nog gewoon bent, alleen dan ergens anders!

Schrijf een brief

Niets maakt het thuisfront zo blij als een ouderwets oprecht geschreven brief.

Hou ze op de hoogte

Houdt het thuisfront op de hoogte van ontwikkelingen van waar jij je bevindt. Dit kan bijvoorbeeld met de media zoals beschreven in het eerste aandachtspunt. Dit stelt ze gerust dat alles goed met je is. Dit hoeft niet alleen groot nieuws te zijn, ook kleine gebeurtenissen zijn leuk om te delen.

Ontmoet ze

Wanneer de tijd en middelen het toelaten, zie ze in persoon! Een familielid of geliefde op grote afstand van je kan veel pijn doen, en een bezoek kan dit leed enorm verlichten en draaglijker maken.
© 2012 - 2019 Infokoning, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
ICE-contacten instellen op je telefoon voor noodgevallenICE-contacten instellen op je telefoon voor noodgevallenWat als u terechtkomt in een noodsituatie en u bent buiten bewustzijn? Hulpdiensten willen contact opnemen met uw famili…
Goedkoop bellen naar het buitenland met 0900 nummersGoedkoop bellen naar het buitenland met 0900 nummersGoedkoop bellen naar het buitenland met 0900 nummers is voor iedereen mogelijk. Lees hier hoe simpel naar het buitenland…
Test je contactbehoefteTest je contactbehoefteHoeveel of vaak je behoefte aan contact hebt, hangt af van je aard of karakter. Maar ook o.a. van je levens- omstandighe…
Bronnen en referenties
  • http://www.wikihow.com/Keep-in-Touch-With-Family

Reageer op het artikel "In contact blijven met verre familie en geliefdes"

Infoteur: Infokoning
Gepubliceerd: 11-01-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Communicatie
Schrijf mee!