InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Communicatie > Waarom er geen UFO-berichten in de krant staan
mijn kijk op

Waarom er geen UFO-berichten in de krant staan

Waarom er geen UFO-berichten in de krant staan In de krant lees je nooit iets over UFO's. Tot de jaren 50 was er in de krant regelmatig wel iets over de ongeïdentificeerde vliegende objecten te lezen. Dat betekent niet dat er tegenwoordig geen UFO's meer worden gezien. Volgens rapporten van overheidsinstanties wereldwijd zijn er in de afgelopen 50 jaar zeer veel UFO's waargenomen.

Inhoud:

Geheime diensten onderzoeken UFO´s

Aan de andere kant is er geen enkele regering die het bestaan van UFO's toegeeft. Toch worden alle UFO-meldingen van burgers genoteerd en onderzocht, soms door geheime diensten. Voor overheden in de hele wereld is er dus reden om UFO-waarnemingen serieus te nemen. Waarom lezen we dat niet in de krant en horen we dat niet op tv? Een belangrijk argument is dat dit tot het terrein van de geheime diensten behoort. Het zou landsbelangen schaden als onderzoeken van geheime diensten openbaar worden.

UFO-onderzoek

In de VS zijn tientallen organisaties betrokken bij het UFO-onderzoek. Door de FOIA, de Freedom Of Information Act, moeten geheime diensten hun documenten na 50 jaar vrijgeven mits deze nog steeds een gevaar vormen voor de nationale veiligheid. In de VS worden om die reden tienduizenden documenten over UFO's niet vrij gegeven. Steeds meer mensen vragen zich af wat dan het gevaar voor de natie is wanneer de burgers kennis nemen van de officiële feiten omtrent UFO's.

UFO-melding

Mensen die UFO's filmen of fotograferen gaan met dat materiaal in eerste instantie naar een overheid toe in de hoop dat het mysterie wordt opgelost. De politie neemt het materiaal in ontvangst. De politie is geïnstrueerd om niets erover te zeggen. Dat is niet alleen in Nederland zo maar ook in andere landen. Er worden standaard verklaringen verzonnen die niet alle waarnemingen dekken. Lang heeft men de weerballon aangewezen als oorzaak voor UFO-waarnemingen. Tegenwoordig wordt de Thaise feestballon als hoofdschuldige aangewezen. Als een UFO slechts zo'n verlichte lampion blijkt dan is de UFO-melding opgelost. UFO betekent Unindentified Flying Object oftwel een ongeïdentificeerd, vliegend object. Zodra een object is geïdentificeerd is het geen UFO meer.

Thaise Feestballon

Niet elk bewegend lichtje is een Thaise feestballon. Sommige lichtjes komen samen om 1 lichtje te worden of andere lichtjes vliegen in formatie. Lichtjes maken scherpe hoeken van 90 graden. Er zijn lichtjes waargenomen op militaire radars die met een snelheid van 45mag er vandoor gaan. Bovendien wordt via de radars vastgesteld dat het om objecten gaat en niet om bijvoorbeeld lichtreflecties. De hoge snelheden die waargenomen worden kunnen door mensen gemaakte voertuigen niet halen. De hiervoor benoemde eigenschappen kunnen niet aan balonnen toegekend worden. Die zweven slechts mee op de wind en verdwijnen langzaam uit zicht. Wat te denken van lichten die plotseling uit zicht verdwijnen bij klaarlichte hemel? Om vervolgens uit het niets tevoorschijn te komen? Of lichten die synchroon verdwijnen en wederom oplichten? Dat zijn onverklaarbare dingen die regelmatig door mensen worden waargenomen.

Er staat niets in de krant

Blijft de vraag: waarom lezen we hierover niet in de krant? Als het een onschuldig natuurfenomeen is dan kan dat goed onderzocht worden door enthousiaste studenten die er wat van kunnen leren. Het is wetenschappelijk onverantwoord om verschijnselen te negeren alsof het onbelangrijke dingen zijn. De nieuwsgierige mens wil altijd alles onderzoeken dus is het erg vreemd dat een mysterieus verschijnsel als UFO's genegeerd wordt. Dat we dit niet in de krant lezen komt niet door de desinteresse van journalisten en eindredacteurs. Er is een richtlijn om niet over UFO's te schrijven. Dan blijft dus de vraag: waarom mogen de landelijke dagbladen en tv-stations het fenomeen UFO niet benoemen?

Censuur

Wie dacht dat er geen censuur is in Nederland komt bedrogen uit. Over UFO's schrijven mag namelijk niet. Alleen lokale tv-stations en lokale kranten schrijven hier afentoe over. Wellicht komt dat omdat ze niet op de hoogte zijn van de richtlijn of er niet onder vallen. Er verschijnen alleen berichten over bijvoorbeeld boeken die UFO's ontkrachten of UFO-wetenschappers belachelijk maken. Als deze UFO-wetenschappers zich met iets onzinnigs bezig houden, dan zijn militaire luchtmacht medewerkers ook onzinnig bezig als ze UFO proberen te achtervolgen, onderscheppen en neer te schieten. Want er zijn honderden aanwijzingen dat dergelijke zaken vrijwel dagelijks plaatsvinden.

Radioactiviteit

Ufo-meldingen doen zich niet uitsluitend in Europa en de VS voor. Nabij Antartika, in Iran, in de voormalige USSR, Brazilië, Peru, Canada, Australië, Zuid-Afrika, kortom; het fenomeen UFO is wereldwijd bekend. Er zijn echter wel een paar overeenkomsten in UFO-waarnemingen. De meest opvallende is dat UFO's vrijwel altijd worden gespot in de buurt van kerncentrales, F-16's bewapend met kernkoppen, kernonderzeeërs, militaire opslagplaatsen van kernwapens en kernafval-opslagplaatsen. De eerste grote UFO-golf is gezien na de enige twee kernbomexplosies op aarde in Japan. Het vermoeden is gerezen bij de UFO-onderzoekers dat de UFO-nauten het oneens zijn met de manier waarop we met radioactiviteit omgaan. De mens brengt niet alleen zichzelf in gevaar maar ook het aandrijfmechanisme van de UFO's doordat de kernexplosies en de kernproeven, met name die in het Pacifisch gebied, een kettingreactie teweeg zouden brengen waardoor het magnetisch veld van de aarde verstoord wordt. De UFO's functioneren hierdoor niet goed en storten soms neer.

War of the Worlds

In de jaren 50 was er in de VS een hoorspel op de radio van H.G. Wells. Het heette War of the Worlds. Tijdens het luisteren naar de uitzending ontving politie telefoontjes van mensen die in paniek waren omdat ze niet doorhadden dat het een hoorspel was waar ze naar luisterden. Ze dachten dat de nieuwsberichten echt waren. Sindsdien verschijnt er nooit meer iets in de Amerikaanse kranten over UFO's. Veel UFO-wetenschappers hebben na het bestuderen van documenten van de overheid geconcludeerd dat de overheid bang is voor totale paniek onder de wereldbevolking bij het bekend worden van het verschijnsel UFO's. Dat zou de reden zijn dat het bestaan van UFO's geheim wordt gehouden. Overigens hebben de media destijds de berichtgeving over de ontstane paniek sterk gedramatiseerd en overdreven.

Anarchie

De overheid gebruikt dus het argument dat de burgers het niet kunnen verdragen dat er UFO's zijn geland. Burgers zouden in anarchie vervallen, beurzen instorten en het ergste: mensen zouden hun geloof in kerken verliezen. Dat laatste komt dan omdat zal blijken dat de mens niet door God is geschapen maar door de UFO-nauten. Mensen zouden hun wereldbeeld dusdanig moeten bijstellen dat het voortbestaan van de aarde zoals hij nu is in gevaar zou komen. De huidige machtsverhoudingen zouden totaal omgezet worden. Immers: de aardlingen blijken veel minder technologische kennis te hebben dan de UFO-nauten.

Conclusie

Als UFO's onschuldig zijn dan is het zinloos om een richtlijn op te stellen zodat het fenomeen niet in de media mag worden genoemd. UFO's moeten wel degelijk een betekenis hebben want anders zijn er niet zoveel officiële instanties die zich met de bestudering bezig houden. Het feit dat alle onderzoek in het geheime plaatsvindt doet vermoeden dat het UFO-fenomeen van groot belang is voor de maatschappij.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Radioactiviteit: natuurkundig verschijnselRadioactiviteit: natuurkundig verschijnselRadioactiviteit is een intressant natuurkundig verschijnsel. Daarnaast is het ook gevaarlijk en is enige kennis van dit…
Thaise groene curry, vegetarisch of met kipThaise groene curry is een onderdeel van de Thaise keuken. De Thaise keuken kent smaakexplosies die heel opvallend zijn.…
Thaise spicy viskoekjes Tod Man Plaa met komkommer relishThaise viskoekjes of Tod man pla is een favoriet gerecht in Thailand, maar het staat bijna nergens op het menu in Nederl…
Hete Thaise kipsalade en Thaise maiskoekjesHete Thaise kipsalade en Thaise maiskoekjesHete Thaise kipsalade en Thaise maiskoekjes. Ze vormen vaak het begin van een Thaise maaltijd of worden bij een diner ge…
Thaise Penang Curry Pasta en Thaise rundvleescurryDe Thaise keuken kent verschillende pasta’s voor curry. De Penang curry paste wordt gedeeltelijk gemaakt van gedroogde i…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: MasterTux, Pixabay
  • http://www.museumofhoaxes.com/hoax/Hoaxipedia/War_of_the_Worlds/
  • http://www.niburu.nl
  • http://www.v-j-enterprises.com/sfhome.html

Reageer op het artikel "Waarom er geen UFO-berichten in de krant staan"

Reacties

Florentijn, 08-03-2016 22:01 #4
Stel je voor dat ze nu werkelijk bestaan? En dat hun verre voorouders onze scheppers zijn? Zou je dan als mens van planeet Aarde van hen eisen dat ze onze tekortkomingen verplicht moeten aanvullen omdat ze daar verantwoordelijk voor worden gesteld? En daarom denk ik dat dit bewustzijnsproces met kleine stapjes vooruit gaat, zodat er geen grote chaos ontstaat. Dus iedereen komt aan de beurt om bewijs te ervaren met betrekking tot hun werkelijke oorsprong, maar dit doen ze wel binnen een wetenschappelijk plan. Dus wees niet boos of teleurgesteld, want dat ben je ook nog wel als je het bewijs eenmaal ervaart en nog met teveel vragen achter bent gebleven. Reactie infoteur, 14-03-2016
Pas op met de ufonauten die doen alsof ze onze scheppers zijn.

J. Mol, 18-02-2012 12:40 #3
We worden voor de gek gehouden, als je op internet zoekt vind je ontzettend veel informatie. Ik denk dat er miljarden jaren geleden, al ver voor de dino, s inteligent leven op de aarde was en door een gigantische ramp is uitgestorven, zo ook op mars waar toen ook leven was. Uit die tijd worden namelijk onverklaarbare dingen gevonden. Die ramp zag men aankomen, en men wist te ontsnappen aan aarde en mars. men heeft een ander heenkomen gevonden, misschien wel op de maan, waar ook enorme ruimteschepen liggen uit die tijd. Ufo, s zouden dan ook de maan als uitvalsbases kunnen hebben, ook zijn er vreemde bouwerken op de oceaanbodem ontdekt.Ik vind deze theorie waarschijnlijker als een godverhaal. Reactie infoteur, 15-05-2012
Beste J.Mol,
God en Ufo´s sluiten elkaar niet uit.
Tom008

Tom008 (infoteur), 26-07-2009 11:12 #2
Beste Enrico, als de wetenschap goed was in het beoordelen van feiten, had men allang het ufo-raadsel opgelost. Nu staat de wetenschap met de handen in het haar tav ufo´s. De mensen die bedrogen worden zijn de mensen die ufo´s als ireëel beschouwen; want onbekende ruimteschepen vliegen dagelijks over de aarde. Miljoenen mensen, waaronder piloten en militairen hebben reeds ufo´s gezien.

Gerritseric (infoteur), 19-07-2009 13:15 #1
Wetenschappers zijn in de eerste plaats niet nieuwsgierig, maar erg goed in het beoordelen van feiten en het herkennen van onzin. Vandaar dat men UFO's overlaat aan mensen die graag bedrogen willen worden.
Vr.Gr. Enrico

Infoteur: Tom008
Laatste update: 09-05-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Communicatie
Special: Onbekende ruimteschepen
Reacties: 4
Mijn kijk op…
Schrijf mee!