InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Communicatie > Goedkoop internationaal bellen

Goedkoop internationaal bellen

Goedkoop internationaal bellen Goedkoop internationaal bellen is tegenwoordig voor iedereen mogelijk. Veel mensen denken dat goedkoop internationaal bellen alleen mogelijk is via Internet. Dit artikel legt uit hoe je op verschillende manieren goedkoop kunt bellen naar het buitenland. We behandelen in dit artikel diverse mogelijkheden zoals 0900-toegangsnummers, voipbuster, dialnow en skype.

Goedkoop bellen

Goedkoop internationaal bellen met 0900-toegangsnummers

Via 0900-toegangsnummers (ook wel servicenummers genoemd) kun je goedkoop internationaal bellen. Er zijn vele 0900-aanbieders. Iedere aanbieder heeft voor iedere bestemming weer een ander toegangsnummer. Op Televergelijk kun je de goedkoopste aanbieders per bestemming opzoeken.

Voordeel van 0900-toegangsnummers

Het voordeel van deze manier van goedkoop internationaal bellen is dat je gewoon direct vanaf jouw eigen telefoon kunt bellen zonder je ergens voor aan te melden.

0900-toegangsnummers vanaf een mobiel

Let op als je belt vanaf een mobiele telefoon, dan komen de normale kosten van een mobiel gesprek boven op het vermelde tarief. Het is dus verstandig om deze manier van goedkoop internationaal bellen vooral te gebruiken vanaf een vaste telefoonlijn.

Mogelijke problemen met 0900-toegangsnummers en een vaste telefoonlijn

Als je een vaste, analoge verbinding hebt kun je deze 0900-toegangsnummers altijd gebruiken. Ik ben zelf ooit overgestapt van de vaste analoge lijn via KPN naar telefonie en ADSL Internet van Online. Hierdoor maak ik geen gebruik meer van de analoge telefoonlijn. Vanaf dat moment kon ik niet meer goedkoop internationaal bellen via 0900-toegangsnummers. Het blijkt dat in sommige gevallen de 0900-aanbieders moeite hebben om door te schakelen naar buitenlandse bestemmingen als geen gebruik wordt gemaakt van een analoge lijn.

Goedkoop internationaal bellen met Voipbuster

Ik ben toen op zoek gegaan naar andere mogelijkheden. Ik kwam toen op de site van Voipbuster terecht. Om van deze service gebruik te kunnen maken moet je eerst een gratis account aanmaken. Voipbuster kun je vergelijken met prepaid op je mobiel. Je betaalt eerst een bedrag en hiervan worden de belkosten afgeboekt. Je kunt dit in jouw eigen account blijven volgen. Zo kun je op ieder moment zien hoeveel beltegoed je nog hebt.

Nadeel van Voipbuster

Het nadeel van Voipbuster is dat je via Internet contact moet maken. Je moet dus zelf online zijn, dan pas kun je contact maken met de telefoon van degene die je wilt spreken.

Voordeel van Voipbuster

Het voordeel is dat degene die je wilt spreken niet online hoeft te zijn want er wordt rechtstreeks contact gemaakt met zijn of haar telefoon. Voor mij werkt dit perfect en is het de oplossing waardoor ik nog steeds goedkoop internationaal kan bellen.

Goedkoop internationaal bellen met Dialnow

Dialnow werkt precies hetzelfde als Voipbuster maar heeft wat meer mogelijkheden. Je kunt met Dialnow ook rechtstreeks vanaf jouw eigen telefoon contact maken zodat je niet online hoeft te zijn om te bellen. Als je een gratis account aanvraagt dan geef je jouw eigen telefoonnummer op en dan kun je vanaf dit nummer rechtstreeks goedkoop bellen naar het buitenland. Je kunt zelfs via een pincode goedkoop bellen vanaf elke locatie in Nederland.

Voordeel van Dialnow

Het voordeel van Dialnow t.o.v. Voipbuster is dat je zowel online als rechtstreeks via de telefoon contact kunt maken. Een ander voordeel van Dialnow is dat je kunt bellen vanaf iedere telefoonlijn in Nederland m.b.v. jouw pincode.

Goedkoop internationaal bellen met Skype

Skype is al langer bekend, hiermee kun je via Internet gratis bellen over de hele wereld. Skype biedt de zogenaamde peer-to-peer service. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een computer met breedbandverbinding, speakers en een microfoon.

Voordeel van Skype

Het grote voordeel van Skype is dat het geheel gratis is.

Het nadeel van Skype

Het nadeel van Skype is dat degene die je wilt spreken ook online moet zijn. Dit hoeft geen groot probleem te zijn want je kunt natuurlijk een vaste tijd afspreken om elkaar te bellen. Maar er zijn ook mensen in delen van de wereld waar het niet zo gewoon is om een computer met Internet te hebben.
© 2008 - 2017 Wubbo, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop bellen naar het buitenland met 0900 nummersGoedkoop bellen naar het buitenland met 0900 nummersGoedkoop bellen naar het buitenland met 0900 nummers is voor iedereen mogelijk. Lees hier hoe simpel naar het buitenland…
Goedkoop bellen via internet - aanbieders vergelijkenGoed koop bellen via internet kan bij verschillende aanbieders. Enkele hiervan zijn Skype, Voipbuster, Jajah en Wengo. E…
VoipBuster, bel ook gratis naar vaste nummers!VoipBuster, bel ook gratis naar vaste nummers!VoipBuster staat voor software van een telecom-provider waarmee u kunt bellen en gebeld worden over een bestaande intern…
Skype, de bekendste VOIP-aanbiederSkype, de bekendste VOIP-aanbiederVoor het grote publiek is Skype de eerste en bekendste softwareaanbieder voor gratis en goedkoop bellen en telefoneren v…
Internationale alarmnummersWanneer je de hulpdiensten nodig hebt, dan bel je 112. Dit is in Nederland, en in andere Europese landen, vanzelfspreken…

Reageer op het artikel "Goedkoop internationaal bellen"

Reacties

Mister Y., 18-09-2012 15:14 #3
Skype is misschien een van de meeste bekende, maar zeker niet de beste of goedkoopste. Ik gebruik veel VoIP apps op mijn iPhone om naar goedkoop naar China te bellen. Vooral Rebtel en VoIPBuster bevallen mij goed. Op www.apphones.nl kan je de meest populaire VoIP apps vergelijken op kwaliteit en beltarieven. Aangezien de beltarieven best vaak veranderen zou ik aanraden om meerdere apps te gebruiken zodat je altijd de goedkoopste hebt.

Piet_bel (infoteur), 27-08-2009 17:31 #2
Ik gebruik zelf een kastje in combinatie met een voipbuster(clone). De VoipFreeBox. Hiermee hoeft de PC niet aan te staan en kun je toch met je eigen vaste telefoon naar andere telefoons bellen over het internet. Vaak gratis, altijd veel goedkoper dan KPN:-)

Guillermo (infoteur), 17-08-2009 17:08 #1
Ik gebruik vrijwel elke week een paar keer Skype om naar vaste nummers in het buitenland te bellen. Met Skype is het dus ook mogelijk om vanaf de computer naar een vaste of mobiele telefoon te bellen. Ik woon in Spanje en naar België bellen kost ongeveer 3 eurocent per minuut, heel wat goedkoper dan met een gewone telefoonlijn van Telefonica of andere operator hier. Het artikel ivm Skype en de voor en nadelen is dus niet helemaal correct. Groeten, Guillermo

Infoteur: Wubbo
Laatste update: 21-10-2008
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 3
Schrijf mee!