InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Communicatie > Wie verdient het meest met YouTube? Partner op YouTube

Wie verdient het meest met YouTube? Partner op YouTube

Wie verdient het meest met YouTube? Partner op YouTube YouTube is booming. Dagelijks kijken enorm veel mensen leuke en informatieve filmpjes op YouTube. De filmpjes die men kan bekijken zijn vaak geüpload door mensen die het leuk vinden om filmpjes te maken. Met het maken van filmpjes valt ook geld te verdienen. Wanneer je filmpjes veel bezoekers trekt kan YouTube je uitnodigen om partner te worden. Je kan met YouTube behoorlijk wat geld verdienen aan reclame inkomsten. Wie zijn succesvol als YouTube partner en hoeveel verdienen ze?

Hoe verdien je aan YouTube als partner?

Het is eerst belangrijk om te beseffen hoe je nou precies geld kunt verdienen met YouTube. Het lijkt allemaal zo makkelijk maar dat is het natuurlijk niet. Als eerste moet je een account aanmaken op YouTube en je aanmelden bij Google AdSense. AdSense zorgt ervoor dat er reclame onder en naast je filmpjes wordt geplaatst. Als bezoekers jouw filmpje aan het kijken zijn kunnen ze voor bijvoorbeeld meer informatie klikken op de reclamebanners.

Hoe maak je een leuk filmpje op YouTube?

Het belangrijkste is natuurlijk dat je filmpje leuk voor jouw doelgroep moet zijn. Bedenk eerst wie je doelgroep is: welke mensen kijken straks naar mijn filmpje? Als je dat hebt afgebakend kun je beter en doelgerichter filmpjes maken. Het maakt verder niet zo heel veel uit waar je een filmpje over wilt maken. Wat echter wel van belang is, is de kwaliteit van het filmpje! Houd er rekening mee dat mensen (jouw bezoekers) kwaliteit willen zien! Bij de topverdieners op YouTube zien we ook allemaal kwaliteit in de filmpjes.

In welke taal maak je YouTube filmpjes?

Het maakt niet uit in welke taal je een film maakt. Als het eenmaal op het web is geüpload kan iedereen (behalve in landen waar YouTube is geblokkeerd) het bekijken. Bedenk wel dat filmpjes in het Nederlands waarschijnlijk minder goed worden bekeken. Nederlands is geen wereldtaal dus niet iedereen kan het verstaan. Je hebt wel de mogelijkheid om ondertiteling toe te voegen waardoor je film voor meer mensen toegankelijk wordt. Een Nederlandstalige film met Engelse ondertitel trekt wellicht meer bezoekers.

Wie verdient het meest op YouTube?

Er zijn behoorlijk wat mensen die veel geld verdienen op YouTube. Je vindt hier een top vijf van de mensen die het meest verdienen. De verdiensten zijn wel een schatting want de exacte verdiensten mogen van Google niet genoemd worden. Belangrijk om te onthouden is dat de top vijf snel kan veranderen. Iemand die net begint met vloggen (filmpjes maken) kan binnen no time behoorlijk wat bezoekers trekken.

Nummer 5: Fred

Lucas Cruikshank maakt filmpjes waar hij een klein kind imiteert. Het kind heet Fred. Hij trekt enorm veel bezoekers en met zijn grappige stem en humoristische manier van presenteren brengt hij behoorlijk wat geld in het laatje. Zijn inkomsten worden geschat op 150.000 dollar.

Nummer 4: Ryan Higa

Met komische sketches probeert Ryan Higa zijn bezoekers te vermaken. Hij heeft behoorlijk wat subscribers. Een aantal van zijn filmpjes heeft zich als een virus over het web verspreid. Ryan Higa maakt ongeveer 151.000 dollar.

Nummer 3: Philip DeFranco

Philip maakt filmpjes over van alles en nog wat. Hij bespreekt politiek, popcultuur en celebrities. Hij probeert serieusheid te combineren met humor en sarcasme. Philip DeFranco verdient ongeveer 181.000 dollar als partner van YouTube.

Nummer 2: The Annoying Orange

Fruit is lekker maar wist je ook dat fruit enorm irritant kan zijn? The annoying orange is een sketch over fruit met een gezicht. Dane Boedigheimer is de bedenker van the annoying orange en dat heeft hem zeker geen windeieren gelegd. Hij verdient met the annoying orange ongeveer 288.000 dollar.

Nummer 1: Shane Dawson

De absolute koning op YouTube is Shane Dawson. Hij heeft inmiddels meerdere YouTube kanalen en weet zijn publiek te vermaken met humor. Shane lokt zijn publiek met kwalitatief goede filmpjes maar af en toe upload hij ook een simpel filmpje vanaf zijn Iphone. Shane Dawson verdient als YouTube partner ongeveer 315.000 dollar.

PewDiePie: snelle stijger als YouTube partner

Een snelle groeier op YouTube is PewDiePie (felix kjellberg). De Zweedse jongen uit Gotenburg maakt game filmpjes en geeft vooral veel commentaar tijdens het spelen. Zijn populariteit groeit enorm en daarmee ook zijn inkomsten.

Welke Nederlanders verdienen goed met YouTube?

In de top vijf zien wij helaas geen Nederlanders. Om een groot publiek te trekken is het van essentieel belang om goed in het Engels te kunnen communiceren. Alleen met Nederlands red je het dus niet. Toch kun je als Nederlandse vlogger ook best succesvol worden. Denk bijvoorbeeld aan Thomas Smagge en Bardo Ellens.
Gerelateerde artikelen
Verdien geld met YouTube!Verdien geld met YouTube!Geld verdienen met YouTube-filmpjes is een goede manier om online geld te verdienen. Nog niet zo lang geleden is AdSense…
Geld verdienen met YouTubeGeld verdienen met YouTubeYouTube is natuurlijk de bekendste website met filmpjes. Wist je dat je ook geld kunt verdienen met deze filmpjes? Geld…
Geschiedenis van YouTubeYouTube is een website waar gratis filmpjes geupload en bekeken kunnen worden. YouTube is opgericht in begin 2005 door S…
Bronnen en referenties
  • http://www.indyposted.com/82553/top-10-highest-paid-youtube-stars/

Reageer op het artikel "Wie verdient het meest met YouTube? Partner op YouTube"

Reactie

Hoi, 07-01-2013 17:05 #1
TheSyndicateProject verdient ook heel goed! Hij is de beste YouTuber van Europa! En hij trekt daarmee veel publiek: 2 miljoen subscribers.

Infoteur: Kropslavinken
Gepubliceerd: 21-10-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 1
Schrijf mee!