InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal cultureel > Vijf manieren om te Vleien met Valentijnsdag

Vijf manieren om te Vleien met Valentijnsdag

Vijf manieren om te Vleien met Valentijnsdag Soms heb je het nodig om even extra aardig gevonden te worden. Dat kan zijn omdat je je moeders verjaardag de afgelopen 3 jaren bent vergeten, of omdat Tante Louise toch wel erg beledigd hebt met het kerstdiner. En dan is er ook nog dat leuke meisje van de receptie die je te vriend moet houden, omdat je nog wel eens je pasje vergeet. En dan is er niets dat zo goed werkt als een attentie met Valentijnsdag. En er is weliswaar een ongeschreven regel is, dat de gever zich niet bekend maakt, maar die laten we even voor wat het is. Het gaat er nu om dat je even extra aardig gevonden wordt.

Vijf manieren om te Vleien met Valentijnsdag.

  1. Geurende Liefde
  2. Whizzkid liefde
  3. We houden contact
  4. Scherven brengen geluk
  5. Vegetarische liefde

Geurende liefde
.
Haal bij een handwerkwinkel 2 lapjes rode vilt, en wat wit borduurgaren. Ga dan naar een drogisterij, en haal daar wat potpourri of ander lekker ruikend vulmateriaal. ( watten met een goede drup parfum heeft ook effect)
Maak van deze materialen een lekker ruikend rood vilten Valentijnshart, en borduur er "Je bent mijn Valentijn" op.

Zeer geschikt voor moeders, oma's en oudtantes.

Whizzkid liefde.

Ga in een verloren uurtje achter je PC zitten ( dit kan ook nog 's nachts om 3 uur) en maak een internetpagina waar je je liefde en waardering uitspreekt. Helemaal indrukwekkend wordt het als je middels een script vraagt om de naam van degene die de pagina oproept, en dan die naam ook in de pagina verwerkt.

Zeer geschikt voor de niet zo slimme nichtjes in je familie.

We houden contact

Ga op zoek naar leuke foto's van jou eventueel rondom een thema. Belangrijk is wel, dat je er "lekker" en "goed" uitziet. Knutsel met een fotobewerkings programma een hart met een foto van jou in elkaar, en gebruik die als 1e pagina in een klein foto boekje wat je online laat maken. Kost misschien een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Zeer geschikt voor de liefde die lief is, maar niet lief genoeg om de rest van je leven mee te delen .Voor deze liefde is het belangrijk om herinnerd te worden aan jou bestaan. (Al was het maar om mee uit te gaan, als verder niemand anders kan)

Scherven brengen geluk

Ga naar de bouwmarkt, en haal een aantal tegeltjes die je mooi vind qua kleur, en wat klei. Klei van klei een hart, en laat daarna de tegeltjes gecontroleerd vallen. Met de scherven van deze tegeltjes versier je het hart. Afhankelijk van de kleur van de klei ( je zou ook brooddeeg kunnen gebruiken en dat afbakken) verf je het hart rood.

Zeer geschikt voor de liefde wiens hart jij hebt gebroken, en waar je weer contact mee wil, of voor de liefde wiens hart jij gaat breken, maar die dat nog niet weet.

Vegetarische Liefde.

Haal bij de bloemist een stuk oase (beter nog, vraag of de bloemist die oase in hartvorm wil snijden) en wat binddraad. (dat is groen en stevig en van buigbaar metaal). Hierna wandel je bij de groenteboer naar binnen, en vertel je hem dat je een “groentehart” wil maken voor jou lief, en begin je met bestellen. Bestel spuitjes, rode pepertjes, kleine paprika’s, worteltjes, en ga zo maar door. Het kernwoord moet groente zijn die je vast kunt zetten op het stuk oase met het binddraad.
Maak van de ingrediënten die je gehaald hebt een “gruit hart”( een groente en fruit hart) en geef die aan je lief, met het aanbod om van die ingrediënten een keer een lekker etentje te bereiden.

Zeer geschikt voor de vegetarische vriendin die je per ongeluk hebt mee genomen naar een excursie op de worstmakerij.
© 2009 - 2017 Sysnet, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Cadeautips voor ValentijnsdagCadeautips voor ValentijnsdagValentijnsdag, de meest romantische dag van het jaar. Welke cadeau moet je een geliefde geven? Je wilt natuurlijk een on…
Valentijnsdag in AmerikaValentijnsdag in AmerikaLees hier alles over Valentijnsdag in Amerika. Valentijnsdag wordt ook in Amerika geviert en het heeft hier een vrij kor…
Kerstspel - gezelligheid voor het hele gezinKerstspel - gezelligheid voor het hele gezinWie er aan cadeautjes doet met Kerst kan ook eens een andere weg inslaan dan alleen het uitpakken na het Kerstontbijt of…
Valentijnsdag, verras uw partner!Valentijnsdag, verras uw partner!Valentijnsdag staat weer voor de deur. Hoewel het feest der geliefden de afgelopen jaren populairder is dan ooit, is het…
Valentijnsdag: het gaat niet om cadeaus, maar om de aandachtValentijnsdag: het gaat niet om cadeaus, maar om de aandachtValentijn. Een mooie dag om een geliefde te overladen met cadeaus, bloemen, chocolade, kaarten en liefde en aandacht. En…

Reageer op het artikel "Vijf manieren om te Vleien met Valentijnsdag"

Infoteur: Sysnet
Gepubliceerd: 12-02-2009
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal cultureel
Schrijf mee!