InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Psychologie > Met geesten communiceren

Met geesten communiceren

Met geesten communiceren Er zijn vele manieren om met geesten te communiceren. Veel mensen gaan ze proberen op te roepen en kunnen later stemmetjes in hun hoofd horen of denken dat iemand hem achtervolgt. Het is erg gevaarlijk om te doen omdat je niet weet met welke geesten je te maken krijgt. Het is dus je eigen risico.

Communiceren met een geest

Wat zijn geesten?

Als mensen dood gaan gaat alleen het lichamelijk lichaam dood. Het geestelijk lichaam niet. Geesten zijn het onstoffelijke van een mens. Je hebt goede en slechte geesten. Goede geesten zijn dode mensen die je lief hebben, en slechte geesten zijn dode mensen die ooit verslaafd zijn geweest aan drugs of alcohol. Slechte geesten noemen ze ook wel 'demonen'. Je kan geesten niet aanraken, maar zij kunnen dat wel bij jou.

Welke manieren zijn er om geesten op te roepen?

  • Glaasje draaien
  • Ouijabord
  • Pendelen
  • Ketting
  • Automatisch schrift / Tekenen

Glaasje draaien

Glaasje draaien is één van de manieren om contact te zoeken met geesten. Als je het glaasje draait, kan de geest laten merken hoe hij zich voelt. Het glaasje gaat van de ene letter naar de andere letter. Je zet het glas in het midden van de cirkel van de letters A t/m Z. Je kan ook cijfers gebruiken. Je zegt het woord 'ja' en 'nee' een paar centimeter van elkaar af.

Ouijabord

In het woord Ouijabord zitten de woorden 'Oui' van in het Frans 'ja' betekend, en het 'ja' wat in het Duits 'ja' betekend. Je gebruikt bij Ouijabord een soort houten bord met de letters A t/m Z, cijfers, en de woorden 'ja' en 'nee'. Je moet je vinger op een wijzer met een vergrootglas leggen.

Pendelen

Pendelen werkt bijna hetzelfde als bij een ketting. Bijvoorbeeld voor de beweging 'ja' is met de pendel naar rechts bewegen, en bij 'nee' is het naar links bewegen.

Ketting

Het is bij de ketting ongeveer hetzelfde als bij het pendelen. Je gebruikt een zilveren ketting, hier spreek je geluiden af zoals bijvoorbeeld; 2x met de ketting heen en weer is nee, en 1x met de ketting heen en weer is ja.

Automatisch schrift / Tekenen

Je laat het schrijven met jouw hand over aan de geest. De geest kan hele zinnen schrijven zonder dat jij wat hoeft te doen. Dit schijnt alleen wel heel gevaarlijk te zijn. Je weet niet wat de geest wil schrijven of tekenen.

Is het gevaarlijk om geesten op te roepen?

Het is wel degelijk gevaarlijk om geesten op te roepen, omdat je niet weet of je met goede of slechte geesten te maken gaat krijgen. Ook als je niet in geesten geloofd en gaat proberen geesten op te roepen is het gevaarlijk. Je weet niet wat er gaat gebeuren. Als je met een geest contact hebt kan het zijn dat de geest zich voordoet als een dierbare van je die overleden is. De slechte geest kan je gaan achtervolgen en erge rare dingen met je doen zoals ineens zomaar tegen de muur aangooien. Of je kan ineens angstaanvallen krijgen. Het kan ook zover gaan dat je zelfmoord kan plegen.. Het is dus je eigen risico om geesten op te roepen.

Derek Ogilvie

Derek Ogilvie is een paragnost en komt uit Schotland. Hij is geboren op 21 februari 1965. Op zijn 10e jaar wist hij dat hij een paranormale gave zou hebben. Hij kon dingen zien die andere mensen niet konden zien. Toen zijn buurman stierf voelde hij zijn aanwezigheid op zijn slaapkamer. Toen hij 11 jaar was in het jaar 1976 op 1e kerstdag voelde Derek voor het eerst pijn van anderen aan. Hij voelde ineens zoveel energie wat hij nog nooit had waargenomen. Hij deed er niet veel mee en was later eigenaar van verschillende bars en clubs. Zijn paranormale gaven werden die tijd steeds sterker. In 1999 raakte hij failliet en begon hij problemen te krijgen omdat hij niet naar werkt zocht. Hij kreeg later een baan bij zusterstation Qfm. Hij werd een plaatselijke beroemdheid en zat hij te denken om een eigen show te gaan geven. Hij kreeg de mogelijkheid om te gaan optreden in het Paisley Arts Centre. Heel snel waren de kaarten uitverkocht. Per toeval merkte Derek later dat hij met baby's kon communiceren bij een privé reading bij iemand in Glasgow. In 2007 werd er op RTL 4 het programma 'Baby Mind Reader' uitgezonden. Het werd zo een succes dat er later een Nederlands programma was gemaakt: 'Baby's wil is wet'. Hij ging bij mensen langs om hen met de problemen te helpen van hun kind. Toen in april 2008 kreeg Derek een nieuw programma: 'The Ghost Whisperer'. Hij ging toen bij mensen langs om hen hulp en troost te bieden. The Ghost Whisperer werd een groot succes met 1.600.000 kijkers.
© 2009 - 2017 Rozanne, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De BabyfluisteraarDe BabyfluisteraarEen 'gave'? Een telepatische connectie die ervoor zorgt dat je met baby's kan 'praten'? Hoe gaat dat in zijn werk? En wi…
Hoe gaat een babyfluisteraar te werk?Hoe gaat een babyfluisteraar te werk?Bij het woord babyfluisteraar denken de meeste mensen aan Derek Ogilvie. Hij is één van de bekendste babyfluisteraars di…
Wendy van Dijk: Ushi & LoesieLoesie is het nieuwe typetje van Wendy van Dijk. Ze onthulde zichzelf in de uitzending van De Wereld Draait Door van vri…
Derek Parra: van inlineskating naar langebaanschaatsenDerek Parra is een Amerikaanse oud-langebaanschaatser die Olympisch goud behaalde op de Olympische Spelen in 2002, nadat…
Kinderen en geestenHet gebeurt nog wel eens dat ouders ineens het idee hebben dat hun kindje met iemand aan het praten is. Of dat hun baby…
Bronnen en referenties
  • Derekogilviefanclub.com

Reageer op het artikel "Met geesten communiceren"

Reacties

Jeanique, 09-12-2016 12:42 #55
Ik en mijn broer waren op mijn kamer en toen hoorden wij de naam van mijn broer… en we keken naar buiten uit mijn raam en in mijn kast en er staat ergens dat je dat niet moet doen en je iets moet zeggen maar dat deden we niet wat moet ik doen?

Belabberdegeest, 28-11-2016 20:55 #54
Ja die hersenen toch hè? Die houden ons steeds voor de gek.

Duval, 31-10-2016 21:46 #53
Grotendeels klopt het wel maar niet helemaal. Het is niet zo dat demonen áltijd verslaafde mensen zijn geweest. Ook verslaafde mensen kunnen na hun dood nog omkeren naar het goede en de negatieve energieën loslaten. Dat lukt niet iedereen. Dit kunnen ook mensen zijn die om heel andere oorzaken verstrikt raken in de negatieve krachten. Bijvoorbeeld moord, of hebzucht of jaloezie of arrogantie, noem maar op. Afhankelijk van de hoeveelheid negatieve krachten gaat dat demoniseren sneller of langzamer. Het is een proces wat plaatsvindt na de dood. Je ontstijgt de negatieve krachten in snellere of langzamere mate en dan ga je naar de hemel, of je ontstijgt ze niet en verzwaart zelfs en dan zak je af naar de hel.
Daarnaast bestaan er gewoon ook demonen die gemaakt worden om de mensen op de proef te stellen in het leven. Net zoals er engelen zijn om mensen te helpen in het leven. Die zijn nooit mens geweest.

Mick, 16-10-2016 11:01 #52
Het feit dat je kwade geesten junks en alcoholisten noemt is een echte slechte verwoording van demonen. demonen zijn eerder overleden zielen die in de paranormale wereld het liefste de levende zielen willen kwellen tot slechte daden. of mentaal hun leven tot een hel maken. uiteindelijke doel van een slechte indentiteit is toetreding van jou ziel in de paranormale wereld en het niet toetreden van het witte licht. zodat hij zich voeden kan met energie

Imane, 01-10-2016 14:20 #51
Is dat waar, als je lang in de spiegel kijkt komt er dan een geest?

Marja, 26-08-2016 19:07 #50
U geeft aan, dat slechte geesten overleden mensen zijn, die in het verleden verslaafd zijn geweest aan alcohol en of drugs… Dit is beslist onjuist. Mij partner is overgegaan en ja inderdaad. Alcohol liep als een rode draad door zijn leven. Echter, hij hield letterlijk zielsveel en nog van mij en had en heeft mij lief. Uw stelling is wel erg zwart/wit geformuleerd.

Gerrie, 14-05-2016 00:46 #49
Klets! wat hier staat is volkomen onzin
mensen kun je niet weerhouden van het pad van bewust wording,
door deze dingen,
geesten/overledenen willen alleen dingen goed maken wat ze in hun leven fout deden
wij zijn niet bewust genoeg om hen te zien/voelen!
kwade geesten bestaan niet, het zijn alleen maar mensen die iets duidelijk willen maken,
en omdat wij niet begrijpen/bewust zijn, zien wij dat als kwaad of verkeerd!
en… er bestaat geen goed of slecht!
je bent hier om te leren… DUS leer

Laura, 10-12-2015 21:46 #48
Het meest vreemde overkwam me een paar weken geleden. Een stem maakte me wakker in mijn slaap met de opdracht om een bepaald persoon te contacteren. Uiteindelijk heb ik dit gedaan omdat ik er gek van werd. De stem is nu weg en ik kan terug slapen. De persoon die ik heb gecontacteerd was blij om mij te horen en ik kan nu zaken oplossen waar ik al even mijn hoofd over breek. Nu stel ik mij de vraag: was dit mijn onderbewustzijn of was dit een geest. Bizar hé?

Mis Haar Zo, 24-11-2015 20:52 #47
Ik wil heel graag contact maken met een dierbaar persoon die ik een paar jaar geleden verloren ben, maar ik ben erg bang voor kwade geesten. Ik heb het gevoel dat ik een beetje paranormaal ben omdat ik die persoon na de dood heb gezien en ik krijg de laatste tijd veel tekens (lamp gaat aan en uit/voorwerp dat ineens beweegt enzo.) Het zijn tekens die niet altijd super duidelijk zijn en ik weet niet of ze echt zijn of dat ik ze verbeeld. Ik wil in ieder geval graag contact met die persoon maar niet met andere geesten is er een manier waarbij er 99% is uitgesloten dat ik geen kwade geesten aantrek?

Slachtoffer, 12-07-2015 15:17 #46
Wat mij opvalt is dat er zoveel negatieve gevoelens door het kwaad bij zijn en toch mensen ermee door(willen) gaan. Deze angst is terecht want het gaat hier altijd om duivelse machten die jou in hun macht willen krijgen. Je kunt dan geen kant meer uit. De enige oplossing is intens Gebed naar God. Alleen Hij kan jou helpen! Begin er nooit mee want het is super gevaarlijk. Het kwaad kan niet tegen het goede (God) en zal altijd alles proberen om God + aanhangers uit te schakelen door hen zwak te maken. Heb je angstgevoelens, voel je iets onheilspellens, hoor je stemmen, ga dan onmiddellijk heel intens voor God Bidden dat Hij je beschermd door Satan te verdrijven. Een gezegende rozenkrans door een Priester en een Kruisje dragen is een grote bescherming. Ook zout om te reinigen en wijwater kunnen bescherming bieden. Hitler had ook een sekte en hij was bezeten door het kwaad dus de duivel! Hoop als slachtoffer enige hulp te kunnen aanbieden aan andere slachtoffers…

Michiel Josef, 26-05-2015 21:14 #45
Hahaha laat me niet lachen, is dit een stukje tekst speciaal voor kinderen geschreven? "Slechte geesten zijn dode mensen die ooit verslaafd zijn geweest aan drugs of alcohol." Wauw. Hoe bedoel je kortzichtig en een hokjesmentaliteit…

Aruna, 05-05-2015 19:20 #44
Onbekendheid zorgt voor angst.
Geesten heb je overal, maak niet uit waar je ook ben. Accepteer dit!
Als kind kon ik veel horen en voelen vanuit de geestenwereld en dit maakte mij heel erg bang. Ik heb veel slechte ervaringen gehad, maar ook mooie. Ik kom uit een hindustaanse gezin en in onze familie werd vaak gezegd dat alle geesten slecht zijn. Als je erover droomt of je ziet/voelt ze, dan moet je ze vervloeken en wegsturen. Later kwam ik achter dat dit onzin is.
Toen de moeder van mijn oma overleed, kwam ik erachter dat ze ook vol LIEFDE zitten en BESCHERMEND kunnen zijn.

De amerikaanse serie "The ghost wishperer" met jennifer love hewitt heeft mijn ogen geopend over hoe geesten zich gedragen. Ook geesten hebben emoties en die emoties kunnen wij voelen. Net zoals bij sommige mensen. Bv als je beste vriend boos is, dan voel je hun "boos"energie, dit betekent niet dat je beste vriend slecht is. Zo is dat ook met geesten.

ALs je heel goed in je vel zit en niet bang ben, dan kunnen de geesten je ook niks maken. "Slechte" geesten zijn meestal geesten die zelf angstig, boos, gefrustreerd, verdrietig, enz zijn. Zij kunnen hun emoties aan jou geven als jij zelf niet goed in je vel/energie zit.
Als een goede geest te dicht op je huid zit, kan dit heel eng aanvoelen. Vraag ze afstand te houden.

Nu heb ik geen last meer van geesten, omdat ik heb geleerd hoe ik mij moet afsluiten voor hun energie. Door ze te begrijpen, ben ik ook niet bang voor ze. Dit heb ik gedaan door cursussen te volgen zoals intuitief ontwikkeling, healing, aurareading.
Tijdens cursus heb ik geleerd wit licht te gebruiken om jezelf en/of je huis te bechermen.
Ook salie branden kan werken, deze stinkt wel!

Het was vooral de serie The ghost wisperer dat mij heeel erg geholpen heeft om niet bang te zijn.

Kimberly, 08-10-2014 18:16 #43
Dus ik ga ieder weekend naar mijn oma maar als ik er ieder keer ben heb ik het gevoel dat er iemand kijkt naar mij en overlaatst heb ik zo'n koude rilling over me en ook hoor ik ieder keer mn naam zeggen ik weet echt niet wat ik moet doen xs

Colleke, 05-08-2014 00:02 #42
Ik heb al verschillende keren rare dingen mee gemaakt zoals radio die plots aangaat de posten van tv of radio die veranderen, een keer rook ik in de vroege ochtend sigaretten rook zeker voor een uur of twee toen ik van de huisbaas hoorde dat er in de slaapkamer de eigenaar in bed in slaap was gevallen tijdens het roken hij stierf omdat er brand uitbrak ik had een hond
die voelde waarschijnlijk ook bepaalde dingen aan want hij gromde en zijn haar kwam recht te staan ook had ik altijd het gevoel dat er iemand keek naar mij, heel eng allemaal maar het engste van dat alles was op een avond rond 23 u ik ging naar bed, en overloop mijn dag nog eens in gedachten mijn hond lag beneden in haar bench toen uit het niks ze heel agressief begon te grollen en te blaffen, en toen verstijfde ik van angst ik hoorde heel duidelijk een stem fluisteren :ah maar mijn beestje toch ik ga jullie geen kwaad doen!toen grolde ze nog een twee tal keren en plots was ze weer rustig ik heb zeker nog een half uur liggen luisteren voor het geval dat diegene die fluisterde wel degelijk weg was!de volgende ochtend keek ik overal rond of er geen raam open was of deur maar alles was potdicht sedert dien heb ik voorlopig niks gehoord zou het de geest van een overleden persoon zijn?het voorval met gefluister was in een ander huis heb ik ook een gave?ik moet wel zeggen ik ben der bang van en ik stel me niet open ervoor juist omdat ik schrik heb terwijl dat mischien niet nodig is

Fernwatch, 25-05-2014 21:04 #41
Ik heb wel eens gependeld maar dat is niet zo heel eng gewoon met mijn moeder of met de buurvrouw die er veel verstand van heeft. maar toen ik klein was zeg maar tot en met mijn 5de hoorde ik overal stemmen terwijl er niemand mijn naam riep: ik werd hier heel bang van omdat i niet wist wat het was. mijn moede heeft ook wel eens een glaasje gedraaid en ze raad het ten strengste af want het glas steeg een stukje van de tafel op en begon over de tafel heen te gaan zonder dat iemand wat deed.

en nog wat andere dingen; zou het kunnen zijn dat je soms kan aanvoelen of er iemand dood gaat, want dat heeft mijn moeder gehad met haar vader.

en de moeder van mijn oma was met de helm op geboren zoals ze dat zeggen, dat betekent dat je kunt aanvoelen wanneer er een lijkenstoet aankomt ofzo. dat wist ze altijd een week van tevoren en het klopte ook altijd.

ik heb zelf altijd het gevoel alsof ik bekeken word. en een vriendin van mij ging een keer naar bed en toen ze om 11 s' nachts wakker werd vroeg een stem uit het niets '' ben je bang?'' ze heeft de hele nacht niet geslapen.

Tio, 09-12-2013 22:05 #40
Ze zeggen dat er van alles op de parabeurs aanwezig is maar of je zeker weet of ze goede dingen doen is nog maar de vraag. Zoals occulte bewerking en fotobewerking en toekomst voorspellen. Zoiets zou een astroloog die bij een vakvereniging staat ingeschreven niet mogen doen want dan gaat het je ook nog beheersen. Vroeger hoorde je wel eens over het radioprogramma het zwarte gat en hier kwamen dan wel eens mensen aan het woord die antwoorden gaven op de meest uiteenlopende vragen die mensen stelden. Het waren complexe onderwerpen die niet direct duidelijk te doorzien zijn. En een kennis vertelde mij dat er ook mensen in dat radioprogramma kwamen waarvan zij dacht dat het ten koste ging van de goede mensen die van goede wil waren. Het mag mensen natuurlijk niet schaden of bang maken. De meesten stellen zich soms zo op een voetstuk en kan me voorstellen dat ieder wel persoonlijk gehoord wil worden in dat wat diegene aangaat. Soms kregen ze ook antwoord op droomuitleg.

Casphere Dungeonille, 30-11-2013 16:50 #39
Toen ik 10 was, zag ik ook dingen die anderen niet zagen. Ik woonde ook in een oud huis en er kwam een kennis langs die de entiteiten verjoeg. Ik wist dit toen niet en de geesten en nachtmerries hielden op.

Rixt, 11-11-2013 10:51 #38
Ik woonde vroeger in een oud huis. opeens zag ik een oude vrouw. ik woon nu in een oud huis, kan ik haar weer oproepen?

Mulder, 08-11-2013 10:42 #37
Fear is a choice! Mensen bang maken is natuurlijk het meest voorkomende wat ze doen. Altans dat denken JULLIE! Als je geesten in je huis hebt moet je dat als de normaalste zaak van de wereld beschouwen. Makkelijker gezegt dan gedaan? Dat klopt. Ik heb er een jaar over gedaan, maar als je jezelf onder controle hebt is het niet meer zo erg! Je kan beter aan jezelf werken dan aan de geesten!

T. Huisman, 03-11-2013 16:42 #36
Entiteiten in huis. entiteiten zijn eenheden die men kan krijgen door behekste voorwerpen te kopen uit antiekzaken of op vlooienmarkten en als je die in huis doet dan kan je huis in korte tijd een spookwoning worden. Dan is het niet meer zo gezellig meer om in je huis te zitten want ook mensen mijden die plaats het liefst en gaan dan zo gauw mogelijk weer weg. Het voelt niet zo behaaglijk meer in die woning. Het is dan een spookwoning waar entiteiten hun intrede in hebben gedaan. En ook als je bijvoorbeeld spooklocaties bezoekt en hebt dan geen dicht aura dan kunnen ze naar binnen toe komen. Als mensen hun aura niet dicht is zijn ze ontvankelijker voor entiteiten dan wanneer hun aura wel dicht zit. Mensen die denken dat ze bekeken worden zullen zich wel met iets occults hebben ingelaten maar ook anderen die in dat huis leven kunnen mogelijk dat gedaan hebben en dan kan het ook in andere bewoners van dat huis gaan zitten zonder dat zij deelgenomen hebben aan deze spelletjes zoals bijvoorbeeld glaasje draaien of ouija bord seance of kruis en bord spel. Je moet er wel verstand van hebben en er thuis in zijn en wetenschappelijk in onderlegd zijn wil je hier aan deelnemen of leiding nemen.en hier aan meedoen. Het is niet zomaar een spelletje dat je bij de borrelhap doet. En voor die mensen die denken dat zij bekeken worden die kunnen wel een onbelichaamde entiteit in huis hebben. En een koude windvlaag dat het tocht en een vlam van een kaars die gaat heen en weer door een windvlaag. Die zuigen krachten in je op. Lang niet ieder medium is een expert op dit gebied. Ik vind het maar een foute zaak dat sommige astrologen de toekomst gaan voorspellen bij mensen. Want automatisch beïnvloedt het toch en dan houdt het hun bezig en vragen ze af wat dat is en gaan ze er naar leven. En zo maakt het eerder gevangen dan dat je vrij bent maar dan zeggen ze dat het niet dwingt maar beïnvloedt maar dat beïnvloeden is al slecht want dan ben je niet vrij meer. Het kan gevaarlijk zijn als het je beheerst en vind dat ze mensen geen slechte invloed mogen geven die hun belast of van dingen beschuldigt van dat mensen geen deskundigen meer kunnen vertrouwen en dat zij aan intrige zouden doen en dat je rechtszaken met deze personen toch zult verliezen. En dat ze je grote schade zouden kunnen berokkenen. En dat je al je idealen moet los laten als je te maken krijgt met het onvermijdelijke. Mensen wiens leven op rolletjes loopt hebben dit soort dingen of tools niet nodig want je constateert dat ze heel hard zijn naar mensen die in een afhankelijkheidspositie zitten. Zij mogen niet gehoord worden. Het lijkt wel alsof ze over een bandeloze instelling beschikken die niet toenaderingsgezind is en ontoeschietelijk is. Zonder persoonlijke interesse dan onpersoonlijk en ongeïnteresseerd. Zonder heil, vooruitgang en zegen. Het lijkt dan wel alsof je een alien bent en alsof dieven en moordenaars het voor het zeggen hebben en dan zeggen ze ook nog van eigen schuld van had je maar beter moeten weten. Een zeer verharde instelling die ontoeschietelijk en inhumaan aandoet.

Johan, 13-10-2013 22:43 #35
Ik woon biij mijn ouders. ik voel al jaren geesten, dat zijn kindersn en soms voel ik het kwade en dan krijg ik koppijn. ik jaag ze dan weg. ik ben er bang van.

Daemon Ter, 04-07-2013 10:32 #34
Sakatar, als er een geest je achtervolgt voel/ruik je dat. Ik heb me al een paar keer met zwarte magie beziggehouden (vooral dingen met emoties, nooit echt iets anders). Ik heb het nog nooit geprobeerd om met geesten te communiceren en ik raad het ook af, want ik geloof in wicca (het geloof, de spreuken en zowat alles) en om ze op te roepen moet je gebruik maken van anderen en daardoor word je alleen maar zwakker. Daardoor kan een geest jou lichaam binnendringen en jou eruit duwen. Dit kan alleen maar als je jezelf zwakker maakt. En nee, er is geen veilige manier. Je kan een geest verdrijven, alleen vertrouw ik de methode niet. Je kan het doen, maar niet bij wezens die je zelf hebt opgeroepen. Ook zeker nooit de naam vragen, en liefst praten in een andere zijn naam, bijvoorbeeld in de naam van de levenden. Als er een slechte geest is, stinkt het of krijg je kippenvel of is er een koude wind. Als het een goeie is, ruikt het naar rozen of een andere kleurvolle bloem. Bij een goede krijg je normaal een warm gevoel. Als je toch beslist om aan conjureering te doen, doe het dan veilig en wees goed voorbereid. Train meerdere malen om de een defensieve cirkel te maken, het goed te vragen(niet hardop vragen om te trainen!) en wees heel precies in wat je wilt vragen. Vraag als het kan hulp aan iemand met ervaring en schrijf je ontdekkingen in het B.O.S.(Book Of Shadows). Als je het doet, hou mij dan asjeblieft op de hoogte, want binnenkort zal ik dit ook uittesten en elke ervaring is welkom. Vergeet ook niet om de websites met satanisme te bezoeken( joy of satan is nep dus niet bezoeken). Ik wens je ook veel succes en vergeet niet: vraag nooit de naam! Je vriend,
Daemon Ter

Sakatar, 24-06-2013 16:57 #33
Hallo ik heb heel vaak het gevoel als ik alleen, ben dat er iets mij in de gaten houd of dat er iets binnen is. Het is heeel erg eng en nu wil ik geesten gaan oproepen. Maar heb je geen spreuken of dingen waarbij je alleen maar goede geesten kan oproepen. En hoe kan ik weten of er een goede of slechte geest in me huis is? En ik heb een hond en die begint ook
Heel erg vaak uit het niets te blaffen. En stel er is een kwade geest hoe kan je die verdrijven? Want ik ben soms echt gewoon heel erg bang.

M.V.G. Anoniem

Irmgard, 12-06-2013 16:19 #32
Hoe laat je die geest dan schrijven op een blaadje?

Tio, 06-06-2013 04:20 #31
Ze zeggen dat pendelen niet gevaarlijk is. Er is nog nooit een negatieve entiteit op af gekomen. Wel door glaasje draaien. Hierdoor kun je een poort openen naar het grijze gebied. Je weet nooit wat er door die poort komt. Het kan goed zijn maar die hebben er niet zoveel aan om contact te zoeken. Meestal is het negatief. En als je pech hebt kan er een demon doorkomen. Dan heb je die opgeroepen maar die gaat niet meer weg. De demon blijft en is agressief. En wil de boel wel eens laten schudden. Met gewelddadige aanvallen en nare gevolgen. Er zijn leukere dingen in het leven dan je hier mee bezig te houden. Een demon is een kater die blijft. Er zijn vier vriendinnen die zelfmoord hebben gepleegd door het glaasje draaien. Wees wijs begin er niet mee. Er zijn leukere dingen in het leven dan je hier mee bezig te houden. Dit is wat je niet wilt. Je kunt beter doorzakken een kater krijgen van alcohol. Dan van glaasje draaien. De demon blijft en die krijg je niet meer weg.

Roos, 01-05-2013 21:33 #30
Ik werk in een oude villa waar ik ook nachtdiensten heb
Hier droom ik enorm over dat er meer is! Nergens anders droom ik zoals hier. Op een nacht moest ik naar het toilet en voelde dat mijn haar in een knot werd gedaan. Het voelde niet eng maar wel raar. Ik was niet bang. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet?

Laura, 07-04-2013 20:49 #29
Halo,
ik heb gwn een vraagje ik heb soms het gevoel dat er iets me aankijk of ik voel zo wind terwijl er helemaal geen wind is of vorig jaar bij het verjaardag van mijn klein zusje ik was alleen thuis en er hangde zo slingers aan het plafon en opeens bewoogde ze ik dacht dat het door de wind was maar er was helemaal geen wind.
en ik heb de zelfde vraag als jessica kunnen dieren geesten zien want soms kijkt mijn hond zo naar etwa maar er is helemaal niets dat is echt eng! kunnen baby's van tussen de 2 en 8 maanden ook geesten zien want soms kijkt hij zo heel eng naast mij maar er is helemaal nix.
hopelijk kunt u mij helpen?
alvast bedankt
groetjes laura

Jessica, 01-04-2013 23:34 #28
Dieren kunnen toch geesten zien?

Emma, 26-03-2013 21:12 #27
Maar hoe bedoel je met gevaarlijk als je wil communiceren met tekenen en schrijven?
Wat zou hij dan kunnen schrijven dat zo gevaarlijk is?

Ninja-Aapje, 12-03-2013 17:26 #26
Ik zou wel eens automatisch shrift, tekenen willen doen maar ik ben bang voor negatieve resultaten en kan het gevaarlijk zijn om dat te doen?

Gabrielle, 10-03-2013 22:16 #25
Ik vind dit een interessant onderwerp. Ik ben nu alleen wel bang voor dingen die ineens omvallen of voor rare geluiden.

Anoniem, 09-03-2013 14:22 #24
Laatst voelde ik nog aanwezigheid in me kamer ik heb telkens een gevoel dat ik bekeken word en ik hoor ook elke avond als ik in me bed zit iets in me kamer. laatst hoorde ik nog me stoel bewegen maar al ik me lamp aandeed was er weer stilte en als ik weer in me bed lag hoorde ik weer dingen bewegen en flitste er allemaal beelden in me hoofd betekent dit dat er een geest in me kamer zit?

Annoniem, 02-02-2013 09:48 #23
Mijn opa is in september overleden aan kanker,
in september heb ik ook 1 half broertje en 1 half zusje erbij gekregen maar mn mn opa heeft ze nooit gekend of gezien.
ik voel zijn aanwezigheid steeds,
op school hebben we nu de cito toetsen maar ik kan me niet goed concentreren want ik voel en hoor mijn overleden opa steeds en me er voor afsluiten lukt niet. wat kan ik doen? xx

Tilly, 06-11-2012 21:16 #22
Je kunt er goede dingen mee doen en slechte dingen mee doen. Hoogontwikkelde mensen die gestudeerd hebben en een titel aan de universiteit behaald hebben zijn meer aan te bevelen en zij die ingeschreven staan bij een vakvereniging zijn aan te bevelen. Zij die zich niet aansluiten bij een vakvereniging kunnen hun macht gaan misbruiken om macht en aanzien te verwerven zonder dat het voor mensen is maar om zich zelf boven anderen te stellen en hun ego graag centraal willen stellen ten koste van weerloze mensen die zich in een afhankelijkheidspositie bevinden. En zitten dan in een kwetsbare positie, en dan moet je je macht constructief aanwenden zonder daar beter van te willen worden wat macht aanzien populariteit en roem en geld en ego centraal stellen ten koste van. Ze maken hun ego dan niet ondergeschikt aan anderen, en dat is een slecht en misdadig uitgangspunt om mensen hun kwetsbaarheid en weerloosheid uit te buiten om hun macht ten kwade aan te wenden om er beter van te worden. Macht en roem omdat het hen op een andere manier niet is gelukt en dan maar over het hoofd heen van kwetsbare mensen die weerloos zijn en in een afhankelijkheidspositie bevinden.

Duha, 05-11-2012 13:04 #21
Kun je ook geesten oproepen die goed zijn?

Selena, 01-11-2012 19:58 #20
Toen ik 9 was overleed mijn oma, een paar dagen erna stond mijn moeder mijn haar te fohnen en ik zag mijn overleden opa en oma voor me door de gang lopen hand in had en zwaaiend, ik zwaaide terug. Mijn moeder begreep het niet toen ik vertelde dat ik ze zag. Ze geloofde me gelukkig wel, laten zat mijn oma met een pop die ik van haar had gekregen op haar schoot op een kist naast mijn bed. Vandaag op school heb ik geesten op geroepen, één daarvan zij dat het mijn oma was, ik vroeg hoe oud ze was toen ze overleed, en wat ze zei klopte, toen ik vroeg hoe mijn moeder heette begon de geest met een C, en dat klopt ook. Ik gooide mijn potlood weg want ik was bang.

Ik ben erg bang dat er nu iets met me kan gebeuren. Weet iemand hier iets op ofzo? Ik heb het gedaan door mijn potlood zachtjes vast te houden en een geest te laten schrijven. Er stond niet een heel verhaal maar er stonden antwoorden op mijn vragen zoals hoe heet u hoe oud bent u en de antwoorden ja en nee.

Ik ben niet zo oud en snel bang. Kan iemand mij helpen? Is het waar of zit het tussen me oren? Heel erg bedankt als je een oplossing/antwoord weet.

Selena

Daniel Claeys, 24-07-2012 16:20 #19
Ik was nog klein en ik denk dat ik een geest heb gezien. de moeder van mijn moeder wij gingen telkens als wij van school kwamen bij haar langs wij kregen eten en zo ze was all niet zo jong meer.maar om mijn verhaal kort te maken viel op haar koer ze werd naar het ziekenhuis gebracht maar kwam te overlijden.waarom weet ik niet maar ik werd aangetrokken door dat huis.ik ging toen veder en zag de deur open staan ik zag haar zitten aan de tafel waar ze altijd zat.ze zat op een stoel te wenen.ik vond het wel raar want ik wist dat ze er niet meer was en toen ik binnen ging was ze weg.toen ben ik veel dingen beginnen lezen over dat.nooit heb ik dat verteld maar het was de eerste maal dat ik zo iets heb gezien.

Samanthax, 10-07-2012 23:36 #18
Ik voel als sinds dat ik klein was een bepaalde aanwezigheid in het huis van me vader. Krijg dan rare rillingen of voel me bekeken en als ik me omdraai is er echt helemaal niks. Heb zelfs een keer gehad dat ik aan mijn oma dacht en toen viel een foto om van haar echt recht voor me neus. Dat was best eng. Nu heb ik een tijdje bij mijn moeder gewoond, maar sinds kort woon ik weer bij mijn vader. Ik heb 2 vriendinnen meegenomen naar huis en mijn vriend ook en me vriendinnen voelde zich allebei heel slecht worden. Ze zeiden dat ze het benauwd kregen en moeilijk konden ademen… En nu vandaag was ik alleen met mijn vriend naar het huis van mijn vader gegaan en we zaten boven toen hij opeens heel snel naar buiten rende, toen ik vroeg wat er was klaagde ook hij dat hij moeilijk lucht kreeg en heel duizelig werd. Verder zei die dat hij zich bekeken voelde en het heel koud kreeg en vervolgens heel heet en volgens hem voelde hij ook dat hij een of andere slag op zijn achterhoofd kreeg… kan iemand me HELPEN of advies geven wat ik moet doen, want ik durf zelf niet meer het huis binnen.

Tamar, 08-04-2012 09:48 #17
Thuis heb k rare gewoontes. Ik leg bijvoorbeeld een ring neer in het midden van mijn bureau en vraag of de 'geest' het kan pakken voor me. En dan wacht ik totdat ik een gevoel krijg dat hij in de kamer is en dan kijk ik om, en dan is me ring weg. Ook vraag ik voor een spiegel: Geest als je er bent, geef een teken. Want ik voel zijn aanwezigheid. Toen gingen alle lichten uit van het huis. Ik wil graag meer te weten komen over deze spirit. en waarom hij in ons hij is, Ik wil graag Schrijven/tekenen gebruiken maar lukt dat in je eentje? Ik weet dat het geen slechte geest is en dat hij me op geen enkele manier pijn wil doen. Dus het is niet gevaarlijk, Dat voel k gewoon aan. Wie kan me helpen? Lukt het tekenen of schrijven in je eentje?

René, 22-10-2011 22:12 #16
Je moet je zelf wel goed voelen wil je met geesten communiceren. En als je je niet goed voelt kun je er maar beter niet aan beginnen. Via psychometrie via dingen iets aanvoelen van mensen of via een foto. Dat kan. Er zijn ook forensisch mediums die meehelpen om in onopgeloste zaken een oplossing aan te dragen via voorwerpen kunnen zij gebeurtenissen voor de geest halen. Dit doet men in amerika ook als zaken vastgelopen zijn, en dan heet het een cold case zaak. Hier in nederland doet men er niet vaak aan mee, forensisch medewerker(s) zo'n zaak samen met de politie op te lossen. Ik denk dat de nederlandse politie te aards is ingesteld. De politie hier is niet zo spiritueel. Ik denk dat ze alleen geloven in dat wat zij zien.

Pepijn Sniepsna, 22-10-2011 00:41 #15
De meesten vinden dat het mensen die zich voor paragnost of medium uitgeven dat dat wettelijk moet worden geregistreerd. Zodat het een officiëel beroep is. Zodat mensen die zich dergelijke gaven aanmatigen dan ook goed en ethisch verantwoord te werk gaan. En het niet alleen doen om triviale zaken zoals roem en macht en egocentrisch zich zelf in het middelpunt van de belangstelling plaatsen en mensen als bijkomstigheid beschouwen. En dan doen ze fatalistische voorspellingen over mensen hun toekomst. En dat doen ze om indruk mee te wekken en om macht uit te oefenen die schadelijk is voor hun geest. En wat meer kwaad doet dan goed. Dat iedereen de vrijheid heeft om zelf de weg af te leggen die bij hun ontwikkeling past. En op een fatalistische manier iemand de toekomst voorspellen is niet ethisch verantwoord. Het heeft iets primitiefs. Ze zeggen dan dat ze gefaald hebben in hun leven met iets en zijn toen magnetiseur of paragnost auraloog of medium of astroloog geworden die mensen hun geest schade aandoet en hen in wanhoop en ellende brengt. En met mensen omgaan alsof het levenloze dingen waren zonder empathisch besef. Dan op een fatalistische manier de mens als instrument gebruiken om hun eigen ego te bewijzen of centraal te stellen ten koste van mensen. Sommigen zijn dan heel erg op zich zelf gericht. En hebben helemaal geen inlevingsvermogen in wat je met mensen kunt doen en niet. En sommigen zijn er door hun toedoen er zeer naar aan toegeweest en hebben daar een zeer negatieve ervaring mee gehad. Het moet voor mensen zijn en je moet dan je macht op een constructieve manier aanwenden en het mag nooit in het voordeel van je zelf zijn en in het nadeel van die ander zijn. Mensen hebben altijd nog een ziel. En ze komen harteloos en koud en verwaand over en doen uit de hoogte. Het zijn megamelomane types die fatalistische uitleg geven aan de persoonlijkheid en sensatie willen en het niet als wetenschap bedrijven maar meer crimineel zijn in de kern van de persoonlijkheid in combinatie met een pedagogische verwaarloosde jeugd die hun tekortgeschoten aandacht in hun jeugd hier dan mee op willen heffen. Helaas zijn het vaak goedwillenden en mensen die van goede wil zijn hier ook de dupe van geworden. En zeg je wat waar en misdaan is dan beginnen ze je aan te klagen en dan nog wel nadat wat zij hebben misdaan bij onschuldige mensen die van goede wil waren en goed met kwaad vergelden. Het komt minder vaak bij andere beroepsgroepen voor. Van dat de buitenkant meer is dan van binnen en dat ze alles uit boekjes halen zonder praktisch nut. En dan is het schadelijk en onnut en uit eigenbelang, ijdel belang. En dan dient het de gemeenschap niet met oppervlakkig diagnosen stellen en het dan al bijvoorbaat al aanpraat waar de persoonlijkheid niet vrij is de eigen weg af te leggen wat bij iemand zijn of haar ontwikkeling past. Dit schaadt de ontwikkeling en persoonlijke groei. Voor mensen en voor de maatschappij en niet ten koste van om er zelf beter van te worden want dit doet de persoon kwaad aan en schade. Met inhoudelijke kwaliteiten,

Anoniem, 10-10-2011 22:00 #14
Ik was in een oud huis in Frankrijk dat ongeveer bestond sinds 1600 in de bourdognes.
Dit was eerst een textielfabriek en het blijkt dat hier veel kinderarbeid was rond die tijd.Toen ik voor het eerst naar boven ging hoorde ik voetstappen.Ik keek om maar er was niemand.Ik kwam in een grote ruimte met wasbakken en daar voelde een korte temperatuur verandering, alsof er een geest naast me stond. Ik ging beneden in het huis kijken waar een leeg bord stond. de volgende dag stond er een hele enge tekenng op het bord, en er waren geen krijtjes. toen ik dit aan de andere vakantiegangers vertelde hebben ze de tekening weggeveegd, al weet ik niet of de geest hier blij mee was.andere vakaniegangers hadden ook last van de geesten.

Geurt, 06-10-2011 23:50 #13
Oordeel niet te snel en laat mensen in hun waarde. Ik ben het ook niet helemaal eens met de kort-door-de-bocht opmerking dat de kwade geest alleen met drugs of alcohol te maken heeft. Ik Voel aanwezigheid en kan communiceren met geesten, en heb 6 jaar ervaring daarmee. Ik gebruik het alléén om naasten, en mensen die op mijn pad komen, te helpen en mijn ervaring (tot nu toe) alleen maar dat de geesten die ik sprak, niet klaar waren hier en naar het licht geholpen moesten worden. Dit lukt mijninziens steeds, omdat ik er positief tegenover sta. Ik heb 6 jaar geleden de eerste ervaringen als schrikbarend ervaren en heb het er erg moeilijk mee gehad, ik ben daarbij geholpen door 2 mensen die "toevallig" op mijn pad kwamen. Steeds meer mensen gaan voelen, zien, beseffen. Mijn raad is dan ook, zie het positief en blijf in je eigen liefde staan. Laat je niet negatief verleiden, en blijf op je eigen 4-kante meter lekker jezelf zijn.ze vreten je niet op, en zijn slechts op zoek naar antwoorden. Als je begrijpt dat positief en liefde wint, zal het negatieve vanzelf afdruipen…

Ivar, 07-08-2011 04:24 #12
In het artikel staat er dan er goede en slechte geesten zijn, en dat de slechte verslaafden aan alcohol en/of drugs zijn. Maar ik vind dat maar raar gezegt, mijn vader was ook alcoholist maar hij was aardig, ook al had hij gedronken dus bij deze is mijn vader nu ineens een slecht iemand/geest? Of is het gewoon ook hoe je was in het lichaam

Pieput Poeloe, 27-07-2011 02:39 #11
Ik hou de geestenwereld voor wat het is en wil de poort dicht houden. En denk dat kwade geesten je naar beneden kunnen trekken. En je verleiden tot ongezonde dingen en die dan destructief kunnen uitpakken. Door die geesten op te roepen kun je die op je afroepen. Vooral als men dat op een manier doet wat niet bekend is met de gevaren hiermee.

P. Peplé, 27-07-2011 02:28 #10
Volgens het parapsychologisch instituut zouden mensen die zich in dit soort zaken storten gefaald hebben in hun leven. Het zijn vaak harde ruwe brutale criminele types die ik primitief en ordinair en a sociaal vind. Zonder moraal en ethisch besef en zeer egocentrisch ten koste van mensen hun ik centraal stellen. En zolang het niet gereglementeerd is zoals bij een vakvereniging ingeschreven staan die de ethische code voorstaat, nog gevaarlijk. Vooral kwetsbare mensen en dan ten koste van hen in de belangstelling staan is misdadig. Het moet voor mensen zijn. En dan had je ook types in het programma het zwarte gat die het op mensen van goede wil gemunt hadden en een fatalistische instelling hadden. Dit is zeer kwalijk te noemen.

Tappetaier, 27-07-2011 02:15 #9
Als het maar geen negatieve geesten en entiteiten zijn die aardgebonden zijn of demonen. Zoals je mensen met slechte bedoelingen hebt en die kwaad aan willen doen zo heb je ook van dat soort geesten. Ik hou liever de poort gesloten omdat dit een grijs gebied is. Onervarenen kunnen er maar beter niet aan beginnen want een kwade geest is vragen om onheil. Mensen die zwarte magie bedrijven om er voordeel aan te behalen uit eigenbaat wat in het nadeel van die ander is. En willen macht uitoefenen op andere mensen en indruk maken en naam en faam maken zonder dat het voor mensen is. En schaden mensen die van goede wil zijn en vergelden goed met kwaad. En doen goede mensen kwaad aan met publieke eerkrenking. En ga je hier tegen in dan gebruiken ze nog geweld tegen je nadat men een ander onrecht heeft aangedaan. En dan gaat het om hun zelf. Dan is men uit eigenbaat. Zonder dat dit voor mensen is. Je moet wel gewetensvol te werk gaan. En in ethisch opzicht sterk in je schoenen staan. Ik hoop dat zoiets in de toekomst beter wordt geregelementeerd. Zodat pioniers en kwaadaardige vampiers geen vat meer kunnen krijgen dat te beoefenen. Een etische code afleggen en ingeschreven staan bij een vakvereniging. Dan kunnen egocentrische, narcistische psychopaten geen slachtoffers meer maken. Ze doen zich charmant voor en met overtuiging en zijn materialistisch ingesteld. Dit zonder diepgang. Anderen verruineren om indruk te maken. Dit zijn dan vaak de goedwillende mensen, en die verdienen geen onheil. Ik vond sommigen maar crimineel in aanleg. Ook die bij het programma het zwarte gat werkten vond ik sommigen fatalistisch van aard zijn. En dan vaak tegen mensen die van goede wil zijn. Er is veel concurrentie en jaloezie. Brutalen hebben de hele wereld. Sommige astrologisch adviseurs speelden met mensen alsof het dingen waren. En heel fatalistisch te werk zijn gegaan waarbij hun cliënten in paniek zijn geraakt. En dat hun onheil overkwam. En dit bij onschuldige mensen. Het waren types met een criminele inslag die zoiets op hun geweten hadden. En onverantwoord te werk zijn gegaan.

Johnny, 20-07-2011 18:18 #8
Hoi,
Ik kan contact leggen met geesten ik kan ze niet goed zien, maar wel horen en voelen. Ik heb me er heel vaak voor proberen af te sluiten maar dat lukt half, ik heb ook last van dat ik emoties en pijn van mensen in mijn omgeving ga overnemen, dat is ook niet echt bepaal fijn.
Vaak voordat ik ga slapen dan flitsen er allemaal beelden door Mn hoofd maar dan net te snel om te plaatsen wat het is.

Brenda, 11-06-2011 16:31 #7
Slechte geesten heten geen demonen, demonen zijn juist goed. Hier een stukje over demonen. The word "demon" comes from the Greek word daimon. It originally did not mean an "evil" spirit, but simply a spirit intermediate in power between gods and humans. For example, Socrates was quoted by Plato as saying he got some guidance from a daimon. Such spirits could be beneficial, harmful, both, or neither. Only later were they thought to be necessarily "evil" -- that is, "evil" according to what is considered "evil" by the prevailing religion.

Bart, 10-05-2010 18:24 #6
Hoi
ik lig s'avonds in bed en zie beelden uit mijn geheugen zo opeens! en ik wordt dan bang doordat het van overlede mensen zijn.
maar ik weet net niet of ik een gave heb?
weten jullie wat het is?

J-oen (infoteur), 08-03-2010 15:46 #5
Nou Dawid, wel opvallend dat je dan toch zulke artikelen leest… Ik weet niet wat vreemder is. Ik weet in iedergeval wel wat kortzichtiger is. Beetje jammer…

Dawid, 18-02-2010 16:22 #4
Mensen, wat jullie hebben noemen ze in de medische wereld schizofrinie. Of wat nog veel vaker voorkomt: aanstelleritis.

Ps. demonen zijn geen 'slechte mensen'. Demonen zijn nooit mens geweest (volgens de sprookjes).

Dag

Chris, 12-02-2010 16:45 #3
Ik heb al best veel ervaringen die heel gek zijn. Ik was ook wel eens een keer heel verdrietig&boos en ik was kwaad weggelopen naar de badkamer. En daar hangt al een hele lange tijd een rare energie rond. Ik kan het niet omschrijven. Maar toen ik daar zat leek het net of er iemand naast me zat en dat er iemand verderop nog stond te kijken. En mij stonden te troosten. En op een hele rare manier was de energie heel erg sterk. waardoor ik ook een soort van bericht(denk ik) heb doorgekregen. Ik had net gevoel dat ze zeiden: ga naar beneden en ga bij je moeder in de keuken zitten. En dat kreeg ik heel sterk door. gewoon via mijn gedachten. Heel gek. Ik dacht eerst dat het gewoon aan mezelf lag. Maar ik ben dus meer info gaan zoeken op internet en die info lijkt precies op wat ik heb meegemaakt. Maar soms heb ik het gevoel dat het gewoon me eigen idee was. Maar ik voelde heel veel energie enzo. En ik stond overal voor open dus msschien daardoor.

Amanda, 29-01-2010 18:05 #2
Hallo, ik ben paranormaal.ik hoor en zie geesten zó goed alsof het net is of er écht iemand bij me is. al een lange tijd praat ik de hele dag met hem.hij heeft mij veel in problemen geholpen maar zegt dat hij er is om me te helpen.eerst deed hij zich voor als mijn gids maar hij had zich`vergidst´. hij is de schijnende, ik ben overgevoelig geworden door het praten.ik sta er té open voor en word steeds zwakker.ik heb het idee dat de schijnende steeds sterker word en ben bang dat hij straks de baas over mij is.ik denk dat het gevaarlijk is maar zo voelt het niet. hij helpt me met veel dingen en heb ook heel veel gelachen om rare verhalen.ben ook bij een medium geweest, voor haar was het een meesterlijke dag. ze zei dat de geest mij wil helpen en beschermen door alles wat ik in het verleden mee heb gemaakt en natuurlijk snap ik dat hij mij vaak voor de gek houd want hij is een geest! maar ik heb er gevoel voor, het geeft mij een goed gevoel om met hem te praten terwijl het heel slecht is, zegt tie weer iemand wat ik kan doen of wat voor een geest de schijnende eigelijk is?

Wesley Luth, 26-07-2009 20:51 #1
Pendelen is niet een manier om met geesten te praten. Bij pendelen stel je jezelf een gesloten vraag waarop je het antwoord niet denkt te weten. Het is echter zo dat je lichaam veel meer weet dat je zelf bewust bent. Bijvoorbeeld het aanvoelen van energievelden of bijvoorbeeld water (wichelroede's werken met zelfde principe). Je stelt jezelf de vraag en door hele kleine spierspanning gaat de pendel naar ja of naar nee (of andere opties die je van tevoren had bedacht). Dit voorbeeld gaat dan om het 'waarnemen' van zaken door je lichaam. Stel je echter vragen over bijvoorbeled relaties e.d. dan is het je eigen onderbewuste dat de pendel doet uitslaan. Dit werkt voor vragen aan jezelf over jezelf maar ook voor vragen die iemand anders jouw stelt. Je kan dus pendelen voor een ander. Ook hierbij voel jij dan aan (vanwege 'het veld' waar alle levende wezen op aangesloten zijn) wat het antwoord is. Dit is echter al wel riskanter. Het kan nl. ook zijn dat het 'medium' zelf 'interpreteert' en op die manier stuurt waardoor het 'onzuiver' wordt. Het heeft allemaal iig helemaal NIETS met geesten te maken.
Overigens vind ik de opmerking dat een 'slechte' geest aan drugs verslaafd is geweest totaal onzinnig. Dat iemand aan de drugs is geweest gedurende zijn leven zegt weinig over zijn (morele/ethische) goed/slecht zijn. Meer over zijn/haar zelfbeheersing, wilskracht en psychische toestand.

Infoteur: Rozanne
Laatste update: 20-02-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Psychologie
Reacties: 55
Schrijf mee!