InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Politiek > Standpunten PVV

Standpunten PVV

De PVV is de onbetwiste winnaar van de verkiezingen die plaatsvonden op 9 juni 2010. Geert Wilders heeft het CDA van de troon gestoten en heeft 22 zetels. Wat zijn de speerpunten van de PVV? Waar staat deze Partij voor de Vrijheid voor? In dit artikel zal de visie van de PVV nader worden toegelicht.

Veiligheid

De PVV kies voor “zero tolerance”. De politie moet de baas worden op straat. Daarom wil de partij extra geld investeren in veiligheid, door het aanstellen van 10.000 extra agenten. Ook wil de partij hogere minimumstraffen en zwaardere maximumstraffen. Concrete maatregelen zijn bijvoorbeeld de versobering van gevangenisstraffen en het afschaffen van TBS.

Islambestrijding

De “tsunami van de islam” waar Geert Wilders zo vaak voor waarschuwde. De islam is in de ogen van de PVV een totalitaire leer, gericht op onderdrukking en geweld. De PVV wil de islam bestrijden door een verbod op het bouwen van moskeen, het sluiten van alle islamitische scholen, een verbod op hoofddoekjes bij overheidsinstellingen, een belasting op hoofddoekjes (kopvoddentaks), afschaffen van de dubbele nationaliteit. Daarnaast pleit de partij voor een harde aanpak van asielzoekers. En vooral: volledige immigratiestop van mensen uit Islamitische landen.

Democratisering

De PVV wil dat de macht teruggegeven wordt aan de burger. De partij denkt dit te bereiken door afschaffing van de Eerste Kamer, een gekozen minister-president, het aantal Tweede Kamerleden terug te brengen tot honderd, een koning uit de regering aan te stellen, fors te snijden in de salarissen van ambtenaren, het Koninklijk Huis te laten bezuinigen en het stemrecht af te pakken van mensen met een dubbele nationaliteit of niet- Nederlanders. Ook wil de PVV dat de Nederlandse Antillen en Aruba alsnog uit het koninkrijk verdwijnen.

Verzorgingsstaat en AOW-leeftijd

Het is kiezen of delen: of een verzorgingsstaat, of een immigratieland. De arbeidsmigratie moet worden gestopt, vanwege het verlies aan banen. Het uitkeringsstelsel moet hard worden aangepakt. Wie fraudeert, krijgt nooit meer een uitkering. Kinderbijslag voor maximaal twee kinderen, mensen in de schuldsanering moeten dit betalen op eigen kosten. En vooral: de AOW-leeftijd moet 65 jaar zijn, geen dag later.

Onderwijs

Wat betreft het onderwijs, wil de PVV dat buitenlanders hun eigen schoolkosten betalen. De studiefinanciering en ov-jaarkaart moeten blijven gehandhaafd.

Cultuur en nationaliteit

De PVV hecht veel waarde aan de Nederlandse nationaliteit. Folders moeten in het Nederlands, absoluut niet in een andere taal. Nederlands onderwijs moet worden gegeven in het Nederlands. De Nederlandse vlag moet wapperen op elke school en overheidsinstelling.

Belasting

De belastingen voor burgers en ondernemers moeten omlaag. De koopzondagen moeten niet worden beperkt.

Milieu en dieren

De PVV denkt dat we moeten stoppen met het uitgeven van geld aan de “klimaathype” . Schommelingen van het klimaat zijn heel normaal en hebben altijd al plaatsgevonden. De PVV pleit voor kernenergie: het is veilig, constant en belangrijker: het maakt ons onafhankelijk van bijvoorbeeld Rusland en islamitische landen.

De PVV heeft het beste voor met het dier en is voorstander voor professionalisering van de dierenambulance en de dierenpolitie. Er zou een speciaal dierenalarmnummer moeten komen en de grondrechten van het dier moeten worden vastgelegd in de grondwet.
© 2010 - 2017 Rebeccahoogers, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.