InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Politiek > Osama Bin Laden: biografie en terroristische activiteiten

Osama Bin Laden: biografie en terroristische activiteiten

Osama Bin Laden is afkomstig uit een grote en tevens rijke familie. Osama Bin Laden werd berucht na de tragische aanslagen op het World Trade Center in 2001. Het is momenteel onbekend of hij is gevonden of zich nog steeds ergens in de bergen verschuilt.

Familie & geschiedenis

Osama Bin Laden is het zeventiende kind van de in totaal vierenvijftig kinderen die Mohammed Bin Laden heeft verwekt bij tien verschillende vrouwen. Mohammed Bin Laden, de vader van Osama Bin Laden, was een rijk zakenman met een groot fortuin. Hij overleed toen zijn vliegtuig neerstortte. Wie de moeder van Osama Bin Laden is en hoe zijn jeugd verliep is onbekend.

Vermogen
Door de diverse contacten in het Saoedische koningshuis wist Osama Bin Laden een behoorlijk fortuin op te bouwen. In het begin gaf hij dit geld uit voor goede doelen als de renovatie van diverse moskeeën. Zijn vermogen werd destijds al rond de zestien miljoen dollar geschat en met de dood van zijn vader erfde hij nog eens dertig miljoen dollar. Hiermee legde hij uiteindelijk de basis voor Al Qaida, een bekende en tevens beruchte terroristen organisatie.

Van goed tot slecht?
Hoe het kon dat een man die voorheen moskeeën renoveerde terroristische activiteiten ging ondersteunen is een raadsel. Er bestaan veel theorieën over die allemaal aannemelijk zijn. Waarschijnlijk creëerde de man zijn haar jegens de Verenigde Staten door de verwoestingen op diverse moskeeën tijdens gevechten. Toch zal de reden nooit helemaal zeker zijn.

Al Qaida: terroristische activiteiten - vervolging

Bin Laden wordt door velen gezien als de leider van Al Quida, een beruchte terroristische organisatie. Het doel van deze organisatie is om alle niet-islamitische regimes te verslaan en de wereld te laten bekeren tot de islam.

Bin Laden wordt door veel mensen verantwoordelijk gehouden van de aanslagen op het World Trade Center. Het is nooit met zekerheid bewezen maar door diverse video opnamen waarop hij de aanslagen verheerlijkt geloven veel mensen er wel in.

Bin Laden staat momenteel in de top tien van de F.B.I. Most Wanted. Hij wordt niet gezocht voor de aanslagen op het World Trade Center maar wordt wel verantwoordelijk gehouden voor het financieren van een terroristische organisatie. Er zijn al diverse zoekacties geweest maar deze hebben tot nu toe (waarschijnlijk) geen resultaten opgeleverd.

Osama Bin Laden: in leven?

Niemand weet precies waar Osama Bin Laden nu is en of hij nog leeft. Zo nu en dan verschijnen er nog onduidelijke video’s waarop hij spreekt en boze boodschappen verspreid. Er is tevens een video waarop hij gevonden zou worden. De kwaliteit hiervan is echter erg slecht en de man komt nog steeds in de top tien van de meest gezochte personen van de F.B.I. voor. Het is dus een raadsel waar hij nu is en of hij nog in leven is.
© 2009 - 2014 Rakker126, gepubliceerd in Politiek (Mens en Samenleving) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Terrorisme: wie of wat is Al Qaida?Terrorisme: wie of wat is Al Qaida?Al Qaida is niet alleen de bekendste maar ook de meest mysterieuze terroristische groep ter wereld. Al meer dan tien jaa…
Al Qaida en Osama Bin LadenOp 23 december probeerde een nigeriaan een aanslag te plegen op een vliegtuig dat van schiphol naar Detroit vloog. Hij h…
Wie is wie in de JihadWie is wie in de JihadIn het kader van de Jihad zijn verschillende personen en groepen de laatste jaren in het nieuws geweest. Dit artikel bes…
Mijn leven met Osama - Jean SassonDit boek onderscheidt zich van andere boeken, omdat de schrijfster het geschreven heeft in samenwerking met een zoon en…
Belangrijkste aanslagen van Al-QaedaBelangrijkste aanslagen van Al-QaedaOp 1 mei 2011 werd bekend gemaakt door Obama, dat Osama Bin Laden, de grote Meesterbrein achter de aanslagen van 11 sept…
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Osama Bin Laden: biografie en terroristische activiteiten"

Infoteur: Rakker126
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Politiek
Schrijf mee!