InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Ouder en gezin > Knutselen voor moederdag

Knutselen voor moederdag

Knutselen voor moederdag Moederdag komt er weer aan en moeders vinden het natuurlijk het leukst als ze iets krijgen wat het kind zelf gemaakt heeft. Heeft u inspiratie nodig? hier vind u leuke ideeën voor het maken van een uniek moederdag cadeau van uw kind.

Moederdag cadeau van een baby

Voetafdruk

Benodigdheden:
  • Verf
  • Een kwast
  • Een vel gekleurd papier

Een heel leuk moederdag cadeau van een baby voor zijn moeder is heel simpel te maken.
Smeer de verf onder het voetje van de baby. 'Stempel' het voetje met de verf op het vel papier. Laat het drogen en schrijf er een leuke tekst omheen. Nu nog even inpakken en klaar is het moederdag cadeau. Het is makkelijker om het voetje te stempelen dan de hand. Een baby heeft een natuurlijk grijpreflex waardoor u veel moeite zal moeten doen het handje goed op het papier te krijgen. Daarom is het stempelen van het voetje de makkelijkste oplossing.

Moederdag cadeautje van een dreumes of peuter

Bloempot

Benodigdheden:
  • Een rood stenen bloempot
  • Verf
  • Haarlak
  • Kwast

Een cadeautje voor moederdag is natuurlijk het leukst wanneer de moeder het ook echt kan gebruiken. Neem een stenen bloempot en laat het kind de bloempot schilderen. Laat de verf drogen en daarna kunt u de bloempot inspuiten met haarlak. Dit is om te voorkomen dat de verf gaat bladeren. Koop er eventueel nog een leuke plant in en uw kind heeft een leuk moederdag cadeautje.

Moederdag cadeautje van een schoolkind:

Pennenstandaard

Benodigdheden:
  • 2 lege keukenrollen
  • 2 legen wc rollen
  • Gekleurd papier
  • verf
  • lijm
  • kwasten.

Knip van 1 van de lege keukenrollen 1/3e af. Knip de andere keukenrol in tweeën.
Schilder de keukenrollen of plak er gekleurd papier om heen. Doe dit ook met de wc rollen. Als alle rollen versierd zijn kan het kind ze op een gekleurd vel plakken (recht op en tegen elkaar). Knip daarna het overige papier rondom weg en zo ontstaat er een pennenstandaard waar moeder heel blij mee zal zijn en wat erg leuk staat op het bureau.

Sieradenkistje

Benodigdheden:
  • Een houten sigaren kistje
  • Foto van het kind
  • Verf
  • Kwasten
  • Watten

Laat het kind het sigaren kistje van binnen en van buiten schilderen. Daarna kan de foto aan de binnenkant van de deksel worden geplakt. Eventueel op een mooi uitgeknipt hart en een gedichtje erbij. Als dat is gebeurt kan de bodem van het kistje worden bedekt met watten. Nu heeft het kind een mooi sieraden kistje gemaakt voor moederdag.

Kledinghanger

Benodigdheden:

  • Een houten kledinghanger (ongelakt)
  • Verf
  • Kwasten

Laat het kind de kledinghanger schilderen. Laat hem drogen en mama heeft een kledinghanger die speciaal voor haar is. Eventueel kan er nog een mooi gedicht aan gehangen worden en een foto van het kind.

Lees verder

© 2011 - 2017 Nice, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Knutselen voor moederdag"

Infoteur: Nice
Gepubliceerd: 07-04-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Ouder en gezin
Special: Kinderactiviteiten
Schrijf mee!