InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Ouder en gezin > Schoolspullen kopen voor je kind

Schoolspullen kopen voor je kind

Schoolspullen kopen voor je kind Na de zomervakantie is het voor je kind weer tijd om naar school te gaan, maar heeft je dochter of zoon alle schoolspullen die zij of hij tijdens het schooljaar nodig heeft? Als je samen met je kind schoolspullen gaat kopen, dan is het aan te bevelen om je aan een aantal adviezen te houden voor het kopen van schoolartikelen, zodat je dit zo voordelig en effectief mogelijk doet.

Adviezen voor het kopen van schoolspullen

Ga samen winkelen

Schoolspullen kopen hoort een leuke ervaring te zijn! Maak er samen met je dochter of zoon een gezellige dag van, dat is een plezierige manier om je kind voor te bereiden op de start van het nieuwe schooljaar. Ga in ieder geval wel tijdig schoolartikelen kopen, zodat alles nog op voorraad is.

Offline en online winkelen

Diverse winkels bieden een uitgebreid assortiment aan schoolspullen, zodat je bijna alles wat nodig, is in één shop kunt vinden. In onder andere Primera, Bruna, AKO en The Read Shop vind je een uitgebreid aanbod aan schoolspullen, zoals potloden, pennen, gummen, stiften, agenda’s, multomappen en linialen. Mocht je in de fysieke winkel niet alles kunnen vinden, koop de rest van de benodigde schoolartikelen dan via webwinkels.

Goedkoop is meestal duurkoop

Investeer in goed materiaal. Kwalitatief goede pennen, potloden en stiften zijn over het algemeen iets duurder dan de goedkoopste versies, maar gaan meestal wel langer mee en je kan ervan uitgaan dat je kind goed met het materiaal kan werken.

Koop wat je kind leuk vindt

Uiteraard kun je tijdens het winkelen voor schoolspullen wel aangeven of je iets leuk vindt of niet, maar uiteindelijk zijn de schoolspullen bedoeld voor je dochter of zoon. Laat je kind dan ook datgene kopen dat hij of zij leuk vindt, waarbij de schoolspullen passen bij de stijl en persoonlijkheid van je kind.

Beperkt budget

Indien je een beperkt budget hebt voor het kopen van schoolspullen voor je kind, dan verdient het de aanbeveling om sommige artikelen tweedehands te kopen. In kringloopwinkels of via het web, bijvoorbeeld via Marktplaats of eBay, kun je goede kwaliteit tweedehands schooltassen of sportkleding vinden.

Als sommige schoolspullen van het voorgaande jaar nog gebruikt kunnen worden, vrolijk deze producten dan op met stickers en glitters, zodat ze er anders en leuker uitzien en weer een schooljaar mee kunnen.

Schoolspullen kopen in grote verpakkingen is voordeliger dan het aanschaffen van deze producten per stuk. Je weet voor het begin van het schooljaar dat er veel pennen, potloden en schriften gebruikt zullen worden. Het is dan voordeliger om er meerdere tegelijkertijd te kopen in een grote verpakking.

Weekagenda in plaats van dagagenda

Een weekagenda is handiger voor je kind dan een dagagenda. Een dagagenda heeft voor iedere dag een aparte pagina en is daardoor dus dikker en zwaarder om te dragen. Daarnaast geeft een weekagenda in één oogopslag een handig overzicht van de aankomende week.

Checklist voor schoolspullen

Werk met een checklist, zodat je zeker weet dat je niets vergeet. De lijst met benodigde schoolspullen kan uiteraard per school en per kind verschillen, maar het is zeer waarschijnlijk dat je de volgende producten nodig hebt:
  • Schooltas
  • Schoolagenda
  • Etui
  • Potloden
  • Stiften
  • Markeerstiften
  • Pennen
  • Puntenslijper
  • Liniaal
  • Geo-driehoek
  • Passer
  • Gum
  • USB-stick
  • Rekenmachine
  • Kaftpapier of rekbare boekenkaften
  • Schriften (met lijntjes en ruitjes)
  • Multomappen
  • Ringbandpapier
  • Tabbladen
  • Insteekhoezen
  • Rekenmachine
  • Sportkleding: t-shirt, korte of lange sportbroek, gymschoenen en een sporttas.

Basis voor een succesvol schooljaar

Met de artikelen op deze checklist heb je sowieso de juiste basisspullen in huis voor een succesvol schooljaar, maar het is natuurlijk mogelijk dat er voor de specifieke situatie van je kind andere of additionele spullen nodig zijn.
© 2017 Rvdz, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Schoolspullen kopen: alles voor het nieuwe schooljaarSchoolspullen kopen: alles voor het nieuwe schooljaarDe vakantie is (bijna) achter de rug en het wordt tijd om je klaar te maken voor het nieuwe schooljaar. Nieuwe schoolspu…
Wat kost een kind?Wat kost een kind?Kinderen: veel mensen kiezen bewust voor een of meerdere kinderen. Maar niet iedereen weet van te voren wat hem of haar…
Besparen met kinderen 10 tipsBesparen met kinderen 10 tipsKinderen en besparen lijken twee dingen die moeilijk samengaan. Je moet allerlei dingen voor ze kopen: eten, schoolspull…
Tips om geld te besparenSta je regelmatig in het rood en wil je ook eens geld overhouden, om bijvoorbeeld een dagje uit te gaan met het hele gez…
Naar de middelbare school: schoolspullenNaar de middelbare school: schoolspullenDe zomervakantie zit er weer op en je gaat naar de brugklas van de middelbare school of je zit al op de middelbare schoo…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Erbs55 / Pixabay
  • http://www.schoolzz.nl/schoolspullen/
  • http://www.girlscene.nl/blog/9665/checklist_voor_schoolspullen
  • https://www.oudersvannu.nl/kind/school/schoolspullen-kopen/
  • http://www.dekantoorvakhandel.nl/advies/meest-gestelde-vragen/checklist-schoolspullen-wat-is-nu-echt-onmisbaar/

Reageer op het artikel "Schoolspullen kopen voor je kind"

Infoteur: Rvdz
Laatste update: 10-08-2017
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Ouder en gezin
Schrijf mee!