InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Opleiding en beroep > Goedkope uitwisseling via Rotary

Goedkope uitwisseling via Rotary

Goedkope uitwisseling via Rotary Een geweldige ervaring voor menig middelbaar scholier; een jaar naar school in Amerika, Zuid-Amerika of Azie. Maar vaak is het voor ouders bijan niet betaalbaar om dit via de bekende organisaties als EF en YFU te doen. Een organisatie die hetzelfde bied maar niet commercieel is, is Rotary. Met deze organisatie kun je veel goedkoper naar bestemmingen als USA/Canada, Argentinië, Brazilië, Mexico, Australië, Nieuw Zeeland, Zuid-Afrika, Peru , Taiwan, Ecuador en Chili.

Waarom een uitwisseling?

Een uitwisseling laat je groeien. Je leert een nieuwe taal, maar ook leer je jezelf kennen. Daarnaast leer je natuurlijk een andere cultuur wat vooroordelen kan wegnemen en waardoor je een bredere kijk op de wereld krijgt. Natuurlijk ga je ook veel dingen bezoeken, dus op een manier is het ook een soort lange vakantie. Maar je zult ook naar school gaan en nieuwe vrienden ontmoeten. Dat is natuurlijk heel leuk voor later om vrienden over de hele wereld te hebben! En het staat natuurlijk ook goed op je CV.

Rotary

De uitwisseling is bestemd voor leerlingen die op de middelbare school zitten. De Rotary verzorgt jaaruitwisselingen op basis van wederkerigheid. Er komt dus iemand naar Nederland uit het land waar jij naar toe gaat. Dit betekent absoluut niet dat deze persoon in jou huis terecht komt, maar wel dat de mogelijkheden niet onbegrenst zijn. Via de Rotary kun je je aanmelden en als ze je geschikt vinden kun je je voorkeuren opgeven voor een bepaald land. Bij de Rotary betaal je slechts rond de 1700 tegenover ongeveer 5000 van commerciele organisaties. Een nadeel van de Rotary is dat ze misschien minder georganiseerd is dan EF en YFU.

Bestemmingen

Noordelijk Halfrond
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • Ecuador
  • Finland
  • India
  • Indonesie
  • Japan
  • Thailand
  • Taiwan
  • Zwitserland

Zuidelijk Halfrond
  • Brazilie
  • Chili
  • Argentinie
  • Peru
  • Australie
  • Nieuw Zeeland
  • Zuid Afrika

Onvergetelijke ervaring

Een uitwisseling is niet voor iedereen geschikt. Je moet emotioneel stabiel zijn en zelfstandig. Daarnaast moet je het leuk vinden om over andere culturen te leren. Je bent avontuurlijk en wilt je herkenbare en vertrouwde leventje in Nederland achterlaten om te leven in een andere cultuur. Ben jij zo iemand? Dan zal het zeker een positieve en onvergetelijke ervaringen worden!
© 2011 - 2017 Maaike93, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkope uitwisseling via Rotary"

Infoteur: Maaike93
Gepubliceerd: 07-06-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Opleiding en beroep
Schrijf mee!