InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Opleiding en beroep > Beroemd worden, dat doe je zo

Beroemd worden, dat doe je zo

Beroemd worden, dat doe je zo Beroemd worden, hoe doe je dat? Droom jij er ook van om beroemd te worden? Wat moet je wel doen, en wat moet je juist niet doen als je beroemd wilt worden? Waar moet je beginnen als je beroemd wilt worden? Het leuke aan beroemd worden is in elk geval dat je er nooit te oud voor bent. Je kunt altijd werken aan je carrière als artiest. Beroemd worden, met zingen of met acteren of met het zelf schrijven van songteksten. Alle mensen die beroemd zijn, zijn ooit begonnen met niet beroemd zijn. Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen op die regel. Kinderen van beroemde ouders worden makkelijker beroemd dan kinderen van gewone ouders. Maar beroemd worden, bijvoorbeeld als acteur, actrice, filmster of fotomodel, kan iedereen overkomen. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om de kans om beroemd te worden, te vergoten. Er bestaat zelfs een complete handleiding, die speciaal geschreven is voor mensen die beroemd willen worden: Info: Complete artiesten handleiding

Hoe word je beroemd?

Beroemd worden op je eigen houtje is niet makkelijk maar er zijn wel een aantal dingen die helpen.
  • Neem zang, dans en/of acteerlessen. Als je al jong beroemd wilt worden is het echt zinvol om zo jong mogelijk te beginnen. Neem dus zang, dans en/of acteerlessen bij een toneelclub, buurthuis of kunstencentrum in jouw buurt. Kijk eens in de gouden gids in je woonplaats of regio, bij 'toneelclub' of 'toneelvereniging'. Je kunt ook via internet zoeken naar toneelverenigingen of zanglessen in jouw buurt.
  • Als je kunt tapdansen, is dat natuurlijk mooi meegenomen, net als een instrument bespelen.
  • Doe mee aan audities en casting
  • Schrijf je in bij bureaus waar ze op zoek zijn naar talent, bijvoorbeeld modellenbureaus of castingbureaus
  • Als je auditie mag doen verdiep je dan in de persoon die ze zoeken en zorg dat je goed in je rol zit. Zorg ook dat je weet hoe het toegaat bij een casting en studeer alvast wat goede antwoorden in voor als er vragen gesteld worden
  • Zorg dat je opvalt tijdens de auditie, en dat je overtuigend overkomt
  • Zorg voor een goede portfolio met foto's en een CV
Als je minderjarig bent doe dan niets zonder overleg met je ouders

Castingbureaus en modellenbureaus

Je hebt vast wel eens gehoord van castingbureaus en modellenbureaus? Dit soort bureaus schrijven mensen in, van jong tot oud, die vervolgens geselecteerd kunnen worden voor een rol in een film, een toneelstuk, een musical, een spotje op TV of voor reclamefoto’s. Als je beroemd wilt worden en als je in wilt schrijven bij dergelijke bureaus, is het belangrijk dat je iets kunt laten zien aan een bureau. Denk hierbij aan foto’s (zowel voor modellenwerk als voor acteerwerk) en aan (bij voorkeur) wat ervaring op het gebied van acteren als je iets met acteren wilt doen. Soms zal je gevraagd worden voor een rol in een film, je moet dan eerst auditie doen. Auditie doen houdt in dat je voor de regisseur en zijn assistentie een klein stukje toneel moet spelen. Vaak zijn dat maar een paar regels. Er wordt dan door de camera gekeken of je geschikt bent voor de rol en hoe je overkomt op de film, maar natuurlijk ook of je durft te acteren en of je goed bent in acteren.

Dit is een beroemdheid in de dop...

Castingbureaus, inschrijven

Een castingbureau (of welk bureau dan ook) zal je zeker vragen om foto’s van jezelf. Het liefst hebben ze een (of twee) duidelijke portretfoto(s), en een foto waarop je van top tot teen op staat. Soms wordt er gevraagd om ook een zwart-wit foto mee te sturen. Uiteraard stuur je recente foto’s, en geen foto's van een jaar geleden. Kies voor erkende en bekende castingbureaus en schrijf je nooit in zonder overleg met je ouders. Ga alleen auditie doen, als je ouders het hebben goedgekeurd. Je kunt je inschrijven bij castingbureaus als je jong bent of oud.

CV (curriculum Vitae)

Je schrijft ook een CV. Een CV (voluit curriculum vitae) is een soort beschrijving van jouw leven tot nu toe, jouw persoonlijkheid, maar dan met vooral uitsluitend relevante informatie over jou en een overzicht van de ervaring die je hebt opgedaan op het gebied van, bijvoorbeeld acteren of modellenwerk, cursussen die je gedaan hebt, enzovoorts. In een CV schrijf je je adresgegevens, je geboortedatum, je lengte en je gewicht, je kleur ogen, je kleur haar, je huidskleur, en eventueel bijzondere kenmerken van jouw uiterlijk en innerlijk. Verder noem je de ervaring die je eventueel al hebt opgedaan, zoals schoolopleiding die je volgt maar bijvoorbeeld ook over acteerervaring bij een toneelclub of een jeugdtheater, en hoelang je daar al les neemt. Je noemt ook de ervaring die je misschien hebt opgedaan als figurant in een toneelstuk, film of musical. Zit je op toneellessen en/of zang of dansles? Meld dat dan zeker, en ook hoe lang je al lessen volgt. Als je geen les hebt maar wel graag thuis oefent, kan je dat erin zetten. Als je op Youtube staat, kan je dat erbij zetten. Als je op school een rol in een toneelstuk hebt gehad, kan je dat noemen. Een beetje ervaring is altijd meegenomen. Oudere mensen hebben meestal m,eer ervaring te melden in hun CV dan heel jonge, maar dat is begrijpelijk, dus daar moet je je niet druk om maken als je nog jong bent.

Wie ben jij?

Vertel ook iets over jezelf. Ben je verlegen of juist niet? Waar ben je goed in? Wat vind je jouw positieve eigenschappen en wat jouw negatieve eigenschappen? Wat zijn jouw talenten. Speel je muziek, kun je goed dansen of acteren, kan je zelf songteksten schrijven, kun je zingen?

Stuur deze gegevens samen met een paar duidelijke foto’s zoals hierboven beschreven staan, naar castingbureaus.

Hoe kom je aan mooie foto’s?

Kijk ook eens hier: Betere foto's maken en foto's bewerken

Wat je niet moet doen

  • Onduidelijke of onscherpe foto’s opsturen waar je niet goed op te zien bent.
  • Liegen over je leeftijd en/of ervaring.
  • Zomaar elk casting of modellen bureau aanschrijven. (Je moet je beperken tot betrouwbare en goede bureaus)

Hoe vind je een betrouwbaar en goed casting of modellenbureau?

Het allerbeste is het (met name als je minderjarig bent) om dit samen met je ouders uit te zoeken. Het is echt heel belangrijk dat je niets op eigen houtje gaat doen. Er zijn helaas ‘bureaus’ die niet te vertrouwen zijn. Ze vragen heel veel geld voor inschrijving, en verder hoor je er niks meer van. (Of erger… iedereen kan op het internet doen alsof hij contact zoekt met een model of iemand voor een rol of modellenwerk, maar eigenlijk om verkeerde redenen contact zoeken met kinderen en dus is dat hele verhaal over casting of modellenwerk dan gewoon verzonnen.) Lijken bepaalde beloftes te mooi om waar te zijn? Dan is het ook te mooi om waar te zijn... Een eerlijk castingbureau vraagt geen geld voor inschrijving, of slechts een piepklein bedrag van een paar euro. Een bureau wat jou aanbiedt om professionele foto's van jou te maken tegen betaling van een smak geld...dan weet je het al, die proberen gewoon geld te verdienen aan het verkopen van peperdure fotoreportages. Jij mag betalen en verder kan je met die foto's niet zoveel. Je inschrijven voor een casting of modellenbureau doe je dus altijd met zorg en in overleg met je ouders. Het is heel belangrijk dat je je alleen laat inschrijven voor dergelijke bureaus als je ouders het ermee eens zijn. Bovendien hebben ouders vaak meer levenservaring en een betere kijk op zaken, om de bijzonderheden van elk bureau eens kritisch te bekijken en jou te adviseren. Gelukkig bestaan er legio goede castingbureaus, die een goede naam hebben opgebouwd.

Er zijn castingbureaus voor: toneelspelers (acteurs/actrices), zingen, dansen, filmrollen, figuranten., TV spotjes, reclamefoto’s, Musical, enzovoorts.

Figureren, hoe wordt je figurant in een film?

Via castingbureaus kan je gecast worden als figurant voor een film. Soms staan er oproepen in de krant. Ook op het internet zijn dergelijke oproepen wel eens te vinden. Ook hier geldt weer: laat je ouders mee beslissen wat wel en niet voor jou geschikt is om je voor op te geven. Auditie doen is leuk en spannend.

Wat doet een figurant?

Het is erg leuk om eens te figureren in een film. Als figurant speel je een rol op de achtergrond van een film en je hebt geen tekst. Je wandelt bijvoorbeeld over straat in ouderwetse kleren omdat de film in 1920 speelt (ik noem maar wat.). Je bent als figurant in feite een stukje levend decor. Het leuke aan figureren is dat je toch een beetje ervaring opdoet. Je ziet hoe het er bij het opnemen van een film aan toegaat en je kunt je ervaring als figurant op je CV vermelden. Je krijgt vaak een kleine vergoeding in de vorm van reiskosten en lunch, en (niet altijd) een klein geldbedrag voor het figureren zelf. Soms krijg je echter helemaal niets vergoed, dan zoeken ze figuranten die het gewoon zo graag willen meemaken dat ze het er voor over hebben om zelf de reiskosten en dergelijke, te betalen. Ach ja, niet elke regisseur heeft een groot budget om te filmen. ook regisseurs beginnen immers klein.

Lees verder

© 2008 - 2014 Kisses, gepubliceerd in Opleiding en beroep (Mens en Samenleving) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
NHA Muziek.
Gerelateerde artikelen
Meespelen in een soapserieMeespelen in een soapserieDroom jij over een carrière als acteur of actrice? Meespelen in een soapserie kan, maar je moet er wel een beetje geluk…
Jeugdtheaterschool: de vooropleiding voor X-factor of idols!Met de populariteit van programma's als X-factor, The voice of Holland,Idols en Popstars, stijgt ook de populariteit voo…
Soldaat van Oranje: De Musical!Soldaat van Oranje: De Musical! komt er aan! Vanaf 30 oktober zal deze nieuwe musical gaan spelen in een van de voormali…
Werken als figurantEr zijn veel mensen die figurant willen worden. De beste route om dan te bewandelen is om u aan te melden bij een wervin…
Willeke van Ammelrooy, getalenteerd en mooiWilleke van Ammelrooy, getalenteerd en mooiWilleke van Ammelrooy is een bekende Nederlandse actrise. Op de middelbare school kreeg ze te horen dat ze talent had vo…

Reageer op het artikel "Beroemd worden, dat doe je zo"

Reacties

Sara, 29-07-2014 15:21 #50
Hallo! ik wil graag een actrice worden. maar m'n ouders zijn het daar totaal niet mee eens! van me geloof enzovoort kan het niet. ik wil graag naar Amerika om te studeren. maar ik weet niet of dat lastig is op een 14 jarige leeftijd.? ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen! help me? Reactie infoteur, 30-07-2014
Hi, gewoon geduld hebben. Acteren hoef je toch niet ver weg te doen? Je kunt dat ook met vriendinnen doen, gewoon thuis, samen een rol en een toneelstukje bedenken en het spelen voor je ouders. Misschien zien zij dan zelfs dat je in elk geval wel talent hebt om te acteren.

Maak in elk geval eerst je school af. Een mens mag dromen over later, maar je bent nog erg jong. Als je ouder bent heb je misschien weer andere dromen, want zo is het leven. Je ouders hebben het goede met je voor dus vertrouw ook op hen.

Jigaye, 05-01-2014 20:51 #49
Deze tips die je hebt geschreven zijn erg nuttig, alleen werken ze niet. Ik heb me bij verschillende castingbureaus aangemeld maar ze accepteren me niet. Ik ben te jong om in een film mee te spelen (14 bijna 15). Ik baal hier ontzettend van, dus heb ik een vraagje, zou je op facebook ook een pagina kunnen maken waarin je jezelf voordoet als actrice omzo mensen te lokken en je zo beroemd word? Reactie infoteur, 08-01-2014
Ik raad je dat niet aan. Je moet een beetje geduld hebben. Besef wel, je bent niet de enige maar een van de velen die succes willen hebben in deze branche.

Je bent niet te jong om in een film mee te spelen, alleen zoeken ze de ene keer mensen van 16 jaar, de andere keer mensen van 35 en weer en andere keer iemand van 14 of 80. Omdat je nog zo jong bent zijne r nog niet heel veel rollen voor je, maar alleen in jeugdfilms en kinderfilms. Toch kan je wel succes hebben. Begin met:

figureren en/of dagelijks een kwartiertje acteren (thuis oefenen voor de spiegel is ook prima) of anders acteerles nemen

Besef dat er voor 1 rol soms wel 500 mensen reageren, dan moet je maar net gekozen worden. Dat castingbureaus je inschrijving hebben geaccepteerd is al heel wat, veel mensen worden niet eens ingeschreven.

Tips:
informeer elke maand bij je castingbureaus of ze misschien een leuke rol voor je hebben. Doe dit heel netjes, een beetje zoiets:

geachte (naam bureau)

Mijn naam is… en ik ben 14 jaar. Ik sta al een tijdje bij uw bureau ingeschreven. Graag zou ik willen weten of u misschien al een leuk klusje voor mij heeft.
Hartelijke groet,
(jouw naam)

De maand daarna vraag je dat gewoon weer, en dan stuur je ook een leuke recente foto mee. Zorg ook dat je foto's echt goed zijn, een mooie schoolfoto is bijvoorbeeld scherp genoeg. Maak je briefje elke maand en beetje anders, bijvoorbeeld zo:

Geachte (naam bureau)

Mijn naam is… en ik ben 14 jaar. Ik sta al een tijdje bij uw bureau ingeschreven. Bij deze stuur ik u ook een recente foto van mijzelf, voor in mijn portfolio want ik wil graag dat mijn portfolio up to date is, omdat ik graag acteerwerk zou willen.
Hartelijke groet,
(jouw naam)

Als je het volhoudt om regelmatig eens iets van je te laten horen dan krijg je vroeg of laat wel werk of een reactie. Zorg dat het niet te veel wordt, want het moet natuurlijk geen zeuren worden. Probeer op te vallen op een positieve manier, en weet je, als je een mooie foto stuurt voor je portfolio, dan kunnen ze niet anders dan naar je portfolio kijken. Op den duur gaan ze denken: Die persoon is zo gemotiveerd, die moeten we maar eens een kans geven.

Zorg wel altijd dat je ouders weten wat je wilt gaan doen. Overleg dus alles eerst met je ouders want op internet zitten helaas ook mensen die niet te vertrouwen zijn. Laat je ouders beoordelen of de castingbureaus betrouwbaar zijn voordat je je inschrijft en spreek zeker niets af met mensen, neem je ouders altijd mee. Succes!

M., 20-06-2013 12:27 #48
Hallo

Ik zou graag in een Amerikaanse film willen spelen. Hoe kan ik daar voor zorgen?

Alvast bedankt.

Soukaina Mehaimzi, 06-06-2013 21:29 #47
Hallo… alles goed? ik ben Soukaina ik woon in belgie ik ben 15 jaar ik begon te zingen al van 6 jaar ofzo… en nu nog steeds ik zing elke dag, minuut, uur enzo ik kan gewoon niet stoppen met zingen toen ik in de lagereschool was b egon ik daar ook te zingen… en meisjes van vorige school vonden myn stem kij mooi en de jongens ook en die zeggen van zingen is voor onz en als ik zo zing dan zeggen ze van wauw echt een mooi stem waarom ga je niet naar de voice ofzo en ik zeg nja ma ik durf niet ;c enzo en nu zit ik in de 3de midellbaar en ik heb natuurlijk nieuwe vriendinnen gemaakt en toen begon ik daar ook te zingen en die zeggen van wauw ge hebt echt mooi stem dit dat de leerkracht zegt dat ook… ma de probleem ik wil echt zo graag beroemd worden :c ik wil er echt alles er voor doen mijn vriendinnen zeggen tegen mij van doe video's van jou zelf en zet ze op Youtube en mijn vriendinnen gaan ze het delen en ze gaan die video's naar hun vriendinnen sturen op facebook enzo van kijk is naar deze video dit dat ze kan goed zingen maar de probleem is ik druf dat niet, ik zeg altijd van ik zal video's doen van mijn eigen en ik gaa ze op Youtube zetten ma tog doet ik dat niet mijn droom is ik wil een zangeres worden dat was mijn droom al van vroeger toen ik 7 jaar was ofzo :o ik wil echt alles er voor doen om bekend te worden kun je mij helpen alsjeblief is er miss een studio ofzo waar ik kan zingen :( please help mij danku! groetjes soukaina Xxx Reactie infoteur, 07-06-2013
Hoi. Als jouw droom is om zangeres te worden, zal je als eerste je angst moeten overwinnen. Anders kan het niet lukken. Vraag jezelf eens af waarom je niet durft? Wat is eng?

Eng is van een gebouw afspringen met een parachute, zingen is niet eng
Eng is door een haai achtervolgt worden, zingen is niet eng
Eng is het om niet te zingen, want dan zal niemand je horen en dan zal je zeker niet beroemd worden

Als je al durft te zingen voor je vriendinnen, dan durf je het ook in een microfoon. Gewoon veel oefenen, en je afvragen: wat is enger, zingen of niet zingen? En als je het toch nog steeds niet durft, dan ben je misschien nog een beetje te jong. Dan durft je over een paar jaar misschien wel. Maar als je het dan nog steeds niet wilt durven, tsja, dan kan je beter iets anders gaan doen en alleen nog zingen voor je eigen plezier als niemand je horen kan en je dus ook nooit bang hoeft te zijn dat een jury zegt: 'mooi hoor, maar niet goed genoeg.'
Want daar ben je natuurlijk bang voor. Niet durven zingen is eigenlijk gewoon bang zijn dat niet iedereen zo enthousiast is als je vriendinnen.

En onthou: iets net durven, is een keuze. Iets wel durven, is ook een keuze. Niemand houdt jou tegen als alleen jouw eigen wil die steeds wil zeggen: ja maar ik durf niet

Nou prima, als je het niet durft dan kan niemand je dwingen. Maar als je het wel wilt durven, dan kan alleen jijzelf beslissen dat je besluit om het wel te durven.

Succes!

Daniel, 27-05-2013 00:14 #46
Ik wil ook graag beroemd worden. ben 14 jaar en t liefst in Amerika. ik heb paar keer in reclames gespeeld en 1 keer zag ik me zelf op tv. maar t liefst zou ik een eigen show willen hebben. hoe kan ik dat voor elkaar krijgen zonder dat ik veel moet uitbetalen? zelf werk ik namelijk niet.

Gemma, 16-05-2013 23:57 #45
Ik ben Gemma en ben 21 jaar, ik droom al jaren om beroemd te worden zelfs nu ik 21 ben ik vind dat ik redelijk kan zingen en kan redelijk acteren dmv mensen laten geloven dat ik moet huilen maar niet huil. wat kan ik het beste doen? liefst wil ik doorbreken in Amerika.

Kayleigh, 16-01-2013 23:17 #44
Hoi, ik ben Kayleigh, ik ben 13 en ik wil heel graag actrice worden, het liefst in horror en thrillers, maar ik kan daar geen audities van vinden bij mij in de buurt (Den Helder). Sinds de eindmusical in groep 8 ben ik op zoek gegaan maar ik kan niks vinden. Het zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen…

Nandinie, 07-01-2013 20:10 #43
Hey, ik ben nandinie en ben 11 (op 5 augustus word ik 12 2013) en ik acteer, zing, dans, speel instrument al mijn hele leven nauw ja bijna toen ik 3 was begon ik met zingen 4 met dansen 5 met acteren en7 met instrument maar ik wil al mijn hele leven beroemd worden en alle kinderen zeggen dat ik mee moet doen in een film en dat wil ik zelf ook heel graag, maar hoe wordt je beroemd? please willen jullie me helpen want ik wil het heel graag al moet ik blijven acteren acteren is van mij en dat is me grootste hobby! :) doei Reactie infoteur, 09-01-2013
Met je ouders op zoek gaan naar castingbureaus waar je je in kunt schrijven. Maar gezien je leeftijd heb je wel hulp en toestemming van je ouders nodig.

Chelly, 24-10-2012 17:32 #42
Hi ik wil heel graag beroemd worden met zang dans en acteren in Amerika. Ik heb lessen gehad en later ga ik naar Londen verhuizen, maar hoe word ik ontdekt en krijg ik een contract en hoe kan ik liedjes schrijven?
PS: kun je als model ook zangeres worden, is voor mijn zus Reactie infoteur, 25-10-2012
Ja hoor, natuurlijk kan dat.

Aisha, 18-10-2012 00:06 #41
Hallo ik ben Aisha en net 15, ik wil zo graag actrice worden en in films spelen, maar ik zou niet weten hoe ik moet beginnen en waar en hoe ik audities moet doen en waar ik goede casting bureaus vind. Ik zit op dansles, kan goed zingen, ben figurant geweest in lokale film en ik doe mee aan alle school musicals, maar ik weet niet hoe ik verder moet en hoe ik een cv maak enz. Groetjes Aisha

Mandy, 12-08-2012 19:53 #40
Hallo, ik ben Mandy en ik ben 12 jaar oud en ik hou heel erg van acteren en ik wil zo ook op een toneelschool gaan maar het probleem is, Ik kan totaal niet zingen :( kan ik daar wat aan doen of kan het zonder zingen? Alvast bedankt! Groetjes, Mandy Reactie infoteur, 14-08-2012
Zingen is niet nodig hoor, alleen voor musicals. Voor toneel moet je kunnen acteren.

Lucia, 17-04-2012 18:08 #39
Hoi! Ik ben Lucia, 15 (bijna 16) jaar en ik hou van acteren al m'n hele leven. Zingen kan ik een klein beetje maar daar heb ik denk wel zangles voor nodig om het onder controle te krijgen. Maar het probleem is ik weet dus niet hoe je zo'n casting bureau kan vinden enzo. Mijn grote droom is om naar America te gaan, en in americaanse films etc te gaan spelen en/of zingen maar ik denk niet dat dat iets word! Kortom ik wil graag beroemd worden. Enig idee wat een goede casting bureau zit? Liefs! Reactie infoteur, 18-04-2012
Probeer acteerlessen te volgen, vaak zijn er goedkope acteerverenigingen waar je bij kunt gaan. Ken je die niet, ga dan oefenen met vriendinnen en vrienden. Maak zelf een kort toneelstuk en probeer een rol zo goed mogelijk te acteren. Geef elkaar advies om je acteertalent te verbeteren, of speel stukken uit beroemde films na.

Castingbureaus kan je het beste uitzoeken met je ouders, want als je nog niet meerderjarig bent heb je de toestemming van (een van je) ouders nodig om rollen te accepteren.

Liza F., 03-03-2012 13:26 #38
Hallo, ik zou super graag in films willen spelen, niet speciaal om beroemd te worden maar gewoon omdat het me leuk lijkt! Het liefst gewoon in films die in de bioscoop worden gedraaid. Alleen ik weet niet of je daar beroemd voor moet zijn want de meeste mensen hebben beroemde familieleden of zijn zelf beroemd en dat ben ik dus helemaal niet. Misschien tips om in bioscoop filmen te kunnen komen? En waar is advertensie's vind want ik vind altijd van die dingen die niet echt films zijn.

Heel erg bedankt! Liza. Reactie infoteur, 03-03-2012
Je kan in bioscoopfilms spelen als je mee gaat doen aan castings. Om te beginnen zou je eerst figurant kunnen worden, dan kom je ook in de film maar je rol is dan zonder tekst. Je bent dan bijvoorbeeld een persoon in een groter publiek. Figuranten verdienen niet veel maar het is wel goed om ervaring bij de film op te doen. Als je jonger bent dan 18 moet je wel een van je ouders mee nemen.

Prinses-violet (infoteur), 22-02-2012 11:49 #37
Hallo ik wil graag zangeres worden, maar ik heb geen idee hoe. Ik weet niet welke platencontracten zijn en of ze wel betrouwbaar zijn.

Sam, 17-12-2011 01:19 #36
Ik heb al jaren in mijn hoofd om te gaan acteren mensen vertellen mij dat ik daar echt talent voor heb, al jaren. Nou is het zo dat ik door omstandigheden in mijn verleden er nooit serieus aandacht heb kunnen besteden, helaas kon ik niet anders. Het heeft in ieder geval geresulteerd in het feit dat ik nu 25 jaar ben en nu eindelijk pas kan beginnen. Is het voor mij nog mogelijk om mijn droom na te jagen en de acteer wereld in te gaan of raden jullie het mij af ivm leeftijd en ervarings gebrek. Heb ik nog een reele kans van slagen? Zo ja wat kan ik dan het best doen?

Detlef, 20-10-2011 01:26 #35
Hallo, ik ben dus Detlef
17 jaar woont in gent
en mijn grote droom is beroemd worden
heb al meegedaan voor figurant maar wil dat nimeer doen maar als echte bekende vlaming
ik heb ooit meegedaan aan de stip en dat was super leuk voor tv komen messchien zit iedereen me uitelachen maar toch ik vind dit leuk maar zou graag elke dag op tv willen komen. maarja ik heb 2 jaar op een toneelschool gezeten maar ja dat was leuk maar voor te zeggen vond ik het beetje saai want ik moest hele tijd zingen ofwel zo bij rolleke dus ja ik wil echt zo bekend komen, als je zo op straat of ergens anders loopt dat hij/zij zegt hé die is bekend zou dat wel echt leuk vinden, juist zelfde van op de stip iedereen zei van hé je hebt op de stip gestaan hé dat ik zei van ja (:

Dieuwke, 16-10-2011 19:12 #34
Ik wil graag mee doen in een film, net zoals in Patatje oorlog!
maar hoe doe je dat?
ik wil graag, zo graag in een film spelen en beroemd worden…
kunnen jullie mij een (betrouwbare) casting bureau als hint geven…
ik hoop echt dat jullie hier snel op reageeren!
PS: ik heb het wel met mijn ouders overlegt hoor!

groetjes dieuwke Reactie infoteur, 17-10-2011
Vraag je ouders om een geschikt castingbureau voor jou te zoeken op internet. Jullie kunnen dat samen doen.

Jelle, 21-07-2011 00:19 #33
Hey! Ik heb een vraag.
Ik ben 14 jaar en ik weet niet of ik wel of niet acteur wil worden! Aan de ene kant denk ik: lijkt me heel erg leuk! De andere kant: ik ben altijd wat verlegen en durf het niet aan mijn ouders te vertellen. Vraag me niet waarom want dat weet ik zelf ook niet! Het is nl. een ander beroep dan de normale mens heeft. Om acteur te worden heb je ervaring nodig en om ervaring te krijgen moet je dus in een serie ofzo hebben meegespeeld. Ik woon in Gelderland en er is hier n

Sanne, 27-05-2011 23:45 #32
Hai, ik ben Sanne en 11 jaar. Ik wordt bijna 12. Ik wil erg graag gaan acteren, en volgend jaar ga ik ook acteerlessen nemen. Maar ik wil me graag in schrijven bij castingbureau's, maar ik kan geen goede vinden die geen geld kosten, heeft u dr nog een paar? (: Alvast bedankt

Azra, 13-05-2011 02:02 #31
Heei, ik ben azra en ben 15 jaar word bijna 16, ik wil zo'n beetje me hele leven actrice worden alleen ik weet niet waar ik heb al gespeeld in een toneelstukje maar toen dat klaar was wist ik verder echt niet wat ik moest doen, ik weet alleen 1 ding en dat is dat ik me droom niet laat vallen! dus als jullie misschien weten waar ik met zo'n leeftijd acteerlessen kan nemen laat het me weten!
groetjess Reactie infoteur, 13-05-2011
Bij elke cursus toneel kan je les nemen. Je kan op internet ook eens zoeken naar toneelclubs of les in acteren. Ga dan naar Google zoekmachine en zoek naar: cursus toneel of toneelspelen, of naar les in acteren, enzovoorts. Ook je woonplaats erbij zetten. Misschien vind je dan toneelles in je buurt. Vraag ook eens in de Bieb of ze ergens les in toneel geven, die zijn meestal ook goed op de hoogte van activiteiten in een woonplaats. Ook buurthuizen weten het misschien. Gewoon een beetje zoeken en rondvragen en je vindt vast wel wat.

Raymond, 29-03-2011 16:24 #30
Hoi, ik ben Raymond, 12 jaar en ik wil beroemd worden als Justin Bieber, Ik wil op clips komen met goede kwaliteit, of gewoon een komediepersoon ofso worden op jonge leeftijd net als in vergelijking met Justin Bieber. Ik kan proberen te zingen, maar is er ook een ander iets wat ik op youtube kan zetten en verwerken, en is er een programma dat je je stem kan bewerken?
Alvast Bedankt! Reactie infoteur, 30-03-2011
Je kunt natuurlijk ook een stukje toneel filmen, of dans.

Er bestaat wel apparatuur om je stem te bewerken maar ik heb daar geen verstand van.

Jamie, 20-03-2011 13:46 #29
Hoi, ik ben Jamie ik ben 14 jaar en ik zing, dans en acteer me hele leven maar me moeder vind zeg maar dat ik niet echt een apart stem heb ofzo of dat ik anders ben of iets nieuws breng. Mij grootste droom is om mensen te vermaken met mij talenten en te laten zien dat iedereen kan worden wat hij/zij wil worden maar waar kan ik me dan opgeven enzo kent u bijvoorbeeld goede bureaus waar ik me kan opgeven? al vast bedankt. Reactie infoteur, 20-03-2011
Beste Jamie,
Vaak worden de grootste talenten niet direct herkend. Volg dus je droom en geloof in jezelf. Bill Kaulitz (bijvoorbeeld) deed als kind eens mee aan een talentenjacht en hij werd 2e. Van de winnaar van die talentenjacht heeft nooit meer iemand gehoord, maar Bll Kaulitz is later wel mooi wereldberoemd geworden. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Als je dus echt graag beroemd wilt worden, is het ook belangrijk dat je doorzet. Als je beroemd wil worden kan je beginnen mee te doen aan castings voor films, of als figurant meedoen en eens kijken of je het wat vindt. Je ouders moeten dat natuurlijk wel goed vinden als je nog minderjarig bent. Anders moet je nog een paar jaartjes geduld hebben. Verder is het handig als je weet welke richting je op wil. Wil je toneelspelen, zingen, muziek maken… dansen of acteur worden? Ook kan je overwegen om op een amateurclub ta gaan, dan doe je veel ervaring op.

Tamara, 05-03-2011 11:21 #28
Hoi! Mijn naam is Tamara en ik ben 16 jaar. Ik zou heel graag later actrice worden en in films spelen. Ik heb alleen twee problemen, het ene is dat ik totaal niet kan zingen en ook niet toonhoogte kan houden, is dit een probleem om actrice in films te worden? Mijn tweede is dat ik in Friesland woon en hier binnen een straal van ongeveer 30 km niet echt een toneelvereniging is, alleen maar echte friese toneelverenigingen voor mensen van een jaar of 80 en allemaal fries en oud. Hoe kan ik dan gaan oefenen? Volgend jaar ga ik voor mijn rijbewijs en dan vind i het geen probleem om voor een toneellessen een eindje te rijden, maar hoe kan ik dit jaar vast oefenen? Het is echt een droom van me! Reactie infoteur, 06-03-2011
Zingen hoef je niet te kunnen als je acteren wilt. En eigenlijk kan iedereen trouwens wel beter leren zingen als je dat zou willen, hoewel de een zijn stem mooier klinkt dan de ander. Wat toneelspelen betreft: je kunt natuurlijk zelf een toneelclubje beginnen. Spreek met een paar vrienden/vriendinnen bij je thuis af om een avond in de week een paar uurtjes toneel te gaan spelen. Als je daartoe geen mogelijkheden ziet kan je in je eentje oefenen met monologen. Een monoloog kan je in je eentje opvoeren, met of zonder toeschouwers.:) Op het internet kan je vast wel een en ander vinden aan toneelstukken en monologen. Ook in de bibliotheek zijn wel toneelstukken te vinden.

Charlie Oosterveen, 30-01-2011 05:04 #27
Hoi! Mijn naam is Charlie en ik wil al heel lang beroemd worden. Toen ik 8 jaar was wist ik al dat ik dat het aller liefste zou willen. Na lang zeuren heb ik op mijn 14e samen gezocht met mijn ouders naar een modellenbureau. Ik ben er bij een aantal geweest en heb toen gekozen voor models in motion een modellenbureau in Amsterdam. Op mijn 15e ben ik begonnen en heb daar ook een fotoshoot gedaan en moest daarvoor in de make-up. Was echt een van de leukste dagen van mijn leven. Daarna kreeg ik ook catwalk en bewegingslessen van de coach. Nu ben ik 16 jaar bij en heb al best wel veel opdrachten gehad. Een droom kwam voor mij uit maar het is ook af en toe heel hard werken en soms ook saai. Mijn grote voorbeeld is model Kim Feenstra.

Belle, 12-01-2011 18:32 #26
Hi, ik ben 12 en wil al mijn hele leven actrice worden (in films), probleem is dat ik bij onbekend gezelschap erg verlegen kan worden, ik heb al acteerles en dat is eigenlijk de enige plek waar ik niet verlegen ben (op vriendinnen en familie na dan). Ik kan wel goed acteren en ik vind dat ook super leuk om te doen. Maar is dat genoeg om echt actrice te worden? En wat ik doen aan die stomme verlegenheid? Reactie infoteur, 12-01-2011
Dat is nou juist zo leuk aan grote talenten. Soms zijn ze in het dagelijks leven verlegen, maar op toneel of in films zijn het sterren. Het is dus zeker genoeg om actrise te worden.

Als je van je verlegenheid afwilt kun je eens overwegen een cursus tegen verlegenheid te doen. Een soort assertiviteitstraining, daardoor leer je meer voor jezelf op te komen en dat kan helpen. Bespreek het eens met je ouders, meester of juf of je huisarts.

Evelien, 07-01-2011 17:21 #25
Hallo, ik ben 14 jaar oud en wil al van mijn 12 actrice en zangeres worden, maar graag écht goed en professioneel, ik zou het ook graag in amerika doen in de plaats van waar ik nu woon (België) want ik denk niet dat je hier écht kan doorbreken :) maar nu is mijn vraag hoe kan ik dat nu voor elkaar krijgen? Reactie infoteur, 08-01-2011
Helaas zijn er geen wondermiddelen om beroemd te worden. Je moet gewoon goed zijn en origineel, en opvallen. Sommige mensen worden beroemd door op te treden in tv shows zoals popstars op zo. In Hollan'd Got Talent mogen allerlei leeftijden auditie doen. Als dat weer eens op tv komt is dat misschien een start voor je.
Je kunt ook optreden in je omgeving, op verjaarden en zo. Dan filnmpjes maken en die op Youtube zetten. Als je talent hebt zien de mensen dat meestal wel en zo kan je ook beroemd worden.

Sonny, 08-12-2010 18:15 #24
Hallo, Ik ben een jongen van15 jaar oud. ik droom ( zoals bijna iedereen op dit forum ) mijn hele leven al wereld beroemd te word. ongeveer het zelfde als marissa. mijn idool is elvis presley. zelf kan ik nog niet echt zingen, maar ik heb ongeveer de zelfde diepe stem als evlis prelsey (moeielijk te zeggen op 15 jarige leeftijd ). ik kan ook goed acteren. maar daar vind ik niet zo veel aan. ik droom er meer van om op het podium te staan voor duizenden mensen! ik heb momenteel geen zangles omdat ik er niet genoeg geld voor heb. hoe kan ik dit het beste aanpakken? Reactie infoteur, 08-12-2010
Beste Sonny,

Talent komt altijd bovendrijven, als je doorzet. Bij Op Youtube staan dacht ik enkele zanglessen. Zoek daar dan gewoon naar 'zangles' als je denkt dat je zangles nodig hebt.

Wat je in elk geval kunt doen is lyrics van Elvis Presley opzoeken op youtube, en lyrics van andere zangers die je goed vindt, de tekst uit je hoofd leren en dan zelf bij de muziek inzingen. Als het heel goed geworden is, neem hetd an op met een webcam (als je ouders dat goedvinden) en zet je filmpje met jou als zanger op youtube en vraag vrienden en familie dan om reacties. Zo zijn beroemdheden als Justin Bieber en de Nederlandse Esmee Denters ook begonnen en ontdekt omdat ze steeds meer fans kregen.

Je kunt ook meedoen aan talentenjachten en audities, of in een jongeren koor gaan zingen (auditie doen), ook daar ga je beter van zingen. Zorg dus dat je aan je 'zangcarrière' werkt en probeer dat via verschillende wegen. Ook amateur musical groepen kunnen een goede start zijn.

James, 07-12-2010 14:28 #23
Ik wil graag acteur worden maar ben 14 kan het dan nog wel of ben ik al te oud? Reactie infoteur, 07-12-2010
Nee hoor, 14 jaar is zelfs nog erg jong.

Marissa, 01-12-2010 21:52 #22
Hallo, ik ben 14 en wil mijn hele leven al beroemd worden, ik wil niet gewoon beroemd worden ik wil een legende wordenik wil dat iedereen mij kent. ik heb altijd al zangeres willen worden, ik schrijf ook liedjes maar ik het probleem is ik kan geen noot zingen! Kan ik daar wat aan doen? Ik denk dat zelfs zangles bij mij niet helpt zo slecht is het.
Maar als zingen het niet word word ik actrice ik kan ook acteren, acteren vind ik leuk en kan ik ook heel goed. Maar tog is mijn grote droom om zangeres te worden… Reactie infoteur, 02-12-2010
Marissa, probeer zangles te krijgen. Als je zelf kunt horen dat je niet zuiver zingt, kun je zuiver leren zingen. Alleen als je toondoof zou zijn (zo noemen ze dat) dan kan je niet leren zingen. Of je een mooie stem zal hebben, dat weet ik natuurlijk niet. Maar als je echt iets wilt bereiken doe je vaak extra je best en wie weet lukt het dan.

Weet je ook waarom je eigenlijk een legende wil worden? denk je dat een legende gelukkiger is dan een ander mens?

Jose, 29-09-2010 16:22 #21
Hallo ik ben moeder van 4 kindjes, en wil eigenlijk eens een wat andere wending aan mijn leven geven, brulde vroeger al dat ik boerin en clown wilde worden als ik groot zou zijn, en gaan we idd waarschijnlijk op een woonboerderij wonen en nu die clown nog, de clown lijkt me niet helemaal het juiste woord maar acteren lijkt me toch wel heel erg leuk, maar ik ben nu 33 jaar heb verder ook niet echte interesante vooropl, ben natuurlijk ook nog eens moeder van 4 kleintjes, zal dit wel te doen te combineren zijn voor mij? het lijkt me wel geweldig… :-p Reactie infoteur, 29-09-2010
Volg je droom, Jose. heb je wel eens gehoord van het boek 'The Secret'? Het gaat over mensen die alles bereiken door het te willen. De vraag is nu, wat wil je bereiken? Koers op het mogelijk en volg je droom.

Wout Devolder, 06-07-2010 10:54 #20
Ik ben een jongen van 15 jaar, ik dromde altijd al van beroemd zijn. ik heb veel talent zeker voor breakdance, maar ik ben ook een jongen met veel broblemen:-(. Ik heb al wel eens mee met toneel gedaan in het begin ben ik altijd zenuwachtig, maar na een tijdtje gaat het wel beter.
Zou ik het aan kunnen? Reactie infoteur, 14-09-2010
Ik reageer een beetje laat door vakantie en zo. Maar in antwoord op je vragen: elke toneelspeler is nerveus als hij of zij op moet treden. Dat is eigenlijk normaal. Als je erg graag beroemd wilt worden, dan zet je door en dan lukt het meestal wel.

Fatema, 28-06-2010 13:55 #19
Ik weet het echt niet, met mijn ouders kan ik niet praten en het voelt zo stom om iets niet kunnen doen wat je zoo graag wilt doen :-( want je moet toch zeker met je ouders over praten he? :-S kun je mij een advies geven a.u.b? Reactie infoteur, 28-06-2010
Begin klein, dan kan je het langzaam opbouwen. Begin bijvoorbeeld met acteerlessen te oefenen samen met een vriendin. Of wil je liever zingen? Begin dan zanglessen op youtube te bekijken. Klik gewoon in 'zangles' dan vind je zanglessen. Je hoeft niet over alles met je ouders te praten, alleen over dingen die ze echt moeten weten. Maar als jij beroemd wil worden mag je dat gerust voor jezelf houden als je daar over fantaseren wilt. Er is niks verkeerds aan.

Misschien kun je met een vriendin een zangclub of een acteergroep beginnen.

Ashley, 25-06-2010 10:39 #18
Ik zou graag beroemd worden. zingen ik zou graag zangles volgen maar ik heb tips gevonden om te leren zingen en als ik alleen thuis ben dan oefen ik en ik neem dat dan op en dan luister ik naar hoe het was
ik zou dat heel graag doen want ik wil graag met beroemde zangers of zangeressen samen zingen
zou je me alstublief helpen A.U.B
Grtjz Ashley

Shelsey, 09-06-2010 14:36 #17
Hallo. ik ben 13 jaar en wil ook heel beroemd worden. Zingen en acteren. Ik volg geen zanglessen en acteer lessen, maar thuis oefen ik wel veel op zingen als ik alleen ben. Heb een site gevonden met tips ;) Zo lukt het ook :) En ik moet zeggen : ik vind van mezelf dat ik al een verschil merk van toen ik de eerste keer wat begon te zingen. :) Ik ben best wel jaloers op meisjes die het proberen en het hun ook soms doet lukken. Ik vraag me af waarom her bij hun allemaal lukt (ook bij bekende sterren) en niet bij ik en andere mensen die het willen. :s Dat vind ik dan ook soms niet eerlijk. Ik ken een meisje en die probeert ook voor zangeres te worden en bij zij lukt dat. Maar ik denk, mocht ik dat proberen, dat ze dan boos zal zijn omdat ze dan denkt dat ik jaloers ben op haar. Maar hé… ik heb net dezelfde droom als haar en ik probeer die ook gewoon maar waar te maken. Alleen weet ik niet hoe ik daar moet aan beginnen. Nochtans wil ik het zo graag. :( Reactie infoteur, 09-06-2010
Hoi Shelsey, er zijn natuurlijk ook bekendheden die gewoon op Youtube begonnen zijn. Denk maar aan Esmee Denters. Vraag eens aan je ouders of dat een goede start zou kunnen zijn. Bekijk de oude filmjes van Esmee Denters ook eens op Youtube. Dan kan je zien hoe zij begonnen is met zingen achter de computer. Ze kreeg fans op Youtube en werd ontdekt.

Sofie, 20-04-2010 21:27 #16
Hey, ik en een meisje van bijna 15 jaar, en ik wil al van 10 jaar oud dolgraag actrice of zangeres worden, ik kan best acteren maar niet goed zingen, ik heb namelijk een hese stem. hoe kan ik dan actrice worden? want ik wil graag een makkelijke weg snap je? ik ben best wel verlegen en durf me niet egt te uiten bij vreemde mensen, kunnen jullie me alstublieft helpen? Reactie infoteur, 21-04-2010
Hoi Sofie, om te acteren hoef je niet te kunnen zingen. En een hese stem is mooi, veel mooier dan zo'n schelle piepstem die sommige meiden hebben. Als je actrice wilt worden en als je regelmatig toneel speelt en els neemt, is de kans groot dat je dat ook lukt.

Charlotte, 07-04-2010 16:28 #15
Hallo, ik ben een meisje van 14 jaar. Eigenlijk had nooit durven dromen om actrice te kunnen worden, maar ik ging denken en denken… maar toch moet je doen wat je hartje je zegt. Ik weet het nu zeker, ik wil actrice worden, en ik weet dat dat niet makkelijk zal gaan worden. Zeker als je een super verlegen meisje bent, ik ben nu bezig om stapje voor stapje die top te kunnen bereiken. Maar ik heb daar helaas niet genoeg vertrouwen voor… en ik heb nog noooit op het podium echt toneel gespeeld op de lagere school. Maar ik wil eigenlijk dat niemand me kent als die stille verlegen meisje, ik wil ook een andere kant van me laten zien. Ik had niet altijd een goede jeugd gehad, maar waarom probeer ik niet me toekomst te verbeteren. Daarom vraag ik om tips, ik wil niet meer VERLEGEN zijn! Reactie infoteur, 07-04-2010
Charlotte, je verlegenheid zal minder worden als je op toneelspelen (les) gaat. Als je dat niet kunt of mag, kun je zelf een toneelclubje oprichten met een paar vrienden of kennissen of je familie. Je moet toch ergens beginnen.
Als je tegen jezelf blijft zeggen dat je verlegen bent, wordt het misschien wel erger. Je bent als persoon veel meer dan een gevoel. Ik bedoel: je BENT niet verlegen maar je voelt je verlegen. of: je BENT niet verlegen maar je gedraagt je verlegen.
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt.
Misschien BEN jij juist wel een acteertalent wat op het toneel straks helemaal los durft te komen.

Je kunt ook beginnen met dansles, zingen of leren rappen of iets anders creatiefs waarbij je iets moet durven op toneel. Les nemen in iets creatiefs op toneel, is volgens mij altijd goed tegen verlegenheid. Groetjes.

Irene, 07-03-2010 00:54 #14
Hallo, ik wil al sinds groep 8 gaan acteren of presenteren heel veel mensen zeggen het ook al bijv. met onze musical op school werd dat ook verteld maar ik dacht laatmaar want ja, - ik geloofde het niet echt maar later in de eerste klas moesten we ook iets presenteren een opdracht en mijn docent had ook al verteld dat ik echt iets later moet gaan presenteren of acteren, ik zit nu nog in de eerste en ben 13 jaar wat moet ik verder nog gaan doen om uiteindelijk echt op een podium of op de tv te verschijnen ik ga binnenkort ook op toneel verder heb ik er (nog) niet veel aan gedaan - mijn niveau is mavo - tl wat moet ik nog verder doen
willen jullie me misschien terug schrijven alvast bedankt :) Reactie infoteur, 07-03-2010
Hoi Irene,

het beste is om ervaring op te doen in het vak van je keuze. je wilt toneelspelen en presenteren, dus probeer daar ervaring in op te doen. ER zijn ook cursussen die je kunt doen, die met optreden te maken hebben. denk daarbij aan een cursus toneelspelen, zang, dans, tapdans, presenteren, enzovoorts.
Succes met beroemd worden:O :)

Chelsey, 13-02-2010 13:01 #13
Sorry hoor maar ik snap het niet kun je ook gewoon beroemd worden lijk Hannah Montana das toch beter maar hoe moet ik daar aan beginnen? Weten julie dat? Ik wil niet zo zijn als haar maar gewoon zangeres en een cd hbbn en als je ook tips hbt hun ik een cd kan maken stuur die dan ook maar.

Carmen Steinbach, 24-01-2010 10:51 #12
Hallo ik ben 27jaar ik ben moeder van een zoontje van 2jaar, en ik zing al van me 9de jaar en mijn grootste droom is eens op de podium te gaan staan samen met mijn grootste idolen M.Carey en W.Houston! ik had wel een paar keer in gedachten met popstars en idols mee te gaan doen maar nee want ik heb gezien dat die goeie zangeris rafaela ook niet beroemd is geworden. dus dit wou ik even aan jullie kwijt. met vriendelijke groet carmen Reactie infoteur, 24-01-2010
Carmen, blijf je dromen volgen want alleen dromen brengen je waar je zijn wilt.

Kimberley Overdijkink, 10-01-2010 15:08 #11
Ik zou zo graag in films willen spelen! En het liefst nog in het engels. Ik zou graag naar amerika gaan. Ik ben pas 16jaar geworden en de enige ervaring die ik heb met toneel is de schoolmusical in groep 8(en dansuitvoeringen met streetdance, maar daar wil ik niet per se wat mee doen). ik vond het geweldig om te doen, alleen vond ik het wat minder om het voor een hele groep mensen te doen, daar word ik nogal een beetje zenuwachtig van. Ik zou het leuker vinden om voor de camera te acteren, maar ik weet niet of ik er echt talent voor heb. Wat moet ik doen om dat uit te zoeken? Is acteren op het toneel hetzelfde als acteren voor de camera? Ik zit in mijn examenjaar TL en ik moet nu een vervolgopleiding zoeken voor 1 april. Alleen er is niks dat te maken heeft met acteren voor de camera enzo. Het enige is een toneel opleiding, maar die duurt 4jaar en dan moet je optreden voor velen uit anderen landen en dan word het echt een competitie en dat wil ik niet. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik zou graag klein willen beginnen om een cv te creeën. Figurant zijn lijkt me opzich wel een leuk begin. Ik zou het dan ook niet erg vinden om in een nederlandse film te beginnen, maar uiteindelijk wil ik toch in het engels verder. Het liefst zou ik later naar Amerika verhuizen om een echte carière op te bouwen. Het gaat mij niet zo zeer om het beroemd zijn, dat lijkt me wel heel leuk, maar het gaat mij meer om het acteren voor de camera en het spelen in films. Heeft u nog tips voor mij? En wilt u a.u.b. antwoord geven op mijn vragen? xxx Kim Reactie infoteur, 12-01-2010
Hoi Kim,

Acteren voor de camera is wel een beetje anders dan op toneel, maar je moet voor allebei talent om te acteren hebben. Het is ook allebei heel leuk om te doen, dus gewoon mee beginnen zou ik zeggen. Ervaring opbouwen is het halve werk. Je kunt ook alvast beginnen om mee te doen aan castings, dus als ze iemand zoeken voor een film, dan doe je auditie. De toneelschool kun je ook proberen, of een opleiding als filmacteur. Je kunt ook beroemde filmproducenten aanschrijven voor een rol in een van hun films. Brutalen hebben de halve wereld, zeggen ze. Nou, ik hoop dat je ons nog eens een kaartje stuurt als je eenmaal beroemd bent en in Hollywood woont.

Marianne van der Zwet, 22-12-2009 23:44 #10
Omdat ik nu arbeidsongeschikt ben geworden, en niet meer in de zorg werkzaam kan zijn wil ik heel graag van mijn
hobby zingen een beroep maken.
Jarenlang heb ik op een groot oratoriumkoor en kerkkoren gezongen.
Heb goede zanglessen gevolgd, en ik zing graag solo's o.a. AVE-MARIA"S.

Yasmina, 28-09-2009 17:41 #9
Ik wil beroemd worden omdat Ik heel Veel dansfilms kijk en als ik dat Zie wordt ik gek en dan wil ik ook beroemd worden en ook acteren:-) Maar Mama moet geld verdienen en daarom moet mama veel werken ik Ben 10 jaar ik wou dit al van mijn 4 De en van toen ik 6 was zat ik op dansles tot nu maar ik ga niet vaak En ik ben de beste van de hele school ik ben een beetje te DIK en daarom wil ik ook afvallen.Maar ik wil beroemd worden en dan wil ik best wel gels hebben voor mama te betalen:-p en ik wil beroemd worden net Esmee Denters maar die is al 17 jaar en ik wil ook het zelfde doen Als haar en veel meer!…

Groeten en mail me Asjeblieft vandaag of morgen terug Dankje

Vriendelijke groeten Yasmina (ikdus):-) Reactie infoteur, 28-09-2009
Hoi Yasmina,

Succes met beroemd worden. Het gaat je vast wel lukken. ga op dansles en zingen, dan maak je meer kans.

Elvira, 22-09-2009 17:35 #8
Ik wil graag beroemt worden in zingen, of modelenwerk maar waar kan ik dan het beste zijn & als je op zangles ga word je dan beter met zingen? Reactie infoteur, 22-09-2009
Elvira, het allerbelangrijkste wat je nodig hebt om mooi te zingen, is een mooie stem en wat moed. Maar zelfs met een gewone stem kun je heel beroemd worden, want als je je look mee hebt, en je hebt moed, dan is er heel veel gewonnen. Kijk, sommige mensen hebben een prachtige stem maar ze zijn misschien oer verlegen. Een ander heeft een gewone stem maar die durft van alles op het podium te doen. Die laatste heft veel meer kans om beroemd te worden. Jou zou ik daarom aanraden om eens te kijken of je auditie kan doen voor een musical groepje in je buurt. Je krijgt dan vanzelf zangles en je leert meteen om op te treden. Vraag aan je ouders of zij misschien weten waar je in jouw woonplaats kunt oefenen met zingen bij een musical of kinderkoor. Je kunt ook gaan toneelspelen, dat is ook vak in combinatie met zingen. Als je eenmaal beroemd bent, stuur je me dan je handtekening?

Tara, 10-08-2009 16:28 #7
Haya, ik ben Tara ben 14 jaar ( bijna 15), en echt bij droom is om te acteren in een film of serie.
Als ik een film kijk of serie Zoals: True Jackson & Icarly enz. (tieners die acteren) word ik altijd een beetje Jalours want dat wil ik ook dan. ik heb 1 jaar op toneel gezeten maar was iets te verlegen voor dat toen, nu heb ik speciale training gehad om minder verlegen te worden en dat is goed aangeslagen. Me oude lerares heeft gezecht dat ik er echt talent voor heb en dat ik zou in Amerikaanse film of serie kan spelen( omdat ik echt goed in engels ben, KLinkt best arogant). maar ik ben een beetje bang dat het niet van me ouders mag. en ik weet niet echt wat de goeie Bureaus Sites zijn. :-) xxx Alvast Bedankt :-) Reactie infoteur, 10-08-2009
Hoi Tara,

je kunt het beste eens meedoen aan castings voor echte speelfilms. je kunt dan uitgekozen worden maar de kans is wel erg klein want ze zoeken voor films altijd net een bepaalt type. Maar vaak hou je er wel wat ervaring en een figurantenrol aan over, dus dat is alvast een leuk begin. Doe echter niets zonder medeweten van je ouders.

Camilla, 29-07-2009 14:28 #6
Hallo! Ik ben Camilla, ik ben 15 jaar en ik acteer graag. Ik heb in een toneelgroep voor 2 jaar gezeten, maar ik vond het daar niet zo leuk.Dus ben ik weg gegaan. Nu ben ik naar een andere toneelgroep op zoek. Ik zou graag in Amerikaanse films meespelen. Maar ik zou niet weten hoe ik er aan zou moeten beginnen! En als je audities wilt doen moet je toch in Amerika wonen, dus dan kan ik nooit audities gaan doen! En hoe zou ik dat dan moeten combineren met mijn studies later, dan moet ik ook al in Amerika gaan studeren en ik denk dat mijn ouders dat niet zien zitten! En ik wil zo graag actrice worden maar ik heb geen flauw idee hoe ik Amerika kan bereiken als ik op school moet zitten!:-(

Dilay, 21-07-2009 19:16 #5
Hallloooo! Ik ben Dilay, en ik ben 13 jaar ik ben elke dag bezig met muziek ik wil hele graag een zangeres en danseres worden kan iemand me daarmee helpen zelf heb ik een beetje ervaring. Ik heb best vaak musicals op school als zangeres gespeeld en iedeern vond het prachtig. maar kan iemand me hiermee helpen om wat verder te komen en beroemd te worden :$

Lott, 29-01-2009 20:12 #4
Hallooo! Ik ben Charlotte, ik ben 16 jaar en ik ben ontzéttend met muziek bezig. Ik speel piano, gitaar en ik zing erg veel, ik zit op streetdance en acteren lijkt mij ook geweldig… Ik vind dit alles ook ontzettend leuk om te doen, het is alleen dat ik verder wil komen dan zingen in de badkamer :-p Dus ik ben al heel erg aan het zoeken op internet, kijken of ik iets kan vinden van audities ofzo… Maar ik kom niet echt verder. Weten jullie misschien bepaalde castingbureaus die mij kunnen helpen? Alvast bedankt! :-) Reactie infoteur, 29-01-2009
Kijk eens op autitieforum op het internet.

Barbara, 09-01-2009 01:40 #3
Ik ben Barbara en ik wil graag zangeres en danseres worden kan iemand me daar bij helpen? ik heb geen ervaring maar ik ben gewillig om er hard voor te werken.waar kan ik, het beste zijn om een opleiding twee in een te kunnen doen? en ik wil graag streetdance doen mijn voorkeur van muziek wat ik wil gaan zingen is rnb

Giselle, 30-12-2008 21:07 #2
Hee Ik ben Giselle en ik ben 12 jaar ik heb laatst high school musical 3 gezien en ik heb nu het gevoel alsof ik ook musical ster wil worden ik zit alleen met een paar probleempjes nl.: Ik weet niet hoe ik het moet vertellen aan mijn ouders, ik zit op een school die tot 5 uur duurt en dan moet ik nog een uur naar huis reizen, ik weet niet waar een castingbureau ofzo zit bij mij in de buurt en dan nog het grootste probleem: ik ben echt heel erg verlegen als ik op het podium moet want ik heb wel eens in de musical van groep 8 gewoon van de basisschool gespeeld en ik was zenuwachtig en ik durfde bijna niet in het publiek te kijken dus als jullie mij een paar tips ofzo konden geven, GRAAAAAG :-) Reactie infoteur, 31-12-2008
Hoi Giselle

alle tips staan al in het artikel, maar als je verlegen bent kun je misschien beter iets anders gaan doen. je kunt ook voor je hobby op een musicalvereniging gaan of zo, misschien gaat je verlegenheid dan over en dan heb je meer mogelijkheden. want als je beroemd wilt worden is verlegenheid niet echt handig.

Succes.

Yana, 14-09-2008 13:34 #1
Hey!ik ben yana en ik ben 11 jaar.ik wil zo graag beroemd worden in Amerika! ik wil graag zangeres en actrise worden.ik wil een zangeres zijn in een band.ik Zoek 3 knappe jongens die liefst niet ouder zijn dan 16 jaar :een drummer en 2 gitaaristen en eventueel een bassist.maar er is een probleem, er is geen enkele zangschool in mijn buurt.alleen in gent maar mijn mama vindt dat te ver.en ik mag er nog niet binnen want het is maar vannaf 18 jaar!:-( ik ga wel naar een muziekschool voor gitaar en toneel te volgen maar ze geven ons niet genoeg en geen duidelijke uitleg.ik ben er wel nog niet aan begonnen.en ik wil al op mijn 16,17 of 18 jaar beroemd zijn.ik heb echt TEVEEL vragen! kunnen jullie me helpen? PLEAS! Reactie infoteur, 14-09-2008
Beste Yana,

Tja, beroemd worden zal je eigenlijk alleen lukken als je heel hard werkt aan je carriere, en zo te lezen doe je
dat al. Als je te jong bent voor een zangschool, waarom ga je dan niet op een kinderkoor voor popmuziek of zoiets? Dan krijg je ook een beetje zangles, ook al krijg je het dan met een hele groep tegelijk. Als je een goede stem hebt kan je natuutlijk zelf ook veel oefenen met zingen. Als je talent hebt is de kans groot dat je talent vroeg of laat, ook ontdekt zal worden. Je kunt ook eens een brief schrijven aan een beroemde zanger of zangeres in je land, met vragen hoe je het aan moet pakken. Misschien krijg je dan antwoord en een paar tips. Gewoon volhouden en hard aan je carriere werken, dan zal je de kans op succes groter maken. Als je een band wilt beginnen op jouw leeftijd, kan je het beste bandleden van je eigen leeftijd zoeken. De bandleden van rockband Tokio Hotel waren ook nog heel jong toen ze a leen band begonnen, en die rockband is nu heel beroemd. ze warenw el allemaal ongeveer even oud toen ze begonnen. Dat was wel zo slim, want ze groeiden tegelijk op.

Infoteur: Kisses
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Opleiding en beroep
Special: Beroepen
Reacties: 50
Schrijf mee!