InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Opleiding en beroep > Best betaalde vakantiewerk

Best betaalde vakantiewerk

Best betaalde vakantiewerk De vakantie komt er weer aan en menig scholier zal dan weer aan het werk gaan. Maar bereid je goed voor voordat je langs een uitzendbureau gaat of zelf op pad gaat op zoek naar een baantje. Een leuk baantje is natuurlijk belangrijk, maar het is natuurlijk nooit slecht als het ook nog eens goed verdienst. Dit artikel zet de best verdienende bijbaantjes voor je op een rij.

Incidenteelwerk

Salaris: Van 8 tot 16 euro ongeachtt de leeftijd
Van het rondlopen in een ooievaarspak in Den Haag om het stadslogo te promoten tot het tellen van het verkeer op de weg. Eén ding is zeker: dagjeswerk is niet alleen alleen makkelijk, maar ook zeer lucratief. Tip: Wees er snel bij, want deze baantjes zijn gewild!

Zwartwerk in de horeca

Salaris: 1 tot meer dan 20 euro per uur ongeacht de leeftijd
Bonus: fooi.
Nogal wat horecagelegenheden betalen mensen zwart en dus zonder loonstrook uit. Het salaris is vaak hoger dan andere banen, maar vakcentrale FNV waarschuwt dat dit zeker niet altijd het geval is. Zwartwerkers krijgen geen vakantiegeld, kunnen geen geld terugvragen bij de belastingdienst en zijn niet verzekerd tegen bedrijfsongevallen.

Bellen, bellen, bellen

Salaris: 8 euro ongeacht de leeftijd
Bonus: Bij het behalen van de target wordt een geldbedrag of een cadeau als een mobiele telefoon of usb-stick weggegeven.
Veel telecomaanbieders zijn op zoek naar personeel om abonnementen te verkopen voor een salaris dat boven het gemiddelde ligt.

Eigen baas

Salaris: wat de klant ervoor geeft.
Wees assertief en bied jezelf aan als computerprogrammeur, huiswerkbegeleider, autowasser, hondenuitlater of oppas. Houd wel de minimumsalarissen voor je leeftijd in de gaten en maak een afweging van de hoeveelheid te besteden werk. Opdrachtgevers zijn te vinden in de kennissenkring en via een advertentie op het prikbord in de supermarkt of krant.

Sample erop los

Salaris: 7-9 euro ongeacht de leeftijd
Treed de wereld van de reclame binnen en deel gratis ijsjes, chips, wasmiddel of een ander product uit in discotheken, op straat of op het strand in diverse steden en plaatsen door heel het land.

Kies de zorgsector

Salaris: 17 jaar: 5-7 euro 22 jaar: 9-15 euro
Bonus: Onregelmatigheidstoeslag.
De zorg betaalt beter dan menigeen denkt. Thuiszorgorganisaties zoeken nog volop jongeren die huishoudelijke werkzaamheden willen uitvoeren. Ziekenhuizen zoeken mensen die maaltijden klaarzetten of het archief bijwerken en ook zijn veel bijbanen in de uitvoerende zorg te vinden voor mensen met al wat werkervaring.

Nauwkeurig werk

Salaris: 17 jaar: 5/6 euro 22 jaar: 9/10 euro
Banken, verzekeraars en energiebedrijven betalen goed voor relatief eenvoudige administratieve klussen. Verzekeraars als Aegon en Delta Loyd zoeken mensen die persoonsgegevens van nieuwe of verhuisde verzekerden in de computer zetten.

Van biertap tot biertap

Bonus: fooi en wellicht een mooi concert in de pauze.
Werken in de horeca is één van de populairste vakantiebanen blijkt uit onderzoek van Randstad. Festivals als Lowlands en een evenement als de ronde van Miss Boxmeer zijn het populairst met gemiddelde salarissen van respectievelijk vier en twaalf euro bruto per uur.

Logistiek werk

Bestellingen klaarleggen en dozen inpakken voor distributiewarehouses vult de portemonnee heel behoorlijk. Veel van deze bedrijven garanderen minimaal drie weken fulltime werk aan vakantiekrachten. Saai hoeft het werk niet te zijn, want onder de werkzaamheden van een orderpicker bij TPG-post vallen ook het bij elkaar zoeken van bijzondere postzegels voor verzamelaars.

Tuinen aanleggen

Tuinen aanleggen in opdracht van een hoveniersbedrijf betaalt naar verhouding beter dan het plukken of snijden van groenten in een kas. Het voordeel is dat je buiten werkt en dat het afwisselend werk is.
Gerelateerde artikelen
Vakantiewerk: Nadelen, best betaalde en leukste vakantiebaanVakantiewerk: Nadelen, best betaalde en leukste vakantiebaanZodra de eindexamens achter de rug zijn, gaan veel scholieren op zoek naar het ultieme vakantiebaantje. Het ultieme vaka…
Vakantiewerk 2016 en 2017 (regels)Vakantiewerk 2016 en 2017 (regels)In de vakantie van 2016 of 2017 wat geld bijverdienen, welk soort werk mag als je 13 jaar, 14 jaar 15, 16, 17 of 18 jaar…
Kinderbijslag en een vakantiebaan: hoeveel bijverdienen?Kinderbijslag en een vakantiebaan: hoeveel bijverdienen?Een vakantiebaan die niet meer dan 1250 euro oplevert heeft geen gevolgen voor de kinderbijslag, mits een kind niet meer…
Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Veel jongeren zoeken een bijbaan om extra geld te verdienen. Een populaire bijbaan is caissière bij Albert Heijn. Achter…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Best betaalde vakantiewerk"

Reactie

Binette, 24-04-2016 02:02 #1
Lijkt me super om zo veel te verdienen.

Infoteur: Simcha
Laatste update: 26-10-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Opleiding en beroep
Reacties: 1
Schrijf mee!