InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Onderwijs > Opleidingen aan HAS Hogeschool in schooljaar 2016-2017

Opleidingen aan HAS Hogeschool in schooljaar 2016-2017

Opleidingen aan HAS Hogeschool in schooljaar 2016-2017 HAS Hogeschool heeft in Nederland twee vestigingen. De grootste vestiging zit in ’s-Hertogenbosch. Sinds het schooljaar 2013/2014 is er een nieuwe vestiging bijgekomen, namelijk in Venlo. De opleidingen die aan de HAS Hogeschool worden gegeven, hebben voornamelijk betrekking op agro, food en leefomgeving. De HAS Hogeschool kent in het schooljaar 2016/2017 meer dan 3.000 studenten. Door een brede diversiteit aan opleidingen is er wellicht een opleiding die bij je past.

Opleidingen

HAS Hogeschool kent anno 2017 diverse opleidingen. De opleidingen die aan de HAS Hogeschool worden gegeven hebben betrekking op agro, food en leefomgeving.

Toegepaste Biologie

De opleiding toegepaste biologie wordt gegeven aan de vestigingen ’s-Hertogenbosch en Venlo. Bij de opleiding toegepaste biologie leer je alles over planten, dieren, mensen en de invloed van voeding. Het is een opleiding waar je zowel theoretisch als praktisch kunt werken. Bij deze opleiding kun je kiezen uit de volgende profielen:
  • Plant
  • Dier
  • Food

Management van de leefomgeving

De opleiding management van de leefomgeving is een brede opleiding. In het eerste leerjaar komen allerlei processen zoals design, management en groen aan bod. Na het eerste jaar ga je jezelf verder specialiseren en kun je kiezen uit de volgende richtingen:
  • Landscape Planning en Development (samen plannen maken)
  • Landscape Design (Creatief ontwerpen)
  • Landscape Engineering (Werk in uitvoering)

De opleiding Management van de leefomgeving wordt gegeven op de vestiging in ’s-Hertogenbosch.

Bedrijfskunde en Agribusiness

Bij de opleiding Bedrijfskunde en Agribusiness word je opgeleid tot gesprekspartner voor de agrarische ondernemer. Door de opleiding krijg je kennis van planten en dieren, maar ook hoe je een bedrijfsvoering voort moet zetten. Bij de opleiding komen financiële zaken, logistiek en marketing aan bod. De opleiding wordt gegeven op de vestigingen ‘s-Hertogenbosch en Venlo.

Dier- en veehouderij

Bij de opleiding Dier- en veehouderij leer je zaken met betrekking tot voeding, diergezondheid en welzijn, plant, techniek en bodem. Hiernaast ga je ook aan de slag met bedrijfskunde en marketing. Het is een opleiding waar je zowel theoretisch als in de praktijk bezig bent. De opleiding wordt gegeven op de vestiging in 's-Hertogenbosch.

Geo Media & Design

De opleiding Geo Media & design is een opleiding waarbij je aan de slag gaat met de wereld van virtual en augmented reality. Tijdens de opleiding leer je hoe je data-analyses en datavisualisaties uitvoert. Tijdens de opleiding maak je veel gebruik van nieuwe media, zoals apps, tablets en smartphones. De opleiding wordt gegeven op de vestiging in ’s-Hertogenbosch.

International Food & Agribusiness

De opleiding international Food & Agribusiness wordt gegeven op de vestiging in ‘s-Hertogenbosch in de Engelse taal. Tijdens de opleiding leer je hoe er in verschillende landen voedsel geproduceerd en verwerkt wordt. Bij deze opleiding speelt duurzaamheid en respect voor mens en milieu een belangrijke rol. Hiernaast leer je ook hoe je internationaal kan samenwerken en ondernemen. Bij deze opleiding kun je kiezen uit de volgende drie keuzevakken:
  • Animal production
  • Crop production
  • Food

Tuin- en Akkerbouw

Bij de opleiding Tuin- en Akkerbouw leer je van alles over de keten van producent tot consument. De vakken bestaan uit technische vakken en bedrijfskundige vakken zoals biologie en teeltechnieken, bedrijfseconomie en markting. De opleiding wordt gegeven op de vestiging in ’s-Hertogenbosch.

Food Innovation

Bij de opleiding Food Innovation ga je aan de slag om bijvoorbeeld een nieuw concept op de markt te zetten. Ook leer je tijdens deze opleiding een food-product te voorzien van een juiste verpakking en marketing. De opleiding Food Innovation is een opleiding waarbij je jou creativiteit kwijt kunt. Na het het eerste leerjaar kun je kiezen uit de volgende specialisaties:
  • Food & Design
  • Marketing & Business
  • Packaging & Design

De opleiding wordt gegeven op de vestiging in ‘s –Hertogenbosch.

Horticulture & Business Management

De opleiding Horticulture & Business Management is een variant op de opleiding Tuin & Akkerbouw. De opleiding is een goede stap voor jou internationale carrière. Bij deze opleiding leer je de keten van producent tot consument. Ook leer je diverse teelttechnieken, marketing en hoe je omgaat met (internationale) handel. De opleiding wordt gegeven op de vestiging in ’s-Hertogenbosch. Bij de opleiding Horticulture & Business Management kun je kiezen uit de volgende specialisaties:
  • Applied Plant Research
  • Global Trade & Business Management
  • Cultivation & Technology

Voedingsmiddelentechnologie

Bij de opleiding Voedingsmiddelentechnologie leer je hoe je nieuwe voedingsmiddelen moet ontwikkelen, produceren en hoe je bestaande producten verbetert. Voedselveiligheid en kwaliteit spelen bij de opleiding een belangrijke rol. Bij de opleiding kun je kiezen uit de volgende vier specialisaties:
  • Food Technology & Produ
  • Food Technology & Production
  • Food Technology & Quality
  • Food Technology & Business

De opleiding wordt gegeven op de vestiging in ‘s-Hertogenbosch.

International farm management

De opleiding International farm management wordt in de Engelse taal gegeven. Tijdens de opleiding wordt aandacht besteed aan dier- en veehouderij en planten- en bloementeelt. De opleiding is zowel theoretisch als praktisch van aard. De opleiding wordt gegeven op de vestiging in Venlo.

Milieukunde

Bij de opleiding Milieukunde ga je aan de slag met vernieuwende oplossingen om het gebruik van grondstoffen, energie en water te verminderen. Tijdens de opleiding zijn de vakken scheikunde en biologie belangrijk. Ook ga je aan de slag met management en milieuzorgsystemen. De opleiding wordt gegeven in ’s-Hertogenbosch.

Bereikbaarheid HAS Hogeschool

Beide vestigingen van de HAS Hogeschool zijn eenvoudig met de auto of het openbaar vervoer te bereiken.

Hogeschool HAS den Bosch

De vestiging in ’s-Hertogenbosch is eenvoudig te bereiken met de trein of bus. Vanaf het centraal station is het ongeveer 10 minuten lopen naar de school. Het is hiernaast ook mogelijk om enkele bussen te nemen op het centraal station. Deze stoppen voor de ingang van het schoolgebouw.

Het is ook mogelijk om met de auto te komen. De auto kun je parkeren op het transferium. In 2017 betaal je 4 euro per dag om op het transferium te kunnen parkeren. Vanwege een beperkt aantal parkeerplaatsen is het niet mogelijk bij de school te parkeren. Vanaf het transferium is het ongeveer 5 tot 10 minuten lopen naar het schoolgebouw.

Hogeschool HAS Venlo

De vestiging in Venlo ligt op twee minuten loopafstand van het treinstation. Net als bij de vestiging in ’s-Hertogenbosch is er in Venlo ook een beperkte parkeermogelijkheid. Wanneer je toch met de auto komt, kun je parkeren in parkeergarage ‘Roermondse Poort'.

HAS Hogeschool beste hogeschool van Nederland

In 2016 is HAS Hogeschool benoemd tot beste hogeschool van Nederland. Dit werd geconcludeerd uit een onderzoek van Elsevier en onderzoeksinstituut ResearchNed. Van de tien opleidingen werden er zeven opleidingen beoordeeld als bovengemiddeld. De drie andere opleidingen scoorde gemiddeld.
© 2017 Thijs1993, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Baankans HBO en WO-opleidingenVoor je aan een studie begint, is het handig om te weten hoe gunstig de toekomstperspectieven zijn binnen het beroep waa…
Nacompetitie Eredivisie 2010-2011 promotie/degradatieNacompetitie Eredivisie 2010-2011 promotie/degradatieNacompetitie Eredivisie 2010-2011 promotie/degradatie: na het seizoen 2010-2011 is bekend welke clubs er in de nacompeti…
HBO opleiding bedrijfseconomieHBO opleiding bedrijfseconomieDe HBO opleiding bedrijfseconomie is een HBO opleiding welke je voorbereid op werken in de bedrijfswereld. De opleiding…
Speelschema Jupiler League 2013-2014Speelschema Jupiler League 2013-2014Op vrijdag 2 augustus 2013 zal de eerste wedstrijd van de Jupiler League 2013-2014 gespeeld worden en de laatste wedstri…
Nacompetitie Eredivisie 2011-2012 promotie/degradatieNacompetitie Eredivisie 2011-2012 promotie/degradatieNacompetitie Eredivisie 2011-2012 promotie/degradatie. Na het seizoen 2011-2012 is het bekend welke clubs er nacompetiti…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: StartupStockPhotos / Pixabay
  • https://www.hashogeschool.nl/vind-je-studie
  • https://www.hashogeschool.nl/nieuws/has-beste-hogeschool-van-nederland-volgens-elsevier-onderzoek-%E2%80%98beste-studies%E2%80%99

Reageer op het artikel "Opleidingen aan HAS Hogeschool in schooljaar 2016-2017"

Infoteur: Thijs1993
Laatste update: 31-01-2017
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Onderwijs
Schrijf mee!