InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Is de ander verliefd op jou?

Is de ander verliefd op jou?

Is de ander verliefd op jou? Jij bent verliefd, maar is de ander ook verliefd op jou? Wil je weten of hij of zij jou leuk vindt? Hoe ontdek je of de ander jou leuk vindt? Hoe ontdek je of de ander verliefd op je is? Welke kenmerken vertoont iemand die verliefd is? Hoe gedraagt iemand zich die verliefd op je is? Hoe kan je er achter komen dat diegene waar je verliefd op bent, ook verliefd op jou is? Welke signalen zijn typische kenmerken van iemand die verliefd is?

Verliefd!

Je bent verliefd en je geniet van het heerlijke ontspannen gevoel. Verliefd zijn is erg spannend! De knagende vraag is: is de ander ook verliefd op jou? Zijn de gevoelens wederzijds? Is de ander ook verliefd op jou? Delen jullie dezelfde gevoelens?

In stilte verliefd

Jouw verliefdheid kan in stilte groeien. Misschien ben je verliefd geworden op je beste vriend, of op je collega. Bang om de vriendschap te vernietigen, vertel je niets over je diepe gevoelens voor de ander. Bang ook dat de ander je afwijst, vertel je liever niets over je heftige verliefdheid. Je bent in stilte verliefd. En zoals bij iedereen die verliefd is op een ander, hoop je dat de ander ook verliefd is op jou!

Is hij/zij verliefd op je?

Hoe weet je zeker of de ander verliefd op je is? Hoe kan je ontdekken of de ander verliefd op je is? Verliefd zijn en in stilte verliefd zijn, geeft jou de gelegenheid om de ander goed te observeren. Observeren om te ontdekken of de ander ook verliefd is op jou. Want de hoop dat de ander ook verliefd is, doet leven!
  • Toont de ander (veel) interesse in jou en in je privé leven?
  • Probeert hij/zij zoveel mogelijk bij je in de buurt te komen?
  • Probeert hij/zij zo vaak mogelijk met je te praten?
  • Heeft hij/zij veel oogcontact met je?
  • Kan hij/zij soms onhandig doen bij je in de buurt?
  • Kan hij/zij zenuwachtig reageren bij je in de buurt?

Kenmerken en signalen verliefdheid

Hoe weet je zeker dat de ander verliefd op je is? Iemand die verliefd op je is, is herkenbaar aan de volgende kenmerken:
  • Hij/zij geeft je veel complimentjes,
  • Na een gemaakt grapje kijkt hij/zij jou aan,
  • Hij/zij kan bijzonder zenuwachtig reageren in jouw aanwezigheid,
  • Hij/zij kijkt je meer en langer aan dan noodzakelijk is,
  • Zijn/haar pupillen worden donkerder als hij/zij jou aankijkt.

Typische signalen van iemand die verliefd is

Je bent verliefd en je wilt dolgraag weten of de gevoelens wederzijds zijn. Is de ander ook verliefd op jou? Is hij/zij verliefd op je? Hoe kan je ontdekken dat de ander ook verliefd is op jou? Bekijk het volgende lijstje met typische signalen van iemand die verliefd is:
  • Geeft hij/zij je met grote regelmaat complimentjes?
  • Is er met groot regelmaat oogcontact tussen jullie?
  • Lacht hij/zij om elk door jou gemaakt grapje?
  • Verwijderen zijn/haar pupillen als jullie elkaar aankijken?
  • Zoekt hij/zij jouw aanwezigheid op?
  • Houdt hij/zij je constant in de gaten wat je aan het doen bent?
  • Wil hij/zij je met alles helpen?
  • Kan hij/zij zenuwachtig reageren als je in de buurt bent?
  • Als hij/zij een grapje maakt, kijkt hij/zij daarna jou aan?
  • Als jij zit, neemt hij/zij dezelfde houding aan?
Als het bovenstaande lijstje voldoet aan de persoon waarvan je hoopt of vermoed dat hij/zij verliefd op je is, mag je er zeker van zijn dat de verliefdheid wederzijds is. Hij/zij is met 4 “ja´s” verliefd op je!

Is de liefde wederzijds?

Goed, je bent er redelijk van overtuigd dat hij/zij jou ook leuk vind en misschien zelfs verliefd op je is. Maar is de liefde ook echt wederzijds? Grote kans dat de verliefdheid echt wederzijds is, als:
  • Hij/zij jou aankijkt nadat hij/zij een grapje heeft gemaakt,
  • De pupillen van hem/haar vergroten als jullie elkaar aankijken,
  • Veelvuldig en intensief oogcontact tussen jullie is,
  • Hij/zij dezelfde houding aanneemt als jij,
  • Als jullie gedeelde opvattingen en waarden hebben (dezelfde gevoel voor humor).

Niet wederzijds

Het is mogelijk dat je verliefd op iemand bent geworden, die jou liefde niet deelt, omdat hij/zij:
  • Gelukkig getrouwd is,
  • Homoseksueel is,
  • Verliefd is op een ander,
  • In stilte verliefd is op een ander,
  • Pas gescheiden is,
  • Niet verliefd op je is,
  • Niet de vriendschap tussen jullie op het spel wil zetten.

Lees verder

© 2010 - 2014 Roberta, gepubliceerd in Man en vrouw (Mens en Samenleving) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Jongeren en jeugd: de eerste keer verliefdJongeren en jeugd: de eerste keer verliefdDe eerste keer verliefd! Verliefd zijn is spannend, leuk, eng en geweldig. Heftige gevoelens overspoelen je. Hoe weet je…
Verliefd op een ander!Verliefd op een ander!Vaste realtie en verliefd worden op een ander, hoe kan dat? Waarom word je verliefd op een ander terwijl je een vaste pa…
Echte liefde isEchte liefde isWat is echte liefde? Tijdens de periode van verliefdheid is iedereen blind van de liefde. Hoe kunnen we erachter komen d…
Hoe je iedereen verliefd op je kan laten worden!Hoe je iedereen verliefd op je kan laten worden!Wie verliefd is, trekt anderen mensen aan. Als we graag willen dat anderen mensen verliefd op ons worden, moeten we zorg…
Doordringende blik: diep in de ogen kijken van de anderDoordringende blik: diep in de ogen kijken van de anderDe ogen zijn de ramen van de ziel en fungeren als een poort tussen wat wij zien en wat wij voelen. Vandaar ook dat het d…
Bronnen en referenties
  • http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/relatie-en-huwelijk/32133-kenmerken-verliefdheid.html
  • http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/relatie-en-huwelijk/32520-verliefd-op-een-ander.html
  • http://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal/55091-opbouwen-van-een-goede-verstandhouding-of-relatie.html
  • http://www.infocoachroberta.com/
  • http://www.infocoachroberta.eu/
  • http://www.ebookpoint.nl/verliefd/

Reageer op het artikel "Is de ander verliefd op jou?"

Reacties

Priscilla, 04-08-2014 00:32 #20
Hallo iedereen,
ik ben een jonge dame van 24 jr en ben sinds een paar maanden verliefd op een mooie heer(33 jr),. Het is zo begonnen: die heer is van de kerk van waar ik zelf ben. Een tijdje geleden stuurde hij de groeten voor me met een jongen (10 jr), ik stuurde elke keer de groeten terug voor hem. Op een dag kwam de jongen naar mij toe en zei me dat die heer op wie ik verliefd ben mijn nummer wilde. Ik schrok wel even, want ik had dat nooit verwacht, oke, ik gaf die jongen dat nummer om hem te geven, vanaf deze dag werd ik langzamerhand verliefd op die heer.Een tijdje daarna zijn we in contact getreden. Maar nu we in contact zijn reageert hij soms niet wanneer ik hem bel, of appt, Hij heeft wel zijn eigen bedrijf en hij zegt dat hij t druk heeft en dat ik hem niet begrijp als we erover praten. En wanneer ik hem dagen lang geen aandacht geeft pas, maakt hij contact met me, wat moet ik doen nu, reactie graag, want ik ben verliefd op hem doordat hij naar mijn nummer vroeg, maar nu weet ik niet als hij dezelfde gevoelens voor mij heeft.

Naval, 27-07-2014 06:58 #19
Als volgt.
ik vroeg dan aan een vriendin van mij als ze kon vragen of hij mij leuk vind.en hij zei nee. mijn hart ging echt stuk. ik was toen heel verdrietig, onzeker over mijn eigen. toen besloot ik om hem maar te vergeten. nu heb ik afstand genomen. nu ben ik niet zo verliefd als vroeger maar ben hem nog steeds aan het stalken op fb. ik doe het onbewust. mijn vraag is nu. denke jullie dat hij ook op mij verliefd was?

Naval, 27-07-2014 06:53 #18
Dag allemaal,
Kan iemand me helpen aub?
Ik was een tijdje verliefd op een jongen van mijn klas, hij maakte eerst oogcontact met mij. en hij was geinteresseerd in mij. hij wou altijd mijn aandacht. alles wees daarop. en ik wachte op zijn 1ste stap. tot op het einde van het schooljaar ging hij met andere meisjes en keek me dan aan op de speelplaats. ik was woedend en wou niks meer weten over hem. maar ik kon hem niet uit mijn gedachten halen. ik kon niet meer goed sla

Jahnesta, 20-06-2014 21:29 #17
Ik ben verliefd op iemand van mijn school en volgens deze website is ze verliefd op me :) kan niet gelukkiger zijn! ;)

André, 19-05-2013 10:59 #16
Hallo,

ik (single 47) en sinds 2011 ben al langere tijd verliefd op mijn leuke buurvrouw(45) die ook single is, ik heb haar vorige week es uitgenodigd bij me thuis om wat te komen drinken en het was best gezellig en we hebben veel gekletst en het was laat geworden die nacht… niet bijzonders gebeurd hoor. Maar ik voel me erg aangetrokken tot haar maar weet niet hoe ik het aan moet pakken. Soms als het mooi weer is maken we even een praatje buiten of ze vraagt me om even te komen zitten buiten en bied ze me een sigaretje aan. Ik weet niet wat ik hier mee aan moet en of ze ook gevoelens voor mij heeft. Nu ben ik niet zo, n vrouwenversierder… iemand misschien tips?

M. Yrr, 15-02-2013 19:07 #15
Ik heb een tijdje geleden een super leuke jongen ontmoet. We hadden gelijk erg veel contact via whatsapp en ook serieuze gesprekken over toekomst e.d. We hebben een aantal keer afgesproken en tijden deze afspraken konden we uren praten. We voelden ons erg op ons gemak bij elkaar. hij liet me ook weten dat hij verliefd op me was en hij toonde ontzettend veel interesse in me. Helaas kreeg ik drie dagen ineens uit het niets een berichtje van hem waar in stond dat hij het rustig aan wilde doen, niks wilde overhaasten en teveel aan z'n hoofd had om zich in een relatie te storten. Begrijp ik ook wel aangezien hij een eigen bedrijf heeft. sindsdien hebben we bijna geen contact meer waar ik heel erg van baal. hij reageert bijna niet meer op mijn berichtjes. Als ik hem vraag wanneer we weer afspreken reageert hij gewoon niet. Is de verliefdheid ineens bij hem over? Of heeft mij me nooit echt leuk gevonden en gewoon gedaan alsof? Ben er echt kapot van. Hoe weet je of een jongen/man nou echt geinteresseerd is in je? Wat voor mij wel duidelijk is is dat het hem niet om de seks gaat aangezien we het nog niet hebben gedaan en ik ook aan hem kon merken dat hij daar niet op uit is. Wie kan me helpen met evt wat adviezen?

Ik hoor graag van jullie.

Tony, 03-02-2013 15:43 #14
Goede dag iedereen,

Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen :).

Ik ben een gast van 20 jaar en heb wat gevoelens voor een meiske :).

Ik ken haar van op het werk (hotel) ik sta in de bediening en zij is ongeveer 3 maanden stagiare bij ons aan de receptie (1 dag per week)

toen het pas met mijn ex gedaan was zij een goede vriendin (ook collega) tegen me van dat ze wist dat da gedaan ging geraken want dat was men type niet ( ze had da daarvoor ook al is laten merken) (zij is een persoon die zo dingen kan zeggen van dat is u type of niet, en 95% heeft ze altijd gelijk) en toen vroeg ik van wat is mijn type dan wel en mee zegt ze gelijk dat meiske (dus dat meisje waar ik op verliefd ben)

waarom ik denk dat het wederzijds is, zij kijkt enorm veel naar mij, altijd een smile op haar gezicht als ze me ziet, ook als ik bijvoorbeeld naar het toilet moet moet ik langs de receptie door, en daar staat ook zo een paal, en zij kijkt ook nog eens extra tussen de paal en de muur door als ik daar door kom gewandeld. maar langs de andere kant twijfel ik omdat zij verliefd is op een jongen uit turkije waar zij op vakantie waren.

dus ik weet het nu nie echt, en tis nie da ik haar super goed ken ofzo, maar ik begin gevoelens voor haar te krijgen, maar we zijn allebei wat verlegen type

thnx

Jerrel, 31-01-2013 14:40 #13
Jerrel. Ik ben verlief op een meisje, maar hoe kan ik haar zeggen dat ik haar meer dan leuk vind en gevoelen voor haar heb?

Lief Mensje, 08-01-2013 09:01 #12
Hoi,
Ik ben verliefd op een man die getrouwd is en kinderen heeft… ik voel me aan de ene kant wegzakken in mijn verliefde gevoel aan de andere kant wil ik dit helemaal niet want hij is gebonden! Hopelijk gaat het over… Ik heb zo'n gevoel dat ie mij ook heel leuk vind maar mss verbeeld ik het me maar.

Tanja, 18-12-2012 22:10 #11
Hallo ik ben verliefd op me voorman op me werk. Hij maakt veel oogcontact. Hij komt graag bij mij in de buurt en hij vraagt veel dingen aan mij en hij werd vandaag heel erg zenuwachtig. Maar hij heeft al een vriendin en ik ben getrouwd maar ik kan hem niet uit mijn gedachten zetten. Hij is 50 en ik ben 32. Mijn vraag is is hij verliefd op mij?

Daisy, 03-06-2012 21:51 #10
Halloo

ik ben sinds vorige week donderdag terug uit Mallorca. Daar werkte een jongen in het animatieteam. We hebben elkaar een paar keer gezien en af en toe gesproken, maar het gekke is sinds ik terug ben in Nederland krijg ik hem niet meer uit mijn hoofd. Ik vind hem hartstikke leuk, ik weet eigenlijk helemaal niks van hem of hij een vriendin heeft, en of hij ook iets voor mij voelt, ik heb hem wel op facebook. maar ik durf het hem gewoon niet te zeggen, want moet ik nu doen.

Gr Daisy

Judith, 26-03-2012 17:55 #9
@Marit, ik denk dat hij je zegt dat hij van je houdt omdat hij nog wel om je geeft. Ik heb zelf ongeveer hetzelfde meegemaakt, hij maakte het uit omdat hij niet meer verliefd was. Ik denk dat het voor hem ook zo was dat hij graag vrij wilde zijn. Ik heb hem niet heel veel ge-smst, en hij heeft niet dus heel vaak gezegd dat hij nog van me houdt, maar wel op het moment dat hij het uitmaakte. Bij jou zal je ex misschien ook wel niet meer verliefd zijn, maar gewoon om je geven. Hij wil je denk ik gewoon geen pijn doen. En hij zal nog gevoel hebben, maar weten dat het van zijn kant niet kan. Soms moet je tegen je gevoel ingaan, omdat je weet dat het niet gaat werken, ook al wil je eigenlijk wel… Maar ik zou zeggen, doe je best om gewoon vrienden te kunnen zijn en je gevoelens voor hem tegen te gaan!

Marit, 22-03-2012 16:55 #8
Ik kom net uit een relatie van 6 maanden. Wij zijn al snel gaan samen wonen. Sinds vorige week zegt mijn ex dat hij niet meer verliefd is. En liever een vrije jongen wilt zijn. ik woon nu daarom ook weer ergens anders. Ik ben nog stapelgek op hem. Check elke dag zn facebook, stuur hem berichtjes en wil graag bij hem zijn. Hij stuurt mij wel berichtjes dat hij van mij houd en dat hij vlinders in zijn buik krijgt als hij me ziet. Maar hij heeft dus ook een afspraak gehad met zijn ex vriendin. Is hij nu nog verliefd op mij? Of zal ik hem toch moeten proberen te vergete? Help!

Jordy, 25-01-2012 19:23 #7
Ik ben op iemand verliefd maar diegene heeft al kan er echt niet meer tegen want als ze mij afwijst ben ik bang dat ze geen vrienden meer wil zijn please help me

Vinnie, 26-11-2011 22:15 #6
Help ahaha volgens mij ben ik verliefd, op de school juf aan de overkant van onze woning.
Ik kijk regelmatig naar de juf aan de overkant van onze woning, weet precies hoe laat ze komt en wanneer ze vrij is. ik woon 14 jaar samen en nu vind ik die juf wel heel erg leuk.
heb haar twee weken terug een kaart gestuurd, met daar in geschreven dat ik haar leuk en lief vind en dat als ik haar zie dat ik dan smelt van binnen.
En een week later smste ze dat ze blij verast was en dat ze niet goed wist wat ze er mee aan moet, ik denk dat dat heeft te maken dat zij ook een relatie heb.
moet ik door gaan of stoppen ik ben helemaal verliefd op haar…

Jos, 18-10-2011 18:29 #5
Help ben al lang verliefd op een meisje maar zij toont niet zo veel interesse in mij, maar gisteren smste ze me een doorstuur smsje met daarin iets over liefde en achteraan stonden drie x'jes maar toen ik op sgool kwam en vroeg aan vrienden van haar of ze die sms hadden gekregen zeiden ze allemaal neen. Weet niet wat ik nu moet dien! is ze nu verliefd op mij of niet?

Anna, 15-09-2011 18:52 #4
@jasper het is idd een lastige situatie, vooral omdat je gesloten bent misschien omdat je bang bent gekwetst te worden. Ik wil in ieder geval zeggen een andere behandelaar heeft ook het plicht om te zwijgen, zeg dit deze andere behandelaar gewoon, zeg ook waar je bang voor bent!

En vooral is het lastig als je zo goed je verhaal bij haar kwijt kan, dat je je op je gemakt voelt…

Misschien moet je nagaan want erger is, zo doorgaan alsof er niets aan de hand is en zelf van binnen gek is wat niet bevordelijk is voor je depressie. Of eerlijk zijn en maar wel duidelijkheid hebben?

hoe moeilijk het ook is ik zou het vertellen… iig wat je beslist en doet veel succes!

Jasper, 18-07-2011 00:15 #3
Ik heb een vraagje en zit met een lastige situatie de dame waarop ik verliefd ben geworden is mijn psychologe dus een hoop van deze kenmerken vallen weg waardoor het moeilijker te beslissen is of het wederzijds is maar goed hier onder volgt mijn verhaal ik hoop dat jullie me kunnen helpen want zoals ik al zei is het een lastige en vervelende situatie!

Ik ben dit jaar begonnen met het volgen van een behandeling omdat ik (en nog steeds) depressief ben en hierdoor ook sociale angsten heb. Ik vond haar in het begin wel leuk maar was realistisch wist dat het niks kon worden en voelde ook niks voor haar. Ik ben ook erg gesloten en na ongeveer 3 maanden probeer ik mezelf met succes open te stellen maar het enigste probleem is dat ik hierdoor verliefd op haar ben geworden, daarna ging het weer even weg maar sinds onze laatste afspraak voel ik het weer. Ook maakt het er niet makkelijk op dat zij rond mijn leeftijd(22jaar) zit (hoogstens 2 jaar ouder) en single is. Plus kan ik niet zo goed begrijpen waarom ze mij gekoppeld hebben met deze dame, want soms denk ik dat zij als bedrijf dat mensen helpt ze dit professioneel willen aanpakken en dit juist zouden moeten proberen te voorkomen, maar niet dat ik hun de schuld wil geven… uiteindelijk ben ik iemand die zeer gevoelig is en deze gevoelens hebt.

Ik heb ook genoeg gehoord over overdrachtgevoelens (google) en daar zou het iets mee te maken kunnen hebben en verder alle informatie die over dit onderwerp te maken heeft bestudeert, maar ik kan het niet helpen dat ik een romantisch typje ben dat toch altijd zal blijven denken "misschien is dit de ware" en ik weet dat deze manier van denken al helemaal verkeerd is, ook ben ik 8 jaar lang niet verliefd geweest.

Nog een verkeerde gedachten maar ik denk zelfs dat zij mij ook wel een beetje leuk vind door soms haar manier van doen(haar lach en de manier van elkaar langdurige recht in de ogen aankijken en de manier waarop er soms oogcontact is) en zoals laatst toen ik binnenkwam en een soort knipoog gaf, dus als zie iets voor mij voelde zou zij het dan wel durven te zeggen? Want haar werk komt er ook mee in gevaar.

Het is een ingewikkeld iets en ik weet nu al dat veel mensen gaan zeggen dat ik het met haar erover moet hebben… maar het probleem is dat ik dus erg gesloten ben en vorige keer was ik het al van plan om het te zeggen maar dat is me niet gelukt, ik werd gewoon te gespannen en misselijk van de opwinding. Wel gingen mijn gevoelens toen die keer over maar nu zijn ze dus weer "tijdelijk"? terug. Ik heb er ook over zitten denken om er met een andere behandelaar over wat ik moet doen te spreken maar ik ben bang dat die het dan doorverteld.

Ik heb wel geleerd dat erover praten helpt, ik heb dit verhaal min of meer aan mn moeder vertelt en later aan mn broer, helaas weet ik nog niet wat ik moet doen.

Refano, 30-05-2011 07:28 #2
Heey,

ik ben verliefd op een meisje op mijn school. Wat jammer is dat wij elkaar niet kennen en dat zou ik wel heel graag willen, alleen weet ik niet hoe ik haar moet aanspreken. Wij hebben al heel veel oogcontact gehad maar ik denk dat zij die stap ook niet durft te zetten. Wat nog erger is, is dat wij over een week vakantie hebben en ik denk dat ik haar dat niet meer zal zien en ik wil haar voor de vakantie leren kennen voordat het te laat is.
hebben jullie misschien een paar tips voor mij? help me please!

Anna, 29-08-2010 12:02 #1
Hoi,
Ik ben 'verliefd' op iemand die ik al jaren niet gezien heb. We hebben contact via internet en hebben ooit wat weken samen gewerkt. Na twee jaar begonnen we weer te smsen en te internetten samen. Super leuk contact en allebei toegegeven ooit wat voor elkaar gevoeld te hebben.
Na drie maanden hadden we nog steeds geen afspraak gemaakt om elkaar te ontmoeten, maar het contact werd wel steeds minder intensief. Ik heb toen voorgesteld om elkaar te otnmoeten. Daarmee stemde hij in.
De afspraak was gezet twee maanden later, omdat we daarvoor allebei vol zaten. Die twee maanden hoorde ik niets van hem en de avond van te voren mailde hij dat hij niet zou komen. Hij bood zijn excuses aan en legde uit dat hij zorgen had zoals scheiding van zijn ouders, schoolresultaten en een familielid in het ziekenhuis.
Ik was boos dat hij zo lang niets had laten horen en reageerde even niet. Toen ik uiteindelijk wel reageerde mailde hij snel terug met nog meer excuses en dat hij echt wel een date wilde maar dat hij het nu niet zag zitten.
Ik stuurde toen terug dat hij zelf maar moest aangeven als het beter met hem ging. Dit is nu meer dan twee maanden geleden.
Het vervelende is dat ik gewoon heel nieuwsgierig ben. Ik zou tevreden zijn met één ontmoeting, maar dat valt dus niet mee. Ik zit echt niet op een man te wachten ofzo, maar ik wil hem gewoon graag een keer in het echt zien.
Nu heb ik deze mail klaar staan:

--------------

Hoi Peter,

Ik ruimde mails op en kwam deze oude tegen.
Het gaat dus nog steeds niet goed met je? das balen. Geef me een update, ben benieuwd.
Ik vertrek over drie maanden voor langere tijd naar het buitenland, dus als je inderdaad van plan bent die reünie nog plaats te laten vinden zal het binnen die tijd moeten. Anders zijn we weer maanden verder, dan heb ik er geen zin meer in.

Wil je niet onder druk zetten, dus laat maar weten wat je wilt.

---------------------------------------

Wat vind je van deze mail en heb je tips om hem zover te krijgen dat hij een keer afspreekt? Of zal ik gewoon een keer naar de winkel rijden waar hij werkt en hem zomaar verrassen? Of lijkt dat wat wanhopig?
Afwachten kan ik niet, want ik weet dat hij goudeerlijk is en als hij zegt dat hij echt nog wel wil dan meent hij dat ook. Maar zo lang wacht ik niet.
Een vriendin van me kent hem ook maar weet niets van ons contact. Wel zou ze graag een keer afspreken for good old times zeg maar. Haar erbij betrekken en zeggen dat we met zijn drieen afspreken?

Help! Alvast bedankt.

Groeten Anna Reactie infoteur, 07-09-2010
Beste Ana,

Verliefd zijn is iets heerlijks maar ook iets vreselijks! Vooral als het niet helemaal wederzijds blijkt te zijn.

Ik weet niet waar je goed aan doet. Je mail die je klaar hebt staan is redelijk neutraal en inderdaad vrij onschuldig om te sturen.

Dat Peter na jullie gemaakte afspraak 2 maanden niets vna hem heeft laten horen, zegt mij meer dan genoeg. Iemand die echt verliefd op je is, graag bij je wil zijn en graag contact met je wil hebben laat niet 2 maanden niets van zich horen.

Laat hem weten dat je er voor hem bent, in goede en in slechte tijden. Leg de bal bij hem neer. Forceer niets, dan wek je alleen maar tegenstand op.

Het kan zijn dat Peter op dit moment echt te veel aan zijn hoofd heeft en op adem moet komen. Gun hem die tijd. Nogmaals: laat hem weten dat je er voor hem bent. Als de tijd rijp is komt hij vanzelf weer naar je toe, mocht hij daar behoefte aan hebben.
Ondertussen kan je aangeven dat als hij een verzetje nodig heeft, als hij even wil ontsnappen aan de dagelijkse beslommeringen dat jij en die vriendin met Peter lekker op stap kunnen gaan. Misschien kan hij zijn hart luchten over de scheiding van zijn ouders en vertellen hoe het gaat met de familielid dat in het ziekenhuis ligt. Peter heeft nogal veel aan zijn hoofd zo te lezen, dus misschien is een leuk avondje uit inderdaad wel de perfecte afleiding.

Beste Ana, ik wil je heel graag heel veel succes toewensen!

Met vriendelijke groet, Roberta

Infoteur: Roberta
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Reacties: 20
Schrijf mee!