InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Vreemdgaan: Hoe weet ik of mijn man of vriend me bedriegt?

Vreemdgaan: Hoe weet ik of mijn man of vriend me bedriegt?

Vreemdgaan: Hoe weet ik of mijn man of vriend me bedriegt? Wanneer je vermoedt dat jouw partner je bedriegt of tegen je liegt, kan dat heel naar voelen. Zeker als je er de vinger niet achter kan krijgen maar voelt dat er iets mis is. Hoewel er vaak wordt gezegd dat je je gevoel hierin moet volgen, kan het ook zijn dat angst je waarnemingen kleurt. Wat zijn nou de tekenen waaraan je kunt herkennen of je vriend of echtgenoot vreemdgaat en als je het zeker denkt te weten hoe ga je er dan vervolgens mee om? Hoe weet je of je partner vreemdgaat? Wanneer je jouw partner verdenkt van ontrouw is dat natuurlijk vreselijk. Je voelt je onzeker, bent continu bang en de gedachte aan wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn houdt je elk uur van de dag of nacht bezig. Je begint te speculeren: Ligt het aan mij? Heb ik iets verkeerd gedaan? Kan ik hem nou wel of niet vertrouwen?

Je kunt natuurlijk een privé detective inschakelen maar de kosten daarvan lopen al gauw in de duizenden euro's. Beter is het wanneer je in eerste instantie zelf alert bent op signalen, die kunnen wijzen op ontrouw. Waak er daarbij voor dat je gedachten en aannames niet met je op de loop gaan maar dat je probeert om een objectief beeld te krijgen van wat er nu precies aan de hand is. Wat zijn de signalen waaraan je ontrouw in de meeste gevallen kunt herkennen?

Wat zijn tekenen dat hij mogelijk vreemdgaat of je bedriegt?

Meer afstandelijkheid en minder interesse
Wanneer je vriend of man opeens afstandelijk is en minder belangstelling heeft voor jou of de relatie kan er iets aan de hand zijn. Zeker wanneer hij daarvoor anders was tegen jou. Informeer eerst eens of er iets op het werk aan de hand is, want mannen kunnen zich ook terugtrekken wanneer er dingen spelen, waarvan ze het moeilijk vinden om die te delen. Er kan ook een logische verklaring zijn voor het feit dat hij in gedachten is, afstand neemt of opeens erg moe lijkt te zijn.

Meer of veranderde aandacht voor zijn uiterlijk
Wanneer hij thuis komt en hij ruikt naar een onbekende geur of hij gebruikt opeens meer aftershave dan hij normaal gesproken doet is dat wellicht iets om voor op te passen. Gaat hij opeens wel erg goed gekleed naar zijn beste vriend? Klaagt hij over zijn buikje of wil hij gewicht verliezen? Gaat hij meteen douchen of in bad wanneer hij thuis komt?

Bijhouden van jouw agenda
Vraagt hij opeens wanneer je weg bent en wanneer niet? Stimuleert hij dat je je vrienden of vriendinnen eens wat vaker moet opzoeken? Probeert hij te weten te komen wanneer je thuis bent of juist te zorgen dat je er niet bent?

Ruzie maken en onaardig zijn
Wanneer hij opeens rottig, pesterig of sarcastisch tegen jou doet kan dat zeker een teken zijn dat er iets mis is. Soms is dat een manier om in het reine te komen met zijn eigen geweten: Wanneer hij ruzie heeft met jou kan hij goed praten ten opzichte van zichzelf dat hij iets verkeerd doet of heeft gedaan en geeft het hem ook nog eens de kans om het huis uit te stormen en diegene, waarmee hij je bedriegt, op te zoeken.

Veranderingen in de relatie tussen jou en hem
Wanneer hij minder vaak of juist vaker wil vrijen kan dat een signaal zijn dat hij je bedriegt. Als hij opeens op een andere manier seks wil hebben kan dat ook een reden hebben: Hoe komt hij plotseling aan die wijsheid en waar of van wie heeft hij geleerd wat hij nu met jou wil doen? Een nieuw talent in de slaapkamer is een misschien een welkome verrassing maar zou beter ook een reden vormen om heel even na te denken over waar dat talent precies vandaan komt.

Minder liefde en affectie naar jou toe is natuurlijk nooit goed. Ook niet wanneer hij niet zou vreemdgaan. Wanneer hij geen zin heeft om te kussen, continu kritiek uit en met slechte excuses komt waarom er dingen zijn veranderd, kun je je gaan afvragen wat er aan de hand is.

Storen op het werk is niet meer welkom
Als hij langer en vaker werkt en liever niet meer heeft dat je hem daar belt, is er reden voor bezorgdheid. Neemt hij niet op wanneer je belt of belt hij pas veel later terug? Maakt hij opeens meer zakenreizen?

Vreemde telefoontjes en dergelijke
Je merkt dat je partner opeens ophangt als je binnenkomt of dat er onbekende telefoonnummers zijn gebeld. De telefoonrekening stijgt of hij loopt vaker de kamer uit om privé te bellen. Hij houdt zijn mobieltje angstvallig bij zich en laat het niet meer gewoon overal in huis liggen zoals hij tevoren deed.

Financiële gewoonten die veranderen
Geeft hij meer uit dan tevoren? Geeft hij meer cash geld uit of heeft hij meer cash op zak? Pint hij op rare plaatsen? Gebruikt hij vaker een creditcard of staan er onverklaarbare uitgaven op bankafschriften of creditcard overzichten?

Spullen, die er niet horen te zijn of dingen die anders zijn
Staat de passagierstoel anders? Is het kinderzitje uit de auto gehaald? Vind je belastend materiaal zoals telefoonnummers, condooms, haren, lippenstift (vlekken) of neemt hij schone kleren mee in de auto? Rijdt hij meer kilometers, die niet te verklaren zijn? Heeft hij het password van zijn email veranderd? Gaat hij opeens later dan jij slapen?

Wat doe je als je denkt dat hij inderdaad vreemdgaat?

Denk eerst goed na voordat je iets doet, voordat je jouw man of vriend confronteert met het bewijsmateriaal, dat je denkt te hebben gevonden. Jij zou het ook verschrikkelijk vinden om ten onrechte te worden beschuldigd van vreemdgaan en vragen of hij je bedriegt is natuurlijk een enorme motie van wantrouwen naar hem toe.

Vaak zijn tekenen van ontrouw subtiel en is het moeilijk om concreet uit te zoeken of er iets aan de hand is maar je kunt beter iets langer wachten dan meteen je eerste vermoedens op tafel te gooien. Mannen, die inderdaad vreemdgaan kunnen bovendien erg gehaaid zijn en hun sporen prima uitwissen. Het moeilijke is dan ook dat je jouw volledig onschuldige vriendje onterecht kan wantrouwen, terwijl een notoire vreemdganger misschien de kans krijgt om jarenlang een goedgelovige vrouw of vriendin om de tuin te leiden.

Zorg er dus voor dat je goed en rustig observeert zonder meteen conclusies te trekken. Je wilt geen goede relatie voorgoed beschadigen door jouw vriend of man onterecht uit te maken voor een bedrieger. Wanneer je echt zeker denkt te weten dat er iets mis is, moet je jouw vriend of man confronteren met wat je denkt dat er aan de hand is. Bedenk dan wel van te voren wat je hiermee wilt bereiken. Ben je heel boos en wil je dat hij bekent? Wil je een einde maken aan jullie relatie? Wil je met hem door maar wil je dat hij stopt met jou te bedriegen. En: Denk je dat je in staat bent om eventueel door te gaan met jullie relatie of kun je dat niet omdat je niet opnieuw kunt vertrouwen?

Hoe dit ook loopt: Dit zijn dingen die hoe dan ook enorme veranderingen teweeg zullen brengen en dat moet je je ook terdege realiseren. Doe niets overhaast maar denk goed na en probeer je gevoelens in toom te houden. Wanneer er inderdaad iets mis zou zijn en je wilt wel doorgaan met je partner, zoek dan eventueel hulp voor jullie samen in de vorm van een psycholoog of relatietherapeut.
Gerelateerde artikelen
Signaal vreemdgaan: hoe herken je overspel?Signaal vreemdgaan: hoe herken je overspel?Vreemdgaan herkennen: hoe herken je vreemdgaan? Vermoed je dat je partner je ontrouw is? Ben je bang dat je partner je b…
Beginfase vreemdgaan, de voor- en nadelenBeginfase vreemdgaan, de voor- en nadelenOpmerkelijk dat de partner die verliefd is geworden op een ander zo gemakkelijk vreemd kan gaan zonder goed de voor en n…
De man als vreemdgangerDe man als vreemdgangerWaarom gaan mannen vreemd? Is de vreemdganger een macho, een vrouwenhater of juist iemand die vrouwen gebruikt? Of is de…
Vreemdgaan: de "Schietstoel" affaireVreemdgaan: de "Schietstoel" affaireOm uit te zoeken waarom iemand vreemdgaat, is het noodzakelijk te weten welke soorten en typen affaires er zijn. Verschi…
Vreemdgaan: ontlading tijdens het verwerkingsprocesVreemdgaan: ontlading tijdens het verwerkingsprocesEr zijn echtparen die vrezen dat ze het vreemdgaan nooit kunnen verwerken. De agressie en de kwaadheid die bij de vaste…
Bronnen en referenties
  • Truth about Deception: Signs of Cheating
  • Signs of a cheating spouse
  • Signs of cheating and lying
  • Discovery Services Private Investigations: Signs of a cheating husband

Reageer op het artikel "Vreemdgaan: Hoe weet ik of mijn man of vriend me bedriegt?"

Reacties

D., 28-08-2014 13:44 #17
Ik denk dat mijn man vreemdgaat. Tussen ons gaat het niet goed maar hij smst heel veel met een andere vrouw. Ik heb in zijn telefoon gekeken maar kon niet echt iets vinden. Wel teksten als ik vind je lief, wel je ogen open houden wil er nog langer in kunnen kijken. Ik weet dat het met haar huwelijk ook niet goed gaat. Wat denken jullie en wat kan ik het beste doen?

Marc, 28-07-2014 17:33 #16
Wil nergens op reageren maar kan iemand mij uitleggen waarom er altijd in hij vorm gesproken wordt in mijn geval heeft me vrouw me bedrogen. En wat nog het ergste is en wat een mens breekt is erna nog ruim 18 mnd liegen, nee dat helpt.

Savvy, 27-01-2014 21:59 #15
Ik leef echt mee met alle posters hier, man en vrouw, want ik heb ook moeten ervaren dat mijn man zat te scharrelen met een ander, een aantal jaren geleden. Of hij nou verder is gegaan dan flirten, weet ik tot de dag van vandaag niet zeker, maar ik heb hem vergeven, hoewel ik hem met 1 oog gade blijf slaan, want na enkele jaren of zo betrapte ik hem weer op flirten online met een andere. Nu doe ik geen moeite meer om uit te vinden of hij me bedriegt, want ik heb het maar toegeschreven aan verveling en hang naar excitement. Zolang hij niet van een ander begint te houden (en daarom sla ik hem nog wel gade) en ik nog aanvoel dat hij wel van mij houdt, neem ik zijn flirterige zijde maar voor lief. Maar niet iedereen is in staat om flirtpartijtjes niet persoonlijk te nemen, laat staan een full-blown affair. Dat is de grens. Als je partner al zo'n stap heeft gemaakt om intiem te zijn met een ander, niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk, dan is het heel moeilijk om nog een band met zo iemand te onderhouden. Het beste is om direct korte metten te maken ermee. Anders is het slechts tijdverlies, vooral als die andere niet meer van je houdt. In geval er toch nog sprake van liefde is, dan kan die liefde alleen de ruimte gegeven worden om opnieuw te bloeien door elkaar afstand te geven. Ik geloof sterk in het gezegde, "if you love someone, set him (her) free… " (if he returns, he belongs to you; if he doesn't, he was never yours to begin with).

Onbekend, 29-10-2013 15:58 #14
Hallo

ik heb vaker gevoel dat me vriendje me niet meer wilt zien en dat die andere meiden leuk gaat vinden. hij doet de laatste tijd wel anders niet meer hoe die eerst was, maar als ik bij hem ben weet ik die dat echt met me is maar als we cammen gedraagt die zich anders en minder geïnteresseerd. ik krijg vaker een slechter gevoel, ik denk soms dat ik hem niet meer leuk vind, hij gedraagt zich apart en ik maak me zorgen. soms snapte die me maar soms wil ik hem killen ik weet niet wat ik moet doen…

Help

Cecilia, 17-10-2013 14:25 #13
Hey,
wij zijn 5 jaar samen en hebben 2 schatten van dochters. ik heb weeral eens ontdekt dat hij op seks dating sites zit. ik voel me er heel slecht bij en ben bang dat hij vreemd gaat ookal moet hij betalen. ik geef toe dat mijn libido niet hoog is maar hij was vroeger toch wel een pak romantischer dan nu. wat moet ik doen ik voel me er heel slecht bij :(

Angelique, 07-10-2013 11:48 #12
Ik heb nu relatie van 3 jaar. hij heeft mij vroeger veel pijn gedaan om dat hij altijd zijn exen weer op zoekt daar ben ik nog steeds boos om. wat kan ik er aan doen mijn vertrouwen is helemaal weg bij onze relatie. hij is ook steeds niet bij mij. alleen weekend en een dag door de weeks. ik vind dat weinig. op dit moment zit zijn moeder hier ook achter want die wil niet hebben dat zijn zoon relatie krijgt. steeds heb ik ook ruzie met zijn moeder. laatst heb ik me zegje gezegd hoor daar schrok ze toch van.

Brenda, 14-05-2013 15:23 #11
Mij vriend ging ook pas vreemd toen ik zwanger was. ben daar nu pas achter gekomen 1 jaar later. ik zou je zeggen het was niet een meisje nee mijn vriend had bijna ieder weekend een andere slet, terwijl ik op hem zat te wachten met mijn hormonen, dus niet dat ik niet wou. ik weet tot nu nog steeds niet waarom.

Anoniem, 13-12-2012 15:15 #10
Hallo ik heb ook 4 jaar een relatie met mijn vriend, inmiddels verwachten wij een kindje (ik ben 17 weken zwanger) in het begin van mijn zwangerschap was ik erg veel misselijk en humeurig. Nu dat ik iets verder ben heb ik hier bijna geen last meer van, maar mijn vriend doet de laatste 3 weken zo raar. Hij moet opeens overwerken (3 uur langer dan normaal) hij heeft opeens veel geld opzak wat die normaal gesproken nooit heeft gehad en we hebben bijna geen seks meer. Vroeger zouden we er al ruzie om gehad hebben waarom ik niet wil vrijen maar nu interesseert het hem hellemaal niets hij klaagt er niet over niets. Dus dit gedrag vindt ik zo raar en de punten die hier boven genoemd worden herken ik ook wel een beetje. Hij neemt kleding mee naar zijn werk soms en komt dan omgekleed terug naar huis en dit deed hij voorheen nooit! Help! Wat moet ik doen?

Kaatje, 26-05-2012 22:06 #9
Ik snap serieus niet waarom men uberhaupt bij iemand wilt blijven die je zo lelijk behandeld heeft. Hoe kan je nou in godsnaam van iemand houden die met een ander vreemdgaan? Zowel mannen als vrouwen die vreemdgaan hebben geen ballen om te zeggen: Dit loopt niet goed, we moeten aan ons problemen werken of we gaan ieder eigen gang. De gedachte dat je met iemand bent die vreemd is gegaan. hoe kan je met je zelf en hem/haar leven? Keihard dumpen en opzoek gaan naar een betrouwbaar iemand die je wel respecteert! En je weet wat ze zeggen… boontje komt om zijn loontje.

Meid, 03-02-2012 07:51 #8
Ach mannen mannen mannen. ze veroorzaken alleen problemen. als je geen relatie hebt moet je juist heel blij zijn. want als je een relatie hebt dan zit je 24 uur aan hem te denken. zelfs in je dromen dus.

Sasha, 26-11-2011 14:45 #7
Ik heb een man die waarschijnlijk erg goed zijn geheim kan verbergen. Veel van de genoemde punten die in het artikel worden genoemd herken ik. Vooral het bellen, zijn telefoon is nooit onbeheerd, zelfs 's nachts niet. Als ik thuis kom van mijn werk hoor ik dat hij zegt, daar is ze ik moet hangen. Ik heb hem gevraagd wat er aan de hand is (niet dat hij vreemd gaat), maar dan ontstaat er door zijn vreemde gedrag ruzie, want ik zie altijd spoken. Ik zou graag van de onzekerheid af willen en hem eigenlijk keihard willen betrappen. Maar ik heb helaas geen geld voor een privé detectiv.

Demet, 09-11-2011 09:48 #6
Ik heb een relatie van 2 jaar, ik ben 1 week geleden achtergekomen dat mijn vriend met een vriendin vreemd gaat. ik weet niet echt wat ik moet doen mijn vriend weet nog niet dat ik er achter ben gekomen. Ik wil hem op 'HETERDAAD' betrappen maar hoe?

Nani, 01-11-2011 01:12 #5
Mientje, weet je heel zeker dat het een ex is? Want waarom zat die ring dan opeens weer in zijn zak? Waarschijnlijk uit de prullenbak gevist en gedragen terwijl hij met haar was. En weet die moeder uberhaupt dat jullie een relatie hebben? Heeft hij haar dit duidelijk gemaakt, waar jij bij was!? Wie weet heeft hij haar wel wijsgemaakt dat jij een stalkende ex bent en heeft hij voor zover zij weet een relatie met die vrouw van de ring.

Heb je hem ooit met deze bewijzen geconfronteerd? Je hebt hem misschien niet op heterdaad betrapt maar toch, het is wel duidelijk dat er iets niet in orde is tussen jullie. Optie een: confronteer hem met deze dingen en ga in therapie, met als voorwaarde dat hij alles opbiecht en eerlijk gaat zijn. Optie twee: Dumpen die zak. Je verdiend beter dan een vent die je zo behandeld en liegt. Al gaat hij niet vreemd, zoals hij jou behandeld, dat is gewoon geestelijke mishandeling. + Als hij jou dwingt tot seks en jij geeft er aan toe, ookal wil je dit niet, dan is dat verkrachting.

Soraya, 16-10-2011 05:18 #4
Helaas vrees ik dat mijn vriend ook een vreselijke misstap heeft begaan tijdens een weekendje weg met zijn vrienden. Ik merktte het direct toen hij terug kwam. Hij wilde ineens zijn buikje kwijt (liep ik bijna 3 jaar over te zeuren). Hij was ineens geinteresseerd in vreemde dingen, begon over het feit dat hij vakar weg wilde met vrienden. Ik heb heme r direct mee geconfronteerd maar kan er niet mee leven. Hij heeft het niet toegegeven maar vertelde wel dat hij tijdens het uitgaan aandacht had gehad. Ik weet het vrijwel zeker en kan er mezelf niet overheen zetten :(.

Mientje, 25-08-2011 11:14 #3
Het lastige van alles vind ik, dat kleine aanwijzingen vaak niet voldoende bewijs geven. en het echte bewijs altijd uitblijft.

* mijn vriend werkt vaak over, heb hem in verleden vaak betrapt dat zijn uren briefjes niet klopte, hij was dus niet op het werk. ik vroeg waar hij was, bij zijn moeder maar zijn moeder weigert contact met mij vanaf de eerste dag, dus kan nooit achterkomen of het waar is.

*ik vond een ring van hem in zijn broekzak, die hij ooit voor me neus in de prullenbak had gegooid omdat ik vond het tijd werd hij hem afdeed, was ring van zijn ex met haar naam erin.

* hij komt soms vrolijk thuis en soms heel chagarijnig, dan valt die mij over de kleinste dingen aan, het lijkt wel of die op zoek is na ruzi, al reageer ik nog zo rustig, hij blijft net zo lang kwetsende opmerkingen maken totdat ik boos wordt, en schuift alles dan naar mij toe, dat het mijn fout is.

* hij is steeds vaker niet te bereiken op zijn mobiel.

* hij doet liever alleen boodschappen dan dat ik meega.

* vond een keer condooms die wij niet meer hadden, (andere kleur) hij draaide het om toen ik hem ermee confornteerde, dat ik degene was die vreemdging aangezien hij die condooms allaang had weggegooid, omdat we die niet fijn vonden in gebruik en voor andere gekozen hadden.

* als hij seks wilt en ik niet, neemt hij me dat kwalijk, ik voel me vaak gedwongen doordat hij manupuleert, op manier van dat ik niet vaak genoeg wil etc. maar ik wil juist vaak niet omdat me gedwongen voel, als ik namelijk niet wil krijg ik geen aandacht meer en negeert die me volkomen. (welke vrouw wilt er nou dat een man er gelijk bovenop springt?, ik in elk geval niet)

* hij heeft het er ook vaak over dat die denkt ik vreemdga, maar dat doe ik echt niet, vaak lijkt die de boel om te draaien zeg maar.

Ik vind het dus heel moeilijk om te zeggen of die wel of niet vreemdgaat, de dingen die ik gemerkt heb zouden wijze op vreemdgaan na mijn gevoel, maar ik ben echt op zoek na tastbaar bewijs. het liefst zou ik dan op heter daad betrappen om het zeker te weten. maar aan de andere kant ik heb liever dat ik me vergis, al krijg ik steeds meer de indruk me gevoelens dat hij vreemd zou gaan, niet voor niets komen opzetten.

Apstarbo, 01-08-2011 19:24 #2
Om vreemd te gaan moet je doorgaans met 2 zijn… De beide sekses moeten hier dus met de vinger gewezen worden. Niet alleen de mannen! Ook in mijn geval was het mijn echtgenote die met een collega een relatie had. Nadat het is uitgekomen heb ik geëist dat ze het zou uitmaken met die gast. Dat zou de enige mogelijkheid zijn om met elkaar verder te gaan. Ze heeft ingestemd, maar achteraf bleek dat ze zich hier niet heeft aan gehouden. Toen ik haar ermee confronteerde (ik had haar mails gelezen) werd ikzelf enerzijds beschuldigd van schending van haar privacy en anderzijds dat een belofte onder dwang niet echt een belofte was.Dit was de wereld op z'n kop…
We hebben toen het besluit genomen om therapie te volgen. Want enerzijds was het voor mij wel duidelijk. Ik wilde verder met haar. Zij had twijfels… maar omwille van onze kindjes heeft ze hiermee toch ingestemd. Maar ze heeft er nooit geloof aan gehecht dat het zou kunnen helpen (een therapeut heeft namelijk ook niet als doel om het koppel samen te houden, maar om beide partners te helpen om de situatie objectiever te benaderen en om zo een gefundeerde keuze te maken ipv een keuze in een emotionele opwelling).
Een 'proefscheiding' van één week (veel te kort natuurlijk, maar voor mij een hel!) heeft haar doen beslissen om toch bij mij te blijven. Maar enkele maanden verder was het alweer duidelijk dat dit een loze belofte geweest was.
De verwijten die er toen volgden waren opnieuw om van achterover te vallen: Tijdens de sessies met de relatietherapeut had ze gezegd dat ze liever de dingen samen zou doen (ik ben nogal 'praktisch' en verdeel de taken in die zin dat zij naar winkel X ging om inkopen te doen terwijl ik naar een andere winkel was… spaart tijd). Dus in onze hernieuwde relatie probeerde ik inderdaad zoveel mogelijk samen van alles te doen. Resultaat: Het verwijt dat ik haar controleerde door overal met haar mee te gaan… Hiervoor schiet mijn mannelijke logica echt wel tekort…
Uiteindelijk is ze met die collega gaan samen wonen. Dat heeft nog geen 6 maand geduurd. Die gast is er intussen ook vandoor (de redenen hiervan zijn mij niet geheel duidelijk, maar het zijn ook niet mijn zaken).
Voorlopig eindresultaat: Zijn gezin (met 2 kindjes) om zeep, mijn gezin (met 2 kindjes) om zeep en het nieuwe samengestelde gezin is intussen ook om zeep…
Financieel wordt dit ook een lastig varkentje om wassen… Enfin we hebben hier het einde nog niet van gezien… Maar emotioneel is de last bij mij van de schouders afgevallen toen ze besliste om weg te gaan. Eindelijk wist ik waar ik aan toe was…
We leven nu 2/3 van een jaar apart. Mijn leven staat terug op de rails. Ja, er zijn moeilijke momenten, maar ik heb de waarde van vrienden, collega's en vooral familie leren waarderen. De toekomst is aan mij!

Thijs, 30-12-2010 13:24 #1
Waarom wordt hier alleen gesproken over mannen die vreemd gaan?
In november 2009 heb ik ontdekt dat mijn partner (vrouw) een geheime mailwisseling heeft gehad met een collega van haar. Deze mailwisseling was sexueel getint en was via hotmail en facebook. Het was voor mij vreselijk om deze berichten te lezen, en ik was helemaal van slag. Voordat ik deze mailwisseling heb ontdekt had ik al een aantal keren gevraagd waarom haar hotmail en facebook zo geheim was, nu wist ik waarom. Ik heb het ontdekt omdat ik een zogenaamde keylogger op mijn computer had gedownload. Toen ik haar hiermee confronteerde zij ze dat ze het zat was dat ik haar controleerde en dat ze zich opgesloten voelde bij mij en ongelukkig was en daarom dit soort dingen had gedaan. Ze zij tevens dat het alleen maar een mailwisseling is geweest en niet meer. Maar ik twijfel heel erg daaraan omdat er daarna zoveel aan het licht is gekomen. Bijvoorbeeld: ze heeft deze man onnoemelijk veel gebeld en gesmst, ze is iedere ochtend met hem meegereden, zelfs nadat ik het had ontdekt is ze stiekum met deze man naar haar werk gegaan. Deze man woont vlak bij ons, en ook vlakbij het winkelcentrum waar ze vaak alleen ging shoppen.
In deze periode hadden we bijna geen sexuele omgang maar ik had tevens ontdekt aan de hand van de telefoonrekening dat ze nummers had gebeld voor pornosites op de computer terwijl ze met mij nooit porno wilt kijken.
ook daarmee heb ik haar geconfronteerd, maar het enige wat ik hoorde was dat ik haar weer controleerde.
Op de momenten dat ze die porno sites bekeek smste ze ook met die man. Ik heb het sterke gevoel dat ze wel met die man naar bed is geweest, maar ik kan het niet bewijzen en als ik het vraag krijg ik altijd ruzie, wat moet ik doen? we zijn in mei uit elkaar geweest omdat het me allemaal teveel werd. Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering woede en onmacht haar een klap gegeven en ze heeft de politie toen gebeld waardoor ik op het politiebureau moest komen.
Dat bellen en smsen is doorgegaan tot oktober en toen heeft ze me verteld dat ze die man heeft gesproken en gezegd dat hij moest ophouden met telkens haar aan te spreken omdat hij meer wilde dan alleen telefoon en e-mail verkeer.
Ik heb het sterke vermoeden dat er veel meer aan de hand is geweest en ik worstel ermee. We gaan op dit moment naar een relatietherapeut die het voorstel had om een therapie te volgen die me die dingen laat vergeten.
Wie kan me helpen om hiermee om te gaan?

Thijs Reactie infoteur, 30-12-2010
Beste Thijs,

Ik denk niet dat ik je echt kan helpen om hiermee om te gaan maar ik moet wel zeggen dat ik me kan voorstellen dat je je heel erg ongelukkig voelt over wat er gebeurd is. Ik vind het om te beginnen al niet goed dat je partner niet eerlijk is geweest maar heb ook het idee door wat je vertelt dat dat nog steeds niet het geval is.

Om relatietherapie te laten slagen moet je allebei de wil hebben om de relatie te redden en om 100% eerlijk tegen elkaar te zijn over dingen die gebeurd zijn, wat jullie dwars zit in de praktijk en wat je bij elkaar mist.

Wanneer er maar één echt wil, gaat dat niet werken. Wanneer jij niet weet of en wanneer ze eerlijk tegen je is in de toekomst, zal jij altijd blijven twijfelen of er niets aan de hand is.

Die voorwaarde moet dus in ieder geval worden vervuld en zelfs daarna blijft het moeilijk om te vergeten en weer opnieuw vertrouwen op te bouwen voor de toekomst.

Wanneer je graag door wilt, hoop ik echt dat jullie eruit komen. Maar doe dat alleen als je zeker weet, dat de ander ook nog steeds van jou houdt en echt bereid is om te veranderen.

Heel veel sterkte en liefde gewenst!

Sterretje999

Infoteur: Sterretje999
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Reacties: 17
Schrijf mee!