InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Lieve en romantische dingen die je voor je partner kunt doen

Lieve en romantische dingen die je voor je partner kunt doen

Lieve en romantische dingen die je voor je partner kunt doen Niets is mooier dan elkaar de liefde te verklaren. Maar hoe zorg je op een leuke manier voor romantiek in je relatie en hoe vertel je op originele wijze aan je partner dat je van hem of haar houdt? In dit artikel de 10 lieve en romantische dingen die je voor je partner kunt doen!

Lieve dingen doen en zeggen

Verliefd zijn en van elkaar houden in een relatie is prachtig. Vergeet daarom niet regelmatig aan je partner te vertellen (of te laten zien) hoeveel je van hem of haar houdt. Voor wie origineel wil zijn, zijn hier 10 romantische (en originele) ideeën die je partner zeker zal waarderen.

1. Bijzondere plaats
Plan een verrassingsuitje naar een plaats die voor jullie beiden een bijzondere betekenis heeft. Bijvoorbeeld de plaats waar jullie verkering met elkaar kregen of de plaats waar je getrouwd bent. Omdat je partner niet mag weten waar jullie heengaan, kun je hem/haar blinddoeken. Ga iets leuks doen op de bijzondere plaats, verzorg bijvoorbeeld een etentje, ga er koffiedrinken en haal samen herinneringen op.

2. Romantisch nachtje
Boek een romantische nacht weg, bijvoorbeeld in een bijzonder hotel. Zo kun je bijvoorbeeld in een avontuurlijke safaritent overnachten of in een vliegtuig. In Eenrum (Groningen) staat een heel knus hotel, het kleinste hotel van Nederland, met een ouderwetse bedstee. Succes verzekerd!

3. Uitgeteld
Na een lange werkdag zal je partner niet verwachten dat jij je mooiste kleding hebt aangetrokken en voor een lekker etentje hebt gezorgd. Zorg dat het huis netjes is opgeruimd en ga samen lekker tafelen. Als je kinderen hebt kun je hier oppas voor regelen zodat je een avond samen hebt.

4. Uitgebreide massage
Een beetje standaard is het wel, maar een uitgebreide massage doet het altijd goed! Op een vrij moment kun je je partner verrassen door een uitgebreide massage te geven. Hiervoor kun je zelfs lessen nemen. Lekker ruikende massageolie kan helpen om je partner te laten ontspannen.

5. Sterrenwandeling
Over het strand of in de natuur wandelen is overdag al erg romantisch, maar 's nachts na een warme dag nog meer! Zorg voor warme kleding en bijvoorbeeld fakkels of zaklampen en een kleed om op te zitten. De nachtwandeling hoeft helemaal niet lang te duren want je kunt heerlijk samen sterren kijken en tegen elkaar aanliggen onder de blote hemel.

6. Sportief uitje
Samen iets nieuws doen op het gebied van sport kan heel goed zijn voor je relatie. Al eens gedacht aan skeeleren of rolschaatsen? Skieën en klimmen doen het ook erg goed. Zorg dat alles van tevoren goed geregeld is voor jullie sportieve uitje.

7. Romantisch muziekje
Stel een cd samen van allerlei nummers die je partner leuk vindt om te luisteren. De voor- en achterkant van de cd kun je zelf ontwerpen, bijvoorbeeld door er een lieve boodschap op te schrijven. Ook kun je de nummers persoonlijk maken door ze een andere titel te geven die op je partner slaat.

8. In de krant
Plaats een advertentie in de krant waarin je de liefde aan je partner verklaart. Zorg voor een leuke, persoonlijke boodschap die je partner aan zal spreken.

9. 'Dag van je partner'
Maak het je partner een dag helemaal naar de zin. Breng ontbijt op bed, ruim het huis op, laat je partner lekker lang uitslapen enzovoorts. Zorg ervoor dat het je partner aan niets ontbreekt, haal bijvoorbeeld lekkere etenswaren in huis of huur een dvd.

10. Doe maar luxe
Hoewel het met name vrouwen altijd meer om 'de moeite' te doen is, is het leuk om iets heel extravagants te doen of iets duurs te kopen. Een rondrit in een limousine bijvoorbeeld, of voor de man het huren van een zeer stoere auto. Ook de badkamer aankleden als een spa of het kopen van een mooi sieraad doen het goed.
© 2009 - 2014 Jolene1984, gepubliceerd in Man en vrouw (Mens en Samenleving) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Valentijnsdag: Romantische tipsBij Valentijnsdag denken de meeste mensen aan een eenvoudig romantisch avondje uit, een doos bonbons of een bosje bloeme…
Liefde, wat is romantiek?Liefde, wat is romantiek?Wat vinden vrouwen romantisch? Wat vinden mannen romantisch? Wat is niet romantisch? Wat vinden vrouwen niet romantisch?…
Romantische hotels: Voor een weekendje weg of overnachtingRomantische hotels: Voor een weekendje weg of overnachtingHet leven is druk en vol van verplichtingen. Voordat je het weet kom je met je partner terecht in een stressvolle sleur,…
Romantiek: 20 tips om meer Romantiek in je leven te brengenRomantiek: 20 tips om meer Romantiek in je leven te brengenRomantiek is een van de mooiste en spannendste dingen van wat alles dat komt kijken bij verliefd zijn. Iets liefs kan je…
Tips voor een romantisch dagje uitTips voor een romantisch dagje uitIn het jachtige leven van alledag schiet het er vaak bij in om tijd voor elkaar te maken. Wordt het daarom niet weer een…

Reageer op het artikel "Lieve en romantische dingen die je voor je partner kunt doen"

Infoteur: Jolene1984
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Schrijf mee!