InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Hoe weet je of een jongen jou leuk vindt?

Hoe weet je of een jongen jou leuk vindt?

Hoe weet je of een jongen jou leuk vindt? Vindt die leuke jongen jou inderdaad net zo leuk als jij hem? Is hij stiekem misschien zelfs verliefd op je? Je kunt het natuurlijk direct aan hem vragen. Maar eerlijk toegegeven: Dat is misschien alleen weggelegd voor de allerdappersten onder ons. Dit artikel geeft een paar handvatten om erachter te komen wat hij van je vindt. Vind hij je geweldig? De meest mooie, lekkere en lieve meid op aarde? Of is he just not that into you? Na direct op de man af vragen is observeren de beste strategie en dat wil zeggen dat je heel goed moet kijken en luisteren naar welke signalen hij nou precies naar jou uitzendt.

Het begint bij het onderzoeken van zijn lichaamstaal

Onderzoek zijn lichaamstaal zo goed als je kunt. Als hij je leuk vindt, zal je zien dat hij je zelden de rug zal toekeren. Hij zal vaak naar je toe leunen en zal je ogen opzoeken. Raakt hij je wel eens subtiel aan? Verwijden zijn pupillen als hij je aankijkt?

Als hij interesse heeft zal hij proberen vaak naar je te kijken. Maar pas op: Hij kan ook verlegen wegkijken, als hij je ziet. Als hij je net iets langer en vaker aankijkt dan nodig is of af en toe snel wegkijkt, kun je er redelijk zeker van zijn dat hij jou ook wel ziet zitten. Een ander duidelijk teken is waarneembaar, wanneer je je samen met hem in een groepje bevindt: Als hij een grapje maakt, kijkt hij daarna dan naar jou? Goed teken. Kijkt hij naar je vriendin? Misschien een iets minder goed teken.

Luisteren, luisteren en luisteren

Als hij je leuk vindt, zal hij waarschijnlijk wat nerveus zijn, wanneer hij met je praat. Hij kan gaan stotteren, verlegen gaan lachen of heel veel over zichzelf gaan praten. Dat laatste is dus niet per definitie een teken van een egoïstisch ingesteld karakter maar kan evengoed betekenen dat hij van je in de war raakt.

Heeft hij de neiging om te gaan opscheppen tegen zijn vrienden als jij bij hem in de buurt komt? Dat is een prima signaal, want het wijst er waarschijnlijk op dat hij zich wil bewijzen ten opzichte van jou. En dat doet hij natuurlijk alleen, wanneer hij je ook echt de moeite waard vindt.

Geflirt met andere meisjes? Niet altijd een teken dat er iets mis is

Vreselijk natuurlijk en ook niet zo slim maar veel jongens gaan met andere meisjes flirten, wanneer jij het kunt zien. Niet omdat ze interesse hebben in één van die meisjes maar puur en alleen om te zien of jij erop reageert. Wanneer jij jaloers bent, weet hij namelijk dat het je wat doet. Als hij je niet aankijkt terwijl hij aan het flirten is en dat duurt erg lang, dan is hij misschien écht meer geïnteresseerd in die ander. Maar kijkt hij regelmatig jouw kant op, terwijl hij met een meisje praat, is hij waarschijnlijk echt meer bezig om te kijken of hij beet heeft bij jou dan bij haar.

Let ook op het gedrag van zijn vrienden: Dat zegt misschien nog meer dan wat hij zelf zegt of doet!

Plagen zijn vrienden hem, wanneer je het ziet? Wanneer zijn vrienden hem subtiel plagen met jou of over jou, is dat waarschijnlijk het meest accurate signaal dat hij je wel ziet zitten. Ook interessant wordt het wanneer ze naar je toe komen om uit te zoeken of jij hem misschien leuk vindt. Zorg ervoor dat je eerlijk antwoord geeft, zelfs als je niet wilt afgaan. Er is tenslotte niets mis mee. Vraag liever niet zelf aan je vriendinnen of aan zijn vrienden of hij je leuk vindt. Zo stel je je wat zwak op en wanneer je vriendin hem zelf ziet zitten, kun je het verder zeker schudden.

To like or not to like: That is the question

Je bent er in dit stadium waarschijnlijk wel achter of hij jou echt leuk vindt of niet. Vind hij je toch niet zo leuk als je had gehoopt: Zit er niet mee. Misschien is er wel een hele leuke jongen, die al eeuwen probeert om signalen naar jou uit te zenden en heb je dat in de tussentijd gewoon niet gezien. Omdat je zo hard bezig was met kijken of deze jongen jou leuk vond. Wat zonde van je tijd; daar had je andere geweldige dingen mee kunnen doen.

Als je denkt dat hij je wél leuk vindt, voel je je nu waarschijnlijk heel opgelucht. Dat mag ook. Zorg er alleen wel voor dat je hem niet gaat negeren uit verlegenheid en hiermee de verkeerde signalen uitzendt. Lach naar hem, zelfs al je bang bent.
Je zult zien dat jullie eerste date niet veraf is.
© 2009 - 2014 Sterretje999, gepubliceerd in Man en vrouw (Mens en Samenleving) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Flirten als je verliefd bentFlirten als je verliefd bentIs een originele openingszin tijdens het flirten als je verliefd bent belangrijk? Of is de lichaamstaal tijdens het flir…
Hoe weet je of een meisje jou leuk vindt?Hoe weet je of een meisje jou leuk vindt?Ze is verliefd op me...ze is niet verliefd op me...Als je een meisje leuk vindt, wil je natuurlijk graag weten of het we…
Flirten en versieren - Het afweerschild van de vrouwFlirten en versieren - Het afweerschild van de vrouwWanneer je aan het flirten bent met verschillende vrouwen zul je al snel merken dat elke vrouw een afweerschild heeft. N…
Hoe word je een echte flirt?Hoe word je een echte flirt?Flirten gaat de ene vrouw natuurlijk af en de andere heeft geen idee. Hoe doe je dat nu flirten? Het helpt natuurlijk al…
Kenmerken verliefdheidKenmerken verliefdheidBen jij verliefd? Wil je zeker weten dat je inderdaad verliefd bent? Welk effect hebben de verliefde emoties van zowel d…
Bronnen en referenties
  • How to know if a guy likes you- Love to Know
  • How to know if a boy likes you- Ben Rubinstein
  • 5 Signs that a guy likes you

Reageer op het artikel "Hoe weet je of een jongen jou leuk vindt?"

Reacties

Help!, 29-09-2014 16:50 #54
Ik vind een jongen uit mijn klas echt leuk dat weet ik heel zeker! maar ik ben bang dat mijn vriendin hem ook leuk vind…
hij maakt met mij veel contact, lacht en maak flauwe grappen. hij pakt vaak mijn handen. waar ik altijd een speciaal gevoel van krijg. ik dacht een week dat hij mij echt leuk vond maar toen kwam mijn vriendin ertussen en praatte zij opeens heel veel met hem. van de ene op de andere dag ga zij hem een knuffel. tegen zijn vrienden zegt hij dat hij het helemaal niet wilt en dat het een b**ch is. maar zijn vrienden geloven hem niet en zeggen dat hij haar vast wel leuk vind. en ondanks dat hij heeft gezegd dat hij haar niet wil geloof ik het niet. HELP!

Charlotte, 22-09-2014 20:15 #53
Ik vind een jongen uit mn klas echt heel leuk enzoo, En eerst dacht ik dat hij hetzelfde over mij dacht maar ineens reageert hij heel kortaf op berichten, terwijl hij eerst altijd ''x-jes'' stuurde. In de klas praat hij eerder met andere en als hij wat tegen mij zegt vermijdt hij oogcontact.

Maar op snapchat stuurt hij we weer hele andere berichten. Cimplimenten

Laura, 12-09-2014 17:05 #52
Wat ik echt in een jongen leuk vindt is dat ie het zelfde dingen leuk vindt als ik. Maar ik wil ook bij die jongen dat hij geen baard en een snor neemt dat vindt ik een beetje irritant. En dat ie graag een kind wil adopteren want ik heb gezien hoe een vrouw een kind krijgt en ik dacht ik ga gewoon een kind adopteren. Als iemand (en dan bedoel ik een jongen) dit leest bel mij via mobiel 06-33049090. En ik weet ook hoe je op een andere manier een vriendje krijgt maar dat gebeurt niet BIJ MIJ!

Helpmij, 03-08-2014 23:57 #51
Ik vind al een hele lange tijd een jongen leuk en we zijn goede vrienden maar ik vraag mij af of hij mij ook zo leuk vindt. Soms denk ik van wel omdat hij vaak aan mij hangt en veel bij mij in de beurt is, nou ja hij is super leuk enzo maar ik weet niet als hij verlieft is op iemand anders. En nog een probleem hij woont rechtover mijn tante en ze zijn super goed bevriend daardoor zie ik hem ook vaker, hoe zie ik aan hem als hij op mij is of gewoon mij leuk vind? HELP MIJ ajb!
alvast bedankt
xxx

Meisjediehulpnodigheeft, 16-03-2014 11:32 #50
Ik ben een meisje en zit pas in groep 8, ik vind een jongen uit de klas naast mij erg leuk en hij mij ook. nou ja. hij zei via w'app: ik ben een klein beetje op je verliefd maar ik vind je best wel leuk hoor vind je mij ook leuk? :) toen zei ik: beetje en toen was het heel lang stil.

ik weet niet hoe ik nu verder moet want hij was eerst op een ander meisje, maar omdat zij hele erge ruzie hadden was hij ineens op mij. ik was al een tijdje op hem voordat dit gebeurde… maar als ik hem verkering vraag ( of hij mij ) ben ik bang dat hij (als het weer goed komt tussen hun) dat hij het uitmaakt en weer verliefd word op dat andere meisje… Help!

Anoniem, 04-02-2014 14:01 #49
Ik vind een jongen uit mijn klas echt 'leuk leuk' of hoe je het ook wilt noemen… Maar ik heb geen flauw idee of hij mij wel ziet staan!
-hij kijkt echt iedere les naar me
-soms glimlacht hij er zelfs bij!?
Maar als zijn vrienden erbij zijn doet hij ongelofelijk raar. Hij praat alleen maar over s**…
Als hij een grapje maakt kijkt hij eerst blozend naar mij, wat bedoelt hij hiermee?

Tips?
Xx

Iemandopdewereld, 24-12-2013 15:58 #48
Er is een jongen, hij zit in de 2e en ik zit in de 1e. Ik vind hem heel erg leuk, ik weet alleen niet hoe ik ooit in contact moet komen met hem. Hij heeft geen Facebook of zo alleen instagram. Ik praat nooit met hem en dat maakt het juist moeilijk. Weet iemand hoe ik ooit een gesprek kan starten of contact met hem kan krijgen?
xx iemand op de wereld

Anoniem, 05-12-2013 09:41 #47
Dus ik zit met een probleem. Ik ben op een jongen sinds groep 5. Maar het is de ex van m'n vriendin[bff]. Ze vind het wel leuk voor me dat ik op hem ben. En ik weet niet of hij is/was? op m'n bff. Maar ze hebben ruzie sinds kort. En ik weet niet wat als hij me nu leuk vind. Hij zit wel de hele tijd met zn voeten bij mijn voeten, en hij komt altijd op facebook naar mij toe om zeg maar soort van aandacht om hem te helpen ofzo. ik zit in het groepje bij hem van, studievaardigheden, oficieele groepje, en we hebben ook allebei groep 7 studievaardigheden ja ik in groep 8. Maar is hij nu op me? Ik ben dus 100% op hem, en ik ben super jaloers als hij met meisjes gaat praten. of als meisjes hem gaan vastpakken met pakkertje -.- Is hij ook verliefd op mij?

Anoniempjee, 12-11-2013 21:38 #46
Hii
ik heb wat vragen
1. hoe weet ik dat ik verliefd op hem ben?
2. is hij verliefd op mij?
hij doet dit in mijn buurt:

- hij kijkt best vaak naar me (ik kijk ook naar hem en dan doe ik alsof ik naar een vriendin kijk)
- hij staat elke keer met zijn vrienden bij mij en mijn vriendinnen
- hij moet telkens zonodig stoeien als ik er ben

help me plz
xxx

Like :d, 28-10-2013 08:22 #45
Ik ken een jongen van school, hij sprak me meteen aan hoe die eruit zag (qua kleding, bandshirts enzo. Omdat ik zelf heel erg van muziek hou!)
Ik kon hem maar een paar weken omdat ik net naar het eerste ging en hij zit dus in het tweede. Hij maakt ontzettend veel grapjes en die zijn echt supergrappig. Ik heb nog nooit met hem gepraat de enige keer wanneer hij heel dicht bij me stond was dat ik bij een vriendin stond en die zit bij hem in de klas en toen vroeg die voor een kauwgom -.-
Ik wou toch de eerste stap zetten, maar omdat ik dus super verlegen ben heb ik hem maar een vriendenverzoek op Facebook gestuurd, gelukkig heeft hij die geaccepteerd. Naar een paar uur begon ik met hem te chatten, we praatte over muziek en gitaars wat zijn hobby en passie is en de mijne ook dus dat komt wel goed uit :)
Gisterenavond begon ik weer met hem te chatten toen hadden we weer een mega lang gesprek waarin hij in elke zin "x" zette. Ik dacht dat ik dus irritant was dus ik schreef maar "Sorry dat ik zoveel schrijf en type" toen zei hij "maakt niet uit, ik vind het fijn om met je te sturen" dus dat was echt o m g. Nu maar wachten tot de vakantie voorbij is en dan kijken hoe die op school reageert :)

Lovedocter, 10-10-2013 16:44 #44
Om te kijken of een jongen je leuk vindt hoef je niet op te zoeken op een site. volg je gevoel probeer hem steeds een beetje te vergeten, want als je dan opeens merkt dat hij je niet leuk vindt is het iets minder erg en wordt het misschien toch wel wat of jullie blijven vrienden. misschien denk je nou dat helpt niet maar wat vind je erger hij weet dat je hem leuk vind en wil je nooit meer zien of je blijft vrienden met hem. jouw keuze je hoeft dit niet de doen maar het zou wel gemakkelijer zijn.

Jeweetzelf, 21-09-2013 23:54 #43
Hee,
Ik vind een jongen echt onwijs leuk, ik ken hem al best lang. Maar sinds deze zomer merk ik dat hij steeds naar me kijkt. Is dit goed? Maar als ik dat met hem praat over Whatsapp doet hij weer heel droog. Ik weet nu niet wat ik moet denken. Hij heeft wel gezegd dat hij me van de winter komt opzoeken op de scooter en toen hij er achter kwam waar ik werkte kwam hij direct langs. Moet ik er voor gaan of niet?
Groetjes van een meisje die niet weet wat ze moet doen…

Misja, 12-09-2013 14:46 #42
Heee!
ik ben al best lang verliefd op een jongen maar ik weet niet of hij mij ook wel ziet zitten.
we zitten samen op judo en daar gaan we ook altijd samen heen en ik ken hem van de basisschool maar nu zitten we alle bij op een andere middelbare school. onze ouders zijn goede vrienden dus ik ie hem nog wel vaak en soms spreken onze ouders dus ook af en hij is dan ook heel open tegen mij. een keer toen we bij hem waren vroeg hij of ik mee ging om een film op de laptop te gaan kijken dat deed ik. het was net zo leuk komt dat broertje binnen… en bij mij is in de buurt een voetbal veldje en je kunt door allemaal verschillende weggetje gaan en de weg die hij altijd loopt is de langste en die gaat langs mijn huis. en hij zat laatst ook aan mijn haar. weten jullie het?
vind hij me leuk of ziet hij me gwn als vriend?
mij

Iemand, 12-08-2013 21:17 #41
Hoi Esther,

Ik ben zelf een jongen en ik wil je wel een beetje helpen.

Het kan wel zijn dat die jongen je leuk vind. Het maak niet uit dat hij je plaagt. Zo zijn wij jongens een beetje.

Dit zijn de symptomen dat een jongen iets voor je voelt.
Als hij je vaak complimentjes geeft dan vind hij je aardig.

Ben je wel een vriendin met je meiden met wie de jongen omgaat?
Zo nee, kan het daaraan liggen.

Ik raad je aan om eens een keertje (als hij alleen is) naar hem toe te gaan. Kijk eens hoe hij reageert of als hij bij jou in de buurt is.

Voelt hij zich verlegen, probeert hij niet opvallend naar je te kijken… als je merkt dat hij zich anders voelt, of als hij zich anders gaat gedragen als normaal kan het zijn dat hij iets voor je voelt.

Net als bij jullie meiden vinden jongens het ook niet zo erg dat iemand verliefd op hem is. dus vraag het aan hem. Er bestaat altijd een kans dat hij ja zegt.
Maar doe het rustig aan. Ja niet meteen naar hem toe als hij alleen is en vraag of je van hem houdt.

Wacht een tijdje (niet te lang) als hij alleen is. (1-1,5 minuten) moet genoeg zijn.
Ga dan naar hem toe en begin een klein gesprekje.
Wordt steeds een beetje persoonlijker en vraag steeds persoonlijkere vragen.

Denk eraan… wees jezelf en blijf jezelf ;)

Ik hoop dat je een succes hebt. Veel geluk.

Kakashi Hatake, 12-08-2013 03:05 #40
Ik vind een meisje van men school echt kei tof ma ze is me een ander ma die ligt heel de dag op school door naar mij te kijken, Is die dan ook op mij ofzo? Help mij a.b kweet het echt ni meer, ik kan bijna nix eten, kben veel te hyper, ik kan ni slapen en ik moet heel de tijd aan haar denken. Liefst zo rap mogelijk een antwoord.
Alvast Bedank, Kakashi

Esther, 05-06-2013 16:40 #39
Hoi
Ik denk dat een jongen me leuk vind. Hij zit in mijn klas, maar ik weet niet zeker of hij me leuk vind.
Hier een paar dingen wrm ik denk dat hij me leuk vind:

Hij plaagt me héél vaak
Hij geeft me vaak complimentjes
Hij zit aan mn haar
Als ik iets nodig heb pakt hij het voor me
Hij geeft me bijnamen
Zijn vrienden plagen me ook heel vaak

Ook een keer moesten we voor school iets heel raars met je haar doen. Toen ik klaar was zei ik zo: omg dit ziet er niet uit! En die jongen zei: jewel het is leuk.

Maar de rede wrm ik niet weet of hij me leuk vind is dat hij heel erg met andere meiden omgaat.

Dus vind hij me nou leuk of niet?!

alvast bedanktt ;)

Jessica, 16-05-2013 19:48 #38
Hoii,
Een jongen uit mn klas is bevriend met mij maar volgens mij vind ie me leuk!
Hier volgen een paar dingen:
*hij kijkt vaak naar me
* is t altijd met me eens
* hij vroeg wat ik zou doen als hij mij vind ou vragen
* hij heeft de jongen die ik leuk vind verboden om met mij te praten!
* hij geeft me vaak complimenten
Vind hij me nou leuk?
Maar mn klas d8 dat wij elkaar leuk vonden en toen zei hij telkens dat t niet zo was.

Anoniempje, 01-04-2013 19:24 #37
Heey.
Ik heb een jongen in mijn klas, die ik gewoon aardig vind en als een vriend zie.
Hij ging een keer op school in de les naast een lege tafel naast me zitten. Hij had een grote glimlach op z'n gezicht en vroeg hoe het met mij ging. Toen ik zei hoe het goed met hem ging, liep ik weer naar zijn plek?
En ook als we wel eens een opdracht samen doen, doet hij super aardig.
Ook toen iedereen aan het werk was en ik ook, had ik niet door dat hij heel zwijmel naar me keek (ik had muziek op) toen ik vroeg wat er was, zei hij niks en ging íe weer naar zijn plek.

Zo. Sorry dat dit zo'n lang verhaal is, maar kan iemand misschien weten of hij verliefd op mij is?
Want dat weet ik dus niet.

Alvast bedankt!

Gewoonik, 05-02-2013 16:25 #36
Heej,
Ik heb een jongen enkele keren gezien op school en vond hem wel leuk. Een paar weken later ben ik met hem gaan praten op facebook, ondertussen skypen we ook al veel en sms'en enz. Op de speelplaats zie ik hem altijd, ik durf hem meestal niet aankijken. Hij is lief tegen mij en zegt ook lieve dingen. Maar ik weet niet hoe het verder moet?

Heeft iemand van jullie tips?

Alvast bedankt

Meisje, 30-01-2013 17:49 #35
Hoi!

Een jongen op mijn school heeft het twee weken geleden uitgemaakt met een soort van vriendin van mij. Sindsdien kijkt zij mij de hele tijd vals aan, en als ik haar vraag of er iets is, kijkt ze heel raar en zegt ze dat er niets aan de hand is.

Sinds die tijd begon die jongen met mij te praten. Hij is heel erg nieuwsgierig naar mijn verleden. Toen ik hem laatst vroeg of hij naar mijn verjaardag kwam, duurde het een dag, meestal reageert hij nooit op andermans berichten, en zei hij: 'hey, lijkt me leuk!' Hij probeert mij zoveel mogelijk te zien, ook al zijn onze roosters erg irritant en druk. Als ik hem de hele tijd zie, dan klap ik dicht. Alleen noemen mensen mij de jongens expert, waardoor ik erg onder de druk sta. Ik weet bij iedere situatie wat de jongen wilt, behalve bij deze.

Kan je me helpen door te zeggen hoe ik met een jongen moet praten en wat ze in een meisje zien? Kan je me ook helpen door te zeggen wat er tussen de lijnen in zijn berichtje naar mij staat? Alvast bedankt! xx

Hayk, 20-01-2013 21:58 #34
Anoniempjeee,
waarschijnlijk heeft hij gemerkt dat jij merkte dat hij te veel contact met jou zocht en wou hij dit verbergen. Ik probeer het als jongen ook al een tijd, maar ik denk dat ik haar gwn naar de film ga vragen, hopend dat ik geen blauwtje loop.

Anoniempjeee, 16-01-2013 10:55 #33
Ik vindt een jongen op mijn school heel leuk, in het begin van het jaar, daarna niet meer nu nu weer helemaal wel. Toen ik niet op hem was, hoorde mijn vriendin hem wel zeggen ''Maar ze is niet meer verliefd op mij.''

Een weekje geleden ofzo zag ik hem wel heel vaak kijken, en zijn vrienden gaven het ook aan als ik langs liep. Als ik door de gangen liep en hij stond daar ook, keek hij heel lang naar mij, maar de laatste dagen merk ik daar niet zo veel meer van. Ik merk niet echt meer dat hij mij volgt, wel kijken we elkaar soms aan in de kantine maar voor de rest niet. Ik zie hem ook niet veel ofzo maar ik ben bang dat hij mij eerst leuk vond, en nu niet meer. Het is ook zo dat ik heel verlegen ben als ik een jongen leuk vind. Ik durf overal en altijd alles, maar als het om mijn Crush gaat, dan klap ik zeg maar dicht.

Hij loopt wel sinds maandag op krukken en moet nu dus de lift gebruiken. Dat is de enige keer dat hij alleen is, dus wil ik daar -als ik durf- gebruik van maken, door er bijvoorbeeld gewoon bij te gaan staan met een vriendin of alleen.

Als ik dat doe of eigenlijk durf, wat moet ik dan zeggen, en hoe kom ik erachter of hij mij eigenlijk -nog- wel leuk vindt?

Hopelose Chick, 06-01-2013 21:02 #32
Hoi iedereen
Er zit een jongen in mijn klas en hij is erg aardig grappig en stoeit veel met me, maar ik zie hem gewoon als een vriend. Maar laatst vroeg hij aan mij via whatsapp of ik van hem hield. Ik zei dat ik het niet wist maar nu denk ik dat ik verliefd op hem word want ik denk de hele tijd aan hem (zelfs nu) maar miss is hij niet op mij en was het gewoon een vraag om mij te testen. Wat moet ik doen, please help me?

Hopeloos Meisje, 05-12-2012 16:26 #31
Ik zit met 2 lessen bij een jonge in de klas en ik vind hem ook leuk enzo. En laatst praatte ik via Facebook even met hem en toen vroeg hij mijn nummer en toen hadden we op whatsapp nog even een gesprek, maar ik weet dus niet of hij me ook leuk vindt. Met Engels zit hij zelf bij mij in het groepje en ik weet dus niet wat ik moet doen om er zeker van te zijn of hij me ook leuk vindt, want ik ben 15 jaar en kweet raar enzo, maar heb nog nooit een vriendje gehad. Ik ben niet dik ofzo maar ik weet dus niet hoe hij over mij denkt. Wat moet ik doen?

Roudybeest, 22-11-2012 23:38 #30
Hey, dit kan vreem overkomen dat een jonge hier een reactie plaatst. Maar ik kan wel wat hulp gebruike bij me vraag.

Ik ben een jonge van 14 en vind een meisje uit me klas heel leuk. Ik heb haar al gevraag of zij mij leuk vond en met me wou, ze zei: nee, ik vind je wel leuk, maar niet 'leuk leuk'.

Hoe zorg ik dat ze me leuk vindt. Ben een hulpeloze jongen die hulp nodig heeft.

Wanhopig Verlieft, 26-10-2012 12:29 #29
Hoi ik ben 15 en ik vind een jonge erg leuk. Het klopt wel meer en deel wat er boven staat, maar ik wil echt 100% weten of hij mij leuk vind, want we hebben een keer afgesproken in een bos. Het was best leuk naar 15 min wilde hij dat ik voor hem kwam staan en in eens trok hij mij gwn tegen hem aan en zoende hij me en naar een minuut ofzo begon hij al te tongzoenen niet dat ik het erg vond maar ik wil echt weten of hij de zelfde gevoelens heeft voor mij als ik voor hem
IK HEB HIERBIJ HULP NODIG

Salima, 08-10-2012 21:27 #28
Hej,
Ik ben 12 jaar en ben op een jongen, maar ik heb het gevraagd en hij zij dat hij het niet weet, maar toen vroeg ik om een Ja of Neen antwoord en zijn ' neen san nie maar we kunnen vrienden blijven is dit erg?

Ik sta open voor alle reacties. Ik heb hulp nodig help me.

, 06-08-2012 13:38 #27
Hoii,
ikben n meisje van 17 en vind een jongen die bij mij werkt van 23 echt leuk. Als we allebei moeten werken zit ik vaak naar hem te kijken, en hij kijkt ook wel vaak naar mij. Maar ik heb hem ook op msn alleen daar praat hij bijna nooit. Als ik zelf begin met praten dan is het altijd een heel leuk gesprek. Ik wil heel graag weten wat hij van mij vind. Wat moet ik doen :(?

Ikzelf, 29-07-2012 00:25 #26
Hee,
Ik vind een jongen uit mijn vorige klas heel erg leuk en sommige dingen hierboven kloppen wel.
Hij kijkt heel vaak naar me en blijft ook kijken als ik terug kijk, hij glimlacht dan zelfs.
Ook loopt hij mij de hele tijd te plagen en aan mijn haar te zitten.
Als ik bijvoorbeeld voor hem zit wil hij de hele tijd met me praten en zijn vrienden lopen hem elke keer aan te stoten als ik in zijn buurt ben.
Of ze kijken naar mij en dan grijnzen en dan word hij helemaal rood.
Maar hij ondernam vorig jaar niks en ik weer niet of ik volgend schooljaar bij hem in de klas zit.
Wat kan ik doen want ik vind hem nog steeds erg leuk.

Saar, 21-06-2012 17:29 #25
Jeetje, ik snap er echt niks meer van hoor. Ik ben al 2 maanden met een jongen aan het daten. De eerste date wilden mijn ouders hem al ontmoeten omdat jij wel een stukje ouder is dan ik. (ik ben 15, hij 21) We hadden een hele leuke date en naderhand heeft hij nog de hele avond met mijn ouders zitten praten. Was echt gezellig. De tweede keer dat we afspraken hebben we gezoend. De derde keer zoende hij mij de hele dag, dus ik vroeg hoe hij het zag tussen ons, maar dat wist hij nog niet. Later heeft hij me wat seksueel getinte smsjes gestuurd, maar toen ik zei dat ik dat niet wilde vond hij het goed. Elke keer zoekt hij contact met me en wil hij afspreken. Hij accepteerd mijn grenzen en we hebben het super leuk! Maar soms kan hij wel eens erg afstandelijk doen. De ene keer smst hij dat hij aan me denk en de andere keer smst hij de hele dag niet, terwijl ik meestal veel smsjes van hem krijg op een dag. Wat wil hij nou? Als we dan weer afspreken is het super leuk. Hij knuffelt me heel veel en we zoenen de hele tijd. Maar daarna kan hij weer erg afstandelijk doen. Na 2 maanden daten en dan nog niet weten hoe het zit… Wat moet ik doen?

Flipje, 19-06-2012 18:29 #24
Ik vind al een jaar een jongen heel erg leuk uit mijn klas, vanaf de eerste schooldag toen ik hem voor het eerst zag dacht ik al: JA! We kijken elkaar best vaak aan. Ook zat hij laatst voor me en zat hij half omgedraaid met zijn arm op mijn tafel, en liep hij opeens naast me toen we de school binnenliepen. En een keer tijdens gym zat hij best wel dicht tegen me aan en ik betrapte hem erop dat hij stiekem naar me zat te kijken. En met sinterklaas (ja al een hele tijd geleden) had hij mij getrokken en hij gaf me een bord met allemaal kaarsen en versieringen, zo lief! Noem maar op. Ik ben er toch niet helemaal zeker over of hij mij nou leuk vind, want voor de rest zoekt hij niet echt contact met me. Maar ik denk wel dat het de moeite waard is om ervoor te gaan! Ik ben alleen wel heel erg verlegen en ik vind stiekem ook dat de jongen de eerste stap moet nemen. Maar hij zoekt dus niet echt contact met me. Het liefst zou ik zo op hem af willen stappen om het hem te vertellen en te vragen of hij mij ook leuk vind (dat durf ik eerder dan met hem te praten, heel gek :P), maar ik denk niet dat dat echt handig is. We kennen elkaar eigenlijk amper en ik denk dat hij dan niet echt zou weten wat hij ermee aanmoet. En ja, hierdoor is het alweer het eind van het schooljaar, zo komt er nooit iets van. Hellup, wat moet ik doen? D:

Hanane_147, 13-06-2012 13:40 #23
Hey. In mijn buurt woont ook een jongen en ik ben smoorverliefd op hem. Ik zie hem bijna elke dag, ik heb hem daarjuist om 12u gezien en die keek zo verlegen naar mij terwijl ik stapte was ik met mijn gsm bezig en zei hij : Is die gsm van u? En ik zo euh ja waarom? En hij zei ah nee… Daarom. En zijn vriend Medi zei tegen hem: Maar laat haar is met rust! En ik zei nee das niks ik vond het juist leuk en hij begon te glimlachen naar mij. Maar hij heeft wel gekust met zijn ex- en ik ben bang dat hij haar leuker vindt dan mij? Kunnen jullie mij helpen?

Anoniem, 15-05-2012 17:03 #22
Bij mij zit er ook een jongen in de klas en ik denk dat ik hem wel leuk vind maar ik ben best vaak eigenlijk bijna altijd samen met een vriendin van mij. als ik denk dat hij naar mij kijkt kan het ook zijn dat hij naar haar kijkt en hij praat ook vaak met haar in het weekend op whats up. en heel veel jongens vinden haar ook leuk. terwijl ik echt dacht dat hij me misschien wel meer dan gewoon aardig vond.
maar al zou hij me leuk vinden zou het alsnog een probleem zijn.
omdat een goeie vriend van hem mijn ex is die mij nog steeds leuk vind en zijn broertje vind mij ook leuk.
please helpp me

Anoniem, 15-05-2012 15:29 #21
Hee,
Ik ben echt heel erg verliefd op een jongen die bij mij vorig jaar in de klas zat. Ik had het tegen mijn vriendin gezegd en ze zei: je moet hem vragen voor het gala! Dus ik was in de meivakantie met heel veel lef naar zijn huis gelopen om dat te gaan vragen. Maar hij was niet thuis. Toen zei er een meisje dat hij in het ziekenhuis was bij zijn opa. Ik vond het zo erg en besloot de dag daarna te komen. Ik liep aan bedacht wat ik zou moeten zeggen, maar ik dacht dat het veel slimmer was om bij hem binnen te komen. En dat was gelukt want die dinsdagmiddag zaten wij bij hem thuis! Nu het examen is hebben we steeds een mapje uitgedeeld voor handvaardigheid examen, omdat in dat mapje alles stond wat je moest weten. En gisteren wilde ik dat mapje teruggeven en ben ik weer een tijdje daar gebleven. En vandaag is hij hier langs gekomen om het mapje terug te geven. Toen is hij bij mij thuis nog gebleven om samen met mij het oefen examen te maken. Het was super gezellig. Maar nu komt mijn vraag: Sommige dingen uit de tekst kloppen wel, maar ik weet niet of hij mijn leuk vindt. En ik durf niet te zeggen dat ik hem leuk vind. Wat moet ik doen?

Naomi, 07-05-2012 21:12 #20
Hoi.
ik ben verliefd op een jongen uit mijn klas.
en ik denk dat hij ook op mij is want hij zit de hele dag naar me te kijken en hij durft niks tegen me te zeggen.
hij word ook altijd heel stil als ik langs loop.
maar toen kwam ik er laatst dus achter dat hij al een vriendin heeft. (toch denk ik dat hij me leuk vind)
ik weet echt totaal niet wat ik nu moet doen.
ook omdat ik al heel vaak heb gezecht dat ik hem niet leuk vind en never nooit verkering met hem wil. (dat was uit schaamte)
maar ik wil juist wél verkering met hem en ik ben echt smoorverliefd op hem
help me alsjeblieft…
ik trek dit echt niet meer…

Meisje Op Aarde, 27-04-2012 16:51 #19
Er is een jonge en ben smoor verliefd op hem en ik zie hem altijd op school en soms kijkt hij naar mij en ik ook naar hem maar soms zie ik dat andere meisjes naar hem toe gaan en mijn vriendinnen roepen zijn naam heel de tijd en hij kijkt maar dat vind ik ni fijn als mijn vriendinnen hem heel de tijd hem roepen en mijn vriendin vind hem niet mooi wat moet ik doen! help help a.u.b en hij praat heel de tijd met mij op msn maar hij stuurd soms moet weg en dan ben ik bang dat ik bij hem plak help a.u.b help!

Eenmeisjeuit1, 25-03-2012 16:13 #18
Help!
Ik had op valentijnsdag een roos naar de jongen gestuurd die ik leuk vindt, en vervolgens met de anonieme naam die ik op het kaartje had gezet een hyves account aangemaakt. Toen heb ik daarmee contact met hem gemaakt. Uiteindelijk heb ik een date met hem gehad in de bios en toen sloeg hij zijn arm om me heen, daarvoor keek hij me af en toe aan en hij was erg stil. Na de date krabbelde hij me: I 'hartje' U
Maar toen ik hem vroeg, zei hij Sorry maar nee. Dit zit me oneindig dwars want ik heb geen idee hoe hij zich voelt. Ik ben nog steeds verliefd op hem, en kan hem niet achter me laten. Een vriendin van mij heeft gevraagd of ze tegen hem moest zeggen hoe ik me voel maar ik ben gwoon heel erg bang voor zn reactie. Wat moet ik doen? Reactie infoteur, 01-04-2012
Lief meisje, wat een naar verhaal. Ik vind het zo moedig dat je zelf op deze manier contact hebt durven leggen met een jongen, die je leuk vindt. Dat moet best griezelig geweest zijn! Mijn gevoel is dat hij je lief en leuk vond maar niet zeker wist of hij ook meer wilde. Ik denk dat hij je juist niet wilde kwetsen. Maar misschien niet zo goed om in je hoofd met hem bezig te blijven. Want je verdient het om hetzelfde terug te krijgen… Heel veel succes in de liefde, meisje!

Persoon Op Aarde, 22-03-2012 17:12 #17
Ik ben al heel lang op een jongen uit mn klas maar nu hebben we door een vriendin van mij gezoend en we zijn eigen lijk gwn vrienden dus wat moet ik nu doen want ik weet het dus echt niet meer

Anoniempjee, 13-03-2012 09:20 #16
Ik ben helemaal verliefd op een jongen uit mijn klas mn vriendin weet dr alles van. Hij zit aan de andere kant van de klas en hij lacht zo leuk ik heb welis oogcontact met hem maar ik praat nooit tegen hem. Hij kijkt wel heel vaak en dan lacht hij zo leuk mijn vriendin zegt dat hij mij leuk vind maar ik weet het niet! Help mee wat moet ik nu doen?

Sneeuwwitje, 23-02-2012 16:08 #15
Ik zit al 2 weken naast een jongen in de klas en soms wordt er wel wat geflirt, maar vandaag stuurt hij mij een mail met 'i love you' erin. Ik ben bijna zeker dat hij dat niet zomaar gedaan heeft, maar dat het gewoon een weddenschap was. Wat moet ik doen?

Reactie Op Meisje, 04-01-2012 09:38 #14
Misschien vindt hij t moeilijk om een relatie te nemen. Hij vind je wel leuk dat is duidelijk. Als hij binnen een week niet zegt dat hij verliefd is op je of iets dergelijks kan het zijn dat hij gewoon uit is op wat zoensessies…

Meisje, 21-11-2011 02:10 #13
Heb ook een probleem, ik heb een tijdje terug een jonge leren kennen, en heb al 4 x met hem afgesproken. We smsen heel de dag en we hebben ook al verschillende keren gezoend en als we elkaar zien kunnen we niet van elkaar afblijven. Vandaag vroeg ik dus aan hem of hij mij leuk vond of hoe hij erover gedacht. Als antwoord kreeg ik: dat hij niet snel verlieft werd en dat hij geboren is voor vrijgezel te zijn. toen ik zei: oke dan weet ik dat, dan kan ik je beter niet spreken voor ik dadelijk wel echt verlieft ben, voor niks dus. Toen zei hij dus dat ie me wou blijven zien, en hij liep eigenlijk beedje weg van het gesprek, want hij zei: we praten er morgen wel over. Ik snap er niks meer van, en word er gek van.

Aapje, 11-10-2011 18:27 #12
Ik ben zelf een jongen (vraag me niet waarom ik dit lees) en het klopt allemaal. Ik vind zelf natuurlijk ook een meisje heel erg leuk en ik doe ook de dingen die hierboven staan. alleen flirt ik niet met andere meisjes om juist haar jaloers te maken.

Anoniem, 07-10-2011 16:39 #11
Beste Els,

Heb je inmiddels contact met hem?

Groeten,

Marije

Anoniem, 20-08-2011 18:40 #10
Ik zit met een probleem… ik ben op vakantie geweest en daar heb ik een super leuke jongen ontmoet hij doet super lief tegen me maar het probleem is dat hij net zo doet tegen iemand anders die ik ook heel goed ken en ook als ik het koud heb geeft hij me zijn trui en das echt super lief we gaan ook ergens is oktober november naar de bioscoop en hij het had geeft ook al geweten dat ik hem leuk vind en ik had gezecht dat het niet zo is toen hij het vroeg ik vind hem zo leuk xxxjes van anoniempje

Lucinda, 17-07-2011 20:58 #9
Ik vind een jongen leuk die bij mij in de klas zit en hij kijkt heel veel naar mij en ik terug en we weten van mekaar dat we verliefd zijn.
We praten veel op msn en zijn 1keer gaan zwemmen.
Maar ik vraag me af of hij me wel leuk vind en het geen grap is van hem en de adner jongens, hij heeft me al wel wat gekke dingen gevraagd die ik zo neit kan zeggen maar.
Vind hij me nou leuk of is het voor de lol.
Ik zit helemaal ik de knup help.
Lucinda 13j

Chakira, 12-07-2011 18:07 #8
Ik vind mijn vriend leuk, hij zit in de 2e en ik de 1e we gaan vaak met elkaar om als we alleen zijn kijk hij mij heletijd aan laatste was hij verdrietig toen gaf ik hem knuffel om hem optevrolijken en daarna gaf hij mij een kus op de wang zomaar, en daarna gaf ik hem een kus terug mijn vriendin zei dat hij heel verliefd naar mij keek maar ik weet niet of dat waar is want hij zei dat hij een andere meisje leuk vindt :(. Wat moet ik doen vind hij mij leuk of niet

Anoniem Iemand In Love ;), 27-06-2011 13:54 #7
Ik zit in de eerste, en over een week is de vakantie en dan ga ik naar de tweede. Ik vind een jongen uit mijn klas heel erg leuk, maar ik ben best verlegen en ik weet niet of hij mij wel leuk vind. Soms als ik naar hem kijk zie ik dat hij ook naar mij zat te kijken en dan hebben we even oogcontact, maar daarna kijkt hij weer weg. Ik vind het jammer dat we bijna nooit praten enzo, en dat ik te verlegen ben om op hem af te stappen. Ik begrijp hem niet echt, omdat hij de ene keer als we elkaar aankijken lief naar me lacht, en de andere keer weer wegkijkt/wegloopt. Aaaaaaaak vind hij me nou leuk of niet?

Clover, 26-04-2011 22:43 #6
Ik ken een jongen en ik zie hem best wel vaak. Ik kan niet zeker weten of hij verliefd op me is omdat hij heel vreemd is. De ene keer trilde hij toen ik naast hem kwam en de andere keer blokkeerde hij me op msn, terwijl we niet eens praatten. Hij doet niet bepaald ''irritant'' maar ik vind het van wel. Soms lacht hij zomaar naar me en de andere keer komt hij helemaal niet in mijn buurt. Het lijkt alsof ik iets heb gedaan maar hij zei van niet toen ik het hem vroeg. Hij is 4 jaar ouder dan ik. Ik vind hem zelf niet leuk ofzo maar er is een aantrekkingskracht en ik voel dat hij dat ook heeft, misschien heeft hij wel meer dan alleen een aantrekkingskracht.

Weten jullie waarom hij zo vreemd doet, geef me alsjeblieft raad?

Anoniem :$, 26-04-2011 16:03 #5
Ik sit in de 2e en ik zit naast een jongen in de klas die eerst altijd heel irritand was… alleen tegen mij doet hij de laatste tijd heel lief. Hij kijkt me vaak aan en ik heb een keer teruggekeken en hij bleef nog steeds naar me kijken maar soms dan kijkt hij ook snel weg. Ik heb laatst ook over mijn problemen (dat ik deperesief ben en dat ik vaak negatief denk over mezelf…) en hij zei toen tegen me: 'ik weet niet waarom je zo negatief denkt… want je bent best mooi als je lacht en je bent slim (en nog veel meer). En soms dan kijkt hij bij mij mee in mijn boeken als hij die van hem vergeten is (best vaak) en dan raakt hij me altijd aan… entegen mij is hij ook veel opener dan tegen anderen. en ik heb een vermoeden dat hij me leuk vind, maar ik weet het niet zeker. Heelluup!

Harriet07 (infoteur), 30-11-2010 00:59 #4
"mijn vriend" gaat altijd als ik een keer in de week met hem een hapje gaan eten, naar andere mensen, om te praten, ik zit dan vaak wel 20 minuten in mijn eentje.hij loopt ook steeds van tafel om andere mensen te zeggen wat hij alzo beleefd heeft, in sport o.a.daarna lomt hij eten bij me, en is ie even voor mij.!direct na het eten, en de koffie gaan we weg. we wandelen langzaam naar zijn huis, maar overal spreekt hij mensen aan die hij niet eens kent!.soms is het leuk
hij meent het wel goed, maar ik heb het gevoel dat hij meer in zichzelf geintereseert is dan in mij. henriette:-(

Hetaallerliefsteanoniem, 26-06-2010 19:32 #3
Hoi mensen
ik zit in de eerste klas maar ik denk dat een jongen uit de derde mij wel een beetje leuk vindt, maar ik weet het niet zekerr
IK weet alleen zijn naam en ken zijn zusje die ook in de eerste zit heel erg goed.
Een keertje fietste ik samen met zijn zusje naar huis en kwam hem samen met een vriend van hem tegemoet fietsen.
Sinds die dag kom ik hem opeens overal in sgool tegen en in de aula zit hij toevallig altijd met zijn vrienden maar een tafeltje va ons vandaan, gister bijvoorbeeld zat hij een tafeltje voor ons tegenover me, hij keek eventhjes aan en toen ik naar even keek, draaide hij zijn hoofd weg en begon met zijn vrienden te praten, 5 minuten later merkte ik dat hij me aanzat te kijken en ging mijn blik die kant op en ik keek hem recht in zijn ogen ik draaide mijn hoofd weg en ik merkte dat hij nog een tijdje bleef kijken
het probleem is dat ik niet weet of hij me egt leuk vind of niet?

Liever Anoniem :), 20-04-2010 11:03 #2
Hoi mensen, ikzelf heb een beetje een probleempje…
ik zit zelf in de eerste klas, en heb sterk het vermoeden dat een 6e klasser me leuk vindt…
ik ben goed bevriend met hem, en soms lopen we samen echt úrén te wandelen door de stad, beetje praten, beetje lachen, vanalles wat.
nou is het ook zo, dat toen ik hem pas net leerde kennen, hij echt een gentleman was, hij deelde zijn chocolade met mij, sloeg vaak zijn arm om me heen (doet hij nu nog steeds trouwens heel vaak :-p ) en hij kijkt me vaak behoorlijk lang aan…
er kwam ook wel een van zijn vrienden naar me toe, met een briefje, en daarop stond: 'hij is knettergek op je, doe er iets mee.' maar nou ken ik zijn vrienden best goed, die halen namelijk best wel vaak grapjes met me uit, maar hierbij keken ze zó serieus…
hij is ook vaak wel zenuwachtig als ik hem iets vraag, en antwoordt dan met iets heel raars…
nu komt het GROTE PROBLOEEM!
hij gaat over enkele weken van school af, een stuk of 10 weken, en dan ben ik hem kwijt! en dat zie ik niet zo zitten, want ik vind hem ook echt heel erg leuk!
wat moet ik nu doen, hem zeggen dat ik hem stiekem heel leuk vind? of zwijgen en er spijt van krijgen?
het kan namelijk dat ik zo onze vriendschapsband naar de filestijnen help…

ik ben wanhopig!

Els, 18-02-2010 20:28 #1
Sinds twee weken heb ik contact met een jongen die ik ruim 1,5 jaar niet gezien heb. Het ging min of meer in een opwelling. 1,5 jaar geleden waren we op dezelfde reis en daar hebben we veel met elkaar gelachen. Het werd niets maar we voelden allebei wel dat we elkaar leuk vonden. (het is niet uitgesproken, maar voelde wel zo) We hebben tijdens de vakantie ook uren samen in het zwembad gelegen en geflirt met elkaar.
Tijdens een nachtelijke boottocht lag iedereen te slapen en omdat wij het saai vonden om al te gaan slapen tijdens de reis hebben we samen in bed gelegen en muziek geluisterd. Ik raakte toch slaperig en ben ik in slaap gevallen. Toen ik een paar uur later wakker werd lag hij nog steeds bij me in bed en had hij zijn arm om me heen geslagen en streelde zachtjes door mijn haar. Hij dacht dat ik diep in slaap was. Ik heb gedaan of ik sliep en vond het stiekem heerlijk.
Daarna scheidden onze wegen zich en spraken we elkaar niet meer. Nu, 3 weken geleden smste ik hem zomaar. Ik had zijn nummer nog, dus ik dacht: het kan geen kwaad. Ik kreeg direct reactie terug en we smsten de hele nacht over die bewuste vakantie. Hij gaf toe dat hij toen gevoelens voor me had en dat die heel bijzonder waren. Hij zei dat hij het super vond dat ik contact zocht en dat hij steeds uitziet naar mijn berichtjes.
Hij gaf ook toe dat hij er toen niets mee durfde te doen en dat zijn vrienden hem gezegd hadden dat hij zich niets in zijn hoofd moest halen. Hij gaf aan dat hij niet verwacht had ooit nog met me in contact te komen maar dat hij wel blij was dat het gebeurde. Vanaf dat moment hebben we sms contact. We hebben samen inmiddels 450 berichten verstuurd in drie weken. Hij is twee jaar jonger dan ik (hij 21 ik 23) en ik merk dat ik meer over mezelf vertel dan hij. Soms kijk ik of zijn interesse afneemt door even niets meer te sturen maar uiteindelijk gaat hij dan toch overstag en stuurt me na een paar uur weer een sms.
Hij vraagt nog niet of ik hem wil ontmoeten en doet geen pogingen om af te spreken. In de eerste week van ons contact zei hij wel dat het jammer zou zijn als we nooit een stap verder komen.
Ik smste toen: we smsen voorlopig en dan zoeken we elkaar over een tijdje op. Toen reageerde hij met: goed plan! Ik denk niet dat we dit verwacht hadden, maar ik ben blij dat het gebeurt! Inmiddels zijn we twee sms weken verder en heeft hij nog geen afspraak geprobeerd te maken.
Wat kan ik nu het beste doen? Is hij geïnteresseerd?

Infoteur: Sterretje999
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Reacties: 54
Schrijf mee!