InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Levensvisie > Michael Pilarczyk Master Your Mindset: leef je mooiste leven

Michael Pilarczyk Master Your Mindset: leef je mooiste leven

Michael Pilarczyk Master Your Mindset: leef je mooiste leven Het boek Master Your Mindset is geschreven door Michael Pilarczyk. 'Leef je mooiste leven' staat geschreven op de buitenkant van het boek en dit is het belangrijkste thema van het boek. Vanuit zijn eigen ervaringen die gepaard gingen met vallen en weer opstaan geeft de schrijver aan hoe het mogelijk is om 'je mooiste leven' te gaan leiden. Alles begint met een gedachte en het is mogelijk om succesvol te zijn mits je probeert om je dromen waar te maken. Succes is niet een toevalstreffer maar het is te bereiken door je gedachten te sturen.

Gegevens schrijver

De schrijver Michael Pilarczyk is een bekende persoonlijkheid uit de wereld van de radio en televisie. Michael werd geboren in Polen op 18 oktober 1969 als kind van een Nederlandse moeder en een Poolse vader. Het gezin verhuisde al vroeg naar Nederland. De oma van Michael heeft een belangrijke rol gespeeld in zijn leven. Zij woonde lange tijd bij het gezin en geloofde onvoorwaardelijk in hem. Zij heeft hem ondersteund. Hij hield van muziek en wilde een carrière in die richting. Als kind zei hij dat hij tovenaar en miljonair wilde worden. Hij werd dj bij Radio 538, draaide platen, en werd directeur van de Pylarczyk Media Groep (PMG) waar hij lange tijd veel geld mee verdiende. Ook presenteerde hij diverse radio- en televisieprogramma's. Het noodlot sloeg echter toe en Michael verloor miljoenen. Toch begon hij opnieuw en met veel doorzettingsvermogen werd hij weer succesvol. In een periode waarin hij in zijn persoonlijk leven tegenslag kreeg en er genoeg van had verkocht hij in 2007 zijn bedrijf aan de Telegraaf. Vervolgens nam hij een sabbatical en heeft hij veertig maanden lang gezeild op de Middellandse Zee. Hij heeft veel gelezen en nagedacht. Michael ontmoette Cindy Koeman en zij adviseerde hem om les te gaan geven en anderen deelgenoot te maken van zijn kennis en ervaring. Michael bezocht de schrijversvakschool en ging schrijven. Michael ging naar Bali en kreeg daar wijze lessen. Hij schreef tijdens zijn zeilperiode het boek 'dansen in de hemel'. Michael noemt zichzelf 'Personal performance teacher'. Veel van zijn ideeën heeft hij geleerd van zijn inspirator Napoleon Hill. Het boek van Hill 'Think and grow rich' kwam uit in 2016 en werd vertaald en bewerkt door Michael Pilarczyk. Het boek geeft weer hoe je kunt groeien in je persoonlijke ontwikkeling. Het leert hoe je een strategie kunt ontwikkelen om succes te krijgen, ook op financieel gebied. Sommigen worden zelfs beloond met een fortuin, want geld is wel degelijk belangrijk in de visie van de schrijver.

Mastermind Academy

Naast het schrijven van een boek werd De Mastermind Academy opgericht in 2015 door Michael samen met Cindy Koeman, zijn levenspartner. Zij runnen hun bedrijf samen vanuit Ibiza. Cindy is afkomstig uit een ondernemersfamilie en het ondernemen zit haar in het bloed. Zij leerde Michael kennen in 2012 en ze geeft aan veel van Michael geleerd te hebben. Samen zijn ze de Mastermind Academy gestart. Er worden studiedagen georganiseerd maar ook verschillende workshops zijn te bezoeken.

Doelstelling Mastermind Academy

Het doel is om de wereld liefdevoller en vreedzamer te maken door mensen zich bewust te laten worden van hun wensen en behoeften. Michael en Cindy willen je inzicht geven in jezelf zodat je je dromen kunt waarmaken en succesvol kunt zijn. Het motto is 'Een mooiere wereld begint bij onszelf'. Maar ook het verkrijgen van succes op zakelijk gebied is belangrijk in de Mastermind Academy.

Gegevens boek

  • Titel: Master Your Mindset
  • Auteur: Michael Pilarczyk
  • Het boek is een uitgave van Invictus Publishing
  • Eerste druk: november 2016
  • Tweede druk: november 2016
  • Derde druk: december 2016.
  • ISBN: 978-90-79679-42-3
  • Uitgever: Elise de Bres

Invictus Publishing is een imprint van: Van Lindonk & de Bres.

Master Your Mindset

Het boek gaat over persoonlijke groei en hoe je je gedachten kunt programmeren. Door de combinatie van rust, meditatie en bewustzijn die samen kunnen leiden tot zakelijk succes is het boek uniek. Succes en geluk als resultaat van je denkwijze is het belangrijkste thema van dit boek. Het werd geschreven op basis van persoonlijke ervaringen van de schrijver. Je denkwijze kun je veranderen. Het is belangrijk om jezelf de vraag te stellen wat je eigenlijk echt graag wilt. Alles begint met een gedachte. Wil je succes, geld, goede gezondheid, meer vrije tijd? Welke doelstellingen wil je halen in het komende jaar? En op de lange termijn? Michael Pilarczyk geeft aan dat oude mensen vaak spijt hebben van de dingen die ze niet hebben gedaan. Men is tevreden over datgene wat men juist wel heeft gedaan, ook al is niet alles gelukt. Master Your Mindset geeft duidelijk aan wat de strategie is van de schrijver. Het is mogelijk om je aan te melden via de website en een gratis podcast en veel informatie te ontvangen. Ook via Facebook kan men achtergrondinformatie krijgen over de schrijver en de Mastermind Academy die hij in 2015 heeft opgericht. Met mooie voorbeelden in het boek wordt aangegeven hoe je de stilte in jezelf kunt zoeken en vinden. Meditatie is hierbij een goed hulpmiddel. Ook in de masterclass van de Academy wordt er aan meditatie gedaan. De stilte zal jou vinden als je die de ruimte geeft. Stilte is noodzakelijk als je op zoek bent naar jezelf. Zingeving in je leven geeft je rust. Luisteren is belangrijk maar niet alleen verstandelijk maar vooral met een 'open mind'. Luister echt naar wat de ander bedoelt. Goed luisteren is een kunst die geleerd kan worden, zo zegt Michael Pilarczyk.

Methode van Michael Pilarczyk

Het boek is geen verhaal maar geeft de visie van de schrijver weer. In het boek wordt de methode duidelijk hoe men de verandering kan verwezenlijken en bestendigen. Alles begint immers met een gedachte. Het boek neemt je in vier hoofdthema's mee op weg naar de passie en de verandering waar je op zoek naar bent. In zes stappen en met een duidelijk strategisch plan leer je nieuwe denkpatronen te ontwikkelen, te controleren en te bestendigen.
  • In deel een vertelt Michael Pilarczyk zijn eigen verhaal
  • Deel twee geeft de filosofie weer voor succes en geluk
  • Deel drie is Master Your Mindset
  • Deel vier beschrijft de strategie

In het boek wordt heel methodisch in twaalf stappen de strategie aangegeven hoe het doel van geluk en succes kan worden bereikt. Je start eerst met een zoektocht naar wat je nu eigenlijk graag zou willen. Hulpmiddelen hierbij zijn zes stappen die de schrijver noemt. De schrijver geeft hiermee het pad aan op weg naar je mooiste leven.

De weg naar verandering en geluk

In zes stappen word je door Michael Pilarczyk meegenomen op weg naar verandering en geluk. Michael stelt dat veel mensen vast zitten in denkpatronen die door ouders en opvoeding zijn meegegeven. Het is moeilijk om hiervan los te komen. Maar eigenlijk is men niet tevreden met het huidige bestaan en is verandering mogelijk. Dit wordt mogelijk door jezelf steeds weer de vraag te stellen wat je eigenlijk echt graag zou willen. Immers iets wat je graag wilt, daar wil je ook voor werken, je wilt doorzetten en daar kun je goed in worden. Dat is de sleutel tot succes. Misschien wil je meer vrije tijd of wil je werken aan meer rust en een betere balans? Op basis van eigen ervaringen weet Michael Pilarczyk mensen te helpen op hun zoektocht. Als je succes hebt dan weet je meestal dat je hierbij pijn geleden hebt. Als voorbeeld noemt Michael Pilarczyk dat je jezelf fit en vitaal wilt voelen. Het kan soms noodzakelijk zijn om af te vallen en te sporten. Zelfdiscipline is daarbij nodig en dat doet pijn. Maar ook mag je jezelf een beloning geven bij succes. De schrijver is zelf een voorbeeld op het gebied van het doorbreken van vaste patronen in zijn zoektocht naar geluk en succes. Hierbij komt er ruimte voor nieuwe overtuigen. Michael Pilarczyk maakt duidelijk dat je niet alleen wensen en plannen moet hebben maar je dient te komen tot een vastomlijnd plan. Aan de hand van voorbeelden maakt de schrijver duidelijk welke belemmeringen mensen soms hebben om hun passie te verwezenlijken. Het zal steeds noodzakelijk zijn om te kijken of je op de goede weg bent en ervan overtuigd blijft dat het nieuwe gedrag je voordelen biedt voor je leven en welzijn.

Succes en bestemd voor ruime doelgroep

Het boek is een groot succes gebleken. Er zijn gedurende het eerste jaar al 50.000 exemplaren verkocht. Michael heeft vijfentwintig jaar ervaring als ondernemer en jarenlang gestudeerd op onderwerpen als succes en geluk. Naast het boek worden er door hem ook diverse cursussen gegeven zoals: 'Design Your Own Life'. Deelnemers aan deze cursus zijn vaak mensen die op een bepaalde manier hun leven anders willen gaan inrichten maar hierbij een steuntje in de rug willen. Het boek is geschikt voor jonge mensen die een keuze moeten gaan maken. Het zou bijvoorbeeld interessant zijn voor middelbare scholieren. Michael geeft als tip dat leerlingen elkaar zouden kunnen onderwijzen. Maar ook voor mensen van middelbare leeftijd die de balans willen opmaken van hun leven is het een praktisch hulpmiddel om eens na te gaan wat je wilt met de rest van je leven. Ten slotte geeft de schrijver in de disclaimer van het boek aan dat het nemen van beslissingen op basis van de inhoud van het boek een vrijwillige keuze is. Het is je eigen verantwoordelijkheid. Belangrijk is om specialisten te raadplegen en begeleiding te krijgen als je belangrijke stappen in je leven wilt zetten. Succes is geen toeval volgens de schrijver maar het is wel mogelijk om je mooiste leven te leven.
© 2017 Celientje1, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe kun je Social Media succesvol inzetten?Je wil als bedrijf beginnen met het inzetten van Social Media, maar hoe doe je dit? Social Media maakt vaak onderdeel ui…
Marktonderzoek: ProbleemanalyseMarktonderzoek: ProbleemanalyseAlvorens aan een marktonderzoek te beginnen, is het verstandig het probleem te analyseren. Dit wordt gedaan in de proble…
De Oscarwinnaars 2003De Oscarwinnaars 2003De Academy Awards van het jaar 2003. De beste films van dit jaar waren The lord of the rings; return of the king, Mystic…
Wat doet een maatschappelijk werker?Wat doet een maatschappelijk werker?Wil jij mensen helpen met je werk? Wil jij het verschil maken voor mensen die het moeilijk hebben? Dan is maatschappelij…
Verander stress in succesVerander stress in succesIedereen krijgt ooit in zijn leven te maken met stress. Dit kan komen van je baan, maar ook van thuis of door je studie.…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: MICKEY MIKE / Wikimedia Commons
  • http://birgitluijk.nl/interview-cindy-koemen-over-succes-van-de-mastermind-academy/
  • 'Master your Mindset' geschreven door Michael Pilarczyk, ISBN 978-90-79679-42-3

Reageer op het artikel "Michael Pilarczyk Master Your Mindset: leef je mooiste leven"

Infoteur: Celientje1
Gepubliceerd: 03-03-2017
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Levensvisie
Schrijf mee!