InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Internationaal > Julian Assange en de CIA

Julian Assange en de CIA

Er is een aantal redenen om te twijfelen aan de echtheid van Wikileaks. De site meent officiële documenten uit de V.S. openbaar gemaakt te hebben. Er een ruim aanbod van sites met spectaculaire onthullingen. Deze krijgen normaliter geen aandacht in de media. Wikileaks doet geen spectaculaire onthullingen. De site somt hooguit op wat al bekend is en dat veroorzaakt een tsunami aan berichtgeving omtrent Wikileaks. Vreemder is dat op zijn minst enkele documenten niet kloppen.

Inhoud:

Zijn de gelekte documenten betrouwbaar?

Wanneer er iets onthuld wordt dan pleegt de journalistieke garde der mensheid eerst de vraag te stellen of de documenten authentiek zijn. Van de Wikileaks documenten gaan alle journalisten ter wereld gezamenlijk uit dat ze 100% waar zijn. Dat is een vreemde gang van zaken. Het enige document wat betrekking heeft op een Nederlandse situatie schetst volgens de betrokken politici een totaal ander beeld dan de werkelijkheid. Het lijkt er sterk op dat de door Wikileaks gepresenteerde versie van de werkelijkheid opzettelijk is gemanipuleerd. Nederlandse politici zouden volgens het gelekte document derde wereldlanden onder druk hebben gezet om voor een klimaatakkoord te stemmen en hebben gedreigd met stopzetting van het sturen van ontwikkelingshulp. Betrokken minister van destijds, Bert Koenders, ontkent deze gang van zaken. Wanneer Koenders de waarheid spreekt dan geeft het Wikileaks-document een onjuiste weergave van de realiteit.

Geen Arrestatie voor Publicatie

Als Wikileaks documenten naar buiten brengt die anderen daadwerkelijk in gevaar brengen dan is er sprake van een misdaad. De verantwoordelijke werknemer, in dit geval Julian Assange wordt dan gearresteerd op grond van het publiceren van staatsgeheimen. Zo gaat dat bij iedereen die officiële documenten openbaar maakt. Julian Assange echter wordt hier niet van beschuldigd. Hij mag gewoon doorgaan met zijn onthullingen doen. Hij wordt alleen ineens voor een verkrachting opgepakt die hij in Zweden zou hebben begaan. Het Pentagon stelt dat Assange mensenlevens in gevaar brengt maar vindt het publiceren van officiële staatsdocumenten blijkbaar geen misdaad. Dit is erg vreemd aangezien het publiceren van geheime staatsdocumenten op zich een reden is om gearresteerd te worden. Blijkbaar vindt het Pentagon het openbaar maken van officiële documenten niet erg genoeg.

Angst Aanjagen

De Wikileaks-onthullingen zouden volgens het Amerikaanse Pentagon mensenlevens in gevaar brengen door te openbaren waar mogelijke doelwitten van terroristen zijn. Dat is een erg vreemde redenering aangezien terroristen deze hulp van buitenaf niet nodig hebben. Het is al jarenlang bekend waar cruciale internetkabels en oliepijpleidingen liggen. Zulke informatie staat in menig encyclopedie. Er zijn allerlei manieren om terroristische doelwitten uit te zoeken. Kranten noemen de onthullingen op Wikileaks een kadootje voor terroristen waarmee ze meer angst aanjagen. Dat lijkt de voornaamste reden om deze informatie van de Amerikaanse overheid naar buiten te brengen; angst aanjagen. Journalist Alex Jones ontkent het bestaan van Al-Qaida in de vorm zoals we die in de media gepresenteerd zien. Volgens Alex Jones zou je de waarheid meer benaderen als je spreekt over Al-CIAda. De Wikileaks-documenten geven in het licht van dit uitgangspunt een beeld hoe de Amerikaanse overheid de verschillende regeringen in de wereld van het bestaan van Al-Qaida wilt doen overtuigen.

Soap

Rond Wikileaks-oprichter Julian Assange ontvouwt zich een waarachtig soap drama in 999 delen. Hij wordt beschuldigd van verkrachting en is daarom opgepakt in het Verenigd Koninkrijk. Zweden heeft een uitleveringsverzoek gedaan. Iedereen vermoedt dat er een politieke reden zit achter zijn arrestatie. Het Pentagon verklaarde blij te zijn dat hij was gearresteerd. Het publiceren van officiële staatsdocumenten zou de directe aanleiding zijn dat Assange wordt beschuldigd van verkrachting. Door het verkrachtingsverhaal, Assange zou iemand in haar slaap hebben verkracht en daarnaast met een andere vrouw tegen haar wil in onveilige sex (zonder condoom) hebben gehad, krijgt deze soap ieders aandacht.

Assange in contact met CIA-medewerkster

De vrouw die Julian Assange heeft beschuldigd van onzedelijk gedrag werkt voor de CIA. Ze heeft gewerkt met een groep mensen die worden gelinkt aan CIA-anti-Castro terrorist Posada die in 1976 verantwoordelijk was voor het opblazen van een Cubaans vliegtuig met 73 doden als gevolg. De vrouw is een militante feministe die een boek heeft geschreven over hoe een vrouw wraak kan nemen op een man. Naast het verstoren van de rust in de wereld heeft de CIA zich ook als taak gesteld om mannen en vrouwen tegen elkaar op te zetten en gezinnen te ontwrichten. De CIA heeft een lange historie van het plegen van terroristische aanslagen. Julian Assange zelf zou ook voor de CIA kunnen werken. Zijn biografie is die van een ideale geheime dienstmedewerker.

Bron: New Media Days: Peter Erichsen / Wikimedia CommonsBron: New Media Days: Peter Erichsen / Wikimedia Commons

Vage Biografie

Julian Assange heeft in zijn jeugd 37 scholen bezocht omdat zijn ouders een rondreizend theatergezelschap hadden. Je zou dit gewoon kunnen geloven. Dit kun je ook zien als het ontraceerbaar maken van iemands verleden. Geheime Dienst-medewerkers hebben vaker zulke cv´s zodat het voor anderen niet na te gaan is wat zijn verleden is. Assange zelf heeft in 2006 gezegd dat hij op internet geld heeft verdiend. Dat is een hele vage uitdrukking. Hij zou als hacker aan de slag zijn geweest. Dat laat ruimte open voor talloze interpretaties. Nu heeft hij recent in totaal maar liefst 700.000 officiële documenten gepubliceerd. Hoe iemand aan zoveel documenten komt is vrijwel onmogelijk te verklaren zonder uit te gaan van hulp van binnen de CIA. Julian Assange´s bestaan is gehuld in vaagheden. Doordat hij gezocht is voor een zedenzaak die aan alle kanten rammelt; zo was de aanklacht even ingetrokken en later toch weer niet vanwege onbekend nieuw ´bewijsmateriaal´, heeft de heer Assange algemene sympathie verworven van wereldburgers. Er wordt van hem een held en martelaar gemaakt. Zo houden mensen zich bezig met een grote illusie die ons door geheime diensten wordt voorgespiegeld terwijl de echte misstanden in de wereld voortwoekeren. Echte misstanden bestaan bijvoorbeeld erin dat de Nederlandse overheid wil dat er een vingerafdruk in elk paspoort komt en de vingerafdrukken centraal worden opgeslagen. Dit zal leiden tot een enorme fraude aangezien vingerafdrukken te vervalsen zijn waardoor een systeem wordt geschapen waarmee het mogelijk is dat mensen massaal onschuldig in de gevangenis zullen zitten. Om de publieke opinie mee te krijgen voor zulke projecten is het nodig dat er angst is voor terrorisme. Deze angst voor terreur wordt opgevoerd door recente publicaties op Wikileaks. Vandaar dat de Wikileaks-onthullingen rechtstreeks bijdragen aan onwenselijke totalitaire maatregelen door overheden.

3 Mogelijke Waarheden

In de mainstream media kunnen we lezen dat er twee mogelijkheden zijn ten aanzien van de waarheid omtrent Assange. Mogelijkheid 1 is dat hij officiële documenten heeft geopenbaard wat geheime diensten niet leuk vinden. Nu wordt via een vermeende verkrachting zijn goede naam te grabbel gegooid en dat komt door een complot van geheime diensten. Zulke complotzoekende berichten staan al maandenlang in het NRC of de Telegraaf te lezen. Mogelijkheid 2 is dat hij echt iemand heeft verkracht en daarvoor berecht moet worden. Het publiceren van Amerikaanse staatsgeheimen staat daar los van. Het publiek wordt aldus twee opties geboden door de journalisten en we kunnen zelf oordelen wat waar is. Deze voorstelling van zaken is te simpel volgens menig internetjournalist. Er is een mogelijkheid 3. Assange werkt voor de CIA, de officiële stukken die geopenbaard zijn spelen slechts het Pentagon in de kaart aangezien er angst wordt gecreëerd voor niet bestaand terrorisme. Het sexschandaal is opgevoerd zodat het de brede aandacht van alle media en wereldburgers krijgt.

Terrorisme en Geheime Diensten

Deze laatste mogelijkheid verdient enige uitleg. Terrorisme bestaat namelijk wel als je kijkt naar de aanslagen van Mumbai, Londen, Madrid en NYC. Hiermee is echter een probleem, in deze vier steden worden geheime dienstmedewerkers genoemd als plegers van de aanslagen. Als tegenargument geeft de CIA; het waren dubbelspionnen. Dan nog werkten ze binnen het kader van een geheime dienst. Er zijn geen losgeslagen gekke burgers met een bom in de onderbroek of schoen en geen onvindbare woestijnbewoners die terreur verspreiden. Terroristen zijn mensen die overheidsdiensten misbruiken voor doeleinden die zich tegen burgers en ander overheidspersoneel keren. Bij de aanslagen op het WTC van 11 september zijn 343 brandweerlieden omgekomen. Er zijn legio bewijzen dat er bomaanslagen op de begane grond waren. Dat is nooit onderzocht. Er zijn legio bewijzen dat een wolkenkrabber niet in kan storten als er een vliegtuig in vliegt. Op 11 september gebeurde het drie keer dat een wolkenkrabber instortte. De meeste mensen kennen alleen de beelden van twee instortende wolkenkrabbers. Dit soort feiten tonen aan dat de echt belangrijke vragen niet worden gesteld. Daar is reden voor: de antwoorden wijzen namelijk naar de CIA, net zoals in 1976. De CIA heeft vele dictators in het zadel geholpen. Als er één organisatie misdadig, terroristisch en anti-menselijk is dan is dat de CIA.

Eenzijdige oorlog tegen terreur

De oorlog tegen het terrorisme wordt eenzijdig gevoerd vanuit Amerika tegen een fictieve vijand genaamd Osama bin Laden die zoals inmiddels iedereen zou moeten weten een CIA-medewerker blijkt te zijn. Natuurlijk hebben we verhalen over een shoe-bomber en onderbroek-bomber gehoord. Deze acties waren een toonbeeld van totaal mislukt, kansloos amateurisme. Hetzelfde geldt voor aanslag in een toilet in Kopenhagen en de mislukte amateuraanslag in Stockholm. Als we daar bang voor moeten zijn is er niks aan de hand. Er is niets aan de hand onder de bevolking. Daarentegen is het enkele machthebbers compleet in hun bol geslagen. De overheid wordt gebruikt door lieden die de bevolking willen terroriseren. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat de 3 grote aanslagen in het westen, in NYC, Londen en Madrid heel slecht zijn onderzocht. Wie op internet zelf onderzoek doet, zal meer te weten komen dan er in de officiële overheidsrapporten staat.

Update 19-08-2012

Julian Assange blijft de media domineren. Hij wordt verdacht dat hij sex zonder condoom zou hebben gehad. Dat is de reden dat Groot Brittannié hem moet uitleveren aan Zweden. Inmiddels wil Ecuador hem politiek asiel verleend en dreigt de zaak bij het Internationaal Gerechtshof aanhangig te maken. Gelooft iemand nog dat dit gaat over sex zonder condoom? Over uitgelekte berichten gaat het ook niet meer, alhoewel we verondersteld worden dat erachter te zoeken. Het is duidelijk dat hij wordt afgeschilderd als een slimme deugniet. Zo een ondeugende belhamel willen we allemaal wel zijn. Ondertussen wordt er in de media niet bericht over meer serieze misstanden in de wereld en moet zelfs het Internationaal Gerechtshof zich binnenkort met futiliteiten bezig houden. Assange is zinloos krantenvulsel, verstrooing voor dolende geesten en een reden voor mensen om zich boos te maken om niets.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
WikiLeaks: wat is WikiLeaks eigenlijk?WikiLeaks is een klokkenluiderssite. Erop staan allerlei geheime berichten over contacten tussen regeringen en hun ambas…
Group Anonymous en het lamleggen van websitesIn 2010 werd de wereld verrast door een nieuw soort activitisme. Groepen mensen gingen niet meer de weg op om ergens teg…
Zwartspaarders Frankrijk en ZwitserlandZwartspaarders Frankrijk en ZwitserlandWie zwart spaart, had een paar jaar de tijd om zonder boete vrijwillig in te keren en zijn spaartegoed op een buitenland…
Censuur op het internet: WikileaksCensuur op het internet: WikileaksHet internet werd door de uitvinders opgestart met de bedoeling een internationale gemeenschap uit te bouwen die in alle…
Julian Lage: Jazz virtuoosJulian Lage: Jazz virtuoosEen van de meest getalenteerde jazz gitaristen van de moderne jazz wereld is Julian Lage. Geboren in 1987, mag hij dan n…
Bronnen en referenties
  • http://www.prisonplanet.com/assange-set-up-by-cia-operative.html
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Cubana_Flight_455
  • http://www.infowars.com/alex-jones-assange-and-the-plan-to-censor-the-internet/
  • http://www.star-people.nl/index.php?module=news&id=6223
  • http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/283195/Koenders-WikiLeaksonthulling-klimaattop-is-misverstand.htm?rss=true
  • http://www.knack.be/nieuws/buitenland/assange-ecuador-sluit-gerechtsgang-bij-internationaal-gerechtshof-niet-uit/article-4000163576874.htm
  • http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/508202/2010/08/27/Fidel-Castro-Osama-bin-Laden-is-CIA-agent.dhtml
  • http://www.public-action.com/911/ob_cia.html
  • Afbeelding bron 1: New Media Days: Peter Erichsen / Wikimedia Commons

Reageer op het artikel "Julian Assange en de CIA"

Infoteur: Tom008
Laatste update: 19-08-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Internationaal
Special: Complottheorieën
Schrijf mee!