InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Kristalkinderen

Kristalkinderen

Kristalkinderen zijn kinderen die deel uitmaken van de groep nieuwetijdskinderen. Gezegd wordt dat sinds 2002 elk kind als nieuwetijdskind geboren wordt, maar niet als kristalkind. Wat maakt deze kinderen dan zo wezenlijk anders?

Kenmerken van kristalkinderen

Hoog bewustzijn

Kristalkinderen worden geboren met een zeer hoog intuitief bewustzijn. Ze zien en horen alles van anderen. Ook zijn ze zeer ontvankelijk voor energiëen die anderen vaak niet waarnemen. Kristalkinderen zijn vaak paranormaal begaafd. Deze begaafdheid zorgt ervoor dat ze andere dingen kunnen waarnemen, zoals geesten.

Voeding

Kristalkinderen kunnen allergisch reageren op voeding. Eten en drinken kan het best in kleine hoeveelheden worden aangeboden, liefst 6 tot 8 keer per dag. De kinderen drinken vaak water, en kunnen zeer veel baat hebben bij biologisch voedsel.

Zien

Nog een ander opvallend kenmerk van deze kinderen zijn de ogen. Kristalkinderen worden geboren met uitzonderlijk grote ogen. Vaak zijn de ogen blauw, soms ook bruin. Deze ogen kunnen dwars door je heen kijken, tot recht in je ziel. Mensen die door een kristalkind worden bekeken voelen zich soms naakt, omdat ze het gevoel hebben dat het kind alles ziet.

Eigen-wijsheid

Deze kinderen zijn bijzonder wijs. Het zijn vaak middel-oude tot oude zielen die teruggekeerd zijn als kristalkind. Deze kinderen laten zich niet zomaar alles zeggen. Hun eigen-wijsheid zegt hen wat ze moeten doen.

Hooggevoeligheid bij Kristalkinderen

Kristalkinderen zijn vaak te typeren als hooggevoelig. Ze kunnen extreem reageren op prikkels. Bijv.:
  • etiketjes in de kleding, dat schuurt op de gevoelige huid.
  • fel licht.
  • harde geluiden (bijv. in een klas).
  • drukke omgeving, bijv. een grote mensenmassa.

Ze kunnen zich helemaal in zichzelf terugtrekken, en bouwen een figuurlijke muur om zich heen. Of ze gaan zich afreageren, door zeer druk gedrag te vertonen. Schreeuwen, schoppen, slaan, driftbuien, kunnen dan aan de orde komen.

Samenvattend

Kristalkinderen worden geboren als bijzonder wijze kinderen die ons heel vaak een spiegel zullen voorhouden. Door hun zeer gevoelige aard moeten ze beschermd worden tegen teveel prikkels van buitenaf. Ze zullen heel veel liefde en respect geven, mits ze zelf ook zo behandeld worden.
© 2008 - 2017 Anki, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • "Positief ouderschap" Carla Muijsert-van Blitterswijk "Nieuwetijdskinderen" Carla Muijsert-van Blitterswijk "Het hoog sensitieve kind" Elaine N. Aron

Reageer op het artikel "Kristalkinderen"

Infoteur: Anki
Gepubliceerd: 12-05-2008
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!