InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Jongens versieren, de belangrijkste tips

Jongens versieren, de belangrijkste tips

Jongens versieren, de belangrijkste tips Als je een jongen heel erg leuk vindt, hoe kom je dan met hem in contact? Loop je zomaar op hem af en begin je een praatje, of durf je dat niet? Probeer je hem via sociale media beter te leren kennen, bijvoorbeeld via Facebook, of werkt dat juist niet? Moet je de aandacht op je vestigen door gek te doen, of moet je gewoon doen? Jongens versieren. Tien belangrijkste tips om contact te maken.
  • Als je een jongen heel erg leuk vindt is het mooi meegenomen als je al contacten hebt binnen zijn sociale netwerk. Probeer dus bevriend te raken met zijn zus of broer of met zijn vrienden. Als je eenmaal bevriend bent met iemand (of met meer personen) uit zijn sociale netwerk, is het makkelijker om met hem in contact te komen.
  • Zorg dat je hem eens een berichtje kunt sturen, bijvoorbeeld door iets te vragen
  • Vertel niet aan iedereen dat je verliefd bent. Veel mensen zullen je gaan plagen of pesten met je verliefdheid en ook als hij in je buurt is. Dit kan door de sociale druk in je nadeel uitpakken. Je voelt je dan niet meer op je gemak. De kans is dan ook groot dat hij dan heel stoer gaat lopen doen en dat hij jou dan zal gaan negeren. Dat komt omdat hij natuurlijk ook geen zin heeft om door zijn vrienden uitgelachen te worden. Mensen lachen namelijk vaak om de verliefdheid van anderen.
  • Dring jezelf niet aan hem op, veel jongens schrikken daar van af. Vooral jonge jongens kunnen hiervan erg verlegen worden en ze kunnen dan als tegenreactie gaan doen alsof je lucht voor hen bent. Als een jonge jongen door zijn jonge vriendjes geplaagd wordt omdat jij hem leuk vindt, kan dat ook ongunstig voor jou uitpakken. Gedraag je dus cool en laat liever aan niemand merken dat je verliefd bent.
  • Probeer een gesprek aan te knopen met hem. Laat in dit gesprek niet meteen merken dat je verliefd op hem bent. Probeer jezelf te zijn. Durf je geen gesprek aan te knopen? Dit helpt: het gesprek zo nonchalant mogelijk thuis een paar keer oefenen. Daarna gaat het in het echt vanzelf. Gedraag je zo gewoon mogelijk tegen hem, nonchalant maar wel spontaan. Hou in gedachten dat hij niet weet dat jij verliefd bent, dus voor hem is het logischer als je heel gewoon doet als je tegen hem praat.
  • Glimlach regelmatig als je tegen hem praat.
  • Trek je wenkbrauwen vrolijk hoog op als je hem tegenkomt, en glimlach open, waaruit je enthousiasme blijkt
  • Maak oogcontact als je tegen hem praat.
  • Zeg iets positiefs over hem, bijvoorbeeld: ‘Wat heb jij mooie witte tanden’ of ‘Mooi/leuk/cool shirt heb je aan.’ Of iets anders wat op zijn situatie van toepassing is. Verzin van te voren zelf iets wat je tegen hem zou kunnen zeggen. Verzin ook een paar vragen die je altijd zou kunnen stellen, zoals ‘op welke school zit jij eigenlijk?’ of ‘zit jij ook bij die en die op school?’ Of iets over zijn muziekvoorkeur of misschien heeft hij wel een bepaalde stijl van kleding waar je op in kunt gaan. Probeer het gesprek een korte tijd gaande te houden zodat je hem vanaf dat moment als een kennis kunt beschouwen. Probeer altijd overeenkomsten tussen jullie te zoeken en te benadrukken. Vooral als je dezelfde interesses hebt schept dat een band.
  • Probeer zijn e-mail of telefoonnummer te vragen. Verzin eerst een goede reden. Misschien heb je iets ontdekt in het gesprek waardoor je meer informatie van hem nodig zou kunnen hebben. Misschien heb je interesse in zijn sport, hobby of iets anders. Je kunt ook vragen of hij Facebook heeft en zeggen ‘ik voeg je wel even toe, gezellig.’ Breek het gesprek zelf af door te zeggen ‘sorry, maar ik moet nu gaan. Ik spreek je wel weer eens.’ Daardoor heeft hij niet de indruk dat je aan zijn voeten ligt te smachten.
  • Probeer het contact vanaf hier verder uit te bouwen. Voeg hem toe op Facebook en chat zo nu en dan een beetje tegen hem, maar leg via chat (of What's-app) niet je hele ziel en zaligheid bloot. Dan is de spanning eraf en chatten blijft een beetje een afstandelijk middel. Vergeet ook niet dat veel chat gesprekken op computers en smartphones worden opgeslagen en dat anderen kans kunnen zien om die gesprekken later stiekem te lezen. Ook kan een onbeheerde computer gemakkelijk door een ander gebruikt worden en het komt vaak voor dat broertjes of zusjes voor de lol op iemands chat gaan. Je hebt dan niet door dat je niet met hem praat maar met zijn broer of zus, die voor de gein doet alsof het hij is. Wees op sociale media dus altijd op je hoede wat je zegt.

Een date

Als je een date met hem hebt, neem dan de tijd om elkaar te leren kennen. Echt zoenen op je eerste date is leuk, maar probeer het daar bij te houden. Als je te intiem met iemand bent op je eerste date is het meestal na een date voorbij. Er moet iets te veroveren blijven en bovendien zijn andere intimiteiten allemaal veel leuker als je iemand goed hebt leren kennen. Geef hem eerst de tijd om je beter te leren kennen en om verliefd op je te worden.

Hoe weet je of een jongen jou leuk vindt?

Er zijn wel een aantal zaken die er op kunnen wijzen dat een jongen jou (ook) leuk vindt, maar het blijven wel alleen maar indicaties. Hou in gedachten dat we als mens namelijk ook een beetje de neiging hebben om onze eigen verliefdheid op de ander te projecteren. Dat wil zeggen dat we vaak denken dat het wederzijds is maar dat is dan lang niet altijd waar. Dat komt omdat we het dan zo graag willen en elke positieve reactie uitleggen als een bewijs dat het wederzijds is. Probeer met beide benen op de vloer te blijven staan, maar let toch op de volgende dingen.
  • Als een jongen jou leuk vindt zal hij vaak oogcontact proberen te maken. Een enkele keer komt het voor dat hij zo verlegen is dat hij je juist helemaal niet aan durft te kijken of snel wegkijkt, maar meestal zoekt hij wel oogcontact.
  • Hij zal je aandacht proberen te trekken door bijvoorbeeld je naam vaak uit te spreken in een gesprek en door met je te stoeien als hij de kans krijgt
  • Als je met hem praat zal hij naar je toe leunen in plaats van van je af
  • Hij zal lichamelijk contact niet vermijden maar het juist op proberen te zoeken
  • Hij kan zenuwachtig zijn als jij in de buurt bent, stotteren, onhandig doen of blozen
  • Hij kan extra stoer uit de hoek proberen te komen als jij in de buurt bent
  • Hij zal naar je lachen als hij je aankijkt en graag naar jou kijken als jij lacht
  • Hij probeert je tegen te komen

Het mooiste is het natuurlijk als hij gewoon tegen je zegt dat hij je leuk vindt, dan weet je het zeker.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Studentenleven: VersiertipsAls student zit je midden in de periode waarbij het andere geslacht steeds aantrekkelijker wordt. Je bent nieuwschierig…
Online dating: wat gaan jullie doen tijdens de eerste date?Online dating: wat gaan jullie doen tijdens de eerste date?Heb je iemand gevonden op een datingsite waar het wel mee klikt? Dan zal een eerste date al snel volgen. Wat gaan jullie…
Versieren: geen casanova tips maar realistische aanwijzingenOm een vrouw of man te versieren hoef je geen casanova te zijn. Een gelikte aanpak zoals casanova’s die kennen, kan juis…
Goede versiertipsHet versieren is voor veel mannen lastig. Vandaar dit artikel over versieren van vrouwen. Het belangrijkste hierbij is z…
Online daten: de oplossing?Online daten: de oplossing?Het probleem van daten is en blijft dat het verkeerd kan gaan. Tijdens de film, het diner of de borrel merk je dat hij/z…

Reageer op het artikel "Jongens versieren, de belangrijkste tips"

Reacties

Anoniem, 26-01-2017 21:00 #193
Ik vroeg mij af: ik woon dus natuurlijk in Nederland maar ik vind een jongen uit Amerika leuk, ik wil hem dus gaan berichten op instagram, (ik ken hem van vakantie) hoe moet ik hem gaan benaderen (met welke woorden) of moet ik dat helemaal niet doen?

Anoniempjee, 12-11-2016 20:39 #192
Ik zit in in een situatie die best wel lastig is voor mij. Ik vind sinds begin dit schooljaar een jongen heel leuk. Ik heb al wel met hem gepraat via social media. En in de pauzes en tijdens de lessen hebben we vaak oogcontact. Dan kijk ik meestal wel maar ik voel dat hij dan nog even blijft kijken. Mijn vrienden zeggen dat ik tegen hem zeggen moet dat ik hem leuk vindt, maar daar ben ik echt te verlegen voor en ik ben bang voor een afwijzing. Wat moet ik doen? Groetjes een verliefd meisje

Anoniem, 06-11-2016 00:30 #191
Hey!

Oke mijn situatie is dus als volgt; er zit dus een meisje bij mij op school waarmee ik al sinds het begin van het schooljaar (nu 3 maanden verder ongeveer) heel veel oogcontact heb, ik ken haar verder totaal niet. Zodra we elkaar in de gangen van school zien kijken we elkaar heel bewust aan. Ook is het zo dat we oogcontact hebben terwijl ze 10 meter van me vandaan is en ik het idee heb dat ze mij ook opzoekt. Moet ik een volgende stap zetten en zo ja welke is dit dan?

Een wanhopige jongen Reactie infoteur, 07-11-2016
De volgende stap is denk ik gewoon contact zoeken, dus meer dan alleen kijken. Er op afstappen en een gesprekje beginnen dus.

Anoniem, 27-10-2016 20:20 #190
Hoi!
Ik vind een jongen bij mij op school leuk. We hebben al heel lang als we elkaar tegenkomen oogcontact. We glimlachen dan ook wel naar elkaar. We zitten niet bij elkaar in de klas. Ik ben laatst achter zijn naam gekomen, maar dat weet hij natuurlijk niet. Ik weet dan ook niet of hij mijn naam überhaupt wel kent. Ik zou hem toe kunnen voegen op Instagram, maar ik wil eigenlijk niet een soort relatie via social media. Daar heb ik al wel ervaring mee, dan draait het uiteindelijk nergens op. Ik wil graag in contact met hem komen, misschien kan ik hem een keer vragen om een rekenmachine te lenen bijvoorbeeld? Hebben jullie nog wat tips en trucs?
Liefs!

Anoniem, 23-10-2016 23:31 #189
Hey, ik ging laatst uit en toen kwam ik een jongen tegen die ik van school herkende, we spraken elkaar nooit, maar hadden wel vaak oogconact enzo. Ik ben 17 en hij is 18. 3 maanden terug had hij mij een berichtje gestuurd met: hey. Hier had ik niet op gereageerd want het kwam uit het niets en het was net uit met zijn vriendin. Tijdens het uitgaan hebben we ook niet veel gepraat maar wel gezoend, ik had dan ook het nodige alcohol op. Nu spreek ik hem wel via de app maar loopt het behoorlijk dood. ik weet niet wat ik moet zeggen, aangezien we elkaar niet echt kennen maar toch wel gezoend hebben. Ik wil dan ook geen relatie maar de jongen is wel leuk, en denk niet dat hij het erg vindt dat ik niks ''serieus' wil. Ik wil hem niet afwijzen maar ik weet gewoon niet hoe ik verder moet. In het echt nog eens afspreken lijkt me ook raar. Maar als ik hem tijdens het uitgaan tegen zou komen zou het wel leuk zijn. Terug naar mijn vraag: hoe houd ik het gesprek gaande en zo leuk dat hij ook interesse in me heeft? Reactie infoteur, 24-10-2016
Hi, het gesprek hou je gaande door vragen te stellen. Eindig dus je berichten met een vraagteken. Je wordt daar na een tijdje heel handig in.

Hoe gaat het?
Wat heb je gedaan vandaag?
Vind jij dat ook?
Wat heb je gedaan dit weekend?
Wat ben je aan het doen?
Kom je nog wel eens in die kroeg waar we toen gezoend hebben?
enzovoorts!

Maarre, als je niks met hem wil pas dan wel op dat je hem niet aan het lijntje houdt ;)

Anoniem, 15-10-2016 00:18 #188
Er is dus zo'n jongen en hij woont in dezelfde flat als ik. Ik zie hem bijna elke dag en als ik alleen ben dan zegt ie wel hoi tegen me en als ik dan met vriendinnen ben of hij met zijn vrienden dan zegt hij niks en negeert hij me hard. Maar vandaag was ik dus met 2 vriendinnen en hij was met een vriend en ze lopen altijd met mij naar huis dus ik kom m vaak tegen. En hij negeerde me zoals altijd tot zijn vriend zei: "Hey, is dat niet dat meisje!". En die vriend wees naar mij. En hij deed alsof hij t niet hoorde en liep door. Betekent dit nou dat hij aan die vriend verteld heeft dat hij mij leuk vind ofzo? Of toch niet? Ik weet t in ieder geval niet.

Anoniempje, 09-10-2016 13:20 #187
Hey, ik ben dus al een jaar verliefd op een jongen die bij mij op de bus zit, en toen ik hem voor de allereerste keer zag was ik al meteen op hem, hij keek elke dag naar mij (en zijn vrienden ook) en hij lachte altijd zo een beetje. Dus ik keek ook altijd naar hem en hij stapt s'morgens aan de zelfde bushalte af (aan mijn school want zijn school is ongeveer achter die van mij). En als ik dan na school op de bus ga en dan afstap dan zit hij meestal op mijn plaats waar ik zat (omdat hij soms geen plaats heeft om te zitten). Ik ken zelfs zijn naam en had hem op Facebook en ik heb hem op insta… Zelfs een vriendin van mij wacht altijd aan school en dan roept zei altijd luid kijk (mijn naam dus) daar is (zijn naam) en dan kijkt hij en dan lacht hij. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen, kan er iemand mij aub zo snel mogelijk helpen? Ps ik ben 13 en hij 14 (hij wordt nog 15) als dat belangrijk is of zo Reactie infoteur, 10-10-2016
Waarom praat je niet gewoon een keer tegen hem? Verzin vooraf alvast een vraag en oefen gewoon eerst voor de spiegel, dan weet je hoe je overkomt.

Als je hem dan tegenkomt zeg je duidelijk 'hoi, ' of 'goedemorgen (of zo.) Daarna als je uitstapt bij de halte kan je zorgen dat je in zijn buurt bent, probeer vooraf alvast wat oogcontact te maken en een keer iets te vragen zoals 'hee, jij zit toch op die en die school?'
En dan zegt hij natuurlijk 'ja'
en dan zeg jij bijvoorbeeld: 'bevalt het je daar een beetje?'
en dan zegt hij natuurlijk iets als: 'ja het is wel oké,' of hij zegt 'mwah, vind het is er saai.'
en dan kan jij weer zoiets zeggen als 'ja vroeg het me af want ik ken ook iemand die naar die school toe wil.'
Voor je het weet loop je samen een stukje de buurt in, want hij zit daar dus in die buurt op school. Dan kan andere vragen vooraf bedacht hebben zoals: 'moet je ver reizen naar school toe?' Of zoiets…

Je schrijft je 'had' hem op Facebook. Nu niet meer?

Maja, 28-08-2016 10:17 #186
Hai, ik heb jullie hulp nodig! Ik ben al lang verliefd op een jongen maar het probleem is, ik ben 11 en hij is 16! Help me, wat moet ik doen? Groetjes, Maja xxxx

Anoniem, 13-07-2016 13:48 #185
Hallo allemaal,
Het klinkt misschien een beetje raar maar ik ben verliefd op een jongen. Een ander meisje is ook verliefd op hem en hij zei: op dit moment denk ik dat ik met haar neem omdat ik haar iets beter ken… toen zei ik: ow maar ik vind je gewoon echt heel leuk… kunnen we niet doen dat je eerst 2 dagen met haar neemt en dan 2 dagen met mij zodat je kan kijken met wie je neemt? Toen zei hij ja goed idee! En nu heeft hij dus vandaag en morgen mey haar en die 2 dagen daarna met mij. Maar wat moet ik met hem gaan doen. echt heel veel klaar maken voor die 2 dagen zoals uitjes Enzo en cadeautjes kopen of gewoon niks klaarmaken.

Ik hoor graag jullie mening en tips

Groetjes anoniem

Anoniempie, 06-06-2016 22:09 #184
Hey,
Ik heb sinds kort verkering met een jongen, die ik al heel lang leuk vind, maar een andere jongen vindt mij ook leuk. Hij blijft me maar stalken en heeft ruzie gekregen met mijn vriendje, mijn vriendje is heel beschermend over mij.
Wat moet ik doen zodat die andere jongen mijn en mijn vriendje met rust laat? Reactie infoteur, 07-06-2016
Dat is vervelend. Als je hem duidelijk maakt dat je echt geen interesse in verkering met hem hebt zou hij er mee behoren te stoppen. Als dat niet helpt moet je het misschien wel met je ouders bespreken.

Girlinlove, 04-06-2016 21:15 #183
Hai,
Ik ben laatst wezen shoppen in de Coolcat. Ik liep naar de kassa en toen die jongen mij daar zag trok hij ineens zijn shirt recht en ging hij "pluisjes" eraf vegen. Toen we eenmaal bij de kassa waren was hij ineens heel belangstellend en stelde allemaal vragen aan mij wat hem niet veel aanging. Zoals hoe mijn examens gingen, wat ik ging doen na het shoppen, of ik nog meer kleren nodig had en hij zei ook dat ik mijn examens wel halen ging. Ook keek hij mij recht in mijn ogen aan. Die dag daarna kwam ik hem weer tegen want ik moest iets terugbrengen. Ik liep van de trap af en toen keek hij eerst in mijn ogen en toen ging hij me helemaal scannen zeg maar en hij eindigde bij mn voeten. Daarna liep ik de winkel uit en toen kwam ik hem weer tegen, toen keek hij mij weer aan. Dit allemaal heb ik tegen mijn vrienden gezegd en hun zeggen dat ik ervoor moet gaan. Omdat hij waarschijnlijk ook interesse heeft in mij. Alleen woensdag ga ik weer naar de Coolcat toe😄 En waarschijnlijk is hij daar ook, maar wat moet ik doen dan? Moet ik hem gewoon aanspreken in de winkel? En met hem "flirten" of hints geven? En is hij zoals mijn vrienden zeiden geinteresseerd in mij?

Anoniem, 23-05-2016 16:53 #182
Hoi ik ben sara hen ik ben 14 jaar,
een jongen die ik ken ging ineens met mij appen en flirten, ik vond hem stiekem wel aardig…
maar omdat mijn vriendinnen erbij waren durfde ik dat niet toe te geven dus heb ik hem afgewezen. ik weet niet of hij mij nog leuk vind…
tips?

Gekgekgek, 25-02-2016 10:07 #181
Ik word gek de laatste tijd! Er is een jongen en ik vind hem denk ik leuk. Hij zei een paar dagen geleden dag hij mij beter wou leren kennen en ik wou dat natuurlijk ook, maar nu appt hij opeens niet meer. als ik wat naar hem stuur krijg ik alleen korte antwoorden terug. Pff zou hij mij leuk vinden? Reactie infoteur, 25-02-2016
Hi, het voelt misschien vervelend, want eerst voel je je verliefd en hoopvol en even later is het alsof je in een koud bad gegooid wordt denk ik.

Het kan (denk ik) twee dingen betekenen dat hij zo doet. Of hij is verlegen geworden na zijn openhartigheid en dan is hij kortaf uit verlegenheid, of hij meende het niet serieus.

Je zal zelf moeten afwegen wat voor jou het beste is, of hem vragen om binnenkort eens af te spreken en kijken hoe hij dan reageert, of afwachten of er iets van zijn kant komt. Het is allebei goed. Als je hem vraagt om wat af te spreken en hij doet niet zijn best om die afspraak te maken, dan kan je het beste wat afstand nemen en afwachten of het later nog van zijn kant komt.

Het moet namelijk wel van twee kanten komen. Maar hou in gedachten dat hij ook best gewoon verlegen kan zijn. Of dat zo is ontdek je denk ik alleen als je probeert af te spreken met hem. Als hij je erg leuk genoeg vindt zal hij dat ook wel willen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Anoniem, 17-02-2016 16:24 #180
Ik ben in de war. Het begon aan het begin van het jaar. Ik zou naar een feest gaan met een vriendin en een vriend van haar ging spontaan mee. Ik kende die jongen al van verjaardagen. Ik vond hem altijd erg aardig, maar hij had toen een relatie. Dus ik heb hem nooit anders gezien dan een soort vriend. Maar toen ik naar dat feest ging, zei hij net dat het uit was gegaan. Een week later, gingen we met z’n drieën wat drinken. Stiekem begon ik hem leuk te vinden, maar hij had net een relatie van 4 jaar achter de rug. Dus ik probeerde hem als een vriend te zien. Weer een week daarna, gingen we een keer met z’n tweeën wat doen. We gingen toen samen ergens wat eten en daarna was het zo gezellig dat ik bijna mijn laatste bus had gemist. Op dat moment wist ik al dat het heel erg goed klikte. Sindsdien spraken we twee keer in de week af. Ik ben ook een paar keer bij hem blijven slapen (ook al hebben we alleen gezoend). Hij zei dat hij me leuk vond. Toen ik vroeg of hij het niet te vroeg vond om alweer opnieuw te beginnen, trok hij zijn schouders omhoog. (Niet echt een goed teken toch?). Toch bleef ik met hem afspreken. Ik heb zelfs een eigen tandenborstel bij hem en hij zei zelfs een keer toen ik een stopcontact zocht : ‘’Die ligt aan jouw kant van het bed.’’ Wat moet ik hiermee? Ben ik gewoon een rebound? Dan praten we veel op de app en heel vaak is het zo dat het pas 5 uur duurt voordat hij terug antwoord. Maar als hij antwoord, praat hij wel super veel. Telkens als ik bij hem ben, is het echt super gezellig en voelt het goed. Al zijn we allebei zo bescheiden, dat we niet verder gaan dan zoenen. Maar toch zit ik telkens te denken dat het nog geen 2 maanden geleden is dat hij een relatie van 3,5 jaar had! Denk ik teveel na? Reactie infoteur, 19-02-2016
Hi, begrijpelijk at je er rekening mee houdt dat hij nog zo kort geleden een relatie van 3,5 jaar achter de rug heeft. Je weet dan inderdaad niet wat hij precies voor jou voelt en of het niet te snel gaat allemaal. Je kunt hem natuurlijk gewoon vragen wat jullie relatie voor hem betekent, je kunt ook afwachten en rekening houden met alle scenario's. Het voordeel van vragen is dat je meteen weet hoe het zit, het nadeel van vragen is dat je misschien te horen krijgt dat het bij hem nog groeien moet. Het voordeel van afwachten is dat jullie band zich verdiepen kan, het nadeel van afwachten is dat je steeds meer om hem gaat geven en na een tijdje misschien te horen krijgt van hem dat het een rebound relatie was.

Maar dat kan niemand beoordelen en ik zeker niet. Voelt het goed zoals het nu gaat? Geniet er dan van en probeer stap voor stap te achterhalen wat hij voor je voelt. Geef hem de tijd, vroeg of laat wordt het dan wel duidelijker allemaal. Misschien is hij wel stapelverliefd op je. Let op zijn gedrag, als hij graag bij je wil zijn is dat een goed teken, ook als hij interesse toont in je familie en vrienden. Andersom ook: als hij je bij zijn familie en vrienden betrekt ben je waarschijnlijk meer voor hem dan gewoon een date.

Een Verwarrend Meisje, 01-01-2016 16:43 #179
Ik vindt een jongen uit mijn klas heel erg leuk.
Soms denk ik dat hij mij ook leuk vind.Hij kijkt wel vaak naar me lacht naar me staat vlakbij mij (zo vlakbij dat hij me subtiel aanraakt) als we in een groep staan.
Als hij naar mij staart en als ik het zie kijkt hij soms weg.
Zijn vrienden plaagden hem een keer toen ik erbij was en ik hoorde duidelijk mn naam. Als ik met hem praat lacht hij veel(wel verlegen) en durft hij mij dan niet aan te kijken. Maar via app doet hij zo afstandelijk tegen mij en reageert niet op mijn berichten ik heb een keer een vriendin via app aan hem laten vragen of hij iemand leuk vind en hij zei nee. Wat moet ik doen? Reactie infoteur, 01-01-2016
Niet achter hem aan lopen. Je moet maar zo denken: als hij zijn best niet doet voor jou dan voel jij misschien meer voor hem dan hij voor jou.

En als je hem een tijdje niet achterna loopt en niet laat merken dat je contact met hem wil, merk je snel genoeg of hij contact gaat zoeken met jou.

Anoniem, 26-12-2015 03:06 #178
Hey mensen, ik ben heel verlegen ik ben verliefd op een jongen. ik zie hem elke dag maar ik durf niet hem te praten.
ik weet niet wat ik tegen hem moet zeggen of wat ik moet doen. en hem telefoon is kapot dus ik kan hem niet bereiken.
telkens wanneer ik hem zie word ik verlegen. ik wil graag naar hem toe gaan maar ik durf niet. of wat ik moet zeggen. telkens wanneer hij me ziet gaat hij oogcontact maken en naar me lachen. ik weet echt niet wat ik moet doen help!
Heb jij misschien nog een idee of tip voor mij?

Verlegen Meisje, 21-12-2015 09:11 #177
Hey mensen, bedankt voor dit artikel, maar ik heb toch een vraagje.
Ik vind een jongen leuk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit tegen hem heb gepraat, haha. Hij zit niet bij mij in de klas maar wel ook in de brugklas. Ik wou hem toevoegen op Skype en een paar dagen later heeft hij geaccepteerd! Ik weet dat het zeker niet betekent dat hij mij ook leuk vind ofzo, maar voor mij is het iets. Nu wil ik graag een gesprek met hem aangaan, maar wat moet ik dan zeggen? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes! Reactie infoteur, 21-12-2015
Hi, je kunt gewoon beginnen met Skypechat: hi, leuk dat je me geaccepteerd hebt.

Misschien vraagt hij dan waarom je hem hebt toegevoegd dus dan kan je antwoorden: gewoon, je lijkt me aardig

of zoiets…

Anoniem, 30-11-2015 21:54 #176
Hi
Er is een jongen die mij leuk vindt maar te druk met school is. Hij heeft geen tijd voor mij heeft hij duidelijk gemaakt. Als ik vraag om af te spreken krijg ik te horen dat het pas na een aantal maanden zal duren. En misschien pas weer in maart 2016 kan afspreken. Ik vind deze jongen ook erg leuk. Heb jij misschien nog een idee of tip voor mij? Reactie infoteur, 01-12-2015
Hi, de beste tip die ik je kan geven is: wees eerlijk tegen jezelf.

Het is immers duidelijk dat deze jongen niet hetzelfde voelt voor jou, als jij voor hem. Hij vindt je misschien wel een leuk persoon, maar verliefd op je is hij duidelijk niet. Hij zegt dat hij geen tijd voor je heeft, zelfs niet tot maart 2016. Dat is wel heel extreem. Zou hij, als hij verliefd op iemand zou zijn, nou werkelijk maandenlang nooit eens een uurtje vrij hebben?

Dus mijn beste tip aan jou is: probeer hem uit je hoofd te zetten en ga op zoek naar iemand die wel graag tijd met je door wil brengen.

Anoniem, 26-11-2015 20:16 #175
Hey,

Er is een meisje uit de klas die op app heeft gezegd dat ze me leuk vindt, maar ik ken haar nog niet zo goed en ik vind het wel leuk om met haar te praten. Ze zit nu even niet meer in de klas om bepaalde omstandigheden dus vind ik het wel ongemakkelijk als ze weer terugkomt in de klas. Hoe moet ik dan eigenlijk een gesprek met haar beginnen als ze er weer is? Het is niet zo dat ik haar niet leuk vind maar ik vind het gewoon een beetje raar om al zo snel te beginnen met een relatie omdat we elkaar nog niet zo heel goed kennen. Dus als ze er weer is hoe kan ik dan een gesprek goed beginnen en kijken wat we daarna gaan doen? Reactie infoteur, 28-11-2015
Hi, je kan gewoon over heel gewone dingen praten, maar je hoeft niet meteen een relatie te beginnen. Je kan haar dat vertellen, of niet. Ze merkt vanzelf wel of je meer wilt dan vriendschap. Doe niks tegen je zin en wees zo eerlijk mogelijk.

Maak bijvoorbeeld eerst gewoon grapjes met haar, een beetje lol, en misschien eens samen met een groepje iets leuks gaan doen. Wie weet wat er opbloeit tussen jullie. Als je niet verliefd bent, en zij wel, vertel haar dan eerlijk dat je gevoelens voor haar anders zijn.

Dus, 22-11-2015 21:08 #174
Laatst zat ik bij een buurman en wat vrienden van hem. Er was een jongen die mij wel leuk vond. Zei hij. Hij zat me ook de hele avond aan te kijken. Op een gegeven moment hoorde ik mijn buurman met hem praten over mij. Over dat hij wel een relatie met mij zou willen. Ik deed net alsof ik het niet hoorde. later toen hij naar huis ging keek hij me weer heel lang aan en ik keek terug. Vanaf toen zit hij in mijn hoofd en krijg ik hem er niet meer uit. Het is nu 4 weken geleden en ik kan hem niet vergeten.
Ik ben degene die hem op fb toegevoegd heeft en van te voren heeft hij mijn nummer gevraagd maar toen vond ik hem nog niet leuk dus deed ik een beetje moeilijk haha. vandaag heb ik hem op fb gevraagd waarom hij me toen zolang aankeek. Hij heeft het wel gelezen maar nog niet gereageerd… Nu ben ik helemaal in de war! Vind hij me nou wel of niet leuk?
ik moet er wel bijvertellen dat het wel een foute jongen is… Helaas val ik daar op…
maar waarom reageert hij nou dan niet? Had ik niks moeten sturen op fb? Reactie infoteur, 23-11-2015
Het feit dat hij niet reageert betekent dat hij op dit moment niet de moeite neemt om tijd voor je vrij te maken. Dat betekent in elk geval dat hij niet zijn best doet om aandacht aan je te geven. Hij zal dus niet verliefd op je zijn.

Je schrijft dat het een slechte jongen is. Misschien speelt hij een spelletje met je? Doen alsof hij je echt leuk vindt terwijl dat misschien helemaal niet waar is. Pas in elk geval op dat er geen misbruik gemaakt wordt van je naïviteit. Er zijn helaas jongens op de wereld die doen alsof ze een relatie met je willen, maar eigenlijk willen ze misbruik van je maken en doen alsof ze je echt leuk vinden.

Je bepaalt zelf of je op goede of op foute jongens valt. Als je verkeerde keuzes wilt maken in je leven kan je jezelf wijs blijven maken dat je liever een slechte jongen hebt dan een goede jongen. Maar de waarheid is waarschijnlijk dat je een jongen zou willen die wel goed voor je is. Niemand wil graag slecht behandeld worden.

Je kunt je ouders vragen wat zij van die jongen zijn gedrag vinden en ondertussen je ogen open houden voor echte leuke jongens.

Ga in elk geval niet bedelen om zijn aandacht, dat staat zo stom.

Anoniem, 28-10-2015 00:56 #173
Ik vind een jongen leuk. We hebben ook gezoend op een feest. Daarna appten we af en toe en ik ben ook naar zijn hockeywedstrijd geweest wat hij heel leuk vond. Dus toen besloten we om af te spreken in de vakantie. Nou we hadden een datum en een idee. Maar we hebben elkaar compleet genegeerd op die dag. Ik vroeg twee dagen later waarom en hij wist het ook niet. Hij stuurt wel foto's en filmpjes op snapchat. Mijn vraag is nu van moet ik die leuke jongen laten gaan of weer een appje sturen… en met wat voor tekst?
Radeloos meisje. Reactie infoteur, 28-10-2015
Denk dat jullie gewoon allebei erg verlegen zijn, zou dat kunnen? Het beste kan je hem misschien een berichtje sturen met een vaste afspraak erin, bijvoorbeeld: 'vind je het leuk om nog eens met me af te spreken?' Of zoiets dergelijks.

Hij komt dan vanzelf wel over de brug met ja of nee.

Als hij geen antwoord geeft is dat geen best teken.
Als hij zegt dat het oké is maar dat hij voorlopig ff geen tijd heeft dan is dat ook geen goed teken, maar dan kan je zeggen oké, wanneer heb je wel tijd? Blijft haar daar onduidelijk over dan is dat niet zo'n goed teken.
Als hij zegt ja lijkt me leuk, dan is dat wel een goed teken.

Als hij aangeeft het ook leuk te vinden om met je af te spreken, spreek dan meteen een dag af en een tijd, zodat de afspraak staat.

Laat nog eens horen of het iets geworden is tussen jullie.

Anon123, 12-10-2015 20:06 #172
Ik heb een meisje in mijn klas en die heeft al wel eens gezegd dat ze me schattig vindt en dat ik leuke kleding aan heb, ze heeft me ook al toegevoegd op fb en ig. Ze start ook wel een gesprekjes met me, ik kan dan wel even lekker mee praten. Ik weet nu alleen niet of ze me wel leuk vindt. Ze heeft alleen wel een vriendje dus ik ben een beetje in de war. Reactie infoteur, 13-10-2015
Ze zal je zeker wel leuk en/of aardig vinden, maar als ze al een vriendje heeft is het nu waarschijnlijk vriendschappelijk bedoelt.

Arubaanse Braviour, 04-10-2015 21:44 #171
Nou ik vind deze ene jongen leuk en heb maar heel eventjs met hem op facebook gepraat enzo maar ik wil hem gewoon beter leren kennen in de pauze. En ja ik voel me een beetje onzeker daarover. Wat moet ik doen? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Arubaanse Braviour

Emily, 22-09-2015 20:29 #170
HoiiI!
Nou, ik heb een klein probleempje:
Ik ben verliefd op een jongen maar mijn vriendin ook, we maken er normaal geen ruzie over en nu dus ook niet maar soms heb ik het gevoel dat ik niet meer op die jongen verliefd ben, en als ik dat dan tegen haar zeg, zegt ze: "Nou, waarom, dan kunnen we niet meer samen naar hem kijken" (we kijken in de lunchpauzes altijd naar hem, en soms kijkt hij terug) maar het probleem is dus dat ik soms gewoon niet de verliefdheid voel voor hem. Het kan zijn omdat hij vier jaartjes ouder is dan ik maar ik kan ook nooit met hem praten want hij staat altijd met zijn vrienden te praten en we hebben ooit echt iets heel stoms gedaan : We zijn hem gevolgd naar zijn huis en mijn vriendin belde aan, en dat was zoo awkward. We zeiden bijna niks :/ Ik heb hem wel op WhatsApp en we appen regelmatig maar ik durf nu niet meer met hem te appen omdat ik het dan vrij ongemakkelijk vind, wat moet ik doen?! Reactie infoteur, 22-09-2015
Hi. Je hoeft toch niks te doen? Het kan heel leuk zijn om verliefd op dezelfde jongen te zijn, vooral omdat jij en je vriendin er geen problemen mee hebben. En als je veriefdheid over gaat komt dat misschien omdat hij jou toch tegenvalt. Daar kan je niks aan doen. Als je vriendin nog wel verliefd op hem is kunnen jullie toch nog gewoon lol om hem hebben en naar hem kijken. Verliefdheid gaat wel over, het duurt gewoon niet eeuwig.

Anonieme Girl, 12-09-2015 23:28 #169
Hoi, er is een jongen in mijn klas die ik echt super vind. Maar ik weet niet of hij mij ook leuk vind. We hebben wel contact in de klas en ook via whatsapp. Hij zei ook dat hij me een wel leuk meisje vindt. Hij zoekt vaak oogcontact en als ik dan naar hem kijk kijken we elkaar recht in de ogen aan. Hij weet dat ik hem leuk vind. Maar ook voel ik gewoon zijn ogen op me branden, wat ook klopt. Is hij geïnteresseerd in mij of niet? Zeg het alsjeblieft want het zal me makkelijker maken om hem later verkering te vragen. (Als ik genoeg moed heb verzameld). Xx anoniempje Reactie infoteur, 13-09-2015
Hij zegt al dat hij je leuk vindt dus vind hij je waarschijnlijk echt wel leuk.

Meisje In Probleempjes, 04-09-2015 17:11 #168
Hey,
Ik ben verliefd op een jongen, maar ik durf niet echt een gesprek met hem te voeren. Hij is best wel stil ook tegen meisjes.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het gesprek een beetje op gang komt?
Xx meisje met probleempjes

Anonymous, 26-08-2015 22:59 #167
Hey,
Ik vind een jongen in mijn klas heel leuk. Hij begon mij te volgen op insta, en ik wist niet eens dat hij insta had, dus hij moet mij wel opgezocht hebben. Ik praat wel eens met hem, maar dan lijkt hij toch meer geïnteresseerd te zijn in m'n bff. Hij kijkt me wel vaak aan met zo'n lieve blik en hij glimlacht vaak en vraagt soms wel iets. Maar soms lijkt hij ook veel interesse te hebben in andere meiden in m'n klas. Vindt hij me nu leuk, of moet ik me niet meer met hem bezighouden? Reactie infoteur, 27-08-2015
Hi, misschien vind hij gewoon meer meisjes tegelijkertijd leuk, en houdt hij van een beetje flirten.

Anoniempje, 01-07-2015 22:44 #166
Ik had ooit met een jongen en nu zijn we gewoon vrienden, hij heeft nu met mijn bff maar stiekem vind ik hem nog super leuk, hij weet het al en hij zei dat hij mij ook leuk vond en dat hij verkering met me wou, maar hij heeft al met mijn bff… maar eigenlijk heeft mn bff hem ook van mij afgepakt… wat moet ik doen, iemand tips?! Reactie infoteur, 02-07-2015
Niks. Je raakt je bff kwijt als je nu met hem neemt terwijl het met hem waarschijnlijk na een maandje weer voorbij zal zijn omdat hij dan misschien weer met iemand anders haar bff wilt. Als hij echt van dit meisje houdt gaat hij echt niet met jou iets doen want hij weet ook dat jullie vriendschap dan kapot gaat. Vriendschap is belangrijker dan een vriendje hebben. Je bff heeft hem niet van je afgepakt, hij vond haar blijkbaar gewoon leuk genoeg om toen voor haar te kiezen. Laat die twee dus gezellig doen, en richt je op een eerlijke jongen. En keep in mind: friendship is 4ever… toch?

Chelsea, 26-05-2015 17:26 #165
Heey,

Ik heb een vraagje, ik vind een jongen leuk uit een andere klas van mijn school en ken hem niet echt goed in real life. Het enige is dat ik em heel leuk vind em ik zie em alleen maar op de vrijdag bij het korte uurtje gym ( ik en 1 uit mijn klas doe extra gym. Dud hij doet ook extra gym mee waar ik ook bij mee gym). Dus dan kijkt ie wel naar me, en als ie bijvoorbeeld tegen mij aanloopt bij gym of iets anders verkeerds doet ofzo bij mij zegt ie gelijk *ik denk een soort van verlegenheid dat ie dat zo zachtjes zegt : sorry ) en dat zegt ie dan bijvoorbeeld als ie iets bij mij verkeerds doet ofzo. Nou kijkt ie ook naar mij voordat ze gymles begint maar ook tijdens de gym les en ik kijk juist ook naar hem maar dan durf ii em niet langer aan te kijken dan 10 seconden ofzo want dan kijk ik al snel weg want ben erg verlegen. En heb nooit iets gehad ofzo van een echte vaste relatie. Help wat moet ik nu doen? Ik volg em al wel op insta en toen die zelfde dag deed ie ook een verzoek om mij te kunnen volgen op insta dus heb ik geaccepteerd en gelijk 2 foto's van hem geliked. En ik heb em ook al laatst een verzoek gestuurd op facebook maar die heeft ie nog niet beantwoord met geaccepteerd ofzo want ik geloof niet echt dat ie veel op facebook zit. Reactie infoteur, 27-05-2015
Leuk dat hij je terug volgt op Insta. Dat is al een goed teken, toch? Maar je moet wel oefenen in hem langer aankijken, en dan even glimlachen. Oefen voor de spiegel of zo, of met iemand die je gewoon (alleen maar) aardig vindt. Dan lukt het ook bij hem.

Geheime Lover, 21-04-2015 18:35 #164
Heyy
ik vind een jongen uit mijn klas heel heel leuk maar als ik hem aankijk of als hij tegen me praat klap ik dicht.
het was echt vernederend toen ik stond te piepen terwijl ik eigenlijk moest praten ik droom over hem elke nacht hij is mijn droomprins maar op een dag zou ik mijn angst doorstaan ik zou proberen met hem te praten maar ik denk dat ik gewoon bang ben dat hij nee zegt.
maar wat ik zo raar vind is dat dat hij altijd ondanks dat ik zo verlegen doe begint met de praten hij lacht altijd als ik hem aankijk
PLZZ HELP ME MET MIJN LIEFDES ANGST.

Anomiempje, 23-02-2015 17:06 #163
Hai,
Ik vind een jongen uit mijn klas heeeel erg leuk en hij weet het.Mijn vriendin zit naast hem en heeft het hem verteld twee of drie weken terug.Hij heeft nog niks gezegd behalve (tegen mijn vriendin) vraagt hij of ik nog steeds op hem bent het is best awkward…
Maar hij reageert ook niet op mijn berichtje op whatsapp maar zit ook haast nooit op whatsapp maar hij heeft hem wel gelezen😳
Hij kijkt wel vaak naar me in de les maar als ik terug kijk kijkt hij weg(verlegen) maar ik weet niet wat ik moet doen nog iets sturen of op hem af stappen maar dat is voor hem ook best schamend hij is altijd bij zijn vrienden behalve tijdens de les…
HELP IK BEN SMOOR OP HEM IK KAN HET NIET ZO MAAR OPGEVEN!
PLZZ REAGEER TERUG
Gr. Anoniempje Reactie infoteur, 23-02-2015
Hi, als hij je Wapp heeft gelezen maar hij reageert er niet op, is dat natuurlijk een beetje flauw van hem. Alle pogingen tot meer contact komen nu van jouw kant, dus bepaal voor jezelf wat je er nog aan wilt doen. Via Facebook een berichtje sturen is nog een optie, maar als hij niet reageert terwijl hij berichten wel leest, kan het ook betekenen dat hij gewoon niet wil reageren. Als je het niet los kunt laten kan je inderdaad het beste eens naar hem toe lopen en een gesprekje beginnen. Maar hou in gedachten dat er ook iets van zijn kant moet komen. Je vriendin heeft hem vertelt dat jij hem leuk vindt, dan kan ze net zo goed aan hem vragen hoe hij jou vindt. Ik neem aan dat ze hem verteld heeft dat jij hem leuk vindt omdat jij haar dat gevraagd hebt?

Celine, 11-01-2015 23:44 #162
Heee, ik heb een jongen ontmoet door gemeenschappelijke vrienden. ik vind hem echt heel leuk, hij is super knap en zijn lichaam is echt wauw. we hebben al meerdere keren gezoend en hij zei dat hij me leuk vindt. het punt is dat ik echt graag iets met hem wil, maar ik durf hem niet aan mijn ouders voor te stellen. mijn ex kenden ze al voordat ik hem kende, dat was een stuk makkelijker. dat was ook gewoon een doorsnee jongen, niet knap en niet lelijk maar wel superlief. de jongen die ik nu leuk vind, heeft echt het uiterlijk van een player (terwijl hij dat totaal niet is). ik weet niet of mijn ouders voor een relatie tussen hem en mij zijn. ze houden van heel normale types en hij is erg idol wat ik juist erg leuk vind.
tips?

B., 31-12-2014 00:24 #161
Ik denk dat ik verliefd ben op een jongen. Hij is 22 zelf ben ik 21 en ik leerde hem kennen 2 maanden terug via een dating site. We hebben toen nummers uitgewisseld en sinds dien praten we iedere dag via whatsapp. We hebben nou ook nog maar 2x met elkaar afgesproken. Ik denk iedere dag aan hem kijk naar zen foto praat iedere dag met hem en droom zelfs over hem. Ik denk dus dat ik verliefd ben maar wat moet ik doen? En hoe weet ik zonder direct te vragen of dat hij mij ook ziet zitten.

Anoniem, 13-12-2014 10:24 #160
Ik vind een jongen bij mij op school heel leuk, hij zit in zijn eindexamen jaar, dus dit is het laatste jaar dat ik hem nog kan zien. We kijken al heel wat maanden naar elkaar, maar ik durf echt niet naar hem toe te gaan. Op Facebook had ik een vriendschapsverzoek gestuurd, maar hij heeft niet gereageerd. Ik ken zijn broertje wel, maar niet zo goed om iets te vragen over zijn broer, en we hebben geen gemeenschappelijke vrienden. Wat moet ik doen? Ik wil heel graag dat dit meer wordt, ik denk echt dat hij me leuk vindt. Reactie infoteur, 13-12-2014
Misschien kijkt hij niet vaak op Facebook, of misschien durft hij je verzoek niet meteen te accepteren. Maar misschien moet je toch je moed eens bij elkaar verzamelen en hem aanspreken. Kan je niet iets verzinnen wat je hem vragen moet? Wat gaat hij na deze school doen? Als hij bijvoorbeeld gaat studeren kan je heel achteloos om wat meer info vragen over zijn toekomstige studie, je kunt altijd zeggen at je ook overweegt om in de toekomst die studie te gaan doen of zo. Oké, als je dat niks vindt, probeer dan eens uit te pluizen waar hij uit gaat in het weekend, ga daar dan ook eens naartoe. Probeer contact te krijgen met zijn vrienden, dan is het makkelijker om contact te maken met hem. Voeg daarna ook een paar van zijn vrienden toe op Facebook, dan valt het voor hem minder op om ook je vriend te wordne op FB. Durf je dit allemaal niet, dan wordt het steeds moeilijker. Een ding is zeker: 'wie niet waagt, wie niet wint.'' Soms moet je gewoon een stap durven wagen en er gewoon op afstappen, een beetje flirten, een beetje brutaal zijn. Vooraf voor de spiegel oefenen, helpt, dat maakt het makkelijker om hem daarna in het echt aan te spreken. Je kunt ook oefenen om jongens aan te spreken waar je die gevoelens niet voor hebt, om te ontdekken hoe makkelijk het is om iemand aan te speken. Zelfs een eenvoudig: 'Hi, weet jij misschien hoe laat het is?' (Of zoiets simpels) Is al een manier om een klein gesprekje met iemand te voeren.

Selena, 07-12-2014 01:04 #159
Hey,
ik heb zit egt in de war; recent zei een jongen uit mijn klas dat hij me leuk vindt en we spraken af. nu wil hij verder gaan, en ik heb aangegeven van NEE. maar hij wil het niet snappen, toen zei hij alleen aanraken meer niet. maar ik krijg vanuit angst kippenvel als ik er aan denk. btw hij appt me alleen als hij af wil spreken. gebruikt hij me niet? of dat is leuk vinden bij jongens. in de klas kijkt hij veel en probeert vaak mijn aandacht te trekken.maar egt praten doen we niet in real life. wat doen nu?

mvg Reactie infoteur, 07-12-2014
Hi, jouw gevoel zegt 'nee.'Luister naar dat gevoel en als hij weer Appt maak hem dan meteen helemaal duidelijk dat je geen interesse hebt in afspraken met hem. Dat is duidelijk, en de meeste jongens zullen dan ophouden met zeuren.

Anoniem, 06-12-2014 14:06 #158
Hey,
ik vind een jongen leuk, hij zit in een andere klas dan ik en we hebben nog nooit tegen elkaar gepraat. Hij kent mijn vrienden wel en praat best wel vaak met ze. Een vriend van mij is zelfs zijn beste vriend. Als we elkaar tegen komen kijken we wel naar elkaar maar dan heel lang, het lijkt alsof hij dan staart, en hij merkt me heel vaak op. Maar ik weet niet of hij me wel leuk vind. Zoals ik al zei ik heb nog nooit met hem gepraat en dus weet ik niet of hij zenuwachtig is. Hij kwam laatst nog tijdens mijn les in de klas. Mijn vriendinnen zeiden dat hij stoer deed voor mij maar ik vond van niet want misschien is hij van zich zelf wel zo. Ik heb ook opgemerkt dat hij soms lacht en soms met een serieus gezicht kijkt dus ik ben een beetje in de war.
xx Anoniem

Floor 14, 01-11-2014 14:25 #157
Hey,
Ik ben verliefd op een jongen van school, hij zit in een andere klas en is een jaar blijven zitten. Dus kent hij ook meiden uit de 3e. De enige plek waar ik hem zie is bij het voetbalplein en ik ben zo slecht in voetbal dat ik mezelf daarmee voor schut zet dus sta ik meestal met vriendinnen aan de kant, maar ik durf niets tegen hem te zeggen ofzo en hij is met een groep jongens, zo'n populaire jongen weetjewel. Maar ik heb dus geen idee hoe ik tegen hem kan praten ofzo, hij kan volgens mij beter krijgen en hij ziet me niet staan.
Xx Floor

Stappel Verliefd, 22-10-2014 15:26 #156
Heey ik heb een probleem?
Ik ben stappel verliefd op een jongen in mijn klas. Ik denk de hele tijd aan hem. Ik ben nog nooit zoo verliefd geweest. Ik was al verliefd op de dag dat ik heb voor het eerst heb gezien. Me vriendinnen zeggen dat hij me leuk vind. Maar ik weet het niet zeker. Hij doet heel aardig tegen me, komt voor me op, en maakt me altijd aan het lachen. En ik weet niet of hij dat doet omdat hij me leuk vind of miss. Wil hij gewoon Vriendelijk zijn Maar het probleem is dat ik hem niet zo lang ken en hij wil zijn nummer aan niemand geven. Ik weet niet wat ik moet doen help me. Goeie tips trouwens

Anoniem, 05-10-2014 09:28 #155
Hoi, ik ben een meisje van 15 jaar en ik vind een jongen bij mij op school meer dan leuk. Het probleem is, ik ken hem amper. Ik heb zijn nummer (in een impulsieve bui) gevraagd via facebook en ook gekregen. Ik heb via whatsapp 1 gesprek met hem gehad, hij reageerde zeker niet kortaf, uitgebreid zelfs maar het was ook niet zo dat hij dingen aan mij terug vroeg ofzo. Het was dus wel echt ik die de vragen stelde en hij die antwoordde. Meer een interview dus. Op school heb ik wel het gevoel dat hij welleens naar me kijkt maar dit kan natuurlijk ook puur toeval zijn geweest. Dat weet ik dus niet zeker. Op school praat ik niet echt met hem, een enkele keer als ik toevallig naast hem zit een paar woordjes, maar geen echte gesprekken. Of ik geef hem random een highfive ofzo. Maar meer ook niet. Tijdens gym loopt hij wel regelmatig langs me, toeval? Geen idee, ik weet wel dat ik er enorm zenuwachtig van word als hij dicht achter me langs loopt. Qua oogcontact merk ik dat als we dicht bij elkaar staan we elkaar niet aankijken, ik durf het niet en wat zijn reden is weet ik niet maar ik heb soms dus wel oogcontact van een afstand met hem. Het is mij allemaal wat te onduidelijk en ik hoop hier wat antwoorden te vinden. Reactie infoteur, 05-10-2014
Ja lastig, omdat hij alle initiatief van jouw kan laat komen. Ik denk dat hij net zo verlegen is als jij. Probeer hem te behandelen zoals je een kennis zou behandelen. Je kunt in je hoofd gewoon doen alsof hij iemand anders is, en dan zou je waarschijnlijk wel gewoon een gesprek durven beginnen. Maar je hebt al de moed gehad zijn nummer te vragen, dus op naar de volgende stap. Probeer een persoonlijker gesprek te krijgen en vis dan eens naar zijn privéleven, zo van, heb jij eigenlijk een vriendin?

Ilayda, 02-10-2014 20:18 #154
Hey, ik vind al een tijdje een jongen leuk en eerst wist ik niet wie hij was maar ik zag hem altijd op school, maar toen kwam ik erachter dat een vriendin van mij hem kent, en heb ik tegen haar gezegd dat ik hem leuk vind en heeft zei hem aan mij voorgesteld, en sinds ik hem ken (ongeveer 2 weken) en we elkaar op school zien zegt hij steeds heel vrolijk hoi tegen mij en hij zegt ook hoi tegen mij bij zijn vrienden en nu vraag ik me af of hij mij wel leuk vind?

Romy, 28-09-2014 17:14 #153
Hey, ik heb een vraag; elke keer als ik een jongen leuk vindt en we kunnen het goed met elkaar vinden, praten we veel via social media ( maar ook in het echt ) en als ik dan denk dat ik hem binnen heb vraagt hij opeens de volgende dag een ander meisje verkering… hoe komt het dat ik elke keer in de friendzone kom? moet ik minder aardig doen ofzo?
xje Romy Reactie infoteur, 28-09-2014
Dat is heel lastig te beoordelen maar als dit je een paar keer overkomen is kan ik me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Je komt eerder in de friendzone als je je opstelt als vriendin, denk ik. Misschien moet je meer laten merken dat je hem leuk vindt, een beetje leren flirten zodat ze begrijpen dat je meer dan vriendschappelijk interesse hebt.

Anoniem, 26-09-2014 18:25 #152
Hoi ik heb een vraag.
Er zit een jongen in mijn klas die ik ONWIJS leuk en knap vind, ik wil ook weten wat hij van mij vind het probleem is dat ik best wel verlegen en ik haast niet met hem praat omdat ik dat dan heel spannend maar ik wil dus eigenlijk weten wat hij van mij vind!
Wie kan mij helpen hoe ik dat aanpak?

Lilly, 11-09-2014 20:49 #151
Hoi, ik zit met een klein probleempje, ik ben naar een nieuwe klas gegaan en er zit (bij een paar vakken) een jongen in mijn klas die ik leuk vind, ik ken hem nog maar amper maar toch krijg ik kriebels als ik hem zie of aan hem denk. Ik wil hem graag eerst beter kennen voordat ik ga zeggen dat ik verliefd op hem ben ofzo, maar ik ben nogal verlegen en praat nooit met jongens, tot overmaat van ramp heeft hij geen facebook en ik heb zijn nummer niet (nee duh). Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Reactie infoteur, 12-09-2014
Ik raad je aan om het heel rustig aan te doen. Het is een veel voorkomend verschijnsel dat je verliefd kunt worden op een nieuwe jongen in een nieuwe klas. Verliefdheid hoef je ook niet meteen openbaar te maken, je kunt het in je hart meedragen als jouw privé geheim. Waarom= Omdat het je ook erg kwetsbaar maakt. Stel dat je het nu al aan de grote klok zou hangen, en aan klasgenoten zou vertellend at je verliefd bent op hem, dan is het nog maar een kwestie van tijd en hij krijgt het ook te horen. Als hij die gevoelens voor jou )nog' helemaal niet heeft, kan hij zich verlegen voelen waardoor hij verder van je weg gaat. Hij kan er ook pret om hebben omdat het ook wel grappig is als iemand verliefd op je is, maar hete ergste zou zijn als hij of anderen er stom over zouden doen. Als je ermee gepest zou worden of zo.

Dat hoeft allemaal niet te gebeuren, maar ik schrijf het alleen om je uit te leggen waarom ik je aanraad het rustig aan te doen. Als je handig bent probeer je een beetje met hem te flirten.
glimlach zo vaak mogelijk naar hem

probeer hem zo lang mogelijk aan te kijken als je oogcontact hebt en probeer dus niet te snel weg te kijken
kijk hem dan diep in zijn ogen, en glimlach weer eens

Als dit tot gevolg heeft dat hij steeds vaker naar jou terug gat kijken en ook glimlacht, dan zit je op de goede weg. Stap 1 is dan gezet.

Ik hoor het wel weer, want ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Maaike, 06-09-2014 12:25 #150
Ik ben verliefd op een jongen en ik heb eigenlijk 2 problemen.
Ten eerste ik ben erg verliefd op een jongen maar ik weet niet of hij ook op mij is. Hij kijkt me wel vaak aan in de klas maar dat is meer staren, en dan kijk ik vaak snel wel omdat ik het ongemakkelijk vind. Maar ik weet niet of hij dat alleen naar mij doet of ook naar anderen. Ook zat hij een paar dagen geleden achter mij in de klas en raakte mijn voet aan van schrik keek ik om maar zag dat hij het was. En een paar minuten later deed hij het weer. Ik weet niet of hij het perongelijk deed maar zo voelde het niet.
Nu mijn tweede probleem: mijn beste vriendin vond die jongen ook erg leuk. Ik weet niet of ze het nogsteeds is maar ik durf het niet te vragen. Ze heeft nog nooit met een jongen gehad en ik wil het niet voor gaar verpesten dat ik met die jongen neem. Nog een vraagje ik wil graag met hem praten via whatsapp om te kijken of hij reageerd enzo maar is dat wel handig? Help me alsjebliefft xx m Reactie infoteur, 06-09-2014
Hi, het komt vaker voor dat twee vriendinnen dezelfde jongen leuk vinden. Het is natuurlijk niet zo dat de eerste die zegt: 'Ik vind die jongen leuk´ook een soort van recht op hem heeft. Je kan het beste eens tegen je vriendin zeggen dat jij hem eerlijk gezegd ook leuk vindt. Je kunt dat heel rustig vertellen, met een grapje erbij, zoiets als: 'We vinden dezelfde jongen leuk, wie van ons zal hij kiezen? Jou, mij, of misschien wel geen van beiden?'

Ze vindt het of leuk, of niet zo leuk, maar je bent dan in elk geval wel eerlijk en de weg is daarna vrij om met hem te gaan als hij dat ook zou willen.

Wat zijn staren en zijn voet betreft, het lijkt er wel op dat hij jou ook leuk vindt, maar het is niet met zekerheid te zeggen want het kan ook toeval zijn. Ben benieuwd of je er snel achter zal komen. Gewoon vaak naar hem kijken en glimlachen.

Demi, 30-08-2014 16:32 #149
Ik ben verliefd op een jongen, maar ik weet niet of hij ook op mij is. Ooit sloeg hij een arm om me heen en kwam hij heel dichtbij, maar dat is al bijna een maand geleden gebeurd. Nu doet hij dat soort dingen niet meer. Hij maakt wel oog contact, maar niet voor heel lang. Op whatsapp is hij ook niet echt spraakzaam (hij begint nooit een gesprek uit zichzelf) hij lacht wel om mijn grapjes, en we hebben altijd veel lol samen. Ooit zij iemand tegen ons: 'hebben jullie verkering?' Omdat we zoveel samen doen. Toen zei hij niks, maar hij moest wel glimlachen, is hij op mij? Hij trekt soms ook mijn aandacht. Plz help me! 😬 Reactie infoteur, 31-08-2014
Hi, of hij op je is weet ik niet. Maar je kunt wel iets meer te weten te komen door je af te vragen wat voor persoon hij is?

Is hij verlegen of juist niet?
Is hij knap en zijn er meer meisjes in hem geïnteresseerd?
is hij meer een versierder of juist een serieuze jongen?

Als hij verlegen is durft hij misschien geen toenadering te zoeken. Als hij niet verlegen is durft hij dat wel, en als hij het dan niet doet, zal hij in elk geval niet verliefd zijn op je. Maar hij kan je dan nog wel leuk vinden natuurlijk want lang niet iedereen is snel verliefd.

Is hij knap en zijn er meer meisjes in hem geïnteresseerd? Dan heb je competitie. Dat maakt je kansen wat kleiner maar misschien valt hij over een tijdje juist op jou.

Is hij een versierder of juist een serieuze jongen? Als hij wel vaker bij meisjes een arm om hun schouders legt is hij misschien een jongen die gemakkelijk meisjes verliefd weet te maken, hij is dan in elk geval niet verlegen.

Maar als hij alleen bij jou een arm om je schouder legde, kan je je afvragen waarom hij dat nou juist alleen bij jou deed. Maar het belangrijkste is waarom hij dat deed en in welke omstandigheden het gebeurde. Waren jullie alleen met zijn tweeën? Dan is het zeer waarschijnlijk toch wel een poging geweest om je te laten merken dat hij je meer dan gewoon leuk vindt, maar was het in de openheid op school of zo, dan kan het ook gewoon vriendschappelijk zijn geweest. Hoe kom je er achter? Door het initiatief niet alleen bij hem neer te leggen. Als je maar afwacht totdat hij jou opzoekt, dan vraag je eigenlijk van hem om te doen wat je zelf niet durft. Dus het is wel verstandig om jezelf een beetje te gaan trainen in flirten met hem. Glimlach vaker naar hem, verzin een reden om hem te benaderen, kijk dan diep in zijn ogen, maak hem complimentjes en stel hem vragen… zodat het gesprek gaande blijft. Als hij geen interesse toont komt er een moment dat je daaruit de conclusie kan trekken dat hij zijn kans gehad heeft maar blijkbaar niet verder wil dan vriendschap. Ben benieuwd hoe het verder gaat dus succes :)

E., 05-08-2014 05:29 #148
Ik ben al een tijdje verliefd op een collega maar ik weet niet of hij mij leuk vindt.

Hij praat wel eens met me, maar alleen als er geen andere collega’s in de buurt zijn…. (als er iemand binnen komt, gaat hij meestal weer weg)

Als we in elkaars buurt zijn, betrap ik hem er wel eens op dat hij naar me kijkt. Als ik dan naar hem kijkt, kijkt hij snel weg.

Ik weet niet wat ik daarvan moet denken…

Wie zitten niet op dezelfde afdeling en komen elkaar ook niet echt alle dagen tegen. Ik weet wel dat hij ongeveer mijn leeftijd heeft en dat hij vrijgezel is.
Hij heeft me geaccepteerd op FB, maar als ik hem via Messenger een bericht stuur, antwoord hij daar niet op. Als ik een sms stuur (bv voor zijn verjaardag ofzo), antw ie wel.

Ik zou hem zo graag zeggen wat ik voor hem voel, maar ik ben bang voor een afwijzing. Het is tenslotte een collega… Reactie infoteur, 05-08-2014
Hi, veel mensen worden wel eens verliefd op een collega op het werk. Dat hij vrijgezel is kan betekenen dat hij (nog) geen vaste relatie wil, of nog niemand gevonden heeft met wei hij dat wil, of dat hij niet op meisjes valt. Er zijn veel redenen te bedenken. Hij kan ook verliefd zijn op iemand die hij zelf nog niet verovert heeft. Het blijft gissen.

Het feit dat hij niet antwoord op Facebook vind ik geen positief teken. Er is geen goed excuus te bedenken waarom hij niet reageert op Facebook messenger. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij geen dieper contact wil, maar dat hij het formeel wil houden (collegiaal), vandaar dat hij dan dus wel op felicitaties reageert. Aan de andere kant heb je wel zo nu en dan een gesprekje met hem.

Maar je kunt voor jezelf misschien zo denken: probeer het nog een paar keer via messenger maar stel dan een vraag. Vragen prikkelen mensen vaak om te antwoorden. Je kunt iets over het werk vragen, of iets over de vakantie of zo. Maar als je al een paar keer geprobeerd hebt om contact te maken en hij reageert nooit, dan leest hij of zijn messenger berichten niet, of hij houdt bewust afstand van je. Niet iedereen vindt een relatie op het werk prettig. Dat kan ook een rol spelen. Maar hij kan ook gewoon verlegen zijn.

Hem nu vertellen dat je verliefd op hem bent is dan voor jezelf niet zo prettig omdat de kans groot lijkt dat hij dat nog niet op jou is. Probeer dus toch eerst wat meer contact met hem te maken en lukt dat niet dan is de kans klein dat hij meer dan collegiale gevoelens voor je heeft. Hou in gedachten dat mensen die verliefd op elkaar zijn graag bij elkaar zijn en graag contact met elkaar hebben. Probeer dus vaker met hem te praten en kijk of hij je dan vaker probeert op te zoeken op het werk.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt, maar laat in elk geval nog eens horen hoe het verder is gegaan.

Hoi, 28-06-2014 19:47 #147
Ik weet niet zeker of ik hem echt leuk vind, maar elke keer als hij in de buurt is dan probeer ik alles zo perfect mogelijk te doen. Dus ik denk eigenlijk van wel. Alleen het komt denk ik meer omdat hij ineens heel veel tijd aan mij besteed. Hij zit bij me in de klas en ik ken hem best goed, maar meer als vrienden. Elke dag probeert hij met mij te stoeien enzo, en dan meestal ga ik wel mee. Maar zijn vrienden zeggen dan van ja je vind haar leuk hé?! En dan zegt hij nee en loopt weg ofzo. En nu twijfel ik dus heel erg. En hij zegt me ook heel vaak gedag. En de laatste tijd gaat hij altijd naast me staan maar het kan ook toeval zijn! Wat moet ik doen zodat hij mij leuk vind of vind hij mij al leuk? Zo ja, hoe moet ik hem dan verkering vragen? Reactie infoteur, 29-06-2014
Hi, hij vindt je vast wel leuk want dat blijkt uit zijn gedrag. Logisch dat hij stoer doet tegenover zijn vrienden, want als hij ja zou zeggen (dat hij je leuk vindt) dan gaan ze hem zeker plagen en pesten. Misschien is het het beste als je eens buiten school met hem probeert af te spreken, bijvoorbeeld in het weekend? Je kunt er misschien achter komen via chat of Facebook of zo, of hij nog iets leuks gaat doen in het weekend en dan kan je misschien voorstellen om iets samen te gaan doen? Of vind je dat stom?

Verliefd Meisje, 27-06-2014 19:18 #146
Ik (15) ben al een tijdje verliefd op een jongen (15) uit mijn klas. Ik heb nog niet vaak met hem gepraat omdat ik dat niet durf en ik ook niet weet wat ik moet zeggen… Hij is ook best populair en ik niet. Ook praat en lacht hij vaak met een ander meisje uit mijn klas. Dit maakt mij best jaloers. Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn beste vriendin is verliefd op zijn beste vriend en zij had hem ook verkering gevraagd maar hij zei nee. Toen is mijn vriendin daar best wel mee geplaagd. Nu ben ik bang dat dat mij ook gaat gebeuren… Wat moet ik doen?

Kelly, 22-06-2014 20:12 #145
Hallo ik ben een meisje van 15 jaar en vind een jongen leuk van 17. Ik ken hem al heel lang en had al een oogje op hem ook al woont hij verder weg. Ik praatte soms uren met hem. We hebben een date gehad en het was super! En als we samen zijn kunnen we ons uren vermaken. Maar doordat hij verder weg woont praat ik meer met hem via whatsapp. Alleen ik weet nooit wat ik moet zeggen terwijl ik heel de dag met hem zou willen praten! Maar we weten volgens mij allebei niet meer wat we moeten zeggen als we met elkaar praten! Reactie infoteur, 23-06-2014
Gewoon veel vragen stellen, over alles wat je maar bedenken kunt. School vrienden, vakantie, hobby´s, enzovoorts.

Als je vragen blijft stellen maak je het hem makkelijker om iets te zeggen. Verder kan je het beste eens vragen of hij eens jouw kant op komt, hem uitnodigen eens langs te komen dus. Maar als dat allemaal niet kan, tjsa, dan is het misschien wel makkelijker om een een vriendje dichter bij huis te zoeken.

Meisje, 16-06-2014 16:44 #144
Hoi, ik ben een meisje van 16 jaar en ik vind een jongen van 20 jaar leuk. ik heb hem ergens gezien toen hij wat gedronken had maar hij was heel aardig en zei ook lieve dingen, een week later zag ik hem daar weer en had hij weer iets gedronken en zei hij weer dat soort dingen en ging hij steeds lachen enzo, toen ik weg ging vroeg hij ook om een kus en knuffel, ik gaf alleen een knuffel. maar als ik hem dan zie als hij niet gedronken heeft zegt hij niets en kijkt hij snel weg als ik zie dat hij naar me kijkt. nou is mijn vraag is het dan wel waar wat hij zei en vind hij me dan ook leuk of niet? hij zei dat wel maar hij had gedronken.

Wanhopig, 16-06-2014 01:12 #143
Ik heb een probleempje. Ik ben een meisje van 18 jaar, en ik ben echt heel erg verliefd op een jongen bij mij uit de buurt (22 jaar) alleen door de weeks zie ik hem eigenlijk nooit en in het weekend dan zitten we vaak in hetzelfde café in de stad. Alleen mijn probleem is dus dat ik niet weet of hij mij ziet zitten en natuurlijk word je onzeker als je verliefd bent dus ik denk dat hij me niet ziet zitten ik droom gek genoeg af en toe gewoon over hem ik denk echt de hele dag aan hem. Hij besteed aan mij niet echt veel aandacht maar hij komt wel eens bij mij thuis (wel altijd met een rede) het is een beetje een stoere jongen die niet laat merken wat hij voelt. Maar altijd wel heel lief en als ik met hem praat toont hij wel interesse in mij en mijn familie. Help me ik weet t niet meer
Groetjes een wanhopige jonge vrouw! Reactie infoteur, 16-06-2014
Hi. Je hebt het geluk dat hij al bij jou thuis komt. Dan wordt het makkelijker om met hem om te gaan. Vraag me af waarom hij bij jou thuis komt. Wat is de reden? Misschien verzint hij wel redenen om jou te kunnen zien.

Verliefd Meisje :p, 21-05-2014 19:41 #142
Ik ben een meisje van 14 jaar en ik vind een jongen leuk van 13 jaar. Hij zit een klas lager bij mij op school en rijd ook paard bij mij op de manege maar helaas niet in dezelfde les! Ik zie hem wel vaak bij de wedstrijden en iedere dag loop ik langs hem op school. Ik ken hem niet echt en hij weet niet eens dat ik hem ken. We hebben ook nog nooit gepraat ofzo, maar ik wil wel graag met hem in contact komen. Hij is heel schattig en ik vind hem ook wel echt leuk. Een goede vriendin van mij kent hem een beetje (niet echt vrienden ofzo) en denkt dat ik hem leuk vind wat ook is maar dat ik niet ga vertellen, want zij zegt allemaal dat hij gay is wat hij niet is. De rest van mijn vriendinnen weten er niks van en ik wil het ook gewoon geheim houden. Ik volg hem ook op Instagram en hij mij ook maar we praten ook niet met elkaar omdat we elkaar eigenlijk gewoon niet kennen maar toch vind ik hem leuk wat eigenlijk best wel raar is omdat ik hem niet ken. Mijn vraag is eigenlijk: Wat moet ik doen zodat hij mij ook leuk gaat vinden of ziet staan? Alvast bedankt! Reactie infoteur, 22-05-2014
Om te zorgen dat hij je ziet staan moet je eerst wat contact met hem zien te krijgen. Je kunt toch op zijn foto's reageren? Maar zo nu en dan een grapje en zeg leuke vrolijke dingen op Instagram. Na een tijdje kan je hem ook toevoegen op Facebook. Of dat kan je zelfs nu al doen als je gezamenlijke vrienden hebt. Stapje voor stapje, totdat je contact met hem hebt. Vanuit daar kan je kijken of hij interesse in je heeft.

Anoniem, 18-04-2014 19:46 #141
Ik ben 15 jaar, ik ben smoorverliefd op een jongen. hij is ook 15 jaar, bij nask gaat hij de hele tijd aandacht aan me besteden. en bij iedere les eigenlijk wel. hij zit bij me in de klas. als we praten raakt hij me best wel vaak aan en laatst wouw hij ook een knuffel geven en een hand. ik kijk super vaak naar hem en een keer zei hij waarom kijk je dehele tijd naar me, en toen zei een andere klasgenoot van me omdat ze heel veel van je houd en toen zei hij dat moet ik maar als een compliment opvatten of zo iets. we praten echt super vaak en hij zegt me ook altijd gedag, soms wel 2 keer. op fb hebben we ook al behoorlijk veel met elkaar gepraat, maar ik heb hem 2 dagen geleden een vraag verstuurt, hij is al online geweest maar heeft mijn bericht nog niet gelezen en beantwoord. help me please vind hij me leuk? Reactie infoteur, 18-04-2014
Hij vind je in elk geval aardig lijkt me. Of hij je meer dan gewoon aardig vindt is heel moeilijk te zeggen, dat weet alleen hij. Wacht het gewoon nog even af en loop niet te veel achter hem aan. ;)

Help! In Love, 13-03-2014 17:29 #140
Hoi,
Ik ben zelf 14 en ik ik ben verliefd op een jongen die dit jaar 20 wordt. Ik ken hem van sport en ik heb verder ook geen contact met hem : ( ik ben echt heel erg verliefd op hem. Maar ik weet niet of hij mij ook leuk vind, want verder spreek ik hem ook nooit. Ik krijg wel training van familie van hem. Maar daar durf ik het niet aan te vragen. Weet iemand mmisschien wat ik moet/kan doen?

Emma, 08-02-2014 20:11 #139
Ik ben 15 jaar en ik vind al een hele lange tijd een jongen leuk. Ik kijk altijd heel vaak naar hem en ik heb het idee dat hij ook vaak naar mij kijkt. Na een poosje heb ik dus tegen hem gezegd dat ik hem leuk vind. Maar hij vond mij niet leuk. Maar iedereen zegt dat het net lijkt of hij me wel leuk vind. Ik let er nu zelf ook op en zo lijkt het inderdaad wel ja. Maar nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Oh ja, en zijn vrienden doen ook heel vaag als ik in de buurt kom bij hem. Ze kijken me vaak aan (allemaal tegelijk). Of ik zie gewoon dat ze over me praten. Kan het zo zijn dat hij me toch leuk vind? Reactie infoteur, 09-02-2014
Dat kan, maar op je 15e wil je daar niet altijd voor uit te komen omdat je vrienden je behoorlijk kunnen pesten/plagen met een meisje.

Je moet wel accepteren dat hij gezegd heeft dat hij jou niet leuk vindt op die manier. Dat zal gewoon de waarheid zijn. Hij is dan niet verliefd maar hij kan jou natuurlijk wel een leuk meisje vinden, ook al is hij niet meteen verliefd.

Sophie, 03-02-2014 18:49 #138
Helppp, ik ben 16 en ik vind een jongen van m'n school van 17 leuk. Ik heb hem een tijdje geleden al toegevoegd op Facebook. Ik had het er met een leraar over, dat ik hem knap vond en daarna ging m'n leraar me pesten door naar hem toe te lopen (m'n leraar moest hem helpen) terwijl ik een paar meter verder zat en dan keihard zeggen; nou even Bram helpen! Hee Sophie, ken jij Bram? Rn toen ging die jongen lachen, en de volgende dag moest ik wat vragen aan die leraar en toen kwam ik bij dat lokaal zat Bram daar in de les. En z'n beste vriend stond bij de leraar, dus ik zwaaide naar die leraar en die zwaaide terug en toen keek die vriend om en die zag mij en keek gelijk naar Bram en begon keihard te lachen. M'n vriendin zei dat Bram toen verlegen werd en naar beneden keek en met z'n oortjes speelde, maar ik stond toen buiten zicht dus ik zag het niet! Maar sindsdien kijkt hij bestwel vaak maar als ik hem dan in de gang zie en hij ziet mij kijkt hij gelijk weg en durft me niet meer aan te kijken! En een paar dagen geleden fietse ik bijna het plein op en toen stond Bram daar met z'n vrienden en opeens draaide Bram z'n hoofd om, en toen fietste ik verder en stonden al z'n vrienden te kijken en steeds dat soort dingetjes. En toen ik langsliep hoorde ik die vriend iets zeggen (ik hoorde niet wat:( ) en daarna bestwel opvallend erachteraan: he Bram! Alleen het gênante is dat we elkaar nog nooit hebben gesproken. Moet ik nu denken dat ze me uitlachen omdat ik hem heb toegevoegd op Facebook en hem best vaak aankijk, of betekend dit dat hij waarschijnlijk wel interesse heeft?

DORRY VAN HET LANGE VERHAAL MAAR IK WEET HET GEWOON NIET MEER Reactie infoteur, 04-02-2014
Hi Sophie, de kans is groot dat Bram jou ook lief vindt, maar als ik je verhaal zo lees dan is hij te verlegen om dat toe te geven. De kans is groot dat hij het helemaal niet leuk vindt dat zijn vrienden hem een beetje plagen over jou. Daarom denk ik dat je nog wel geduld zal moeten hebben.

Maar wat jammer dat je je leraar blijkbaar niet kon vertrouwen. Hij had dat niet door mogen vertellen vind ik en je er ook niet mee in de klas mogen pesten. Echt heel flauw van hem. Misschien kan je het beste wel met je leraar bespreken hoe je je daar onder voelt. Want anders ben ik bang dat deze leraar er niet mee op zal houden en dan gaat het steeds meer opvallen en dan wordt het steeds vervelender voor jou en ook voor Bram.

Verder: maak je niet te druk. Als Bram jou ook heeft toegevoegd op Facebook, is dat in elk geval een teken dat hij je niet afwijst. Geef het een beetje tijd, gedraag je cool en loop niet achter Bram aan. Eerst moet die meester ophouden er tussen te gaan zitten klieren, want dat maakt de kans van slagen tussen jou en Bram juist kleiner lijkt me.

Ben benieuwd hoe het verder gaat. Je kunt wel beter tegen je leraar zeggen dat je je er heel beroerd bij voelt dat hij in de klas zo openlijk laat merken dat jij Bram leuk vindt. Jouw leraar behoort ook te weten dat dit geen correcte aanpak van hem is.

Lala, 12-01-2014 00:50 #137
Heii kan iemand me aub helpen? Ik ben verliefd op een jongen die ik niet ken. Hij zit bij mij op school (1 klas hoger) en wil heel graag met hem in contact komen. We hebben vaak oogcontact in de aula etc, maar ik vind het zo raar om hoi te zeggen. Ik ben al een poosje geleden 'perongeluk' tegen hem aangelopen en toen zei ik: ohw sorry. En hij keek me aan lachte naar me :). Maar toch geen contact gekregen wel daarna meer oogcontact en lachen etc. Help please x Reactie infoteur, 13-01-2014
Verzin gewoon iets wat je hem kunt vragen. Dat kan iets heel gewoons zijn, zorg dat je dan dingen over hem weet zoals zijn interesses in muziek of hobby's en zo. Dan vraag je daar gewoon iets over en je doet alsof jij daar toevallig in geïnteresseerd bent. Als je dat stom vindt vraag je gewoon iets heel anders. verzin gewoon eerst iets wat je zou kunnen vragen. Dat kan ook iets over school zijn.,

Verder gewoon hem op Facebook toevoegen… daarna. Dus als je eenmaal een babbeltje hebt gemaakt over iets, dan heb je en reden om hem toe te voegen, dan kan je verder gaan met contact zoeken. Denk maar zo: als je blijft zeggen ik durf niet dan zal het misschien nooit gebeuren

<3 In Love, 11-01-2014 14:55 #136
Heee… ik heb een probleem, ik ben 15 en ben al heel lang verliefd op een jongen. we hadden laatst een feest waarbij hij vroeg of ik wilde dansen, dat was echt super, hij had gezegd dat hij me leuk vind en ik zei ook dat ik hem leuk vind. een paar dagen later had ik gezegd dat ik hem al heel leuk vind enzo en zei hij dat hij me niet leuk vind. ik snap hem niet meer maar vind hem nog wel heel leuk en wil eigenlijk ook wel met hem afspreken enzo maar wil niet dat hij het raar vind of verkeerd gaat denken. ik zie hem elke vrijdag dan praten we een beetje maar dan wel in een groep… verder beantwoordt hij niet mijn whatsappjes of het duurt heel lang… ik weet niet meer wat ik moet doen!

alvast bedankt,
i'm in love Reactie infoteur, 11-01-2014
Hi, mogelijk komt het door jullie leeftijd. Hij vindt je misschien wel leuk maar heeft misschien spijt gekregen dat hij dat vertelt heeft want misschien wil hij verder geen relatie omdat hij dat teveel gedoe vindt of misschien ook omdat anderen hem er een beetje mee kunnen gaan plagen.

Het kan ook zo zijn dat hij niet wist wat hij antwoorden moest toen jij zei dat je hem leuk vond en dat hij toen gewoon gezegd heeft ja ik vind jou ook leuk. Later begreep hij misschien pas dat jij hem meer dan gewoon leuk vindt.

Door afstand te nemen en je whatsapp niet te beantwoorden laat hij in elk geval weten dat hij nu even geen verder persoonlijk contact wil. Hoe vervelend dat ook voor je is, is het beter voor jou om niet meer over hem te fantaseren en te accepteren dat hij het nu niet wil. Je kunt hem daarom wel het beste uit je hoofd zetten. Je kunt er een paar vervelende dagen van hebben maar daarna gaat dat nare gevoel weer weg. In elk geval heeft het geen zin om hem achterna te lopen want daarmee zal het niet lukken.

Anoniempje, 06-01-2014 22:33 #135
Hey… Ik heb een probleem. Ik ben 15 jaar oud en ben verliefd. De jongen waarop ik verliefd ben is al eens mijn 'lief' geweest. Het is te zeggen, we vormden een 'koppeltje' vanaf de 2de kleuterklas tot het derde leerjaar.
Ik ben ondertussen verhuisd en zit in het vierde middelbaar. Sinds kort zijn hij en ik weer aan de praat geraakt via facebook, ik heb ook zijn gsm-nummer dus af en toe sms'n we ook eens.
Ik heb nog nooit een vriendje gehad, dus ik weet niet wat ik moet doen… Kunnen jullie mij helpen, hoe ik weet of hij ook iets voor mij voelt? Of tips geven, hoe ik hem het best kan benaderen?… Dank u! Reactie infoteur, 11-01-2014
Hi, aangezien jullie alweer contact hebben doe je het prima. Maar als je ver van elkaar af woont zal het wel moeilijker worden om er een liefdesrelatie van te maken. Dus het hangt er ook vanaf hoe ver je van elkaar af woont. Verder gewoon regelmatig tegen hem aan kletsen en als hij gezellig terug praat dan vind hij het ook leuk om met jou te chatten. Je kunt ook herinneringen ophalen zo van: 'Weet je nog toen we klein waren en ik verliefd op jou was.' Dan kan je zien hoe hij reageert.

Isabella, 02-01-2014 12:52 #134
Hee ik heb een vraagje. wat betekent als jongens vaak een x achter hun bericht schrijven?bijvoorbeeld van je bent wel echt een lief meisje x en dat soort dingen. ook bij zinnen zoals wat ga je vandaag doen x. wat bedoelen ze hiermee? willen ze het gesprek afkappen of wat?ik volg hem niet meer, maar dat ik wel weet is dat ik super verliefd ben op deze jongen! Reactie infoteur, 03-01-2014
X betekent 1 kusje

xx betekent 2 kusjes

enzovoorts

Hij moet je <3 gaan sturen

Laura, 01-01-2014 13:58 #133
Ik heb een jongen per ongeluk leren kennen via whats app, hij had verkeerd nummer. We raakten aan de praat en nu praten we iedere dag elke dag goedemorgen en avond welterusten. We hebben elkaar nog nooit in echt gezien maar hebben echt klik en ben verliefd geworden hij is twintig ik ook alleen zijn relatie is net drie maanden uit en hij heeft eerlijk gezegd dat hij niet weet of die er weer al aan toe is dit zij hij een week geleden en hij wilde dat verder niks tussen ons veranderd. Ik zou graag met hem willen afspreken alleen hoe pak ik dit aan we wonen ook op uur met ov van elkaar. help mij? Reactie infoteur, 03-01-2014
Je kunt hem eerst eens gaan leren kennen via Facebook, want je kent hem niet. Dan kan je ook meteen zien wie zijn familie is en wat voor vrienden hij heeft. Afspreken is verder niet zo moeilijk aangezien jullie allebei 20 zijn en een uurtje reizen is dan geen groot probleem lijkt me. Zorg alleen wel zeker dat je weet dat je hem echt leert kennen en dat hij wel echt is wie je denkt dat hij is. Vraag je ouders ook om mee te denken. Enne, verliefd worden via whapjes lijkt wel heftig en voelt misschien leuk, maar het is in feite grotendeel gebaseerd op je eigen fantasie natuurlijk. Maak er dus geen prins op het witte what's-ap paard van, maar blijf met beide benen op de grond staan.

Een Extreem Verliefd Meisje (12), 30-12-2013 00:06 #132
Hoi,

ik ben heel erg verliefd op een jongen maar hij woont in Duitsland. dat is opzich niet zo erg want ik heb m op facebook en we hebben afgesproken enzo maar wat moet ik nou in godsnaam zeggen!? ik heb al een paar basis vragen gesteld maar ik werk mezelf vaak in een hoek ( dat betekend dat ik niks meer kan zeggen) heb je tips daarvoor?

Met vriendelijke groet een extreem verliefd meisje;-) Reactie infoteur, 30-12-2013
Hi, is hij ook verliefd op jou?

Als hij ook verliefd is op jou kan je zeggen wat je wilt, ook verliefde dingen. Maar als je niet weet of hij ook verliefd op jou is, kan je beter niet alles zeggen wat je voelt. Want dan kan het ook negatief uitpakken natuurlijk.

En in welke taal communiceren jullie? In Engels of Duits? Als je het lastig vindt om in een bepaalde taal te communiceren maak dan gebruik van Google Translate, dan kan je alles wat je zeggen wilt vertalen.

Stel in elk geval vragen over zijn leven daar. Dingen waardoor hij kan vertellen en waardoor jij geïnteresseerd overkomt. Standaard vragen zijn natuurlijk:
Hoe gaat het met je?
Kom je weer eens naar Nederland?
Hoe gaat het op school?
Hoe is het om in Duitsland te wonen?
Heb je nog wat leuks gedaan?
Als ik op vakantie naar Duitsland ga, welke plaats raad je me dan aan?

Je kunt ook vragen stellen over zijn familie. Je merkt vanzelf of hij het leuk vindt om je antwoord te geven en over zijn leven te vertellen. Als hij ook vragen aan jou terug stelt is dat een gunstig teken natuurlijk. Interesse tonen in een ander is meestal een gunstig teken. Je kunt ook doen alsof je hulp nodig hebt bij het leren van Duitse taal, of gewoon zeggen dat je graag Duits wil leren en of hij je een beetje helpen wilt.

Maak ook gewoon eens een grapje, stuur ook eens een leuke foto met een grap erin of de link naar een grappig filmpje. Als hij leuk reageert op jouw aandacht kan je wat persoonlijker worden, maar besef wel dat een jongend ie in Duitsland woont best wel ver weg woont en dat de kans dat de liefde lang duurt daardoor wel een heel stuk kleiner is. Geeft niks, dan hou je er een leuke vriend aan over.

Een Meisje :), 06-12-2013 19:57 #131
Hoi!
Ik ben een meisje en ik ben heel erg verliefd op een jongen. Ik durf het alleen echt niet te vertellen, ook niet via vriendinnen. Als hij moet lachen om iets smelt ik echt, zijn lach is ZO mooi. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik wil hem als mijn beste vriend, maar hoe? Ik ga het niet zomaar vragen hoor haha. Een reactie zou fijn zijn :) Reactie infoteur, 06-12-2013
Ach ja, dat heerlijke gevoel als je verliefd bent. Het enige nadeel is dat je er vaak een beetje onzeker van wordt. Wat kan helpen is: Doe alsof hij iemand is op wie je niet verliefd bent. Probeer je dat eerst voor te stellen. Doe je ogen dicht en denk aan een andere jongen, dus iemand op wie je helemaal niet verliefd bent maar die je wel gewoon aardig vindt. Hoe ga je met hem om? Wat doe je als je die tegenkomt? Welke dingen zeg je tegen hem als je even en praatje wilt maken met zomaar iemand?

Als je die dingen duidelijk voor je ziet, zie dan de jongen voor je waar je wel verliefd op bent en zeg in gedachten dezelfde dingen tegen hem, die je ook in gedachten tegen die jongen zei waar je niet verliefd op bent.

Door te doen alsof je niet verliefd bent en je op het gedrag wat daarbij hoort. te focussen, kan het wel eens makkelijker worden om gewoon tegen iemand te doen waar je verliefd op bent.

Verliefd Meisje, 04-12-2013 22:00 #130
Heej,

er zit een jongen in me klas en het is echt een schatje! ik ben smoorverliefd op hem. Alleen hij zit voor me naast Engels en naast hem zit een meisje. Ze zitten samen altijd super erg te lachen en ik zie dat ze het heel leuk hebben samen. Als ik ze samen zie ben ik gelijk jaloers. Ik heb samen met de jongen bijles en we praten altijd ook heel gezellig. We lachen alleen nooit echt samen zoals hij dat doet met dat meisje. We hebben wel echt een klik, want we hebben dezelfde interesses. Maar toch ben ik bang dat hij verkering krijgt met dat meisje.
Een van mijn beste vriendinnen vind hem ook heel leuk. Ik weet niet wat ik moet doen met beide problemen!
please help me!

xx verliefd meisje Reactie infoteur, 06-12-2013
Hij bepaal;t wie hij het leukste vindt, een van jullie of een heel ander persoon. Met iemand lachen kan ook vriendschappelijk zijn. Met iemand praten kan een band versterken, dus wees blij met wat er is, wie weet wat van komt.

Meisje, 03-12-2013 16:03 #129
Heey,

ik zoek hulp. Ik heb een jongen leren kennen op mn school, hij zit wel in een andere klas. ik vind hem suuuuper leuk en hij mij ook. Maar we hebben alleen nog maar via Whatsapp gepraat. En ik wil heel graag met hem afspreken of gewoon met hem op school praten, maar als ik heb zie begin ik te trillen (wat ik dus niet wil, maar dat komt vanzelf) of ik sla dicht en ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat is het beste? met hem alleen afspreken of op school (waar al zijn klasgenootjes weten dat we elkaar leuk vinden). en wat moet ik dan doen met dat trillen en dichtslaan?

gr. een verliefd meisje Reactie infoteur, 03-12-2013
Hi, het is waarschijnlijk lastiger omdat iedereen het weet op school. Dan word je nog zenuwachtiger want je weet dat mensen op je kunnen letten en misschien een beetje lachen of op afstand in de gaten houden of het al wat wordt. Buiten school afspreken lijkt me dus prettiger voor jullie.

Ben benieuwd hoe het verder gaat dus hou me op de hoogte :)

Th, 01-12-2013 22:50 #128
Ik heb advies nodig…

Ik vind als jongen (15) een jongen van 17 leuk waarvan ik weet dat hij homo is, net als ik. Ik heb hem via Jong&Out leren kennen. We wonen helaas ver uit elkaar, maar ik heb z'n telefoonnummer weten te krijgen. Ik heb hem een keer durven whatsappen (ik was zenuwachtiger dan ik ooit was geweest) en we hebben toen kennisgemaakt, maar ik heb nu geen flauw idee waarover ik met hem moet praten zonder raar, opdringerig, wanhopig of 'stalkend' over te komen. Enige tips?

Ik vind hem echt leuk, hij heeft werkelijk het totale pakket (d.w.z. uiterlijk én persoonlijkheid). Ik wil echt contact met hem blijven houden en er eventueel een date aan overhouden (zou een leuke bijkomstigheid zijn), maar dit is nog allemaal vrij nieuw voor me.

Plz, I needz halpz Reactie infoteur, 03-12-2013
Hi, of je nou he, ho of bi bent, als je heel jong bent is het altijd moeilijk om een eerste date te regelen. Verlegenheid hoort erbij. Wat helpt is als je van te voren bedenkt welke vragen je kunt stellen, dan laat je hem vervolgens gewoon vertellen. Daarna stel je weer een vraag. Door vragen te stellen ontstaat er namelijk vanzelf een gesprek. Je kunt vragen stellen over:
school/werk
familie
uit de kast komen
muziekvoorkeur
zijn hobby's en of plannen voor later
huisdieren
films
games
relaties
énzovoorts

De tweede fase dat je complimentjes kunt geven en kijken hoe hij daar op reageert. Je begint gewoon simpel, zegt iets positiefs over zijn kledingstijl of over zijn haar of sieraad of zo. Als hij dat leuk vindt kan je verder gaan door te zeggen dat hij mooie/leuke ogen heeft of zo, of dat je hem knap vindt.

Als hij dat leuk vindt zal hij ook positieve dingen over jou gaan zeggen en dan kan van het een het ander komen.

Maar, hou wel in gedachten dat jij 15 bent en hij 17 en dat jullie ver uit elkaar wonen. Dat maakt het niet gemakkelijk.

Op whatsapp kan je hem gewoon regelmatig een leuke vraag stellen, als hij reageert vind hij het dus in elk geval leuk genoeg om te reageren. Verder moet het initiatief wel van twee kanten komen.

Anouk, 01-12-2013 20:47 #127
Ik ben al heeeeel lang verliefd op een jongen uit mijn klas een paar weken geleden was ik de enige die verliefd op hem was, maar ik heb hem nooit gevraagd, maar nu zijn 3 andere meiden uit mijn klas ook op hem. 1 is zeg maar de populaire uit de klas. de 2 is en populair en vergeleken met mij is ze ook best knap en de 3e is en knap en slim en populair. wat nu? ik ben lelijk, dik en irritant. het 2e meisje heeft hem gevraagd net voodat ik dat wilde doen. hij zei ik antwoord maandag wel (ze heeft het vrijdag gevraagd) dus ik heb m'n mond maar gehouden, maar ik ben best bang want ik denk dat hij ja gaat zeggen want ze is bijna jarig. als verjaardagskado kan hij ja zeggen en het is bijna 5 december, wat betekent sinterklaas misschien als sinterklaas cado. I dont know. help a.u.b maar ik ben niet Vanlandschoot om me anders voor te doen dan dat ik ben, want als hij mij niet waardeerd als dat rare dikke lelijke meisje tja dan niet. heeelp Reactie infoteur, 03-12-2013
Weet je, het doet er eigenlijk niet toe wei het eerste op hem was want dat maakt hem niet uit. Hij zal alleen met een meisje nemen als hij haar ook leuk vindt. Als er zoveel meisjes op hem zijn is het wel lastig, dan heeft hij veel keus dus dan kan er maar 1 de gelukkige zijn. (Nou, voor een tijdje dan want meestal duurt het geen jaren)

Dat hij pas maandag wil antwoorden lijkt me niet zo positief hoor, hij heeft blijkbaar bedenktijd nodig.

Maar goed. Je schrijf verder dat jij klein en dik en irritant bent. Hm… waarom denk je zo negatief over je zelf? Klein en niet te mager en een beetje brutaal, kan ook heel leuk zijn. Dus het is maar hoe je het bekijkt.

Verder is het zo dat veel jongens liever een meisje hebben die in elk geval niet langer is dan zijzelf. Dara is onderzoek naar gedaan. Meisjes vinden het meestal leuker als een jongen iets langer is dan zijzelf. Dus met je lengte zit je alvast goed.

Ik denk dat je het ook zo kunt aanpakken: laat al die meiden hem maar eerste eens een voor een vragen en misschien zegt hij tegen allemaal 'nee.' Dan pas vraag jij hem. Wie wet zegt hij dan toch een keertje 'ja.' Het hangt er ook wel vanaf hoe jullie nu met elkaar omgaan, jij en hij. Is er vriendschap of ken je hem nauwelijks. Laat ij wel eens merken dat hij jou leuk vindt of heb je bijna geen contact, enzovoorts. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en of hij maandag antwoord geeft aan dat meisje.

Lisa, 30-11-2013 20:41 #126
Hoi, ik ben in de war. Ik zit in de 2e en ben verliefd op een klasgenoot van mij die al 2 jaar bij me in de klas zit. Het probleem is, iedereen vind hem knap en ik ken heel veel meisjes die verliefd op hem zijn.
Ik ben bang dat hij me niet leuk vind. Hij doet altijd aardig en mag mij ook. Altijd kijkt hij me heel lang aan in de klas ik vind dat wel irritant. Ik weet echt niet of hij me leuk vind want ik ben nogal een apart meisje. Altijd als hij een grap maakt kijkt ie me aan en hij begint altijd het gesprek als ik hem zie. Wat nu? Reactie infoteur, 03-12-2013
Nou, eigenlijk klinkt het wel positief. En je zegt: wat nu?

Nu moet je beslissen wat je gaat doen. Of je wacht af, of je onderneemt actie. Heb je hem al op Facebook begin dan tegen hem te kletsen.

Of oefen voor de spiegel een paar vragen die je hem zou kunnen stellen, oefen iets leuks wat je zou kunnen zeggen, oefen eens een manier om hem te vragen iets met je af te spreken buiten school.

Al dat oefenen helpt om dingen echt te durven zeggen en doen.

Ashley, 28-11-2013 18:43 #125
Heeii,
ik vind een jongen leuk en we hebben al wel gezoend enzo maar eigelijk heb ik hem nooit zo goed leren kennen. de eerste weken nadat we voor het eerst gezoend hadden, praten we dag en nacht met elkaar. nu is het heel anders we praten misschien een keer in de week en ik moet het gesprek beginnen en als ik vraag of hij iets leuks wil doen heeft hij nooit tijd. ik weet bijna zeker dat ik veeel te laat ben, maar ik wilde graag weten of er misschien nog een kans is dat we nog iets kunnen krijgen?
Xx ashley Reactie infoteur, 29-11-2013
Hi, als hij niet ingaat op je uitnodigingen om met je af te spreken lijkt het beter om hem (in elk geval voorlopig) uit je hoofd te zetten. Misschien voelde hij geen klik of misschien heeft hij een ander op het oog of misschien wil hij gewoon geen vaste vriendin. Niks aan te doen, maar uit zijn gedrag kan je opmaken of hij interesse heeft. Uit je verhaal is op te makend at hij afstand houdt. Je kunt hem ook rechtstreeks vragen of hij zijn interesse in je verloren is en hoe dat komt. Je kunt hem ook vragen om gewoon eerlijk te zeggen waarom hij afstandelijk doet. Bereid je dan wel voor op een antwoord wat je misschien niet wilt horen. Maar ja, wie weet is er wel heel iets anders en valt het mee. Vragen staat vrij. Het is ook een manier om het af te ronden. Als hij je duidelijk maakt waarom hij zo afstandelijk doet kan je tegen hem zeggen dat je er begrip voor hebt end at je het fijn vindt dat hij het eerlijk uitgelegd heeft. Mogelijk kan je het dan gemakkelijker loslaten. Succes.:)

Anoniem, 24-10-2013 16:11 #124
Hoi, ik zit in de 2e en vind een jongen leuk. Nou heb ik een groep overgeslagen dus ik ben even oud. Ik heb hem een tijd geleden toegevoegd op facebook en toen vroeg ik ben jij broertje van… Jij zit toch bij… In de klas? Hij reageerde wel maar vroeg toen wie ik was. Ik heb toen andere dingen gevraagd en ook achteloos zijn whatsapp gevraagd. Later zei ik get tegen een vriendin die het waarschijnlijk heeft doorverteld (zij is populair) want toen fietste ik en zei een (ook populaire jongen) mijn naam en toen zijn naam. Dit waren kinderen van de basisschool. Dit wilde ik niet, dus heb ik iets kortaf gezegd tegen hem. Hij reageerde niet maar had het wel gezien. Nu 2 maanden later vind ik hem toch nog steeds leuk en ik heb zijn nummer. Wat moet ik doen? Het zou kunnen dat hij weet dat ik hem leuk vind, dus wil niet smachtend overkomen. X anoniem

Ik, 30-09-2013 22:15 #123
Ik heb iets vaags. Een jongen is aardig tegen iedereen maar tegen mij niet en als ik alleen ben dan is hij echt aardig. Hij flirt met elk meiske. Hij zoekt ogcontact maar ik snap het niet.
Hij doet helemaal niet aardig tegen mij en tegen andere wel en zoals ik al zei als ik alleen ben en hij ook dan is tie wel aardig.

Jil, 26-09-2013 22:43 #122
Bij mijn korps zit een jongen die ik wel leuk vind. Hij maakt altijd van die opmerkingen zoals: ga lekker naar je eigen vriendin.
Tegen anderen. Hij zit de hele tijd dicht tegen me aan en lacht + kijkt de hele tijd naar me
Please help me
Gr. Jil Reactie infoteur, 27-09-2013
Hij lijkt jou ook leuk te vinden, dus het komt vast goed met jullie.

Ikke, 01-09-2013 22:27 #121
Ik ben verliefd op iemand die 15 is. Zelf ben ik 13. Ik weet niet of hij op mij is en flirten en uitvragen durf ik niet.
Please help me Reactie infoteur, 02-09-2013
Probeer er geen probleem van te maken. Verliefdheid heeft ook met hormonen te maken. Als je veel over hem gaat zitten fantaseren, wordt je verliefdheid erger. Als je je hoofd koel houdt en tegen jezelf zegt: maak er geen drama van, het is ook maar gewoon een jongen… dan gaat het al beter.

Ik kan je verder niet helpen want je durft niks. Maar misschien komt dat omdat je het niet genoeg wilt. Voeg hem toe op FaceBook, en als je dat niet durft, vergeet hem dan een tijdje. Het gaat dan ook wel weer over.
Succes.

Manon, 01-07-2013 23:55 #120
Hoi, ik ben een meisje van 14 jaar en ik ga al een tijd met een jongen om. Hij is Indonesisch en ik vind hem wel aantrekkelijk en hij is pas 15 geworden maar het zit zo ik wil nog geen relatie maar eigenlijk wel en hij denkt daar heel anders over en ok weet het niet zeker maar volgens mij wil hij nog geen relatie maar ben wel al 2 x bij hem wezen slapen niks gebeurt orr gwn vriendschappelijk en hij lijkt me wel en jongen waar ik mee kan nemen wat moet ik doen?
Manon Reactie infoteur, 02-07-2013
Gewoon geduld hebben. Maar vriendschap is ook waardevol en duurt lang.

Kayleyxx, 18-06-2013 11:39 #119
Ik zat laatst te chillen met een vriendin van me, zij vertelde dat er een jongen in onze woonplaats komt wonen en dat hij wel iets voor mij was. Ik vroeg om een foto en vond hem er wel leuk uitzien. Die vriendin heeft hem daarna meteen gewhatsappt en vertelde dat ik hem er wel leuk uit vond zien, voordat ik het wist voegde hij me toe op Facebook en begon ik het gesprek. Sindsdien praten we vaak en zouden we al een keer afspreken, dit ging niet door, ik kwam er later namelijk achter dat hij al met een ander meisje ging. Dit is nu over en ik vroeg hem hoe het ging met hem enzo, hij begon weer lief te doen en nu praten we weer elke dag. Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet, hij heeft mij nu 3 keer gezien en ik hem nog maar 1 keer, alhoewel ik hem toen niet duidelijk zag. Hij zegt ook dat hij me mist, ik wil weten of hij alles wat hij zegt meent, maar hoe kom ik erachter? Iemand tips? Reactie infoteur, 18-06-2013
Hoi. Wat je het beste kunt doen is gewoon zijn romantische opmerkingen met een korreltje zout nemen, want de vorige keer zei hij die dingen ook maar hij zei er niet bij dat hij al met een meisje had. Dus als jij met hem zou gaan dan zou hij misschien ook zo flirterig tegen andere meisjes doen. Niet dat dat erg is of zo, maar misschien is hij gewoon niet zo'n serieus type.

Dus wees een beetje op je hoede, maar als blijkt dat hij eerlijk is en hij is betrouwbaar, dan kan je natuurlijk wel eens zien of het wat kan worden tussen jullie. Als hij niet te oud is voor je, want dat heb je er niet bij geschreven.

Anoniem, 17-06-2013 14:15 #118
Hee, ik ben een jong volwassen vrouw en ik ben 23. Een jongen vind mij leuk, maar ik ben ook bang dat hij precies weet wat hij zegt, als hij praat, laatst op Facebook zei hij dat hij uit het raam van zijn huis keek en ging kijken of ik toevallig langs zou lopen of fietsen, mij vraag is of hij mij probeert te versieren of dat hij het meent. Xx anoniem die dit bericht typt Reactie infoteur, 18-06-2013
Je kunt uit zijn woorden niet opmaken of hij het meent of niet. Het kan zo zijn dat hij je echt leuk vindt en dus echt hoopt dat je langskomt, het kan ook zijn dat hij gewoon een beetje flirt om je te versieren.

Jij kent hem beter dus je moet er zelf achter komen. een paar tips om echte verliefdheid te herkennen:

Iemand die verliefd is wil je niet meteen zijn bed in praten. Als je dus iemand ontmoet die jij leuk vindt, wordt dan niet snel intiem met hem. Als hij daar voornamelijk op uit is, tja, dan is de kans wel groot dat hij je alleen maar wil versieren
Iemand die echt verliefd is toont interesse in jouw persoonlijke interesses, in je familieleden en in je vrienden
Iemand die echt verliefd is wil graag bij jou zijn en behandeld je met respect

Kijk het dus rustig aan en wacht af, en als hij verliefd is, dan gaat hij heel hard zijn best doen.

Jade, 11-06-2013 19:19 #117
Hallo! bedankt voor alle tips maar ik heb toch nog een vraag.
Ik ben op een jongen maar hij vindt een ander meisje mooi (alleen puur mooi) maar ik twijfel toch of hij mij wel leuk vindt. maar hij kijkt wel super vaak naar mij. ik hoop dat u mij kan helpen. dankuwel alvast! fijne dag nog dag! Reactie infoteur, 12-06-2013
Er zijn heel veel mooie meisjes en knappe jongens op de wereld. Daarom kan hij zowel jou leuk/mooi/lief vinden, terwijl hij een ander meisje ook best knap kan vinden. Iemand mooi vinden wil niet zeggen dat hij meteen met dat meisje wil.

Als hij veel naar jou kijkt toont hij interesse in jou. Hij kan jou wel geweldig vinden terwijl hij andere meisjes gewoon leuk, aardig of mooi vindt. Geef hem gewoon extra aandacht en glimlach vaak naar hem. Hopelijk kom je er dan snel achter hoe ver zijn interesse in jou gaat. Succes ;)

Twijfels, 10-05-2013 15:24 #116
Hey, ik ben een meisje van 14 jaar en heb best een erg probleem. Ik ken een jongen van 17 jaar sinds vorig jaar die in de 3de zat en ik in de 2de. Ik zag hem niets meer dan vrienden
toen hij niet over ging, ging hij naar andere school dus zag hem niet meer tot op een tijdje dat hij stage liep bij mijn school en zag hem 4x per week. We begonnen op w'app praten en zei dat ie me wel oké vond om te flowen. Op een tijdje begon ik hem ook leuk te vinden en sinds gisteren heeft hij me gevraagd aan het water echt romantisch, maar ik heb geen zin in een relatie maar ik zei ja.

En gisteravond ben ik door een vriend (14 jaar) gevraagd om te logeren bij hem op de camping 1 dag en ik vond het een leuk idee dus ben naar hem toe gekomen we sliepen laat maar in hetzelfde bed en ik werd wakker met een arm om me middel echt schattig en ging even verder slapen en werd weer wakker met een hand op me arm die had ik zachtjes weg gehaald maar ik vond het wel leuk zo slapen met een arm om me middel en ik zie hem dus wel een beetje zitten.

ik heb nu zo veel twijfels.

Desperatemeid, 07-05-2013 21:37 #115
Ik ben 16 jaar en ken een jongen al sinds vorig jaar. ik heb stage gelopen daar en hij ging met me eten en we praten uren en uren. hij zei dat hij me een mooie meid vond maar hij is 24. ik voel me veel ouder door mijn verleden en hij jonger dus dat maakt niks uit. ik praat nu altijd op fb met m en hij vindt iemand leuk en ik vraag altijd door maar hij vermijdt het altijd. betekent het iets want ik wil bij m zijn maar niet als het nog eeuwen duurt. Reactie infoteur, 08-05-2013
Het leeftijdsverschil tussen jullie is erg groot. Hij zegt tegen jou dat hij iemand leuk vindt. Dat kan een ander, ouder persoon zijn. Je kunt het hem het beste vragen. Als hij geen antwoord wil geven ziet hij dat misschien als zijn privéleven.

Ihaveaproblem, 15-04-2013 20:33 #114
Heey, ik heb een probleem. Ik ben al een paar maandjes verliefd op een jongen van m'n school. Ik zie hem elke dag op school en ik sta er ook vaak bij, maar ik heb nog nooit met hem durven praten. Op facebook chat ik regelmatig met hem maar ik moet altijd het gesprek aan de gang houden, zelf antwoord hij wel altijd. Sinds zaterdag is hij samen met een vriendin van mij. Ik zag ze zelf kussen. Wat moet ik nu doen? Hij weet dat ik op hem ben.
Ik zie hem doodgraag en ik kan echt niet zonder hem. Alstublieft, help mij! Reactie infoteur, 16-04-2013
Je kunt hier weinig tegen doen. Hij is met je vriendin en dat vind hij waarschijnlijk leuk. Hij kan verliefd op haar zijn maar dat hoeft niet zo te zijn. Je zal toch even moeten accepteren dat hij op dit moment voor een ander kiest. Dat doet wel pijn maar het hoort bij het leven. Het goede nieuws is wel dat die pijn van iemand missen ook wel weer over gaat. Je hem ook gewoon vragen hoe hij over jou denkt. Maar ik denk dat je er op dit moment even verstandig aan doet om hem met rust te laten want hij weet al dat jij op hem bent en als hij daardoor geen actie onderneemt om met je samen te zijn, en ook met je vriendin gaat, dan lijken die gevoelens op dit moment niet wederzijds. Maar wat nu niet is kan misschien nog wel komen.

Weetnietwattedoen, 12-04-2013 12:38 #113
Heyy, ik ben een meisje van 17 en heb sinds de lagere school een oogje op iemand die een paar jaar hoger zat maar ik ken hem helemaal niet zo goed en heb er ook nog niet echt mee gesproken. Na dat hij naar het middelbaar ging heb ik hem amper nog gezien en een paar
dagen geleden had ik een vriendschapsverzoek naar hem gestuurd op facebook. Hij had dit dezelfde dag nog geaccepteerd en diezelfde dag nog had ik een bericht gestuurd naar hem over hoe het met hem as. De volgende morgen had ik gezien dat hij het bericht had gelezen
en hier nog niet op geantwoord en ben bang dat hij me gaat negeren. Wat moet ik doen als hij me gaat blijven negeren en wat moet ik zeggen tegen hem als hij de hele tijd niks heeft gezegd?

Chiara, 28-03-2013 14:26 #112
Hoi, ik ben een meisje van 11 jaar en vind een jongen uit mijn klas super leuk. Hij zit naast me en praat ook met me. Maar ik ben dan heel nerveus en begin ik te stotteren enzo. Ik ben heel bang dat hij me alleen als vriend ziet. Nog een probleem is dat hij in het 'populaire' groepje van de klas zit en altijd vrienden om zich heen heeft. Ik wil hem binnekort mee vragen naar een concert maar dat vind ik heel eng. Hij lacht altijd heel lief naar me en ik word dan rood enzo. Hij heeft me nooit echt alleen aangesproken of zo.
Help me. Wat moet ik doen. Verlegen zijn is echt heel vervelend. :(
Xx Reactie infoteur, 29-03-2013
Weet je, het beste is als je hem eerst eens wat beter probeert te leren kennen. Ja, dat is moeilijk als hij altijd met vrienden zit en je kent elkaar nauwelijks. Heb je wel eens contact met hem via Facebook? Probeer dan tot een chat te komen met hem. Als je dat niet ziet zitten, zit er niks anders op dan op hem af te stappen en hem aan te spreken. Ook makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Vooral als je jezelf verlegen vindt. Succes met het meevragen naar een concert, ik hoop dat je snel weet of hij mee kan gaan.

Verliefdeikke, 11-03-2013 21:14 #111
Hoii,
Er is een jongen die ik al heel mijn leven ken, doordat onze ouders erg goede vrienden zijn. Ik zag hem steeds 1, soms 2x per jaar, dus eigenlijk niets speciaals. Nu sinds vorig jaar begon ik hem vaker te zien doordat we naar fuiven begonnen te gaan enzo, en ja nu vind ik hem leuk. Hij is echt helemaal mijn type ;) Maar ik probeer niets te overhaasten omdat ik weet dat ik anders overenthousiast ben, dat schrikt misschien af :) Hij is wel heel erg verlegen, en als ik op Facebook met hem praat, stel ik eigenlijk constant vragen, waarop hij vrij kort antwoord. Soms gaat het gesprek toch nog even door met af en toe eens een grapje ofzo, maar meestal zegt hij dat hij door moet, of vind ik het zo gênant worden dat ik maar zelf doorga. Wel zet ik er altijd een 'x' achter, je weet maar nooit he :) Laats bijvoorbeeld ging hij naar een fuif, maar omdat ik niet kon zei ik dat hij mij daar waarschijnlijk dus niet zou tegenkomen, Waarop hij een zielig gezichtje stuurde met 'sad face' erachter geschreven :) toen zei ik ohh ga je me missen ja? ;) waarop hij zei haha, zeker, en dan ik weer ohh lief :) ik zal aan je denken :D Ik weet niet goed of dit nu gemeend is of niet, das best verwarrend :( Maar nu is het zo dat er op mijn school een gala is, en je mag 1 persoon meenemen. Ik zou die jongen natuurlijk heel erg graag meevragen, maar ik heb geen idee hoe! Ook omdat ik nu eenmaal 'het meisje' ben, maar ja het gaat niet anders he :( Hebben jullie misschien tips? Dankjee! :) Reactie infoteur, 13-03-2013
Gewoon in een privé berichtje schrijven: heey, we hebben (datum) op school een gala, heb je tijd en zin om mee te gaan? Ik heb nog een kaartje over

Radeloos Meisje, 10-03-2013 15:34 #110
Hallo,
Ik ben op skivakatie geweest met school, en daar heb ik een leuke jongen leren kenne. Hij is bevriend met het vriendje van mijn vriendin. het was heel gezellig en hebben doen ook nummers uitgewisseld. Maar een week later, na dat we die week elke dag elkaar hadden gesmst en gezien op school, zei hij dat hij me wel leuk vond en het gesms gezellig vond maar hij wist niet of hij wel een relatie wilden. Toen ik vroeg of hij dan iets wilde gaan doen om te kijken of het iets kon zijn, wilde hij dit niet. dus hebben we gezegt dat we vrienden bleven. dit zijn we nu ook, maar het blijft een beetje ongemakelijk. Dit kan ook door mij komen omdat ik het eigenlijk niet wil. Omdat ik hem wel echt leuk vind en meer wil. Verder is er ook het probleem dat ik 3 jaar ouder ben. Of is dit geen probleem? Ik weet het niet meer, kan iemand mij helpen? Reactie infoteur, 10-03-2013
Ik weet niet hoe oud je bent maar 3 jaar verschil kan veel zijn als je nog erg jong bent. Vriendschap is wel leuk maar ook moeilijk als je verliefd op iemand bent. Omdat hij duidelijk is geweest in zijn bericht aan jou, dat hij geen relatie wilt, kan je daar weinig tegen doen. Misschien is het beter om een tijdje afstand te nemen zodat je er overheen komt.

Ihaveaproblem, 09-03-2013 09:23 #109
Hoi, ik ben verliefd op een jongen uit mijn klas. Ik zit schuin achter hem en probeert steeds contact met me te maken. En maakt grapjes die ik grappig moet vinden, en krijg ik een rood potlood en een hele mooie edelsteen. Ik heb hem al verkering gevraagd en hij zei: nee. Bij de schaatsbaan vroegen mijn vriendinnen aan hem of hij me leuk vond en hij zei: Nee we zijn gewoon héle goeie vrienden. Daarvoor ging hij ook met me rondjes schaatsen en gingen we geheimen vertelen. En in de klas is hij ook heelbaardig tegen me en niet tegen anderen(hoor ik) en ik ben 11 jaar en hij ook. Reactie infoteur, 10-03-2013
Hele goede vrienden zijn is prima als je 11 bent. Veel jongens vinden het op hun 11e niet zo cool om een meisje te hebben, dus noemen ze het liever vriendschap.

Lillet, 06-03-2013 18:25 #108
Hey,
ik ben een meisje van 15 en ik ben verlieft op een jonge die ik sinds vorige zomer heb leren kennen. Hij was meteen super lief tegen me en we konden het gelijk goed vinden maar toen dat mijn vriendinnen te horen kregen dat ik hem leuk vond, gingen ze hem vragen stellen en daar kwam uit dat hij een vriendin heeft. Maar hij kijkt me wel steeds aan en als ik terug kijk, kijkt hij weg of gaat hij glimlachen hij zoekt me ook steeds op en we stoeien ook wel met elkaar. Maar nu vraag ik me af of hij dit gewoon allemaal doet omdat hij me aardig vind of omdat hij me leuk vind. ik weet het dus niet en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Reactie infoteur, 07-03-2013
Hoi. Hij heeft een vriendin, en is verliefd op haar? Het kan best zijn dat hij daarnaast niet ongevoelig is voor andere meisjes die hem ook leuk vinden. Voor jou is dat echter niet zo leuk dan, want ja, hij heeft al een vriendin. Probeer dan dus niet te veel over hem te fantaseren want verliefd zijn op iemand die al in relatie zit levert vaak verdriet op.

Het kan ook zo zijn dat hij meer dan gewone interesse in je heeft, dan merk je dat snel genoeg. Hij zal er dan alles aan doen om contact met je te hebben.

Tot slot is het ook nog zo dat je niet zeker weet of hij nog steeds een vriendin heeft, want je hoort het alleen via via. Pluis dat eerst maar eens uit via zijn Facebook of zo?

Hulpeloose Ik, 06-01-2013 16:35 #107
Hoi ik bn 12en zit pas opde middelbare er zit een jonge by my in de klas en hy is grappig aardigg en stoeit veel mt me en maakt veel oogcontact ik denk dat hy verliefd op my en laatst vroeg hy op whatsapp of ik hm leuk vond en ik zei nee mr ik weet nii of ik op hm bn ik vind hm leuk enzo maar de laatste tyd bn ik een beetje veranderd ik denk alleen aan hm en kan nii slapen. Ik weet ni wt ik moet doen zometeem zeg ik dat ik hm leuk vind maar straxx zeg ik ht tegen hm. Dan iss hy nii op my. Ik heb hulp nodigg alvast bedankt
. Reactie infoteur, 07-01-2013
Wie niet waagt, die niet wint… Ken je die uitdrukking? Als je geen risico's neemt in het leven, loop je veel mis.

Waarom zou je tegen hem zeggen dat je hem niet leuk vindt? Je zegt gewoon: laatst vroeg je of ik je leuk vindt en toen zei ik nee, maar ik vind je natuurlijk wel leuk.

Door nee te antwoorden, gooi je ook de deur dicht. Gewoon ja zeggen, en als hij dan zou zeggen: oké, ik vind jou ook wel leuk maar gewon als vrienden, dan zeg jij gewoon: ja dat bedoel ik ook.

Maar hij wilde het vast weten omdat hij jou ook leuk vindt. Dus kom op, even je schouders er onder zetten en durven ja zeggen op de liefde. Want als hij denkt dat je hem echt niet leuk vindt, dan zal hij op zoek gaan naar en ander.

Ac/dc, 19-12-2012 18:59 #106
Hoi. ik heb een probleem. Ik vind een jongen van mijn school heel erg leuk… Ik weet alleen niet hoe ik met hem moet praten op school want ik zie hem elke dag… Ik ben heel erg verlegen! Hij vond mij vroeger leuk, maar ik toen niet. Nu vind ik hem wel leuk. Hij zit ook in ons clupje :). We zijn ook een keer naar de film geweest en toen zat hij naast mij… We hebben ook veel oogcontact! En hij zei ook al een paar complimenten over mij… Mijn vriendinnen zijn een paar dagen geleden naar hem toe gegaan en hebben gevraagd of hij mij leuk vindt, maar toen zij hij nee. Wat zal ik nu doen? Het is gewoon rot om verlegen te zijn! Reactie infoteur, 20-12-2012
Weet je, je vriendinnen kan je maar beter nooit op jongens afsturen om dat te vragen. Veel jongens zeggen dan ´nee.´ Logish toch? Ze willen zich niet graag kwetsbaar opstellen. Dat hij 'nee' zei zegt dus niet zoveel.

Maar ja, het is nu wel nog moeilijker geworden om er achter te komen wat hij nou wel in je ziet, want nu zal hij zich misschien ongemakkelijker voelen nu hij weet dat je vriendinnen er vanaf weten. Hou het voorlopig dus op vriendschap en verwacht geen wonderen. Hou je cool en doe vriendschappelijk, zodat hij niet ook van verlegenheid niet meer met je om durft te gaan. Weet hij wel dat jij hem wel leuk vindt? En hoe oud ben je eigenlijk, en hij?

Ihaveaproblem, 10-12-2012 19:13 #105
Hoi, ik heb een probleem. Ik ken een jongen al sinds mei dit jaar, ik ken hem van het voetballen van mijn vader. Hij is 16 en ik over 3 maanden 15. Hij vroeg me MSN en hebben heel veel met elkaar gepraat, (ook via whatsapp) we spraken af op zijn training, toen ik aankwam werd hij rood en begon naar me te lachen. Toen hij klaar was kwam hij niet eens naar me toe maar fietste weg. We hebben 3 maanden niet gepraat en op zijn verjaardag praatte hij weer tegen me, toen begon het weer met zowat iedere dag praten alleen was ik nu degene die gesprekken begon, maar hij vertelde ook hele verhalen. Ik vroeg of hij meeging mijn hond uitlaten en toen zei hij: als je hier woonde ging ik zeker mee, dat is gezellig. We spraken in oktober samen af om naar de bioscoop te gaan, en hij betaalde mijn kaartje en drinken want hij vond het onzin dat ik wilde betalen. Hij was helemaal rood en aan het zweten, omdat hij zijn jas nog aan had. Toen ik vroeg of hij het niet warm had begon hij te lachen, en als ik mijn drinken wilde pakken keek hij de hele tijd naar me met een smile. Na de film liepen we samen naar het station, hij liep mee richting mijn kant en volgens mij wilde hij me zoenen, maar ik had een lachkik dus dat kwam er niet van. Nu praat hij sinds eind oktober niet meer tegen me… ik zie hem wel weer met de feestdagen op het voetballen, maar als ik met hem wil praten zal dat (niet via telefoon) altijd met zijn vrienden zijn. Zijn vrienden kennen me wel aangezien ik ze al vaker heb gezien en zij mij. Ik vind hem echt heel leuk en kan hem niet vergeten. Mijn vriendinnen zeggen dat het ons niet is gegund. Wat moet ik doen? Reactie infoteur, 12-12-2012
Eerst zou ik graag willen begrijpen waarom hij niet meer tegen je praat. Bedoel je daarmee:

dat hij geen antwoord geeft?
dat hij geen gesprek begint?
dat hij je negeert?

Meisjemetprobleem, 26-11-2012 22:40 #104
Hoi. Ik heb een probleem. Ik ben al bijna 1 jaar op mijn beste vriend. Het nadeel is dat hij is geëmigreerd naar Nieuw-Zeeland. Ik heb hem ook een keer verteld dat ik de hele nacht had gehuild, maar dan reageert hij niet meer. Ik ken hem al sinds mijn geboorte en ik wil die vriendschap echt niet kwijt! -hij lachte wel vaak naar me en hij doet superlief. Maar ik denk dat hij niets wilt. Reactie infoteur, 27-11-2012
Hoi, hij woont nu erg ver weg. Hij zal daar een nieuw leven hebben met nieuwe vrienden. Maar dat wil niet zeggen dat jullie geen vrienden meer kunnen zijn. Gewoon contact houden, dat kan tegenwoordig makkelijk met Skype, facebook, hyves, twitter, e/mail, enzovoorts.
Dat je hem mist is begrijpelijk. Hij woont ook zo enorm ver weg. Maar je verliefdheid zal opd en duur slijten. Liefde is vooral fijn als je iemand ook echt kunt aanraken, maar dat kan niet als hij aan de andere kant van de wereld woont. Je zal hier in Nederland ook jongens ontmoeten waar je later verliefd op zal worden.

De vriendschap met je vriend in NZ is echter wel waardevol, omdat het al zo´n langdurige vriendschap is. Hou dus contact met hem en verwaarloos dat contact niet. Als je ouder bent kan je elkaar misschien weer eens in het echt te ontmoeten, misschien komt hij later weer eens op bezoek naar Nederland om zijn familie te bezoeken. Kop op meid, hij is gemigreerd dus de kans dat het in de liefde met jou en hem iets zal worden is niet zo groot, maar vriendschap is minstens zoveel waard in het leven.

Suze, 26-09-2012 22:42 #103
Hoi.
Ik zit sinds het begin van dit schooljaar in een bijna compleet nieuwe klas (van niveau veranderd), waar ik wel al 2 vriendinnen in had zitten. Vorig jaar vertelden ze me dan wel eens wat over hun klas, en het begon me op te vallen dat een bepaalde jongen mijn aandacht trok, maar ik kende hem niet goed genoeg om te kunnen oordelen. Nu zit ik dus in die klas en ik ben eigenlijk wel verliefd op hem, maar ik durf niks te zeggen. In de klas zit ik naast een van zijn beste vrienden, dus dat is wel handig, maar ik weet niet hoe het verder moet als ik zijn aandacht wil trekken. Nu vertelde een nieuwe vriendin me laatst dat de jongen die naast me zit eerst heel vervelend over mij dacht. Hij heeft gezegd dat hij me superlelijk vond en dat ik me teveel meen. Dat was voordat hij naast me zat. Nu zei hij dat hij me wel aardig vind. Ik ben bang dat de jongen die ik dus leuk vind ook zo over mij denkt, hoewel vriendinnen steeds zeggen dat het wel wat wordt. Maar we hebben niet eens contact! Het is wel zo dat ik een beetje binnen hun groepje val, maar ook niet heel erg. Wat moet ik doen!?
Suze

Kisses (infoteur), 19-09-2012 10:00 #102
Als hij ook interesse in jongens heeft wordt het al een stuk makkelijker, toch?

Chiel, 19-09-2012 03:23 #101
Ik denk dat ik hier heel veel aan heb. Ik denk niet dat hij mij leuk vindt, naar mijn grote verdriet, want ik ben smoorverliefd. Homoseksualiteit is knap lastig. Reactie infoteur, 19-09-2012
Als hij gay is of bi, zijn je kansen natuurlijk een stuk groter. Maar ja, misschien wet je dat niet. IN elk geval succes gewenst.:)

Anne, 09-09-2012 20:28 #100
Oh oeps, ik wist niet dat ik zo veel spelfouten heb gemaakt, stomme iPod haha… Reactie infoteur, 10-09-2012
Een heel simpele manier om met jongens te leren praten is oefenen met een jongen tegen wei je wel durft te praten. Je kunt ook voor de spiegel oefenen.

Ga ervoor staan en zeg gewoon: hoi, hoe gaat het?

Verzin een paar vragen die je zou kunnen stellen. Dat mogen gerust onbelangrijke vragen zijn. Als je dat echt oefent gaat het beter in het echt. En anders? gewoon via de wegen van internet contact maken. Dat is minder eng, toch?

Anne, 08-09-2012 14:41 #99
Ik vin een jongen al een paar jaar leuk, hij zat bij mij in de klas. Soms had ik het gevoel dat hij me heel erg aankeek enzo. Maar sinds twee jaar zijn de klassen gesplitst door de profielen en dit jaar zit ik helemaal niet meer bij hem in de klas en ik ben ook niet heel erg bevriend met goede vrienden van hem. Een paar weken geleden was er een feestje en mijn vriendin had me zegmaar gedwongen om te gaan omdat hij ook kwam. Maar er waren daar maar iets van 3 meisjes, mijn vriendin en ik meegeteld, en ik kan niet zo goed met jongens praten, ookal snap ik niet waarom want ik heb alleen maar broers. Maar ik heb die avod bijna niks gezegd en een beetje voor me uitgespaard terwijl mijn vriendin met hem aan het stoeien en praten was enzo. Daar voel ik me best kut over omdat ik denk dat hij haar misschien wel leuk vond, want hij zei echt heel vaak haar naam ook enzo en keek der vaak aan. Maar ik vind het ook verschrikkelijk dat ik mrt geeneen van die andere jongens ook surfte te praten, ik durfte niet eens te eten! Als ik wat drank opheb ben ik wel wat losser en durf ik wel meer maar het moet toch ook zonder kunnen? En ik wil die jongen zo graag laten weten dat ik hem leuk vind want het duurt al veels te lang! Hoe moet ik het hem duidelijk maken als ik niet eens met een jongen durf te praten? HELP

Kediefa, 28-08-2012 19:33 #98
Oh ja, en ik was dit vergeten te vertellen:

Het was op een vrijdag (vorig jaar) en ik en mijn vriendinnen waren in de kantine. Die jongen was daar ook. Ik praatte met mijn vriendinnen over hem en toen nam een vriendin van mij mee naar die jongen. Ze vroeg hoe hij heette en zei daarna dat ik met hem wilde praten, en toen liep ze gelijk weg. Ik stond daar erg ongemakkelijk en zei daarna: ''ze heeft niks gezegd'', en ik liep gelijk weg. Ik was veel te verlegen om met hem te praten en daar heb ik erg spijt van.

Hier komt nog een keer mijn vraag: hoe kan ik met hem praten?

Kediefa, 28-08-2012 19:28 #97
Hoi, ik ben erg verliefd op een jongen die 1 klas lager zit. Hij is jonger dan ik en ik heb eigenlijk nog nooit met hem gepraat. Ik vind hem erg knap enzo en ik wil echt een keer met hem praten. Maar meestal is hij met zijn vrienden, dus het lukt niet echt. Hij heeft mij wel eens vaak in zijn buurt gezien en 1 keer ging hij 2 keer heel dichtbij langs mij lopen. Ik heb ook zijn Twitter en Facebook gevonden, maar ik heb hem niet gefollowd of toegevoegd als vriend. Ik heb het wel een keer gedaan, maar daarna had ik hem gelijk ontvolgd en mijn vriendverzoek geannuleerd. Ik heb wel één van zijn goede vrienden op Facebook, maar met hem heb ik ook nog nooit gepraat.

Dus dit is mijn vraag: hoe kan ik met mijn crush praten?

Chantal, 21-08-2012 12:30 #96
Ik ben nogal slecht in jongens te laten weten dat ik ze leuk vind. Ik vind een jongen al een paar jaar leuk. Toen ik hem laatst eens tegenkwam had ik wat gedronken en toen hebben we ook gezoend. Helaas op de latere dates durfde ik niet te laten weten dat ik hem leuk vond. En gedroeg me dus ook raar en afstandelijk. Ik vertelde pas veel later wat ik van hem vond en hij zei dat ik de indruk wekte om alleen vrienden te willen zijn en dat hij dat hoofdstuk afgesloten had en niet meer op die manier aan mij dacht. Maar hij dus wel zo over me gedacht en ook tegen zijn vrienden over me verteld. Toen hij dat zei was hij terug bij zijn ex maar nu is dat weer over. Ik hoorde van vrienden dat hij het een maand geleden nog over mij had. Soms krijg ik wel nog berichtjes van hem, gewoon vriendschappelijk. Komend jaar gaan we elkaar vaker zien omdat we toevallig bij elkaar op stage terecht komen, ai ai. Ik vraag me af of hij me ergens toch nog leuk kan vinden en ik daarom weer meer contact moet zoeken in real life tijdens die stage. Dus gewoon vriendelijk op hem afstappen en kijken of ik zijn interesse toch nog kan opwekken. Al ben ik bang voor weer een afwijzing.

Lisa, 17-07-2012 18:06 #95
Hey. Ik ben 13 jaar en ik heb nog maar 1 keer verkering gehad (en toen was ik 7) Ik ben ook nog nooit gevraagd. Ik wil heel graag een vriendje maar ik ben niet echt op iemand verliefd. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik iemand vind. Ik denk dat je gaat zeggen '' Je komt hem vanzelf tegen '' Maar ik wil hem zoeken. Ik heb er alles voor over en ik zie er al beter uit als eerst en ik ben ook al wat zelfverzekerder. Maar niet heel erg populair op school. Reactie infoteur, 18-07-2012
Dat je niet populair bent overkomt heel veel mensen. Er zijn altijd maar een paar populaire figuren die de hele dag de show stelen. Maar er zijn vast ook mensen die jou leuk, gezellig, knap en lief vinden. Je kunt jongens zoeken door je best te doen om jongens beter te leren kennen. Kijk eens om je heen en wie weet kom je wel jongens tegen die je eerder nog nooit waren opgevallen. Een praatje maken is het begin, en daarna gewoon vaak vragen hoe het ermee gaat. Verder is het zo dat verliefdheid een beetje bijzonder is, je wordt nou eenmaal niet op elke jongen verliefd, dus je kunt hem
wel willen zoeken, maar liefde komt meestal onverwachts op je pad.

Je kan ook via Facebook en Hyves van vrienden eens goed kijken of er leuke mensen tussen zitten, die je beter zou willen kennen. Als je maar wel zeker weet dat ze van jouw leeft9jd zijn en dat ze betrouwbaar zijn.

Chaynee, 14-07-2012 12:34 #94
Ik ben net 16 jaar en ik ben verliefd op mijn 22 jarige basketbal trainer, hij ziet mij ook wel zitten. Het probleem is dat we zo veel via msn hebben gepraat dat ik alles van hem weet, waar moeten we het nu nog over hebben in real life? Hij wil een keer chillen om te kijken of de klik er is en de vonk over slaaat maar ik durf niet wat ik ben bang dat ik het verpest en dat we nergens oer weten te praten. Reactie infoteur, 14-07-2012
Hoi. Het leeftijdsverschil tussen jullie is natuurlijk ook erg groot. Je doet er verstandig aan om erover na te denken of je wel met een volwassen man wilt daten. Omdat hij je trainer is zou hij eigenlijk ook niet met de meisjes uit het team behoren te flirten.

Het is het beste om eerst met je ouders te bespreken, of een andere volwassene die je vertrouwen kunt, dat hij met je wilt chillen. Ik ken deze man natuurlijk niet, en ik ken jou ook niet, maar als je mijn dochter was zou ik me zorgen maken om deze 'relatie.' Ik zou me ook zorgen maken over de bedoelingen van deze trainer.

Anoniem, 16-06-2012 14:45 #93
Hoi!
Ik heb gevoelens voor een jongen. Ik weet niet of ik verliefd op hem ben of niet. Telkens als ik aan hem denk krijg ik zowat een hartverzakking. Ik wil ook de hele tijd bij hem zijn en probeer de hele tijd contact met hem te zoeken. Ik moet de hele dag aan hem denken en kijk elke les of hij er wel of niet is. Is dit liefde of toch vriendschap?
Anoniem Reactie infoteur, 16-06-2012
Ik denk dat je verliefd bent.:)

Anoniemm, 08-06-2012 18:11 #92
Hoi!
Ik vind een jongen uit mijn klas leuk, ik heb een paar uur per week les met hem.
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Ik vond hem er altijd al leuk en knap eruit zien, maar heb verder nog nooit met hem gepraat.
Het begon eigenlijk toen hij onder gym naar me begon te lachen als iemand anders uit de klas dom deed, ik lachte terug. Later die les gingen we volleyballen in een kringetje en ook hij zat erbij. Er werd een kwartier later een net opgehangen en ik zat opeens bij hem en nog een jongen in het team en we moesten tegen een meisjes team volleyballen. Hij zei dat we heel goed team hadden, en telkens als ik een bal naar de overkant had gespeeld zei hij : netjes en goedzo en nog meer van dat soort dingen.
Hierdoor begon ik hem trouwens ook steeds leuker te vinden.
Bij een andere les moesten we een soort van knipopdracht doen en hij zat twee rijen achter mij, we moesten wat uitknippen en de goede combinaties bij elkaar leggen. En toen riep hij mijn naam opeens en hij vroeg mij wat ik achter twee had staan.
Dat is al een poosje geleden, alleen deze week ging ik naar huis in een tussenuur en ik kwam he tegen onderweg door de gangen, hij keek mij toen aan, keek weer weg en keek me weer aan en zei toen hoi en glimlachte, toen glimlachte ik terug en zei ook hoi terug.
Gister had ik ook nog les met hem en hij was huiswerk aan het maken en er zat een jongen naast hem in een rij van drie. Ik moest ook het zelfde huiswerk maken dus ik ben er naast gaan zitten en vroeg aan hem of hij antwoord wist op de vraag hij las het voor en gaf me toen het schrift waaruit hij alles had overgeschreven. Alleen was ik net te laat en had hij zijn huiswerk al af en liep hij weg. Voor de rest heb ik nog niet meer met hem gesproken. Ik weer nu niet goed wat ik moet doen, misschien dat jullie me kunnen helpen? Ik heb maandag eerste twee uur gym met hem trouwens. Reactie infoteur, 09-06-2012
Ik denk dat je het wel goed doet. Je zoekt contact met hem en je durft in zijn buurt te gaan zitten. Als er nog meer manieren zijn om met hem in contact te komen, kan je dat proberen. Het is al vaker gezegd maar msn, sms en Facebook en zo, dat kan ook helpen natuurlijk.

Anoniemxx, 31-05-2012 17:53 #91
Hey! Ik heb echt tips nodig…
Veel mensen uit de klassen zeggen dat ik heel knap ben en alles. Zelf vind ik dat totaal niet. Veel meisjes uit de andere klassen die ik niet ken gaan dan zeggen dat die en die mij leuk vindt. Nu heeft een meisje uit de klas van de jongen die ik leuk vindt tegen mij gezegd dat die jongen die ik leuk vind, mij heel knap vindt en leuk. Hij en zijn vriendengroep zijn best wel populair en alles. Ik ben ben zelf best wel verlegen. We hebben altijd oogcontact en ik probeer in de pauze met mijn vriendinnen een beetje in de buurt te gaan zitten. Ik weet eigenlijk niet hoe het nu verder moet… Ik wil natuurlijk met hem in contact komen, maar ik ben vet verlegen. Ik heb wel zijn ping op mijn blackberry. Hebben jullie tips wat ik moet doen? Reactie infoteur, 31-05-2012
Het is altijd eng om de eerste stap te zetten, maar als hij jou ook leuk vindt zal hij ook wat meer zijn best kunnen gaan doen. Je kunt hem gerust pingen, maar ik geef toe dat ik me kan voorstellen dat je dat best griezelig vindt. Je moet ook een reden verzinnen om iemand te pingen die je niet goed kent. Kan je hem niet toevoegen als vriend op Facebook of zo?

O ja, veel meisjes vinden zichzelf niet knap terwijl ze dat heus wel zijn. Je moet ook zelfvertrouwen opbouwen en dat duurt meestal even. Jongens zijn trouwens ook vaak onzeker over hun uiterlijk. De kans is groot dat je zelfvertrouwen over je uiterlijk in de komende jaren wat zal toenemen.

Lakshmi, 25-05-2012 00:12 #90
Sorry, ik was nog iets vergeten:

Ik wilde graag weten wat ik op dit mail moest terugsturen.
Als je mij paar tips kan geven zou het fijn zijn…

Ik moet zeggen dat ik er echt van baal dat hij dit had teruggestuurd… ik hoop dat ik ooit een kans bij hem maak.:( Reactie infoteur, 25-05-2012
Zijn antwoord is eigenlijk heel sympathiek en eerlijk. Hij vindt jou wel leuk maar hij is niet verliefd op je, daar komt het eigenlijk op neer. Het beste is nu om vriendschappelijk met hem om te gaan en er op het moment niet veel van te verwachten. Hij probeert immers niet om je beter te leren kennen en hij vraagt ook niet om een afspraakje met je. Ik denk dat je dus het beste heel algemeen kunt reageren, bijvoorbeeld door hem te bedanken voor zijn eerlijkheid en duidelijkheid. Als je wilt kan je nog vragen of het hem misschien wel leuk lijkt om je beter te leren kennen maar je moet dan wel in gedachten houden dat hij dat ook had kunnen voorstellen maar het niet gedaan heeft.

Lakshmi, 25-05-2012 00:04 #89
Dit heeft hij gestuurd:

Hey Abi,

Ik wou even zeggen, dat het niet mijn bedoeling was om bot over te komen (als dat zo was). Je overviel me namelijk een beetje!
Verder wou ik je vertellen dat je bij mij heel lief en aardig overkwam. Maar de werkelijkheid is wel dat ik op dit moment eigenlijk niet opzoek ben naar een relatie. Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag.
In ieder geval zie ik je zeker nog wel op de vu! Het is een beetje laat nu, dus slaaplekker alvast!

Lakshmi, 24-05-2012 15:35 #88
Hoi,

Ik ben vandaag op hem afgestapt. O my god. Ik was echt zenuwachtig!. Ik heb al mijn moed bij elkaar geschraapt… maar ik zal vertellen hoe het is gegaan.
Hij zat achter de computer in de bibliotheek. Een computer was naast hem vrij, dus ik ging daar zitten. Hij keek me een keertje aan en ging weer verder met zijn werk. Daarna ging hij eventjes uit de bieb om te gaan bellen, misschien wel naar zijn beste vriend en na paar minuten kwam hij terug. Dus ik keek af en toe naar hem, maar hij was bezig met zijn vrienden aan het praten. Toen heb ik de computer afgesloten en ging opstaan. Ik legde mijn hand op zijn schouder en vroeg "Kan ik je misschien eventjes spreken?"
Hij keek heel verbaasd naar mij en hij had wel een zenuwachtige lach op zijn gezicht, maar hij zei niet spontaan.''ja is goed hoor'' ofzo, maar deed een beetje moeilijk, dus ik zei."O het geeft niet hoor, we kunnen ook hier praten als je het goed vindt". Daar lachte hij alleen op, maar zei niks erop… Toen begon ik het gesprek: Ik vroeg of hij mijn berichtje had gelezen.
Hij ging eerst even nadenken over welke berichtje ik het had en toen zei die.''O, ja, ik had het gelezen'' en toen vroeg hij "Was jij dat?'' en lachte daarbij. Ik lachte daar ook op en zei dat ik het was. Toen vroeg ik: ''En?', wat vond je van het berichtje?''. (Ter duidelijkheid: ik had in dat berichtje hem gevraagd om een keertje te gaan drinken). Hij keek een beetje moeilijk, toen zei ik."Ik wil het je niet moeilijk maken, maar het was meer voor mij om te weten… ja of nee en dat hij het gewoon eerlijk moet zeggen''. Hij zei."Ja, waarom ik niet op dat berichtje had gereageerd is omdat ik een beetje druk met school had". Maar hij praatte erg neutraal, ik kon niks uit zijn verhaal opmerken… :(. Hij zei verder ook niks meer, dus ik dacht, ik moet het nu het gesprek wel gaan afsluiten anders is het voor hem ook ongemakkelijk. Ik vroeg aan hem: ''Zal ik het anders gewoon afwachten?''. Hij zei daarop: Ja ik weet niet precies wat ik daar op moet zeggen. Ik zei daarop: Ok, geeft niet joh. Ik wacht het wel gewoon af. Toen zei hij: Ja wacht maar af. Toen zei ik: Ok, dankje wel. Doei!

O my god. Ik heb het gevoel dat ik het echt heb verpest. Ik weet het echt niet meer… ik heb echt mijn best gedaan, maar ik weet nog steeds niks.

Ik zei daarop: ''O dat geeft niet hoor, maar dat is de reden dat je niks had gestuurd?''.
Toen zei hij: ''Ja, dat was de reden". Reactie infoteur, 25-05-2012
Dit had ik nog niet gelezen, haha. Nou, je kunt toch zo nu en dan een sms'je blijven sturen, als hij terug sms't kan het misschien toch nog wel iets worden. Stel dan wel een vraag aan het eind van je bericht, dan heb je meer kans op een reactie.:D Succes weer, ben benieuwd hoe het verder gaat. Weet je, jij vindt hem heel leuk en hij beseft nu pas dat je hem leuk vindt dus misschien heeft hij nog wat meer tijd nodig.

Lakshmi, 23-05-2012 16:17 #87
Hoi.
Ik wil nog graag iets kwijt. Sorry dat ik jullie lastigvallen met mijn verhaal, maar ik dacht ik kan jullie mening ook goed gebruiken.
Zoals ik al bij mijn laatste reactie had gezet, hij heeft nog steeds niet gereageerd. Het is nu al iets meer dan een maand geleden dat ik dat berichtje heb gestuurd. Maar ik dacht ik laat het wel anders zitten, maar elke keer wanneer ik hem zie kijkt hij stiekem naar mij, dus ik blijf ook steeds daarmee bezig. Mijn vriendinnen adviseerden mij het volgende: ga op hem afstappen en vraag of hij het berichtje heeft gelezen en dan kijken wat hij zegt. Mijn vraag: Lijkt het jullie een goed idee? Of denken jullie dat ik het toch moet laten zitten?
P.S. Trouwens ik dacht dat hij jonger dan mij was, omdat hij in het eerste jaar zit en ik in het tweede, maar nee hij is drie maanden ouder dan ik, namelijk ook 22.
Graag hoor ik het van jullie snel! Reactie infoteur, 23-05-2012
Leuk weer van je te horen.:) Je vraag is moeilijk te beantwoorden. Er is niks op tegen om hem aan te spreken, maar of je ermee bereikt wat je hoopt, kan niemand voorspellen. Als je het durft kan je het gerust doen. Maar vraag je ook af hoe je moet reageren als hij antwoord: 'ja, maar ik heb nog geen tijd gehad om er op te reageren":

Wat zeg je dan? Je kan dan zoiets zeggen als: Dat geeft niet, maar ik wil je graag beter leren kennen.

Het is best lastig, je hebt al een par dingen gedaan om met hem in contact te komen maar tot nu toe komt het voornamelijk van jouw kant af. Is er niemand die hem beter kent en die eens voor je kan polsen hoe hij jouw interesse in hem vindt?

Anders zou ik zeggen, als je het echt wilt weten stap dan inderdaad gewoon op hem af en zeg gewoon dat je hem graag beter zou willen kennen en wacht zijn reactie af. Als hij zegt dat hij gevleid is maar dat hij verder geen interesse heeft, dan weet je dat je hem uit je hoofd moet zetten. Maar hij kan ook zeggen dat hij het leuk vindt en dat hij jou ook beter wil leren kennen.

Hij vraagt of je fb hebt dus dan kan je toch snel een fb account maken en hem toevoegen? Dan kan je ook contact met hem leggen. Ik ben even kwijt waarom je geen Facebook hebt of wilt.

Ik ben in elk geval benieuwd hoe het verder gaat en of je wel of niet op hem afgestapt bent, dus kom gerust weer eens posten om te vertellen hoe het gaat. Succes:)

Lakshmi, 02-05-2012 21:59 #86
Hoi, daar ben ik weer. Dank je wel voor je antwoord. Ik heb dus dat berichtje 18-04-2012 gestuurd, maar hij heeft nog steeds niks gestuurd. Ik denk eerlijk gezegd dat hij ook niks meer gaat terugsturen.
Na dat berichtje heb ik veel oogcontact gemaakt, maar hij keek mij niet aan. Ik merkte wel dat hij expres geen oogcontact wilde maken. Of dat positief of negatief is, weet ik echt niet uit te halen. Maar ik hou je op de hoogte als ik toch iets van hem hoor.

Groetjes. Reactie infoteur, 03-05-2012
Hoi. Als hij niet reageert is de kans inderdaad groot dat hij het niet wil. Dat kan veel redenen hebben. Misschien wil hij nog geen relatie, of misschien heeft hij zijn oog op iemand anders laten vallen. Er is ook nog een kans dat hij te verlegen is om te reageren.
Ik hoop dat je het er niet al te moeilijk mee hebt.

Dealgemenejongen, 19-04-2012 16:13 #85
Hey, niet alles in het artikel is helemaal waar. Ik ben zelf een jongen dus ik kan voor meerdere jongens spreken. Jongens vinden het helemaal niet erg als je naar ze smacht, dat vinden ze leuk. Een gesprek hoef je nooit om die reden af te kappen. Als je tegen een jongen zegt dat je hem leuk vindt dan is de kans heel groot op een date als hij je ook maar een beetje leuk vindt.

Lakshmi, 19-04-2012 11:52 #84
Hey, Ik had laatst een vraag gesteld op deze site. Dank je wel nog voor het antwoord. Je wilde graag weten hoe het is gegaan. Ik ben nu wat verder dan wat ik had beschreven in mijn vorige reactie. Ik zocht veel meer oogcontact en hij heeft ook paar keer naar mij gekeken. Mijn vriendinnen hebben uiteindelijk via Facebook (ik heb namelijk geen Facebook) aan hem voor blind date gevraagd. Hij reageerde als volgt terug:

Hey!
Haha, leuk berichtje. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet iemand van blind date's ben, maar ik ben wel natuurlijk benieuwd wie deze persoon is. Groetjes!

Hier hebben mijn vriendinnen als volgt beantwoord: Mijn naam verteld en dat ik hem heel leuk vind en dat ik alleen een beetje verlegen ben om het zelf aan hem te vertellen en als hij interesse heeft moest hij iets van zich laten horen.

Hij heeft daarna het volgende bericht gestuurd:
Haha, maar ik weet nog steeds niet wie jullie bedoelen. Heeft ze Facebook?

Mijn vriendinnen: Nee ze heeft geen fb. Ze hebben daarna de situatie beschreven en dat ik een Hindoestaans meisje ben enzo.

Na 4 dagen kregen wij dit bericht van hem:
Ik denk dat ik haar wel eens heb gezien ja :) en sorry voor de late reactie!

Maar waarom het zo lang duurde met het sturen dachten wij dat hij eerst echt zeker wilde weten of ik het wel was. Hij keek paar keer sneaky naar mij. Volgens mijn vriendinnen.

In die 4 dagen is het volgende twee situaties gebeurd:
Ik was alleen aan het lopen en hij met zijn vriend. Niemand was in onze buurt. Wij liepen in tegenovergestelde richting. Hij zag me in de verte al. Ik zag zijn blik op mij wat wel langer duurde dan normaal gesproken iemand anders het zal doen. Toen ik langs hun liep keek ik wel naar hem, maar hij keek niet. Hij liep een beetje met zijn hoofd omhoog langs mij, alleen die vriend keek.

De volgende dag liep ik met mijn vriendinnen en ik kwam hem tegen met een meisje (zijn klasgenoot). Hij keek weer of ik het was in de verte. Daarna liepen we langs elkaar. Mijn vriendin zei dat hij sneaky naar me keek en dat ze dat had gezien.

Maar na dat laatste bericht van dat hij wel weet wie het is heb ik een bericht persoonlijk naar hem gestuurd via mijn beste vriendin's Facebook. Dat is het volgende berichtje:

Heyy,
Ik heb vandaag pas gehoord dat mijn vriendinnen berichtjes naar je hebben gestuurd. Sorry, dat ze jou lastig zijn gevallen, maar dit was niet echt de bedoeling…. Lief dat ze berichtjes naar je hebben gestuurd… Eigenlijk wou ik het je persoonlijk vertellen, maar ik kreeg niet echt de kans, omdat je vrienden meestal in de buurt zijn. Ik wist niet hoe ik je anders moest bereiken, daarom heb ik via mijn vriendin’s fb dit berichtje gestuurd. Het zou leuk zijn als we een keertje wat gaan drinken. Als het je ook leuk lijkt, is dit mijn email adres…

Groetjes,
Abi

Dit heb ik gisteren gestuurd. Ik heb nog niks van hem ontvangen.

Mijn vraag: denk je dat ik een kans maak bij hem? Reactie infoteur, 19-04-2012
Het is moeilijk te zeggen. Jongens kunnen namelijk ook behoorlijk in verlegenheid gebracht worden als iedereen ervan af weet. Met name zijn vrienden natuurlijk. Maar je hebt er wel alles aan gedaan wat je kon doen, en je bent eerlijk en open tegen hem geweest. Dat is volwassen en prima. Was je het wel eens met de acties van je vriendinnen?
Als hij je erg leuk vindt, zal hij toch wel iets laten horen. (Jongens wachten vaak een paar dagen, ze willen niet te happig overkomen. Stoer hè? xP)
Als hij je leuk vindt maar het lastig vindt dat iedereen het nu weet, kan hij terugkrabbelen om geplaag en gepest te voorkomen. Het kan ook zijn dat hij gewoon te nieuwsgierig is om je beter te leren kennen, en dat hij gewoon zegt: ja, waarom niet?

Geef hem even de tijd. Het is voor hem misschien ook een beetje moeilijker omdat nu al je vriendinnen en al zijn vrienden het lijken te weten omdat jongens dan ook heel verlegen kunnen doen maar dan gaan ze vaak juist stoer lopen doen. Ik hoop voor jou dat hij zich er niets van aantrekt. Hou me op de hoogte.

Sanneinloveeee, 12-04-2012 18:22 #83
Ik ben echt super verliefd op een jongen. Hij zit bij mij op school en in het schoolorkest, en ook in een ander orkest. Toen ik voor de 1e keer bij dat andere orkest kwam, stond hij daar met zijn vrienden te praten en keek de hele tijd naar me. toen hij zag dat ik ook naar hem keek, glimlachte hij en keek weer weg. En tijdens de repetitie als hij niet hoefde te spelen, zat hij de hele tijd mijn kant op te kijken, met zo'n rare dromerige blik ofzo. en toen ik hem een keertje tegenkwam op school leek hij een beetje shagie, maar toen ik hoi zei zag hij er veel vrolijker uit volgens mijn vriendin… daarna liep hij wel 4 keer langs zonder ergens echt heen te gaan, en alle vier de keren keek hij een beetje naar me. Ik vind hem zooooo leuk, alleen weet ik nooit wat ik moet zeggen bij hem in de buurt. ik ga dan altijd stoer doen. ik weet dat je juist jezelf moet zijn, maar dat lukt niet, en als ik met hem praat leunt hij wel een beetje mijn kant op, betekent dat iets? Zou hij me wel of niet leuk vinden? Ik lijk op zich best wel een verlegen meisje, maar als je maar even met me omgaat word ik altijd heel erg hyper en dat heeft hij ook wel. ik weet echt niet wat hij van me vind, maar ik wil dat echt heeeel erg graag weten! Reactie infoteur, 12-04-2012
Zoals je het beschrijft lijkt het er wel op dat hij jou ook wel leuk vindt. Hoe leuk? Dat weet alleen hij. :O

Omdat je nooit weet wat je moet zeggen als hij bij je in de buurt is, kan je het beste eens wat vragen aan hem stellen. Bedenk dus vooraf een paar vragen die je hem zou kunnen stellen, mocht je binnenkort vlakbij hem staan dan kan je die vragen beginnen te stellen. Oefen vooraf voor de spiegel, dan gaat het makkelijker als het zo ver is dat je hem echt ziet.

Maak oogcontact en stel gewone vragen zoals:

Vragen over huiswerk of overhoringen
Vragen over docenten
Vragen over vakantieplannen
Enzovoorts

Zorg dat hij moet antwoorden, dan kan van een zo'n vraag al een heel gesprek komen. Stel steeds opnieuw een vraag, aan de hand van wat hij vertelt. Toon interesse in zijn bezigheden, interesses, hobby's, muziek, persoon, enzovoorts

Probeer dus eerst voor elkaar te krijgen dat je hem beter leert kennen en dat van naar elkaar kijken, ook wat vaker praten komt. En als je dat allemaal niet durft of lukt, tja, dan is er natuurlijk nog altijd Facebook en Msn waarmee je contact kan proberen te leggen.

Succes!

Lakshmi, 22-03-2012 16:31 #82
Ik vind een jongen echt heel erg leuk. Hij is wel jonger dan ik, maar dat maakt voor mij niets uit. Hij weet ook dat ik hem leuk vind, want ik kijk best vaak naar hem en als ik langs hem loop word ik verlegen. Dus dat is hem wel opgevallen. Ook zijn vrienden weten het zo te zien. Ik moet een ding eerlijk zeggen. Ik ben niet heel erg knap. Ik vind dat die jongen veel leukere en mooie meisjes kan krijgen. Maar ik neem hierdoor geen afstand van hem ofzo. Ik heb nooit met hem gesproken. Ik weet alleen hoe die heet, zo te zien weet hij mijn naam niet eens. Ik wil graag weten of hij mij leuk vindt.ik heb hieronder paar incidenties genoemd die zijn gebeurd.

1) Ik zat achter een computer in de schoolbibliotheek. Hij zit meestal in de stilteruimte te studeren, dat is op een andere plek op school. Als je iets wilt drinken of eten dan heb je zo'n aula (ontmoetingsplaats) waar je kan praten en drinken enzo. Die aula zit wel naast de bibliotheek waar ik zat. Ik zag dat hij in de aula zat en ik keek naar hem om.hij keek ook.maar hij draaide snel zijn hoofd de andere kant op.daarna kwam hij met zijn vriend naar de bibliotheek. Ik dacht dat zij ook achter de computer gingen zitten, maar nee.ze gingen een rondje maken en langs mij heen lopen.

2) Ik had in de kantine koffie gehaald met een vriendin en ik wilde naar buiten lopen.toevallig stond hij bij de lift die bij de uitgang staat.dus ik moest wel langs hem lopen.maar hij zag me in de verte lopen en keek ook eventjes goed of ik het was.maar verder zag ik niet wat die deed.mijn vriendin en ik liepen gewoon langs hem.en gingen buiten staan om te drinken.hij kwam na een tijdje met zijn vrienden naar buiten.keek me niet echt aan.had wel een heel kleine beetje glimlach op zijn gezicht.maar dat stelde niet zoveel voor.en liep verder.ik keek wel eventjes naar hem, maar daarna draaide ik ook mijn hoofd om.op dat moment voelde ik me heel erg kut.want misschien denkt hij wel dat ik hem stalk ofzo.of dat ik hele tijd achter aan hem zit.

Dus ik heb zelfs nu besloten om zoveel mogelijk afstand van hem te nemen.maar toch vraag ik me af of ik een kans maak bij hem. Reactie infoteur, 23-03-2012
Hoi. Of je kans maakt bij hem maakt dat weet ik helaas ook niet. Maar hij zal heus niet denken dat je hem stalkt of zo. Je hoofd omdraaien is juist leuk. Je mag gerust laten merken dat je hem interessant genoeg vindt. Hem negeren zal je niet helpen om hem beter te leren kennen. Stel dat hij jou geheel zou negeren, wat zou je dan denken? Je moet hem dus juist niet negeren als je hem wilt leren kennen. Je moet eigenlijk leren flirten. Hier alvast een paar tips:

Probeer oogcontact met hem te maken, glimlach dan heel vriendelijk naar hem en kijk daarna weer van hem weg. Doe dat steeds als je hem tegenkomt.

Als je een paar keer oogcontact met hem gemaakt hebt, probeer dan eens vlak langs hem te lopen of probeer hem ergens 'zogenaamd toevallig' tegen te komen in school, en zeg hem dan vrolijk gedag, zo van 'hoi.'. Dat is het begin van 'elkaar leren kennen.'

Verzin dan eens een reden om hem aan te spreken. Dat kan ook iets heel eenvoudigs zijn. Je kan hem bijvoorbeeld vragen of hij een euro kan wisselen, of of hij weet hoe laat het is, of je kunt een andere reden verzinnen om tegen hem te praten. Probeer vaker bij hem in de buurt te zijn, zodat je oogcontact kunt maken.

Felrode kleding wordt vaak als opvallend beschouwd en in de liefde zegt men dat een vrouw in rode kleren aantrekkelijker wordt gevonden door jongens, dan in welke kleur dan ook. Dus misschien helpt een rode jurk of rood shirt ook een handje om de aandacht op je te vestigen.:)

Heeft hij Facebook of zoiets? Probeer dan ook wat meer over hem te weten te komen via zijn Facebook.

Als je naar hem kijkt zal hij ook naar jou kijken als hij je leuk vindt. Negeer hem dus niet!

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat dus laat het nog eens horen. Succes:)

Ik, 11-03-2012 22:26 #81
Hoi,
Ik ben verliefd op een jongen, alleen ik denk dat hij niet op mij valt. Ik zette (niet te snel!) reacties op zijn profielfoto, maar hij deed er verder niets mee. Geen bedankje ofzo, niets. Ik volg hem op twitter, hyves en facebook, ik feliciteer hem met zijn verjaardag, vraag hoe de vakantie was, alleen ik krijg geen reactie terug, betekent dit iets. :$ Reactie infoteur, 12-03-2012
Altijd moeilijk om te weten wat iemand denkt of voelt. Hij reageert niet dus dat kan inderdaad betekenen dat hij daar geen behoefte aan heeft. Toch is het geen reden om te stoppen met zo nu en dan op zijn foto´s te reageren. Hou het wel vriendschappelijk en flirt in dit stadium misschien maar even niet. Je kunt ook eens een vraag stellen, om te zien of hij dan wel reageert.

M<3, 28-02-2012 20:02 #80
Hallo :)
Ik ben een extreem verlegen maar spontaan persoon.
Ik ben heel erg verliefd op de vriend van een buurjongen van mij. Hij heeft al een vriendin maar dat is eigenlijk mijn probleem niet zo. Want hun relatie gaat niet zo goed en hij zei tegen mijn vriendin dat hij het uit gaat maken. Maar ik zie hem niet heel vaak en hij heeft mij iets van 3 keer gezien en een klein gesprek met mij gehad. Maar ik ben bang omdat ik heel erg verlegen ben, dat dat hem mischien dwarszit. Bijvoorbeeld: Als hij met me praat en hij maakt een grap, dan lach ik wel mee maar wel op een moeilijke manier en kijk ik nerveus naar de grond. En ik ben ook zo iemand, die nooit een gesprek begint, maar wacht tot er tegen mij gepraat word. ik vind het namenlijk erg eng om met hem een gesprek aan te gaan. Bovendien zit hij op een andere school en durf ik niet op hyves een gesprek met hem aan te gaan. Ik zal me daar maar overheen moten zetten :) Maar het goede is dat ik wel altijd een lach op mijn gezicht heb als hij naar me kijkt en met me praat X) Maar mijn vraag is dus: Kan het een jongen dwarszitten als ik me heel verlegen gedraag?
Alvast bedankt :D Reactie infoteur, 28-02-2012
Of hij jouw verlegenheid vervelend vindt weet ik natuurlijk niet, maar de meeste mensen vinden dat niet vervelend voor zichzelf maar wel voor de persoon die verlegen is. Dus misschien vind hij het wel leuk dat je verlegen bent, of lief, maar ook vervelend voor jou. Maar eigenlijk doet het er niet zoveel toe wat hij ervan denkt. Je verlegenheid is iets wat een oorzaak zal hebben en je hebt er zelf waarschijnlijk best last van. Je kan wel over je verlegenheid heenkomen. Wat bijvoorbeeld echt kan helpen is oefenen voor de spiegel. ga voor de spiegel staan en doe alsof je hem tegenkomt. Oefen een paar vragen en antwoorden die je zou kunnen stellen en geven. Oefen gewone dingen, je zal zien dat je ze dan ook gemakkelijker in het echt zal gebruiken. Oefen ook om te reageren op een grap die hij maakt. Ik weet niet hoe je buurjongen heet maar ik noem hem nu maar even Piet. Oefen dus dingen als:

Heey, hallo, hoe gaat het met je?

nadat hij geantwoord heeft dan kan of op zijn antwoord ingaan, of een nieuwe vraag stellen, zoals:

Heb je Piet nog gesproken?

Maakt niet uit. oefen gewoon alledaagse vragen en antwoorden. Oefen ook nog eens je reactie op een grap. waarschijnlijk kijk je naar de grond omdat je helemaal niet bezig bent met die grap, maar meer met hoe je overkomt.

En wat Hyves betreft, dat is inderdaad iets waar je je toch overheen moet gaan zetten anders wordt het heel moeilijk. Maar oefen ook daar eens mee op papier of in je hoofd. Verzin een logische vraag/vragen die je zou kunnen stellen. En laat eens een krabbeltje achter op zijn Hyves, begin met een smiley of zo, of een eenvoudige opmerking over een foto, zo van: leuke foto, of, haha, grappige foto… Iets gewoons wat niet opvalt en wat iedereen doet. Wacht je kans af totdat je een vraag kunt stellen, op een vraag neigen mensen ernaar om te antwoorden.

Ook msn is iets wat je kunt proberen in te zetten. En facebook? Pimp je Facebook met leuke foto's en voeg je buurjongen toe, verder leuke klasgenoten en daarna ook hem. Just do it!

Zelfvertrouwen kan groeien door te doen:O Succes:)

Mocht je verlegenheid je leven te veel nadelig beïnvloeden kan je ook een cursus volgen tegen verlegenheid. Hoor ik binnenkort nog eens hoe het met je gaat?

Ik, 28-02-2012 19:39 #79
Hallo
ik vind een jongen leuk op mijn school. Maar ik weet niet of hij mij wel leuk vind, en dat wil ik graag weten. Hij is heel vaak bij mij in de buurt maar hij maak niet altijd oogcontact. ook heb ik heel veel vrienden die hem kennen, dus is hij vakker bij mij in de buurt. maar ik wil weten of hij mij leuk vind of wat voor soort meisje hij leuk vind. plzz geef me tips want ik weet het echt niet meer! Reactie infoteur, 28-02-2012
Tips zijn lastig te geven want ik ben geen helderziende, maar heb je hem al op msn?

Heeft hij Facebook? Laat dan eens een berichtje achter, en zorg dat je bevriend raakt met een van zijn beste vrienden… Probeer in elk geval eens in zijn buurt te staan en een gesprek te voeren met hem. Ja, het is moeilijk maar je moet ergens beginnen.

Wil Ik Niet Zeggen, 26-02-2012 18:54 #78
Hee,
Ik vind een jongen uit mijn klas heeeel erg leuk,
ik heb zo'n vermoeden dat hij mij ook leuk vind maar ik weet het niet zeker.

Hij kijkt echt supervaak naar mij, we kijken elkaar dan vaak in de ogen, soms kijkt hij heel snel weg en soms blijven we elkaar nog 1/2 minuten aankijken.
het probleem is dat ik niet weet of hij naar mij kijkt of naar zijn vriend die schuin achter mij zit!
als hij een grapje maakt of moet lachen kijkt hij wel naar mij,
maar dat is niet altijd(wel heel vaak), met gym helpt hij mij en zitten we vaak bij "toeval" in een team. hij komt ook vaak in de klas naar me toe, en kijkt naar we als ik moet lachen ofzo.

op hyves heb ik een keer geprobeert een gesprek met hem te beginnen maar hij antwoorde 2 keer en toen was het gesprek afgelopen.
ik had een keer een reactie bij zijn profielfoto gezet en na 3 dagen was de reactie verwijderd!
en een keer met toneel(dat is ook een vak bij mij op school) moesten we zonder te kijken naar onze plek toe lopen,
ik zat al maar hij nog niet. toen liep hij naar me toe, ging bij me op schoot zitten en ging daarna snel naast me zitten.

ik heb echt geen idee wat ik ervan moet denken,
het lijkt me echt megastom als hij me opeens gaat neageren omdat hij dan weet dat ik hem leuk vind maar dat hij mij niet leuk vind.

(sorry voor het lange berichtje maar ik zit echt in wanhoop)

groetjes mij Reactie infoteur, 27-02-2012
Tja, inderdaad lastig in te schatten. Maar ja, misschien is hij gewoon net zo verlegen en onzeker als jij.

Anoniem, 25-02-2012 23:23 #77
Hallo, ik ben een meisje die niet weet wat ze moet doen, ik denk dat ik een jongen leuk vind, die jongen had mij vorig jaar gevraagt of ik hem leuk vond en ik was bang en zij nee, ik vind hem nog leuk, maar ik ken hem nog niet eens, veel mensen zeggen dat we bij elkaar passen, maar ik weet niet of hij mij ooit leuk zal vinden.

Wat moet ik doen xoxo, hopeloos meisje

Anoniem, 25-02-2012 23:21 #76

Wat moet ik doen xoxo, hopeloos meisje Reactie infoteur, 26-02-2012
Gewoon op msn met hem beginnen te chatten, of via Facebook, of zorgen dat je hem in het echt tegenkomt en dan heel enthousiast doen. Als je dan eenmaal met hem chat, praat of klets, gewoon een keer zeggen dat je hem wel leuk vindt.

Anoniem, 25-02-2012 14:15 #75
Hallo allemaal,
Ik heb nu een half jaar een vriendje.
Hij is super lief voor me, en we houden ziels veel van elkaar.
Maar hij is nogal verlegen. Écht verlegen!
Heeft iemand misschien tips hoe ik hem een beetje op z'n gemak kan stellen als hij bij mij is? Moet ik misschien een beetje de 'leiding' nemen?
Xoxo Reactie infoteur, 26-02-2012
Ik raad je aan om hem te nemen zoals hij is. Door de verlegenheid te negeren en te laten merken dat je hem erg leuk, slim, handig, knap vindt, enzovoorts, zal het het snelste overgaan. Hij moet namelijk zelfvertrouwen krijgen.

(A), 20-02-2012 18:11 #74
Hallo,
er is een jongen die ik al 3jaar ken en ik vind hem heel leuk en ik weet dat hy mij ook leuk vind sinds vandaag weet hy dat ook van mij we weten het allebei via een vriend van ons we zijn zegmaar vaak met zijn 3.
maar de jongen die ikleuk vind die ik al 3 jaar ken weet dat nu ook vanmij hij zegt tegen onze beste vriend dat hij me nog beter wil leren kennen en nog even wachtten wil.
ik vraag me af en ben heel nieuwsgierig of hij het nou wel of niet doet om mij te vragen.
hij zegt dat hij te weinig moed heeft en het niet zag aankomen.
terwijl ik hem seinen heb gegeven zag hij dat niet.
maar hij heb wel meer dan de helft van de seinen die jongens geven.

Xxx

<3, 12-02-2012 17:15 #73
Er is een jongen bij mij op school en die is wel knap lief behulpzaam en stoer eigenlijk alles wat voor mij goed is voor een vriendje maar ik weet niet of hij mij leuk vind, ik praat wel vaak met hem op hyves enzo en op school kijkt hij ook vaak naar mij, maar ik weet niet of hij mij nou leuk vind. help me! Reactie infoteur, 12-02-2012
Hij vindt jou vast ook aardig Hij praat met je en hij kijkt naar je. Dat is al een goed teken. Lees het artikel nog eens door en pas de tips toe. Je zal het alleen te weten komen of het iets kan worden tussen jullie, als je hem beter leert kennen.

Bakker, 05-02-2012 12:17 #72
Ik speel al langere tijd een spelletje en heb daar wat mensen leren kennen. nu ben ik vorige week daarheen gegaan voor een weekendje en vind 1 van hen erg leuk. een vriend van hem zegt dat die jongen mij zeer graag mag en hoog heeft zitten. hij kwam elke dag dat ik er was langs en bleef heel de dag. alleen de laatste dag had hij eigenlijk helemaal geen tijd en toch kwam hij 2uurtjes langs. we gaven elkaar elke dag wel een knuffel en hij lachte vaak na mij. ook plaagde hij me af en toe door grapjes te maken. de laatste dag gaven we elkaar een grote knuffel op de bank voor hij wegmoest. en toen hij zijn jas aanhad gaf ik hem nog snel een knuffel en toen ik die gaf vroeg hij met een lach:nog 1? volgende dag vroeg ik dus of hij het erg vond en dit kreeg ik terug: nee hoor. k weet alleen niet zo goed wat ik er mee moet vaak, k ga er dingen achter zoeken, en speculeren, k denk dan, als ze maar niet verlieft word op me, enzo. en ga dan lopen dubben en twijfelen. wat moet ik nou zeggen, kwets ik er niemand mee, en zo voorts. k moet het meer bij mezelf houden, en ook leren me eigen grenzen aan te geven, maar je ben er niet
overheen gegaan nog, denk ik. :D. maak het mezelf moeilijk.
ik weet dus niet of hij me nu leuker vind als gewoon goede vrienden. ik hoop dat u verheldering kan geven. bvd Reactie infoteur, 05-02-2012
Omdat hij zegt 'als ze maar niet verliefd wordt', moet je er wel rekening me houden dat hij je duidelijk wil maken dat hij je niet verliefd wil maken.
Je kan hem de volgende keer vragen waarom hij dat zei, en of hij misschien vervelende ervaringen heeft met verliefde meisjes. Als hij je uitleg geeft kom je er misschien achter wat zijn reden is om dat te zeggen.
Loop niet te hard van stapel en hoop niet te veel op hem. Vriendschap is misschien een goed begin.

Anoniempje, 01-02-2012 18:31 #71
Hallo,
Ik heb eventjes hulp nodig. Ik vind namelijk een jongen uit mijn klas leuk. Hij is 15 en ik 16. En ik zit pas sinds dit schooljaar bij hem in de klas. En ik vond em eigenlijk meteen wel leuk. Hij heeft gewoon iets wat mij aanspreekt hihi:) Maar het probleem is hij weet nog niet dat ik em leuk vind. En een aantal vriendinnen van mij weten er wel van en 1 van die vriendinnen plaagt mij altijd door zijn naam voluit in mijn agenda te schrijven. Dus mijn agenda staat er helemaal vol van. Maar ik weet gewoon niet hoe ik het zou moeten aanpakken en ik weet ook niet wat hij van mij vindt. Het liefst zou ik het gewoon in het echt tegen hem zeggen, maar ik durf gewoon niet. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat hij mij ook leuk vindt, al zijn er wel momenten geweest waarbij die me bestwel vaak aankeek in de klas. we hadden echt oogcontact. Ook heeft ie me een keer geholpen bij gym en ik hem ook door een blaadje van em mee te nemen en daarbij zei die; Oh wat lief van je en ik voelde me zo vrolijk toen. Maar we praten echt amper tegen elkaar in de klas. Ik ben bestwel verlegen van mezelf en hij is meer open. Ik weet niet zo goed waarover ik met em zou moeten praten en ik heb em ook toegevoegd op msn en daarbij heb ik al 2/3 gesprekken met em gehad. Daarbij durfde ik meer te zeggen, alleen op msn heb ik steeds het gevoel alsof hij afstandelijk doet en ik ben steede degene die vragen moet stellen en het gesprek moet beginnen. Mijn vriendinnen zeggen dat ik teveel over em praat op een dag, ik let echt bij elk detail van em op en zit ook vaak aan mn haar als die mijn kant opkijkt. Ze noemen me soms een stalker. omdat ik teveel op em let, maar ik kan er ook niks aandoen. En 1 van mn vriendinnen zegt soms ook; zet em uit je hoofd, je maakt toch geen kans bij em, maar ik kan en wil em niet zomaar laten gaan. Ik zou em graag beter willen leren kennen, ook buiten school en ik wil em pas uit mn hoofd zetten als blijkt dat hij mij niet leuk vindt en als hij dat ook tegen mij gezegd heeft. En elke keer als ik em zie, wil ik naar em toe, die wil is er maar de lef die kan ik nergens vandaan halen. Ik vind het gewoon eng, ben gewoon bang dat ie mij niet ziet zitten. Ik weet dat ie het ooit te weten moet komen. maar ik weet niet of dit nu het juiste moment is, aangezien hij 2 jaar bij me in de klas zal zitten. Als blijkt dat ie mij niks vindt, zit ik nog 2 jaar met em opgescheept en wordt ik door de hele klas beschouwd als het 'meisje dat em leuk heeft gevonden'. Daar zit ik ook niet op te wachten. Het liefst zou ik willen dat hij zelf kwam met vragen van; vindt jij mij miss leuk? of wat vind je van mij? Dat zou makkelijker voor mij zijn. Ik had wel een voorstel om misschien binnenkort op msn een wat langer gesprek met em te voeren en em daarbij te vragen wat ie van me vindt. en als die dan vraagt; hoezo? dan zeg ik; nee gewoon een vraag. Of is dat juist een slecht idee? Hij zet de 1e stap niet, dus zal ik em moeten zetten denk ik.En ik zou niet weten wat ik zou moeten zeggen als die vraagt of ik em leuk vind? Ook zou ik wel willen dat ie het van MIJ hoort en niet via via. dat is wel beter. Nou ik hoop dat ik geholpen kan worden.
Xx hopeloos meisje Reactie infoteur, 03-02-2012
Het is beste een goed idee hoor, om hem te vragen: wat vind je van mij?
Je weet dan wel meteen waar je aan toe bent. maar ja, je moet er wel rekening mee houden dat hij ook gewoon kan zeggen: ik vind je gewoon wel aardig, wat dan?

Ishetwaar?, 28-01-2012 07:16 #70
Op school zit een jongen die ik echt leuk vind.
bijna iedere dag op school kom ik hem tegen en dan begint hij een gesprek.
op msn moet ik helaas gesprek beginnen. maar het was ook een x dat hij zomaar wegging van msn en toen kreeg ik een sms'je waarin stond dat hij niet meer op msn kon komen omdat zijn computer het niet meer deed, daarna hadden we heel gesprek op sms en daar heeft hij me een paar x tot lekkerding of z'n schatje benoemt, daarna zei die dat ik echt lief en knap was. Maar soms zijn er van die dagen dat hij helemaal niks zegt. Reactie infoteur, 28-01-2012
Waarschijnlijk vind hij je een leuk meisje, maar dat wil niet zeggend at hij meteen verliefd is. Gewoon contact blijven zoeken is dus prima. En blijf vrolijk en maak grapjes met hem, of voer serieuze gesprekken als jullie dat leuk vinden. Na een tijdje kan je eens kijken of je niet eens iets kunt afspreken samen.

Anna, 28-01-2012 01:45 #69
Ik heb een ontzettend leuke jongen ontmoet op een avond stappen. we hebben die hele avond met elkaar gepraat en het klikte gewoon meteen. toen we afscheid namen gaf hij mij een korte zoen. hij stuurde mij de volgende dag een bericht of ik goed was aangekomen en dat hij het heel leuk had gevonden. ik beantwoorde zijn bericht wel maar stelde verder geen vragen. nu wil ik heel graag weer in contact met hem komen maar weet niet hoe. ik durf hem niets te sturen want wil niet als hopeloos overkomen. maar hij stuurt ook niets… wat moet ik doen? gewoon alles vergeten? Reactie infoteur, 28-01-2012
Een bericht met een vraag laten eindigen geeft de grootste kans op een reactie. Maar je kunt hem toch ook nu gewoon alsnog een berichtje sturen? Vraag hem bijvoorbeeld gewoon hoe het met hem gaat. Succes.

Probleempje, 22-01-2012 21:51 #68
Er is een jongen bij mij op de sportclub, hij is 4de klasser ik 6de. Ik heb het gevoel dat hij me leuk vindt. Hij's best een neurd, maar wel heel aardig. ik sta wel eens bij hem en zijn vrienden in de pauze, maar dat is het dan ook. Ik kom hem dan nog 1 keer per week tegen in de sportzaal. Hij praat altijd met me en komt dan heeeel zenuwachtig over. Zijn vriend, die ik ook ken van dezelfde sport, plaagde hem eens toen we het over 14 februari hadden en hij werd helemaal rood en zenuwachtig. Tijdens de sportles heb ik het gevoel dat ik een hondje uitlaat, want hij loopt steeds achter me aan en heeft steeds 'toevallig' dezelfde mening. Vind hij me leuk? HELP! Wat moet ik doen! Reactie infoteur, 23-01-2012
De kans is groot dat hij je inderdaad erg leuk vindt. Vind jij hem ook leuk? Vraag dan om zijn msn of mobiele telefoonnummer, en ga gezellig het contact aan.

Kiss Me, 20-01-2012 19:09 #67
Ik ben super verliefd op een hele leuke jongen! Ik heb een paar probleempjes, hij begint nooit met een gesprek op msn, ik ben altijd diegene die daarmee begint. Intussen zaten we ongeveer een kwartier te chatten en hij brak het af met ''maar ik moet gaan eten''. Wat ik wel leuk vind is dat hij reageert op mijn foto's op facebook en dat hij altijd ''xxx'' schrijft. Het tweede probleem is dat ik hem weinig zie (eigenlijk alleen maar via facebook, msn, hyves etc.) Derde probleem: En ik ben groot voor mn leeftijd (hij is 1 jaar ouder). Stel voor: we zitten te schuifelen, en ik ben 1 kop groter dan hem! Vierde probleem: Ik ben bang dat als ik hem vraag hij nee zegt vanwege dat we elkaar maar heel weinig zien.

Anoniem, 19-01-2012 20:21 #66
Heej, ik heb een probleem:
Ik vind een jongen leuk die bij mij in de klas zit. En hij zat voor mij in de klas. En we hadden echt super veel lol met z'n tweeen. In de kerst vakantie hebben we echt uren lang gesmst en heel vaak met elkaar op msn gesproken. En ik dacht dus echt dat hij me wel meer dan aardig vond. Na een avond weer gesmst te hebben, stelde ik voor om een keer gezellig aftespreken, niet eens een echte date of zo. Maar hij maakte dat er wel van en we zouden samen naar een film gaan. Die volgende dag moeten we weer naar school. Onze mentor had nieuwe plekken ingedeeld. En deelde mij in op de plek naast hem. En die middag daarna smste hij me dat het toch niet zo'n goed idee was om aftespreken, dat hij er niet zo goed bij na had gedacht toen hij het zei. Ik geloofde mijn ogen niet. Nu praat heel weinig tegen me in de klas, smst niet meer. En praat nouwelijks terug op msn. Heb ik nou wat fout gedaan?

Xx Anoniem Reactie infoteur, 20-01-2012
Ik denk niet dat je jezelf hoeft te verwijten. Je hebt niets verkeerd gedaan. Het kan zijn dat hij bang is voor reacties van anderen. Het kan ook zijn dat hij alleen vriendschappelijke interesse in jou had en dat hij nu niet weet wat hij met de situatie aanmoet. Zitten jullie nog steeds naast elkaar in de klas?

Het beste is om het hem gewoon te vragen, bijvoorbeeld via een e-mailtje of gewoon rechtstreeks. Je zou hem bijvoorbeeld gewoon kunnen vragen: hoi, Ik hoop dat we nog gewoon vrienden zijn. Ik vind dat je zo afstandelijk tegen me doet en vroeg me af: heb ik iets verkeerds gezegd?

Of zoiets dergelijks. Laat nog maar weten hoe het verder is gegaan.

Lovehim!, 18-01-2012 16:26 #65
Ik heb deze keer echt effe hulp nodig.
Ik vind een jongen sinds het begin van het schooljaar echt super leuk! Na een paar weken begon ik hem een complimentje te geven over dat hij goed gitaar gespeeld had. De dag ernaa keek hij me aan en lachte naar me. Zelf is hij eigenlijk best wel verlegen. Vanaf toen begon hij steeds vaker te kijken en hadden we echt heel vaak oogcontact. Ook had ik hem meegevraagd naar een feestje, en hij ging mee. Op het feestje was het echt super gezellig en heeft hij de hele tijd naast me gezeten. Wel begon hij een beetje met mijn beste vriendin te flirten die ik toen meegenomen had, zij wist dat ik hem leuk vond dus reageerde niet echt. Ik besloot een paar weken na het feestje hem te bellen. Ik vroeg of hij in het weekend wat te doen had, en hij zei: Eigenlijk wel. Ik: Jammer. Hij: Ja. Nu dat allemaal achter de rug is kijkt hij nog steeds vaak, en begint hij uit het niets tegen me te praten. Ook wijzen z'n voeten best vaak naar mij (schijnt ook een teken te zijn). Gisteren liep ik naar het lokaal waar ik moest zijn, hij liep de hele tijd pal achter me. Toen ik voor het lokaal in de gang stond keek ik of hij er ook al was. Hij keek me toen heel diep aan en lachte naar me. Meteen had ik dat tegen een vriendin gezegt. Toen we naar onze plaatsen liepen ging hij naast een vriend zitten. Samen lachten ze en keken ze naar mij.
Sorry voor het lange verhaal :S.
Maar zou iemand mij kunnen helpen? Denken jullie dat ik kans bij hem maak? Wat kan ik doen om hem iets te laten merken ofso? We zijn allebei namelijk best wel verlegen. Ik vind het dus ook moeilijk om met hem te flirten, want we zitten bij elkaar in de klas en ik zou niet willen dat iedereen door heeft dat ik hem leuk vind.

Heel erg bedankt als je reageert! xx Reactie infoteur, 18-01-2012
Zo te lezen vind hij het in elk geval leuk dat jij hem leuk vindt. Omdat jullie allebei verlegen zijn lijkt msn en/of Faceboek voor jou een goed begin om hem wat beter te leren kennen.

Vragend Anoniempje, 14-01-2012 17:17 #64
Heej, ik vraag mij al een hele tijd iets af. Ik ken een jongen en vroeger kwam ik er heel goed mee overeen nu ook nog maar minder dan vroeger. Hij woont in de zelfde straat en zit ook bij mij op school. Soms praten we of sms'en we. Ik droom ook soms over hem dat we samen zijn of dat we leuke dingen doen. En vroeger kwam hij bij mij en ik bij hem. Mijn broer en vriendinnen zeggen dat ik er goed zou bij passen. Soms denk ik dat hij zelf ook wat verlegen is. Op school komt hij soms bij mij met zijn vrienden. Wil dit iets betekenen? Reactie infoteur, 15-01-2012
Het betekent in elk geval dat hij en zijn vrienden het leuk vinden om soms met je te praten. Je zal hem kunnen laten blijken dat je hem leuk vindt, door vaker oogcontact te maken en te glimlachen naar hem.

Anoniem, 09-01-2012 19:04 #63
Hooii, ik heb een probleemm. Een hele lieve jongen die ik ken flirt5 de heletijd met me, hij vraagt of ik bij hem op schoot wil zitten, geeft me knuffels kust me. Als ik hem op de gang tegen komt op school knijpt hij in me kont of prikt hij in me buik. Hij heeft de heletijd oogkontakt met me en we praten heel vaak met elkaar enzo. Iedereen denkt dat we wat hebben en plaagt ons daar mee. En als ze dat doen zegt hij tegen ze dat t waar is. Ik vind m wel leuk maar ik ben niet verliefd op hem ofso en het grootste probleem is nog dat hij met iedereen flirt, naar mijn mening wel meer met mij maarja! Een van zn beste vrienden vroeg aan me of ik hem echt leuk vond en toen zei ik dus dat ik hem leuk vond maar dat k niet verliefd ben toen vroeg hij of ik iemand anders leuk vond toen zei ik van niet maar dat ik wel met iemand heb gezoend op nieuwjaars avond. De laatste week deed hij heel vreemd. En vandaag heeft hij me deheletijd genegeert op school. Toen ik op skype vroeg of er iets met het aan de hand was zei hij van niet. Hoe kan ik ooit weten wat er is?! En hoe meer hij me negeert hoe meer ik denk dat ik hem misschien toch wel heel erg leuk vind! ;S xx Reactie infoteur, 15-01-2012
Hmm, zijn vriend zal misschien tegen hem gezegd hebben dat je niet verliefd op hem bent en dat je met een ander gezoend hebt. Jongens kunnen net als meiden een beetje roddelen. Misschien is het hard bij hem aangekomen of misschien is hij gewoon beledigd. Wat je nu moet doen is moeilijk omdat hij zegt dat er niets is. Dan kan je het ook niet uitpraten. Je kunt misschien tegen die jongen die jij leuk vindt zeggen op msn of Skype: "je vriend vroeg me laatst of ik jou leuk vindt maar ik dacht dat gaat hem niks aan dus ik heb zomaar wat onzin geantwoord."

Misschien kan je het op die manier nog rechttrekken. De jongen die jij leuk vindt zal dan misschien vragen hoe je dan echt over hem denkt en dan kan je eerlijk antwoorden dat je hem meer dan gewoon leuk vindt.

Als je nog erg jong bent ben je vaak ook nog erg onzeker. Ook jongens hebben daar vaak last van. Als hij nu weet dat je op nieuwjaarsavond met een andere jongen gezoend heb, kan hij dat opvatten als een teken dat je het met hem zelf dus nooit serieus gemeend hebt. Daarom doet hij nu misschien afstandelijk tegen je.

In elk geval kan je beter niet alles aan vrienden van vrienden vertellen. De vriend van die jongen kan het immers ook doorvertellen zoals het hem het beste lijkt. Niet iedereen hoeft te weten dat je op nieuwjaarsavond met een jongen gezoend hebt, toch?

Ik hoop voor jou dat het weer een beetje goed komt met de jongen die je leuk vindt. Laat je nog eens weten hoe het verder is gegaan?

Rebecca, 02-01-2012 16:20 #62
Hallo ik ben Rebecca
Ik ben 14 jaar en ben verliefd op mijn buurjongen van 19 en. Hij heeft een vriendin. :(
Als we elkaar zien hebben we oogcontact en lachen w e wel is naaar elkaar.
Ik heb hem op mn ping maar wet niet zo goed wat ik tegen hem moet zeggen. Ik ben super verlegen. maar wil hem toch laten weten dat ik hem leuk vind. HeBben jullie een paar tips

Xx Reactie infoteur, 02-01-2012
Het leeftijdsverschil tussen hem en jou is nogal groot. Zelfs voor de wet zou hij met jou niets anders mogen dan vriendelijk naar je glimlachen. Je zou dus om die reden alleen al, nog een paar jaar geduld moeten hebben.

En hij heeft een vriendin. Het is ook daarom zinloos om op hem te hopen. Hij is immers al verliefd op iemand anders en hij is nogal oud voor jou.

Fixeer je dus niet te veel op deze buurman, en probeer niet over hem te fantaseren. In de werkelijkheid is hij gewoon volwassen en jij nog niet. In de werkelijkheid is hij verliefd op zijn vriendin en niet op jou. Als je hem een beetje uit je hoofd zet zal het snel weer over zijn. En misschien ontmoet je binnenkort een leuke jongen van je eigen leeftijd. Dat zou beter zijn.:)

Anoniem, 28-12-2011 00:28 #61
Ik heb 4 problemen! ik vind een jongen van mijn sport heel erg leuk! ik denk de hele tijd aan hem! als ik ga trainen durf ik niks tegen hem te zeggen! wat moet ik doen om er echt zeker van te zijn dat ik hem kan vragen? en nog een ander is dat ik een jongen in mijn klas heb, die de hele tijd naar me kijkt! dan kijk ik ook en soms kijkt hij dan (niet altijd meteen) weer weg. ik snap het niet! hij doet ook wel stoer maar niet als er vrienden bij hem zijn. is hij verliefd op me? en nog een is dat ik een jongen van vakantie heel leuk vind en hij mij ook alleen was ik te jong voor hem zei hij. ik denk de hele tijd aan hem (met die andere van mijn sport)! ik mis hem! wat moet ik doen? hij praat geen engels of nederlands! ik versta hem niet en ik kan ook niks tegen hem zeggen als ik hem elk jaar zie.
de laatste is dat ik verliefd ben op een jongen die al een vriendin heeft. hij kijkt me aan en hij staat steeds vlak bij me. al ik ergens ben komt hij meestal ook. is hij verliefd op me? Reactie infoteur, 28-12-2011
Als een jongen vaak naar je kijkt is dat geen bewijs dat hij verliefd op je is. Maar de kans is wel groter dat hij interesse in je heeft. Misschien vind hij je leuk, knap of apart. Het kan ook zijn dat hij wel verliefd is.

Me, 23-12-2011 14:00 #60
Ik heb al een tijdje steeds oogcontact met die onwijs leuke jongen. Nou lees ik steeds dat als jongens je leuk vinden, ze onbewust met hun voeten naar je "wijzen". Nou ben ik heel benieuwd of dit klopt. Weet iemand dat? Als ik in de les schuin voor hem zit doe hij dit wel altijd, dus ik wil graag weten of dat het toeval is, of dat er misschien toch iets achter zit. Kan iemand mij helpen?

Anoniem, 17-12-2011 01:12 #59
Er zit een jongen bij mij op school die ik erg leuk vind. Hij zit in de 5de en ik in de 3de. Als we elkaar tegen komen hebben we altijd oogcontact, soms wel verlegen want ik kink meestal weg. Ik wil hem heel graag leren kennen. Please heeft er iemand tips voor mij?

Anoniem, 12-12-2011 23:05 #58
Sinds dit jaar op mijn 2e schooljaar ken ik een hele leuke meisje… We hebben heel vaak oogcontact en we lachen altijd om elkaars grappen. Soms plaag ik haar door aan haar haren te trekken en dan wordt zij ook boos niet echt boos maar gewoon dat ze mij slaat voor de grap :P en dat ik dan haar hand vastpak en dan zegt zij : laat mijn hand los en dan antwoord ik : als jij mij niet slaat en dan zegt zij oke en dan laat ik haar los… En daarna halen we nog paar grappen door elkaars tassen aftepakken… In de les is het ook altijd leuk… Ik heb haar pung etc en we praten sons tegen elkaar… Vindt zij mij nou leuk of niet :D Reactie infoteur, 12-12-2011
Nou, ze vindt het in elk geval leuk om met je te stoeien. Dat is op zich wel positief. Dus ik denk dat ze jou wel leuk vindt maar of ze verliefd op je is dat weet niemand. Ben jij verliefd op haar?

Noname-, 11-12-2011 13:08 #57
Ik vind een jongen heel erg leuk alleen weet ik niet of hij me wel leuk vind.
In het begin vond ik hem nog niet leuk enzo maar 2weken na het begin van schooljaar toen ik uit was stond hij op iemand te wachten met zijn vrienden toen ik liep deed hij zijn arm tegen die vriend toen lachte die vriend naar mij en die jongen waar ik op verliefd ben durfde toen niet te kijken.
Zo'n vriend pesste mijn vriendin toen we naar buiten liepen zij mn vriendin (naam) houd op man toen zei ik ook (naam) houd op man toen ging die jongen waar ik nog niet op was me na praten toen ik omdraaide glimlachte hij naar me, we hebben ook veel oogcontact gemnaakt toen ik met een jongen naar gym liep zag die jongen dat waar ik op ben 3dagen later liep hy met een meisje ik keek boos omdat ik jaloers was toen draaide hij om en glimlachte hij.
Ik ging naar buiten bij de pauze niet schoolplein ofzo maar andere kant buiten school waar 5 andere jongens waren toen ik daar 5min was ging ik naar binne toen ik binnen was was die jongen waar ik verliefd op ben ook oppeens buiten miss zag k het niet ofzo maar hij glimlachte toen naar mij en ik ook naar hem tegen mijn vriendinnen zegt hij dat ik hem irriteer ofzo maar hij vroeg aan mijn vriendin of hij haar mocht leren kennen enzo.
Maar waarom doet hij zo irriteerd hij me echt aan mij? Of ziet hij me wel zitten?
Hulp alsjeblieft is nodig! Reactie infoteur, 11-12-2011
Het is heel moeilijk om te weten wat hij van je vindt. Dat hij naar je glimlacht is natuurlijk wel positief, maar als hij echt tegen je vriendinnen zegt hij zich aan jou irriteert kan dat twee (of drie) dingen betekenen.

Of hij vind je leuk maar zegt juist tegen anderen van niet om niet op te vallen
Of hij irriteert zich echt aan je
Vinden je vriendinnen hem ook leuk? Is hij populair bij meer meisjes? In dat geval zouden je vriendinnen natuurlijk ook nog een beetje kunnen jokken omdat ze hem zelf leuk vinden?

Annn, 08-12-2011 18:58 #56
Hoi, ik heb een vraagje. Ik werk met iemand samen en deze jongen is gewoon helemaal perfekt. We hebben ookal eens een keer iets gehad, een one night stand om precies te zijn. Maar nu vind ik hem echt heel leuk, en ik vraag me af of iemand me kon helpen te snappen wat hij wil. Hij zoekt opzicht veel aandacht, noemt me de hele tijd schat, en legt vaak een arm om me heen. Na die one night stand gaf hij me ook vaak stiekem een kus. Maar maakt ook van die seksueel getinte opmerkingen af en toe. Nu weet ik dat het goed is dat hij aandacht vraagt en me kust zo heel af en toe. Maar twijfel ik wat hij precies wil. Of hij een oprechte interesse aan me heeft of maar 1 ding wil? Misschien handig om te weten: ik heb verder geen contact met hem, geen nummer of msn ofzo. Kan een slecht teken zijn, of hij is onzeker? Kan iemand me helpen? :) Reactie infoteur, 08-12-2011
Omdat je al eens een one night stand met hem hebt gehad, is het voor hem makkelijk om meer te doen dan je schat noemen of eens een arm om je heen te slaan. Mogelijk vind hij je gewoon een leuke meid en is hij niet echt verliefd, maar dat weet alleen hij.
Het beste is om hem gewoon te vragen hoe hij jullie relatie nou eigenlijk ziet. Vertel hem dat je meer voelt dan vriendschap en of dat bij hem ook zo is. Als hij je zou vertellen dat hij geen interesse heeft in een echte relatie, dan kan je zelf beslissen of je genoegen neemt met een flirt op zijn tijd, of dat je daar te veel last van hebt. Het nadeel aan one night stands is dat ze meestal maar voor zo nu en dan zijn, voor veel mensen is dat nou juist ook meteen het voordeel. Jij hebt echter gevoelens voor hem die verder gaan dan dat. Het beste is dus om hem te vertellen dat je meer zou willen dan alleen een one night stand.

This-Is-Me, 04-12-2011 11:20 #55
Er zit een jongen bij mij in de klas die ik leuk vind. Vorig jaar kwam hij bij mij in de klas nadat hij was blijven zitten. Maar sinds wij dit jaar allebei zijn afgestroomd ga ik veel meer met hem om. We hebben geen vaste plekken in de klas, maar we zitten toch meestal naast elkaar (als we samen les hebben.) het is nog maar de tweede keer dat ik iemand écht leuk vind, maar ik ben al 17 (hij is trouwens 19.) ik probeer altijd zo veel mogelijk met hem te praten, en zo normaal mogelijk te doen. Maar meestal gaat het gesprek over school.
Eerst wist ik bijna zeker dat hij mij niet zag zitten. Maar de laatste tijd lacht hij altijd heel erg (big smile) als hij mij ziet. Ook kijkt hij mij vaak aan, en als wij praten kijkt hij mij echt lang aan! En hij kopieerd mijn houding. Laatst moesten we samen doen met een atlas en toen ging hij dicht tegen me aan zitten. Ik weet niet of ik verliefd op hem ben. Maar sinds afgelopen week krijg ik soms een soort schok, wanneer hij eraan komt, of als hij naar mij kijkt, als hij niet naast me zit. Ik heb hem op hyves, maar hij zit altijd op twitter, en ik zit zelf nooit op msn. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik hen alleen een vriendin die hem niet kent verteld dat ik hem leuk vind. Ik wil het mijn andere vriendin wel vertellen, maar ik schaam me er een beetje voor. Ik weet niet of we bij elkaar passen. Hij heeft geen jongens-vrienden. En vorig jaar dacht ik dat hij misschien wel homo was. Hij kleed zich ook modebewust (maar ook weer niet overdreven ofzo). Ook is hij kleiner dan ik. (maar een paar cm) als ik hakken aan heb, en dat gebeurd nog al vaak, dan ben ik echt een stuk groter. Ik weet echt niet of het ooit meer zal worden dan vrienden. Maar ik hoop het wel! Reactie infoteur, 05-12-2011
Je bent in elk geval een beetje verliefd, denk ik. Je zal dan toch de stoute schoenen aan moeten trekken en eens proberen iets met hem af te spreken. En wat is er op tegen om ook een twitter account aan te maken en veel met hem te kletsen?

Haaiii, 30-11-2011 13:48 #54
Haaay,

Ik heb eigenlijk maar één groot probleem. als ik hem zie sla ik dicht. Gewoon ineenkeer, ik kan uren naar hem kijken als hij het niet doorheeft maar als ik hem tegenkom dan begin ik meestal snel met vriendinnen te praten en doe ik alsof ik hem niet zie. Niet erg slim dus. Wat moet ik doen om gewoon normaal te doen? Kunnen jullie mij helpen? Soms praat ik ook wel eens met hem namelijk maar dan zeg ik hele domme dingen of vermijd oogcontact en ik vind het echt dom om dit op een forum te plaatsen maar ik hoop dat jullie me toch kunnen helpen. Thankyou alvast! Reactie infoteur, 30-11-2011
Hoi, dat onhandige gedrag komt vaak voor. Ik kan je maar een tip geven: doe alsof hij een ander is en benader hem zoals je een ander zou benaderen. Als je dat oefent voor de spiegel, werkt het gek genoeg vaak wel in het dagelijks leven.

Als je vooraf iets verzint wat je hem kunt vragen, kan je dat oefenen, en dan komt het natuurlijk en niet geforceerd over.

Heb je geen contact met hem via msn?

Demi, 19-11-2011 15:54 #53
Hoi, ik ben Demi en ik ben 15 jaar. Er is een jongen die ik sinds dit schooljaar heel erg leuk vind. Een week of 6 geleden besloot ik om hem te complimenteren nadat hij bij muziek erg goed gitaar gespeeld had. De dag erna liepen we samen over het schoolplein en lachte hij naar mij. Vanaf dat moment was er steeds hele lange oogcontact, alleen was ik soms te verlegen om terug te kijken of te lachen. Het probleem is dat hij niet erg spraakzaam is, hij is ook erg verlegen. Soms heb ik echt het gevoel dat hij me leuk vindt, maar soms denk ik dat hij me niet wil. Het ene moment kijkt hij de hele tijd naar me, en het andere moment als we samen zonder andere mensen bij de kluisjes staan weet hij niet hoe snel hij weg moet komen. Terwijl hij eerst, in die week dat hij naar me lachte, de hele tijd op mij wachtte. Iedereen die ik vertel dat ik hem leuk vind, zegt dat wij een heel leuk stel zouden zijn. Maar vind hij me wel leuk? En ik heb hem al heel duidelijk laten merken dat ik hem leuk vind. Wat kan ik nog meer doen? Is hij zo verlegen dat ik steeds op hem af moet stappen, of wil hij me niet? Heeft iemand tips? Reactie infoteur, 19-11-2011
Hm, als hij erg verlegen is, is zijn gedrag heel begrijpelijk. Mensen die onzeker en verlegen zijn gaan soms heel raar doen als ze iemand leuk vinden. Bijvoorbeeld heel onhandig gedrag. Of hij te verlegen is om op je af te stappen, of dat de gevoelens niet wederzijds zijn, dat weet alleen hij. Maar je hebt hem al durven laten blijken dat je hem leuk vindt, misschien moet je hem gewoon eens vragen. Je kunt bijvoorbeeld vragen of hij jou eens gitaarles zou willen geven, dan heb je een reden om hem aan te spreken. Zou dat een idee zijn?

Lilly, 08-11-2011 18:16 #52
Ik ben 9 jaar en ken een leuke jongen(mijn buurjongen) maar ik ken hem niet ik wil alles doen om met hem verkeering te krijgen maar het lukt me maar niet wat moet ik toch doen? Reactie infoteur, 09-11-2011
Hoe oud is hij dan? Als jullie buurkinderen zijn kan je hem ook mee vragen om buiten te spelen, toch?

Anoniem15, 05-11-2011 16:23 #51
Hoi,

ik heb een vraag! ik zit nu al 3 jaar op atletiek bij een jongen en in het begin zag ik nooit echt iets in hem. 4 maanden geleden begon ik hem uit het niets een beetje leuk te vinden. we gingen meer met elkaar praten en hij bood aan me te helpen met mijn wiskunde. omdat ik daar best slecht in ben. hij vroeg mijn nummer en smste me vaak. terwijl ik het echt niet had verwacht vroeg hij me mee uit. hij betaalde de kaartjes en het was heel gezellig. we hebben gezoend en elkaars hand vast gehouden. ik vroeg hem na de film wat hij verder wou, en dat ik best iets meer wilde dat alleen vrienden. dat wilde hij ook alleen hij wou niks vast omdat dat niet echt z'n ding is. een vriend van hem en ook van mij zit bij ons op atletiek, hij vind mij ook leuk. dus ik had tegen zijn vriend verteld over de bios, helaas dacht hij dat het een grap was. de jongen die ik leuk vind dacht dat ik tegen hem gelogen had. dit is uiteindelijk goed gekomen gelukkig. alleen nu doet hij al een tijdje heel afstandelijk tegen me sinds ik nogmaals vroeg of hij echt niks vast wilde. hij een week geleden dat het beter was als we niet meer zouden afspreken omdat ik iets vast wil (wat niet zo is, heb ik hem daarna ook verteld) hij snapte het maar doet nog steeds bot. weet iemand wat ik moet doen? want ik ben smoorverliefd op hem en het zit me best wel dwars.

xxxx Reactie infoteur, 05-11-2011
Hoewel het vervelend voor je is dat hij afstandelijk tegen je doet, hij wil je blijkbaar duidelijk laten merken dat hij echt geen zin heeft in een relatie. Het feit dat hij weet dat jij dat eigenlijk wel zou willen, heeft hem waarschijnlijk doen besluiten om afstandelijk te doen. Althans, daar lijkt het op.
Op zich kan je dit wel als iets positiefs in zijn karakter zien, want hij is dus eigenlijk zo eerlijk om geen misbruik te maken van jouw verliefdheid. Hij houdt liever afstand in de hoop dat jouw verliefdheid dan het snelste over gaat. Het enige wat je kunt doen is±
Accepteren dat hij liever afstand houdt, want hij laat duidelijk merken dat hij niet verliefd op jou is en liefde kan je nou eenmaal niet dwingen. Of je kunt tegen hem zeggen dat je het graag met hem uit wilt praten. Je kunt hem dan vertellen dat je respecteert dat hij geen relatie wil met jou, en dat je zelf ook je best doet om er zo snel mogelijk van je verliefdheid af te komen, maar dat je er slecht tegen kunt als hij je negeert.

Dat hij niet met je af wil spreken is vanuit zijn kant gezien, verstandig. Hij wil gewoon graag dat jouw verliefdheid overgaat, en dat lukt alleen als je hem zo min mogelijk ziet. Als je je aandacht minder op hem richt, zal hij vanzelf het idee krijgen dat je niet meer verliefd op hem bent en dan bestaat de mogelijkheid dat hij wel weer gewoon met je om zal willen gaan. Maar je moet het ook zien: als iemand verliefd op je is en je bent dat zelf niet op die persoon, dan kan je daar behoorlijk nerveus van worden. Probeer dus zo snel mogelijk van je verliefdheid af te komen door afleiding te zoeken, niet over hem te fantaseren, en vooral niet te idealiseren wie hij is.

Lovuuu, 03-11-2011 15:10 #50
Ik wil hem niet leuk vinden, want een vriendin van mij heeft hem ook leuk gevonden. Soms dan ga ik dan om hem niet meer leuk te vinden, maar dan net op dat moment heb ik weer oogcontact met hem. Zijn beste vriend zit bij mij in de klas, laats stond hij voor mijn lokaal met zijn vriend(toen dacht ik dat het wel kon zijn dat hij speciaal voor mij daar was gekomen) want een maand geleden kwam hij met ene vriend voor ons zitten en begon te vragen over me sport enzo. even later twitterde ik dat ik omkeek en iemand keek me aan, dus me vriendin die toen naast me zat dacht metteen aan die ene jongen, en zei dat hij mij telkens aankeek. Dus. sorry dat het zo ingewikkeld is :s maar ik vind hem eeecht leuk :s ene keer negeert hij me andere x kijkt hij me aan en vraagt me hobbys of zegt hoi ofzo tegen. Maar ik ben zo stom om weer geen hoi terug te zeggen omdat ik dacht dat hij het tegen een ander heeft, dus het kan wel zo zijn dat hij me ook leuk vind maar denkt dat ik niet in hem geintereeseerd ben.
heeeeeelp plzzz

xxx Reactie infoteur, 03-11-2011
Wie niet waagt, die niet wint. Ken je dat gezegde? Het betekent dat als je niets doet, je ook niks wint. Heb je hem niet op msn of zo? Dan kan je toch ook eens een beetje met hem chatten? Gewoon ergens beginnen.

Margaux, 18-10-2011 13:11 #49
Ik heb een jongen ontmoet toen ik uitging op koninginneavond. Hij vroeg me toen om mijn nummer en die gaf ik toen ook. Hij smste mij heel vaak, en vroeg of ik op koninginnedag met em naar de kroeg wilde. Ik ben gegaan, en toen hij mij naar huis bracht zoende hij mij! Ik was echt heel blij. Alleen er was één probleem, ik ben 15 en hij is 19. Hij zei toen dat hij niet met mij samen kon zijn omdat hij in het leger zit. We hebben elkaar toen 6 maanden niet gesproken. Ik bleef hem maar leuk vinden, dus een vriendin zei dat ik hem moest sms'en. Dat heb ik gedaan en hij reageerde heel lief. We sms'en nu alweer 3 weken, en hij zei dat ik een keer moest langskomen omdat hij net een eigen huis heeft. Ik smste gister of hij deze week zou willen afspreken aangezien dat het vakantie is. alleen hij smst mij niet terug. Ik vraag me af of ik nu te opdringerig ben geweest of niet! Help? Reactie infoteur, 19-10-2011
Opdringerig ben je niet geweest hoor, als hij dat vindt zou hij het gewoon kunnen zeggen. Wat wel kan is dat hij bewust afstand houdt aangezien het leeftijdsverschil inderdaad nogal groot is. Vraag het hem gewoon. Je kunt hem vragen per sms of hij het leeftijdsverschil te groot vindt en of hij eerlijk wil antwoorden. Je kunt ook aan je ouders vragen wat zij van het leeftijdsverschil vinden.

Floor, 31-08-2011 18:36 #48
Stop met smsen en spreek gewoon vaak af! dan kun je dan wel kijken hoe het gaat. ik heb heel lang een vriendje gehad en voordat we wat kregen maar wel aan het smsen waren, smste hij me soms pas na een dag ofzo terug, terwijl hij me, zo vertelde hij later, heel erg leuk vond! jongens gaan bijna nooit op smsjes in, alleen als er een vraag in staat:)

June, 19-08-2011 18:18 #47
Hallo,

Ik heb nu bijna een maand een vriend en ben echt stapelverliefd op hem, het is alleen allemaal heel raar gelopen. Hij zit namelijk al een jaar in onze vriendengroep en ik zag hem dus ook alleen als een goede vriend, tot we op een feestje hadden gezoend. Na die avond, smste hij me steeds en ik ging daar heel nieuwschierig op in. Ik ben er toen achtergekomen dat ik hem toch wel echt heel leuk vind. Na een week gesmst te hebben, hadden we bij mij thuis met de hele vriendengroep afgesproken, daar hebben we weer gezoend en open tegen elkaar gezegd wat we van elkaar vonden. De week hierop volgde nog heel veel smsen. Toen gingen we op een zaterdagavond met z'n alle uit en 3 maal was scheepsrecht, zullen we maar zeggen. Hij zei dat hij me echt heel leuk vond en vroeg of ik zijn meisje wilde zijn. Natuurlijk heb ik daar ja op gezegd en ik was in de zevende hemel. Het probleem was dat hij die dag erna 3 weken op vakantie ging. Ik had dus een vriendje maar had nog nooit samen met hem afgesproken zonder andere erbij. We hebben heel veel gsmst die drie weken en toen hij thuis kwam hebben we gelijk afgesproken. Het was geweldig, ik wist ook zeker dat ik verliefd op hem was. Maar nu een dag na onze afspraak, doet hij ineens droog. Ik moet hem steeds smsen en hij geeft dan na een paar uur antwoord terwijl ik zie dat hij het allang gelezen heeft. Ik werd er onzeker van en heb hem gevraagd of er iets was waardoor hij zo kortaf deed. Toen vertelde hij me dat er niks was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Toch heb ik er geen fijn gevoel bij. Misschien moet ik ook niet teveel smsen aangezien ik geen smsrelatie wil.

Wat zou er kunnen zijn? En hoe kan ik er voor zorgen dat hij weer iets meer zijn best gaat doen in plaats van ik. Hij is hier tenslotte de man!

S., 15-08-2011 15:56 #46
Hallo. Ik ken sinds 2 maanden een jongen van uitgaan. Met uitgaan is hij altijd heel aanhankelijk, en doe ik meer hard to get. Hij raakt me steeds aan en geeft kusjes op mn voorhoofd enzo. En laatste keer had hij zijn vest meegegeven omdat ik het koud had en moest ik hem per se mee naar huis nemen. Kreeg ook toen ik thuis was een bericht dat hij dat had gedaan omdat hij mij dan nog een keer zou zien. Ik begon hem heel leuk te vinden.
Paar dagen later stuurde ik hem een bericht wanneer hij zijn vest terugwilde, en hij zei dat hij die avond wel kon afspreken. Dus ik ging naar hem toe en we hebben veel gekletst, alleen zocht hij niet echt lichamelijk contact ofzo. Wel leuk gekletst, dat wel. Maar ik vraag me af hoezo hij het niet ecvht zocht.
Toen bij afscheid was het echt zo van oke wat gaan we doen. Toen nam ik initiatief en gaf hem een hele lange knuffel. Toen ging hij met zijn hand wel helemaal over mn rug aaien enzo, en gaf ik hem een kus op de mond.
En toen ik thuis was, kreeg ik een bericht met of ik veilig thuis was gekomen van hem. Maar ik heb er een dubbel gevoel over. Ik laat het in ieder geval nu maar van hem komen denk ik?

Hoi, 08-08-2011 00:35 #45
Hee, ik zit een beetje met hetzelfde probleem als tinia,
sinds februari ben ik ook met een jongen aan het flirten van me werk, in het begin was het vaak beetje onschuldig maar sinds 3 maanden is het toch wel wat serieuzer, we hebben al gezoend, en paar keer afgesproken, maar ik vind het gewoon zo onduidelijk wat hij nu wil, soms behandelt die me echt gewoon als een "vriend" en kan die hartstikke droog doen, en dan de andere keer is die weer heel complimenteus.
in januari is het uitgegaan met zijn vorige vriendin waar hij erg lang mee had, dus misschien dat het voor hem nog gewoon te snel gaat.
maar ik word er gewoon erg onzeker over omdat ik niet weet of die me wel leuk vind, en of dit dan kan uitlopen tot, of dat dit voor hem gewoon even iets tussedoors is.
ik weet dat ik dit gewoon aan hem moet vragen, maar deels ben ik bang voor de waarheid, en ik ben bang dat het dan heel genant voor ons zal zijn als we elkaar weer zien, aangezien we collega's zijn.
mijn vraag is daarom ook, aangezien ik nu een beetje het idee krijg dat veel uit mij komt, moet ik gewoon zo door blijven gaan? of moet ik een beetje hard to get spelen. Reactie infoteur, 08-08-2011
Waarschijnlijk zie je het goed. Hij heeft een langdurige relatie achter de rug en is er mogelijk nog niet aan toe om zich opnieuw te binden. De enige manier om erachter te komen is om hem te vragen wat zijn gevoelens voor jou zijn. Als je dat liever niet doet, dan zal je geduld moeten hebben om te zien wat er van komt.

Tinia, 07-08-2011 00:28 #44
Hoi, zie mijn post van 14/7. Vervolgens 2 keer hem op het werk kort gesproken en toen was ie inderdaad wat afstandelijk en ik dus ook zakelijk maar tot mijn verbazing vroeg hij bij de 2e keer opeens wanneer we weer eens samen " een borrel gaan drinken".? Toen afgesproken voor de dag erop na werktijd. Op de dag van de afspraak belt hij me vervolgens een paar uur voor onze afspraak om af te zeggen dat hij na werktijd telefoontjes moet plegen en het anders veel te laat wordt om nog wat te drinken en hij wil voor de week erop afspreken. Ik mompelde dat het wel goed was maar nog even moet kijken of ik niet wat anders had. Nu dus een vage afspraak over een paar dagen waarvan ik niet weet of doorgaat en hoelaat. Weet niet of zijn afzegging oprecht was maar voel me evengoed afgewezen. Omdat ik hem echt heel leuk vindt, hoop ik dat die afspraak doorgaat maar wil mezelf ook niet in de aanbieding gooien om erop terug te komen of doorgaat. Kan ik nu maar gewoon beste afwachten tot hij zelf op die afspraak terugkomt en anders maar laten voor wat het is en m'n conclusie trekken dat hij me niet leuk genoeg vindt? Of zou ik er helemaal niet meer op in moeten gaan gezien zijn gedrag. Reactie infoteur, 07-08-2011
Het zou best kunnen dat hij gewoon echt moest afzeggen vanwege drukke werkzaamheden. Als hij afzegt wil dat niet zeggen dat hij jou niet leuk vindt.
Het is lastig om te adviseren wat je nu moet doen. Hij stelde voor om een week later af te spreken, dus je kunt afwachten hoe hij het verder regelt, dan weet je wel meteen hoe groot zijn interesse is. Geef hem een beetje tijd.
Je kunt na een week ook gewoon nog doen alsof je er niet zo mee bezig bent en dan terloops vragen 'Voor wanneer hebben we ook weer afgesproken? Ik ben de datum vergeten.'.
Je hebt al laten weten dat je hem erg leuk vindt. Hij weet dus vermoedelijk al dat je meer dan vriendschappelijke interesse hebt. Dat heeft voor en nadelen. Voordeel is dat hij dus niet hoeft te gissen of jij hem leuk vindt, nadeel is dat je niet weet wat hij voor jou voelt.
Als je wilt afwachten dan kan je het op zijn beloop laten en afwachten wat er van komt. Het kan een relatie worden of niet en je ziet wel waar het schip strandt. Wil je meer zekerheid dan zal je hem moeten vragen of hij ook gevoelens voor jou heeft. Wat het beste is moet je zelf bepalen. Het is voor jou gewoon niet duidelijk wat hij voor je voelt en je bent onzeker, maar een keer afzeggen wil niet zeggend at hij je niet leuk vindt.

Rosa En Papona, 16-07-2011 10:50 #43
Hoi, wij zijn Rosa en Papona, en wij zitten met een probleem. We zijn allebei stapelverliefd. Rosa op Tim en Papona op Bas. We hebben al een paar tips opgezocht enzo, en we denken ook van die jongens dat ze ons wel een klein beetje leuk vinden. Nu willen we actie ondernemen, maar we weten niet hoe. Want straks lopen we een blauwtje?! Of ze flirtten gewoon zonder echte gevoelens naar ons. Straks lachen ze ons recht in het gezicht uit, als we onze verliefdheid opbiechten. What to do?!

Tinia, 14-07-2011 09:02 #42
Ik vind een jongen van mijn werk leuk die ik al 2,5 jaar ken. We hadden altijd wat oppervlakkig contact maar vanaf begin dit jaar is hij begonnen met complimentjes over mijn uiterlijk, knipoogjes en vragen of ik met hem ging borrelen/lunchen. Dat deden we en was erg gezellig. En hij kwam heel vaak langs voor een praatje. Op een feest vorige week beetje aangeschoten de stoute schoenen aangetrokken en eens flink teruggeflirt en vertelt dat ik hem heel erg graag mag en dat ie dat wel weet. Maar nu lijkt hij mij wel te ontwijken, want hij is sindsdien niet meer langsgekomen en hebben we alleen telefonisch wat oppervlakkig contact gehad. wat betekent dit nu? Had ik dit niet moeten doen? Reactie infoteur, 14-07-2011
Je kunt niet zeggen dat het goed of fout is wat je gedaan hebt. Het was een logisch gevolg van zijn geflirt en zijn uitnodigingen om met je te lunchen, borrelen, en van zijn knipogen. Hij heeft je daarmee de indruk gegeven dat hij meer dan collegiale interesse voor je had. Jij hebt na 2,5 jaar besloten eens te zien of het bezegeld kon worden met (misschien) een kus of zo. Of een afspraak buiten het werk zodat er een beetje schot in de relatie zou komen, toch? Nu neemt hij afstand. Het kan een paar dingen betekenen:

of hij is verlegen en durft niet meer nu hij weet dat je meer wilt dan vriendschap
of hij heeft alleen collegiale interesse in je en wil daarom liever wat afstand nemen
of hij valt op mannen maar durft dat niet te zeggen
of hij is er na die avond anders over gaan denken

Het is altijd lastig om te weten te komen waarom iemand afstand neemt in zo'n situatie. Wees in elk geval tevreden om je eigen openheid. Je hebt hem verteld dat je hem leuk vindt, daar is niets schadelijks aan. Hij zou jou nu moeten vertellen wat hij nu eigenlijk voor jou voelt. Dan weet je waar je aan toe bent en vanuit daar kan je verder, of op collegiale basis of vriendschappelijk of in een relatie. Durf je hem er op aan te spreken? Durf je te bellen en hem uit te nodigen voor de lunch omdat je iets met hem bespreken wilt?
Je kunt hem anders misschien een email sturen en hem uitleggen dat je op het feest misschien wat te enthousiast gereageerd hebt, maar dat je van hem graag zou willen weten of de interesse wederzijds is. Ik hoop nog te vernemen hoe het verder gegaan is.

Xav, 10-07-2011 21:02 #41
Ik heb gisteren een jongen leren kennen en ik vind hem echt nu al leuk, we hadden wat gepraat enzo maar daar bleef het bij. Maar het probleem is dat ik geen idee heb wanneer ik hem weer zie? En hoe ik in contact met hem kom ik heb heb alleen op hyves. En hij is een goede vriend van mijn broer. Reactie infoteur, 10-07-2011
Hoi, probeer zijn msn te achterhalen. Lukt toch wel als je broer hem ook op msn heeft? Voeg je hem toe en kan je een beetje chatten en zien wat er van komt.

Am, 28-06-2011 15:48 #40
Ik heb een jongen op msn die ook op me school zit en hij wil chillen enzo en ik vind hem ook wel leuk. Maar het probleem is dat ik heel verlegen ben! Maar echt heel erg ik heb nog nooit met hem gepraat op school. Hij is ook best wel populair enzo dus dat maakt me nog nerveuzer. Maar begrijp wel dat ik heel graag met hem wil chillen maar ik ben echt verlegen bij hem. Wat moet ik nu doen? Reactie infoteur, 29-06-2011
Het is een beetje moeilijk om je te zeggen wat je moet doen. Je bepaalt uiteindelijk toch zelf wat je gaat doen. Verlegenheid heb je voor een deel ook zelf in de hand. Ik zag eens een man die zich bezigheild met een therapie tegen verlegenheid op TV die legde uit dat verlegen mensen volgens hem gewoon graag verlegen willen zijn, omdat het een manier was om dingen niet te hoeven doen. Ze konden tegen zichzelf zeggen: ik durf niet, ik ben te verlegen.
Ik wist niet zo goed wat ik van die mening moest denken, want verlegenheid kan ook heel vervelend voor jezelf zijn, lijkt me, maar er zit ergens ook wel weer iets van waarheid in die mening. Ik was vroeger zelf ook verlegen en ging daardoor dingen uit de weg die ik eigenlijk graag had willen doen. Als je tegen jezelf blijft zeggen dat je verlegen bent, zal het zeker niet overgaan. Zeg tegen jezelf dat je spontaan bent, dan word je vanzelf spontaner. Tenminste, dat staat in het handboek The Secret.
In elk geval: als je die jongen leuk vindt en je weet zeker dat zijn bedoelingen oprecht zijn en je wilt hem ook beter leren kennen, geef jezelf en hem dan de kans. Je kunt gewoon tegen hem op msn zoiets zeggen als: een keer chillen lijkt me leuk, verwacht alleen niet dat ik je oren van je hoofd afklets want ik ben soms nogal verlegen, dus als we chille moet jij maar veel praten, wanneer zullen we afspreken?:)

Jukje, 27-06-2011 21:01 #39
Ik ben een meisje en ben op een meisje verliefd. Ik vind het moeilijk om het tegen haar te zeggen, want het is de eerste en niemand anders weet het nog. En nog vervelender, ik ben een van haar beste vriendinnen en vind haar ook gewoon aardig…

Lisa, 18-06-2011 19:34 #38
Ik ben verliefd op een jongen maar ik begin keek die m heel vaak! aan enz!
en probeerde wel iets waardoor diemet mij in contact zou komen maarja ik was weer te verlegen en nu kijkt die niet meer naar me zo van dat die me niet meer zit ziten:( dus hij vind me zeker niet meer leuk weet iemand mischen meer van dat af?
dat die me juist negeert om? en hij gaat echt met meisjes lachen en dat soort dingen :( ik voel me echt kut… Reactie infoteur, 18-06-2011
Hij kan ook denken dat jij hem bij nader inzien niet zo leuk vindt, en dus gaat hij misschien cool doen en juist met andere meisjes omgaan om jou te laten zien dat hij (zogenaamd) niks in je ziet. Maar ja, dat is maar een mogelijkheid. Hij kan ook gewoon echt niet verliefd op je zijn. Kan je niet met hem chatten op msn of zo en op die manier een beetje contact maken?

Anoniem, 18-06-2011 07:32 #37
Ik ben echt superverliefd op een jongen, maar ik heb geen 1 vriend in zijn vriendengroepje. Ergste: Ik hoorde ineens dat mijn beste vriendin ook op hem is! En zij is veel beter met hen bevriend en ook is zij beter bevriend met hem. Ik wil wel graag iets met hem, maar hoe moet het dan met mijn vriendin. Zij wil ook wel iets met hem. Ik wil ook dat zij gelukkig is. Reactie infoteur, 18-06-2011
Je kunt aan je beste vriendin vertellen dat je hem wel erg leuk vindt. Misschien vertelt ze dan ook aan jou dat ze hem erg leuk vindt. Of heeft ze dat zelf al vertelt aan je? Wat heb je dan tegen je vriendin gezegd toen zij jou vertelde dat ze verliefd op hem is?

Jullie kunnen ook samen afspreken om het allebei (tegelijk bijvoorbeeld) aan hem te vertellen, misschien zegt hij dan ook wat hij voor jullie voelt. Of je spreekt met je vriendin af dat jullie wel zien waar hij voor valt, voor jou of voor haar of voor een heel ander meisje.

Als je dit allemaal niet zit zitten kan je verder weinig aan de situatie veranderen. Het komt vaker voor dat twee vrienden of vriendinnen op dezelfde persoon verliefd worden. Neem je voor om je vriendschap er niet door stuk te laten gaan, hoe het ook loopt. Want vriendjes komen en gaan, maar vrienden blijven soms je levenlang bij je.

Dat zij hem vaker ziet is geen reden om weinig contact met hem te hebben. Je kunt vragen of je mee mag, en je kunt ook proberen met hem af te spreken via msn of zo. Vraag je vriendin of jullie eens wat met elkaar kunnen doen. Het kan ook leuk zijn om te giechelen over dezelfde jongen.

Manon, 31-05-2011 18:20 #36
In februari ging ik naar een informatie avond voor universiteiten. Daar kwam ik een jongen uit mijn klas tegen bij een lezing Archeologie, net als mij. Ik heb hem altijd al wel knap gevonden, maar daar bleef het bij. Maar aangezien ik nog nooit iemand ben tegengekomen die van archeologie houdt en het altijd uitgestorven is bij zulke lezingen, viel hij me opeens meer op. Zijn moeder heeft me toen heel de lezing aangekeken.

Ik begon hem leuk te vinden. Ik probeerde meer tegen hem te praten en dat lukte me. Hij is ECHT heel verlegen en dat was dus heel lastig. Gelukkig was ik al bevriend met zijn vrienden, dus kon ik met een reden naar hem toe. In april ging ik naar Zuid-Amerika. Ik was bang dat alles wat ik moeizaam opgebouwd had weer helemaal verdwenen zou zijn als ik terug in NL kwam (ook voor mij). Dat was niet waar. Hij kwam uit zichzelf naar mij toe. En alles wat er aan contact was, was er nog! Ik weet niet wat me overkwam, maar sinds ik terug was zag ik alleen hem nog maar staan. Laatst heb ik maar toegegeven dat ik verliefd op hem ben. Nogal erg… Ik heb al een vriend van me laten uitzoeken of hij iemand leuk vind. Dit is op het moment niet. Ik probeer echt vanalles en ik merk wel dat hij zich niet meer ongemakkelijk voelt als ik bij hem sta of tegen hem praat. Maar ik kan hem nog steeds geen vriend noemen.

Ik vraag me echt af of het beter is dat hij viavia weet dat ik hem leuk vind, omdat hij dan misschien geïnteresseerder raakt. Maar ik weet gewoon niet of hij nou verlegen is en niets verwacht van mij, of mij niet leuk vind.

Dan is er ook nog de zomervakantie. Ik ben als de dood dat door de vakantie alles kapot gaat wat we hebben. De zomer staat niet voor niets voor vakantieliefdes en vrijheid…

*zucht*. wat moet ik nou Reactie infoteur, 31-05-2011
Ik denk dat je gewoon in actie moet komen. Wees creatief en slim. Kijk eerst naar zijn persoonlijkheid, waar is hij goed in? Aan de hand daarvan kan je hem misschien om hulp vragen om iets voor je te doen waarbij je (zogenaamd) hulp nodig hebt. Ik noem maar even iets wat in mijn hoofd opkomt: jou helpen bij iets van je studie bijvoorbeeld, of jou iets uitleggen over een apparaat wat bij je thuis staat, of hulp met (vul maar in). Je doel is om een keer met hem alleen te zijn, buiten je opleiding om. Een afspraak. Is er geen tentoonstelling waar jullie allebei interesse in zouden hebben? Een opgraving waar je 'toevallig' naartoe wilt en kunt? Als je dat tegen hem zegt zal hij enthousiast zijn en dan kan je gemakkelijker vragen 'zullen we samen gaan?'

Verder is er natuurlijk nog msn, sms, facebook. Maar mogelijk is hij daarmee niet actief? Dat zou jammer zijn want het maakt contact leggen wel gemakkelijker. Vooral via msn is het makkelijk om naast je studie contact te hebben met hem.

Misschien moet je gewoon aan hem vragen wat hij in de vakantie gaat doen, en aan de hand van zijn plannen een afspraak proberen te maken op een moment dat dat kan. Probeer in elk geval wat meer in contact te komen met hem. Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden om contact te zoeken via msn en sms en dergelijk. Die moet je denk ik gewoon proberen te benutten. Wonen jullie ver bij elkaar vandaan?

Heidi, 26-05-2011 20:48 #35
Sorry ik was een beetje onduidelijk. Hij vraagt dat wel eens of ik nog eens naar de bios ga, ik denk dat hij bedoelt met een hele groep zegmaar. Hij woont alleen in een ander dorp. Ik wil indruk op hem maken, maar ik denk dat het niet lukt omdat het een onmogelijke liefde is. Reactie infoteur, 27-05-2011
Maar tegenwoordig hoeft een beetje afstand helemaal geen probleem meer te zijn. Je hebt sms, msn, facebook, hyves… er zijn zoveel manieren om met hem in contact te komen, ook al woont hij in een ander dorp. En dat hij je vraagt om weer eens naar de film te gaan, betekent vastdat hij je in elk geval leuk genoeg vindt om te laten merken dat hij je graag nog eens zou willen zien. Onmogelijk hoeft het dus niet te zijn. Zoek zijn naam eens via Hyves of facebook, voeg hem toe en zoek een beetje contact. Van het een kan het ander komen. Als hij na een maandje nog geen interesse heeft getoond op je pogingen, dan kan je hem altijd nog uit je hoofd zetten. Niet te snel opgeven hoor.:)

Heidi, 24-05-2011 16:35 #34
Ik heb een jongen ontmoet in de bios, en hij leek me gelijk erg leuk, maar ik dacht nog niet aan verliefd enzo. Toen heb ik hem op hyves toegevoegd, en op msn & zijn vriend uit de bios ook. we hebben elkaars nummers ook & smssen wel eens. maar ik zie hem eigenlijk nooit meer, hij vraagt wel eens of ik weer naar de bios kom en zegt schatje of lekkerding tegen me, maar dat zegt die wel tegen meer volgens mij. ik ben nu echt verliefd geworden, ik weet niet hoe ineens. Wat moet ik doen om bij hem in de smaak te vallen? Reactie infoteur, 24-05-2011
Het is belangrijk te weten wat je wilt. Met hem afspreken is niet zo moeilijk. Hij vraagt immers wanneer je weer eens naar de film gaat. Je kunt dan toch antwoorden dat het je leuk lijkt om eens met hem samen te gaan?

Hopeloos Meisje, 15-05-2011 21:52 #33
Hey,
er is een jongen bij mij op school en die vind ik leuk allen ben ik best wel verlegen. die jongen zit bij mij in de klas en (ik heb geluk)hij woont in hetzelfde dorpje als ik. af en toe fietsen we samen in het begin waren er vaak stiltes en begon ik steeds een kort gesprekje en keken we elkaar nouwelijks aan maar nu niet meer hij heeft ook 1 keer gezegt dat hij mij wel vertrouwd allen betekend dit alles dat hij mij leuk vindt
mvg hopeloos meisje Reactie infoteur, 16-05-2011
Helaas kunnen we niet in zijn hart kijken wat zijn gevoelens voor jou zijn. Dat hij je vertrouwd is altijd positief. Het betekent in elk geval dat hij positief tegenover jou staat. Ook dat jullie samen fietsen is gunstig. Dat jullie allebei een beetje verlegen zijn wijst er ook op dat jullie het blijkbaar allebei een beetje eng vinden om met elkaar te pratenb. Voeg hem toe aan msn en probeer vaker met hem samen te fietsen. Probeer iets te zoekenw at jullie allebei leuk vinden, bijvoorbeeld zwemmen of een bepaalde game spelen. Als je dat eenmaal ter sprake hebt gebracht kan je nonchalant zeggen: hee leuk, ik ga vanmiddag toevallig ook naar dat zwembad… Kan ik met je meefietsen?

of : oh vet, lijkt me leuk om dat game eens tegen jou te spelen, kijken of ik van je kan winnen (of zoiets)

Het zijn maar tips natuurlijk.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Voeg hem in elk geval toe aan msn, facebook, twitter, hyves en zo (als jullie dat hebben). Ik hoor later graag hoe het verder gegaan is.:)

Anoniempje, 11-05-2011 15:36 #32
Hee ik heb een vraag. Kijk ik heb een jongen op mijn school en hij zit in de 4e ik in de 3e. En ik vind hem echt heel leuk. Maar ik weet niet of hij mij leuk vind, omdat hij altijd met z'n vrienden is en ik wel 's met mijn vriendin. Ik kom hem de laatste tijd wel vaak tegen en als hij me ziet kijkt hij en soms naar de grond en ik weet niet zeker of hij aandacht probeert te zoeken maar als ik hem zie begin ik hard te lachen en genant. Ik wil hem laten merken dat ik hem leuk vind maar ik weet niet hoe en ik weet ook niet hoe ik erachter kan komen of hij mij ook leuk vind. Reactie infoteur, 11-05-2011
Waarom ga je hard lachen als je hem ziet? Is dat giechelend lachen of lach je hem uit van de zenuwen? Dat laatste moet je niet doen natuurlijk.
Omdat hij naar de grond kijkt lijkt het wel of hij verlegen is als hij jou ziet. Kan dus best betekenen dat hij jou ook leuk vindt.
Je wilt hem laten merken dat je hem leuk vindt. Dat is moeilijk als je daarvoor te verlegen bent, maar heb je hem niet op msn, hyves, facebook? Dan kan je op die manier misschien alvast wat contact zoeken.

Kim, 01-05-2011 18:59 #31
Hooi, er is een jongen die eerst doet alsof hij je heel leuk vind, en dan weer even niet. en dan steeds zo door. hij woont zelf niet bij mij in de stad. maar ongeveer 30 min mij vandaan. dus alles gaat via mobiel. en zijn vrienden die wel hier wonen, ouwehoeren wel eens dat hij mij wilt versieren. maar dat geloof ik dan niet. ik had beloof vrijdag te komen, met koniginnenacht, en hij vroeg ook steeds waar ik bleef, maar uiteindelijk is t niet gelukt, want het was zo druk. en nu negeert hij mij. wat moet ik hiervan denken? want soms spreken we elkaar paar dagen niet. dat doe ik expres om te laten zien dat ik wel zonder hem kan.

Annoniemm, 27-03-2011 00:28 #30
Heey, een andere jongen in onze klas praat heel veel met me en hij toont wel interesse in mij, maar hij is iets verlegener dan die andere jongen. ik ben vorig jaar een tijdje verliefd op hem geweest. stel ik zou iest met hem willen, hoe pak ik dat dan aan? (en ik durf hem niet te vertellen dat ik hem leuk vind, omdat ik bijna zeker weet dat hij niet hetzelfde voelt voor mij.) Reactie infoteur, 27-03-2011
Als je zeker vweet dat hij niet hetzelfde voelt voor jou, is het vrij zinloos om hem te vertellen dat je meer van hem zou willen. Maar je schrijft ook dat hij wel interesse in je toont. Lastig om te beoordelen. Je kan buiten school eens met hem proberen af te spreken. Je kan ook een beetje vissesn naar zijn interesse in meisjes, zoiets vragen als: welke meisjes vind je leuk?

Als hij veel aandacht aan je besteed is d ekans groot dat hij je meer dan gemiddeld leuk vindt.

Annoniemm, 25-03-2011 09:51 #29
Heey, ik ben verliefd op een jongen uit mijn klas (ik ben 15 hij is 16) alleen het probleem is dat hij flirt met bijna ieder meisje in onze klas, behalve met mij. (en soms heb ik het idee dat hij me negeert.) al die andere meisjes (waar hij dus mee flirt) hebben een vriendje. Wat kan ik doen? ik vind hem echt heel leuk. Reactie infoteur, 25-03-2011
Als het jou niet uitmaakt dat hij met elk meisje flirt, kan je hem misschien gewoon vertellen dat je hem leuk vindt. Durf je dat niet, dan zal je met hem kunnen gaan flirten. Misschien helpt dat. Als dat ook niet helpt kan je beter een jongen zoeken die wel interesse in jou toont.

Mari, 14-03-2011 04:03 #28
Ik ben verliefd en niet zo'n beetje ook, op een vriend van mijn collega. Ik liep door de stad en kwam ze toevallig tegen. ik omhelsde mijn collega ( groet ) en gaf een hand aan zijn vriend. het leek net alsof zijn energie mijn energie werdt want ik was opslag verliefd. maar natuurlijk maak ik het mooier dan het waarschijnlijk is. ik ben al drie jaar niet zoo verliefd geweest. ik ben een vrouw dus ik ga niet op hem jagen maar ik verlang heel erg naar hem ik zou hem graag nog een keer willen zien. om hem een beetje to observeren mischien is hij wat ik wil in een man en mischien ook niet. ik heb mijn collega gezegd niets tegen hem te zeggen maar vertelde hem dat ik hem een leuke jongen vond. ik was te trots om te zeggen dat ik smoorverliefd ben. maargoed hij heeft dus gezegd dat ie aan hem zou vragen of hij een vriendin had maar heel sniekie < en dat we een keer met zn allen afspreken in de stad ofzo. maar wat blijkt. ik hoor niets van die collega en ik wil niet opdringerig zijn. maar minuten duren uren en voor mijn gevoel duurt alles veelste lang wat kan ik doen?. + ik ben erachter gekomen dat een oud klasgenootje van mij van de middelbare school die al mijn genante momenten heeft mee gemaakt van blunder acties tot hele foute kledingstijlen zijn ZUSJE is. ja u leest het goed, nu ben ik het lelijke eendje die een soort van zwaan is.geworden toch heeel benieuwd. ik had jaren geen contact met haar en zo uit het niets spraken we weer op hyves. is het het Lot? of een lotto ach het blijft een Gok
ik wil hem zo graag zien en ik hoop dat hij voor mij valt.
we zijn allebei het zelfde sterrenbeeld Ram
maar die kan mijn gecompliceerde en veranderlijke moodswings wel begrijpen hoop ik haha
ik hoop dat jullie een advies hebben voor mij om dit juist aan te pakken
want mijn strategieen lopen altijd de gracht in.

x Reactie infoteur, 14-03-2011
Liefde kan je niet dwingen, maar wel een handje helpen. Aangezien je al aan een paar mensen hebt laten merken dat je erg verliefd bent, is de kans groot dat hij het al weet. Waarom voeg je hem niet toe op msn en probeer je hem zo beter te leren kennen?
Je college apraat niet meer over die afspraak, waarom zeg je niet tegen hem 'nou, wanneer kan ik je vriend nou eens wat leren kennen? Ik zou hem beter willen leren kennen.'

Probeer niet aan iedereen te vertellen dat je hoge verwachtingen van deze liefde hebt. Dat kan hem afschrikken als hij dat hoort, omdat hij je nauwelijks kent. Liefde op het eerste gezicht is lang niet altijd wederzijds. Hij kan je dus best leuk vinden, maar of hij al meteen net zulke intens verliefde gevoelens heeft als jij, valt te betwijfelen. Als mensne dus vragen of je verliefd op hem bent kan je ook gewoon antwoorden 'Verliefd'? Ik weet het niet. Ik zou hem wel graag beter willen leren kennen.'

Camille, 28-02-2011 19:26 #27
Ik ben een meisje van 13 jaar en er zit een jongen op mijn school en hij is even oud. Ik zie hem al vanaf de kerstvakantie zitten en ik ben er dan mee gaan smsen enzo. Maar mijn andere vriendin was ook op hem verliefd en zij was er terwijl dan ook mee aan het smsen. Dan had ik gevraagd of hij bij ons wou komen staan met zijn vrienden en dat hebben ze dan gedaan. Ik werd dan ook redelijk goed bevriend met een vriend van hem en het ging allemaal wel redelijk goed(mijn vriendin was ook niet meer verliefd op hem:-)),maar toen begonnen zijn vriendinnen een andere vriendin van mij uit te schelden en ja, wij verdedigden haar dan(ik niet zo hard, want eig wou ik geen ruzie…)maar nu hebben wij echt harde ruzie met zijn vrienden en ons. De jongen waar ik op val daar hebben we niet echt ruzie mee maar ik heb het gevoel dat hij met mijn vriendin wil gaan(die er vroeger ook op verliefd was). Ik liep bijvoorbeeld naast hem en dan wacht hij speciaal om naast haar te staan en om met haar te praten. Ik probeer altijd met hem te praten maar dan praat hij verder met mijn vriendin. Ik weet niet wat ik moet doen en ik heb al zeer vaak gezegd van ik ga hem vergeten en ik stop ermee om aan hem te denken maar dat lukt eigenlijk echt nooit. Ze zeggen altijd geef nooit op maar als ik in zo een situatie zit weet ik echt niet wat ik moet doen. Kunnen jullie mij helpen? Ik zit echt in de put Reactie infoteur, 28-02-2011
Camille, verliefdheid is als een bloem. Geef je het water dan bloeit ze, geef je het geen water dan vallen de bladeren af. Ik bedoel daarmee dat het verliefde gevoel gevoed wordt door je eigen hoop en verlangen, en als je wilt dat het overgaat omdat het niets kan worden, dan zal je afstand moeten nemen van de hoop, en van die jongen zelf. Dan gaat het wel het snelste over.Verliefdheid kan pijn doen als het niet wederzijds is. Als je zeker weet dat het niet wederzijds is, is het zinloos om er veel van te verwachten. Als je die jongen dan minder vaak ziet en niet meer over hem droomt, dan zal de pijn snel weer over gaan. Probeer er ook met iemand over te praten die je 100% vertrouwen kunt. Misschien een zus of tante of een van je ouders. Besef wel dat verliefdheid altijd weer overgaat, ook liefdesverdriet gaat altijd over. Alle mensen maken het wel een keer of een paar keer in hun leven mee, en gelukkig duurt de pijn niet altijd. Tot slot kan je natuurlijk ook eens met die jongen praten en gewoon zeggen dat je gevoelens voor hem verder gaan dan vriendschap. Wie weet is ook hij verlegen? Je moet dan wel zeker weten dat je hem hier over in vertrouwen nemen kunt want het is misschien niet prettig als straks de halve school van je gevoelens afweet.

Anoniem;), 14-02-2011 18:45 #26
Hoii,
ik dacht dat ik een paar dagen geleden ookal een reactie had geplaats maar nou kan ik hem niet meer terug vinden… :-p in elk geval ik vind een jongen van 18 leuk, ik ben zelf 14. en eigenlijk ging het tot een week geleden of zo heel goed tussen ons, we kunnen het echt heel goed met elkaar vinden en eigenlijk net op de dag dat ik dacht ik ga het gewoon te hem zeggen. vertelde hij dat hij een date had met iemand.

Wat to do? want ik vind hem eigenlijk nog wel heel leuk, en ik heb ook het idee mij want hij kijkt wel vaak naar me, maar als dat niet zo blijkt te zijn dan gaat misschien die ''vriendschap'' ook wel kapot als ik het hem vertel… :-( Reactie infoteur, 14-02-2011
Omdat hij een date heeft is hij in elk geval geinteresseerd in andere meisjes dus dan lijkt het niet het geschikte moment om tegen hem te zeggen dat je meer voor hem voelt dan vriendschap. Jullie verschilllen ook nogal veel in leeftijd. Misschien moet je in elk geval eerst even afwachten hoe zijn date verloopt.

Petot Xp, 11-01-2011 19:54 #25
Ik ben smoorverliefd op een jongen maar ik heb he hem al gezegd en nu negeert hij mij op school. In het begin toen ik met hem chatte was hij héél lief en hij had my al een koosnaampje gegeven. Toen dacht ik dat hij ook op my was maar dat is niet zo. Ik heb het hem verteld op nieuwjaar, maar hij heeft niet gereageerd. Op fb zei hij aan een vriendin van my da ze zich niet moet kome moeie en ik was boos op hem. ( Vriendschap boven alles :D). en ik begon hem aan te spreke en zei dat ik stoer doe en vroeg of ik dan dacht dat ik populairder ging worden maar dat is niet zo. Hij negeert me p school maar ik zie hem wel vaak naar mij kijken om te zien ofdat ik niet naar hem kijk, maar nu probeer ik hem te negeren zodat hij denkt dat ik niet meer op hem ben en dat ik dan vrienden kan worden en closer. Ben ik goed bezig zo? of moet ik het helemaal anders aanpakken? Reactie infoteur, 11-01-2011
Hoi. Het is niet makkelijk om je hierin advies te geven want niemand weet wat hij nou echt voor jou voelt. Jongens gaan hier vaak heel anders mee om dan meisjes. Jongens vinden het vaak niet zo prettig als 'iedereen' het weet en via FB is dat allemaal nogal leesbaar. Hangt ook een beetje van zijn leeftijd af. Als hij wat ouder wordt dan zal hij waarschijnlijk niet zo afwijzend cool doen, dan zal hij gewoon tegen je zeggen wat hij voor jou voelt. Misschien is hij stoer gaan doen omdat je het verteld hebt, zo van 'ik heb geen zin dat iedereen gaat roepen dat we iets hebben', of zo. Heeft hij ook tegen jou gezegd dat de verliefdheid niet wederzijds is? Zo ja, dan zal je dat moeten accepteren want verliefdheid kan je helaas niet dwingen. Het doet natuurlijk pijn als het niet wederzijds is, maar gelukkig gaat verliefdheid ook weer over.

Kiki Anoniem, 05-01-2011 22:54 #24
Heee,
Ik vind een bepaalde jongen heel erg leuk, maar ik heb het idee ofdat hij mij irritant vind ofzo, want hij verwijderd de krabbels die ik naar hem stuur op hyves. En er zit een groepje meiden bij mij op school die allemaal super mooi zijn, en ik heb het idee ofdat hij daar geintersesseerd in is. Ik weet echt niet wat ik moet doen want ik vind hem zo leuk. Kunnen jullie me plz helpen? Alvast heel erg bedankt:-)

xxxKiki Reactie infoteur, 06-01-2011
Dag Kiki,

Tja, lastig. Liefde komt heel vaak niet van twee kanten, maar vaak ook wel natuurlijk. Dat hij je krabbels verwijdert kan best wel uit verlegenheid zijn. Als anderen weten dat jij gek op hem bent, dan weet hij het vast ook. Om plagerijen van anderen te voorkomen, haalt hij dan misschien snel je krabbels weg. Dat kan betekenen dat hij je wel leuk vindt, maar dat niemand dat van hem hoeft te weten. Het kan natuurlijk ook betekenen dat hij het inderdaad niet leuk vindt als er een meisje verliefd op hem is. En het kan ook zo zijn dat hij jou wil laten merken dat hij niet op jou is. Zo van: ik verwijder je krabbels dus dan weet je dat ik geen relatie met je wil.
Wat hij denkt, dat weet je dus eigenlijk niet. Het beste wat je kunt doen is ook meteen het moeilijkste: niet achter hem aanlopen. Laat even geen krabbels achter op zijn hyves en let eens op of hij wel vaker krabbels verwijdert. Van anderen bedoel ik. Sommige mensen halen vrijwel altijd hun persoonlijke krabbels weg zodat niemand mee kan lezen. Het hoeft dus niets persoonlijks tegen jou te zijn. Tot slot kan je hem natuurlijk ook gewoon een Valentijnskaartje sturen op 14 Februari. Verliefd zijn is leuk, maar soms ook een beetje pijnlijk. Gelukkig gaat het altijd weer ove, ook als hij niet op jou is. Succes!

Silvia, 03-01-2011 00:13 #23
Heee,
IK wil een paar dingen vertellen :

1.Ik ben verliefd op een jongen het is een nederlander en ik niet.de eerste dag
toen ik heb zag was ik zooooo verliefd.
alleen hij vind mij niet leuk in het weekend zie ik soms weleens alleen dan is hij met een vriend altijd
altijd dezelfde jongen en de jongen waar ik op ben zegt niett eens hoi! ik weet niet hoe ik indruk kan maken.

2.Wij hebben een ander cultuur dan nederlandse mensen en dat vind ik HELLEMAAL niet leuk
wij zijn moslim en ik mag geen nederlands vriendje van mijn moeder,
maar ik val alleen maar op nederlandse jongens.
ik dUrf nooit tegen mijn moeder te seggen dat ik verliefd ben! straks word se boos?! WAT MOET IK DAN DOEN?

Alvast bedankt
:-):-) Reactie infoteur, 03-01-2011
Beste Silvia,

Ik weet niet hoe oud je bent maar verliefd worden hoort bij het volwassen worden. Als een jongen niet verliefd op jou is, doet dat pijn, maar liefde kan je niet dwingen. Verliefdheid gaat wel weer over, vooral als je hem niet meer ziet.

Ik kan je niet adviseren over je cultuur want ik ken je cultuur niet goed genoeg. Misschien kan je eens praten met iemand uit jouw cultuur die er wel ervaring mee heeft. Een ouder meisje misschien?

Sara, 19-11-2010 17:41 #22
Ik ben een paar maanden vreselijk verliefd op een enorm lieve jongen, D. Alleen ik was iets te enthousiast en heb laatst een aantal meiden verteld. Het werd allemaal doorverteld en nu weet hij ervan. (Geeeen idee wat hij ervan vindt. Hij kijkt me niet meer aan ofzo, ik zie hem ook steeds minder in de gangen)
Ik heb trouwens ook gehoord dat ik niet de enige ben die hem leuk vindt. En bovendien heeft hij een vriendin! (maar het staat wel op uitgaan) Heeft iemand tips om helpen?
Ik wil zo graag iets met hem, ik heb nog nooit iemand zó leuk gevonden. Een andere jongen zoeken of hem vergeten, dat gaat echt niet lukken ben ik bang. Hij spookt 24 uur per dag in mijn hoofd, en waarsch. wordt het niks. Reactie infoteur, 20-11-2010
Beste Sara,

Verliefd is een heel sterk gevoel. Je wordt er als mens ook een beetje bezitterig van. Je wilt dat die persoon ook verliefd op jou wordt. Je hebt het gevoel dat je nooit meer verliefd zou kunnen worden op een ander. Je ziet alleen die ene persoon en je denkt dag en nacht aan die persoon.

Dat zijn hele herkenbare gevoelens die verliefde mensen nou eenmaal hebben. Hoewel het sterke emoties zijn, zijn ze zeker niet uniek.
Hoe krijg je het nou voor elkaar dat zo'n jongen ook helemaal verliefd op jou zal worden? Helaas kun je dergelijke gevoelens niet dwingen. Hij valt voor je, of hij valt niet voor je. Hij heeft al een vriendin, dan zal hij niet zo snel op zoek gaan naar een ander. Ook al loopt die relatie volgens jou niet zo goed meer, het is toch zijn relatie met zijn vriendin. Verder is het zo dat iemand die verliefd is graag bij die ander in de buurt wil zijn. Als hij ook graag bij jou in de buurt wil zijn, zou dat een goed teken kunnen zijn maar uit je verhaal maak ik op dat hij je juist een beetje lijkt te ontwijken. Misschien moet je eerst proberen vrienden met hem te worden?

Helene, 02-11-2010 22:40 #21
@ Anoniem van 12-10: als ik jou was zou ik gewoon een beetje bluffen: 'maar ik bén ook heel schattig!' en dan heel breed glimlachen en direct van onderwerp veranderen.

Anoniem, 12-10-2010 20:26 #20
Halloo, ik heb 2 weken geleden op school een jongen leren kennen en ben er nu wel al goed bevriend mee. Ik vind hem écht leuk en denk wel dat hij me ook leuk vind. Maar het ambetante is dat ik er niet echt gewoon tegen kan doen want wat vriendinnen van mij vinden dat we schattig zijn. En daarom zijn ze daar soms over bezig en laten ze ons knuffelen enzo, maar ik wil er eigenlijk gewoon tegen doen als een hele goeie vriendin zonder dat ze denken dat ik hem echt wel leuk vind… wat moet ik doen?

Helene, 27-09-2010 18:58 #19
Haai, ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand hier me kan helpen.
Vorig jaar ben ik naar het middelbaar gegaan, en daar op mijn nieuwe school, werd ik hopeloos verliefd op een jongen die een jaar hoger zat. Alleen 1 klein probleempje: een vriendin van mij, Elien werd ook verliefd op dezelfde jongen en ze werden een koppel. Het hele schooljaar heb ik mijn verliefdheid verborgen gehouden, want iedereen weet hoe vernederend het is als het niet wederzijds is. Maar nu, een jaar later is het uit tussen hem en Elien, en zit Elien niet meer bij mij in de klas. Maar een ander probleem is dat ik nu niemand meer echt goed ken die hem goed kent, dus ik zou geen reden hebben om een gesprek aan te knopen. Maar ik ben nog steeds verliefd, en weet niet zo goed hoe ik met hem in contact kom. Ik zoek wel oogcontact, maar meestal kijkt hij dan snel weg. En ik heb steeds het gevoel dat, als hij in de buurt is, ik megasnel niet-nuttige dingen begin te ratelen en te lachen om dingen. Hij kijkt dan wel, maar ik durf niet goed terug te kijken. Ik weet niet of het wel zo'n goed idee is om 'echt' contact te zoeken, want mocht het er ooit van komen dat hij ook op mij verliefd is, zal ik het gevoel hebben dat ik Elien verraad, want hij heeft het met haar uitgemaakt. Help, wat moet ik doen?

Blabla Banaan, 17-09-2010 17:14 #18
Ik heb het net uit gemaakt met me vriendje omdat hij vreemd ging met een heel knap meisje en daardoor ben ik heel ozeker over mezelf geworden, ik voel me heel naar, en ik zou graag een nieuw vriendje willen, mij buurjongen van de overkant is aardig, mr ik ken hem niet echt, mr hij heeft een zus van mijn leeftijd, dus ik ga probeeren om met haar bevriend te raken,
maar ik mis me ex nog heel erg, heeft iem.tips om hem te vergeten?
doeiXX Reactie infoteur, 18-09-2010
Het is begrijpelijk dat je het liefste zou wegvluchten in een nieuwe 'relatie' maar dat is niet de beste manier om er overheen te komen. Het is echt beter om het verdriet niet weg te stoppen, maar er over te praten met mensen die je verdriet begrijpen. Liefdesverdriet gaat ALTIJD over, maar je moet er wel even doorheen. Probeer je verdriet niet te verstoppen in een nieuw vriendje. neem even de tijd om te accepteren dat je vriendje het uit heeft gemaakt. Ik hoop dat je er met je ouders over praten kunt, of misschien heb je een lieve juf of een goede vriendin.

Als je die buurjongen aardig vindt, kan hij misschien eerst een vriend voor je zijn? Daarna zie je wel weer. Geef jezelf wat tijd om liefdesverdriet te hebben, dan gaat het sneller over.

Anooo, 15-08-2010 23:54 #17
Ik weet het allemaal niet hoor, tegenwoordig doen jongens sws al stoer, en doen ze niet extra stoer als hij bij je in de buurt is, zelf vind ik een jongen leuk, maar volgens mij ziet hij me niet staan, volgens een vriendin kijkt die steeds vaker naar me, maar ik bedoel iedereen kijkt toch wel is?
help!
x

Nieny, 10-08-2010 12:30 #16
Kan ik iemand mij misschien tips geven? Vorig jaar vond ik een jongen van school heel leuk (hij zit 1 klas hoger dan ik), ik kwam in contact met hem en msnde en smsde veel met hem. Ik heb toen veel over mezelf vertelt (via msn), iets teveel denk ik:O hij kent een van mijn grootste geheimen. Maarja uiteindelijk toen ik vroeg of hij in het weekend voor het eerst wilde afspreken stuurde hij een sms dat hij mij toch niet zo leuk vond. Ook wisten al zijn vrienden al dat ik hem leuk vond omdat die en keer zijn mail hadden gelezen. Het gevolg daarvan was dat ze in de pauzes de hele tijd mijn naam gingen roepen enzow.

Maar nu is het zomervakantie, en ik denk dat als ik hem volgend jaar weer zie, ik weer verliefd op hem ga worden. Heeft misschien iemand tips hoe ik hem toch nog voor mij kan winnen?

Anoniempje, 30-07-2010 22:34 #15
Ik ken een jongen waar ik al vanaf me 6e verliefd op ben. ik ben nu 14 en nog steeds verliefd en hij is 16. Het is de neef van mijn aller beste vriendin. Die het soms ook even niet weet hoe het zit met ons. We gaan heel goed met elkaar om. En ik ken ze ouders ook erg goed, maar ik wil meer dan alleen vrienden zijn. Soms lijkt het wel of hij me ook leuk vind, want hij probeert wel oogcontact te maken en soms in me zij te prikken of we stoeien. Op msn doet hij raar. Hij negeerd me een beetje. En dat vind ik wel jammer, want we wonen ver van elkaar vandaan.

Maar wat moet ik doen om meer contact te krijgen. Of te laten merken dat ik op hem val?
Oja en ik heb pas weer met hem afgesproken, maar ik weet niet wat ik met hem moet doen en bij wie we afspreken. Waar is het verstandigste om aftespreken bij mij of bij hem? Alvast bedankt! Reactie infoteur, 31-07-2010
Hoi. Dat hij je negeert op msn kan ook onzekerheid zijn. Jongens kunnen net zo onzeker zijn als meisjes. Msn is ook een lastig medium, als iemand niet achter de computer zit lijkt het soms of ze niet antwoorden.

Waar je het beste met hem kunt spreken durf ik niet te zeggen. Het is wel positief dat hij af wil spreken, toch? Je kunt het beste met hem overleggen waar jullie afspreken.

Als je verliefd bent en vrienden bent is het inderdaad moeilijk om iemand te laten merken dat je hem leuk vindt, maar als je veel aandacht aan hem besteed zal hij wel doorkrijgen dat je hem erg leuk vindt. Je kunt het hem natuurlijk ook gewoon vertellen, maar dan loop je het risico dat hij dat niet verwacht had en er misschien van afschrikt.

Anoniempjee, 29-06-2010 18:27 #14
Er zit een jongen bij mij in de klas, en ik vind hem al een tijdje leuk. Maar het probleem is dat mijn 'ex beste vriendin' hem ook leuk vind. Dat merk je echt overduidelijk, ze loopt steeds achter hem aan, met hem te vechten en praten. En ze weet niet dat ik hem ook leuk vind. Maar tegen mij zei ie dat hij haar raar vond. Ik weet echt niet wat ik moet doen, wat ik doe echt mijn best om ervoor te zorgen dat ie me leuk vind. Heeft iemand tips? Reactie infoteur, 30-06-2010
Als je nog veel met die vriendin omgaat kun je misschien gewoon open kaart spelen en tegen haar zeggen dat je hem ook erg leuk vindt. Of begrijp ik je probleem niet goed? Ben je bang dat je je vriendin kwijtraakt als je met die jongen omgaat? Of weet je gewoon niet hoe je hem duidelijk moet maken dat je hem leuk vindt?

Pizzapuntmetspinazie Anoniem Dus, 13-06-2010 22:29 #13
Dat is het hem nou juist, als ik hem negeer zoekt hij weer contact en doet hij weer helemaal leuk tegen me, dan begin ik weer wat voor hem te voelen en dan precies dan, doet hij alsof ik niet besta en negeerd hij mij.

Anna, 13-06-2010 18:58 #12
Helaas hebben we allebei geen MSN :( Hoe kan ik dan met hem in contact komen? Want ik wil niet altijd in de schaduw van mijn vriendin staan, en naar hem toe lopen om te praten is ook geen optie. Reactie infoteur, 13-06-2010
Hyves, e-mail, telefoon… er zijn natuurlijk juist veel manieren om met iemand in contact te komen, maar als je te verlegen bent zal het allemaal niet vanzelf gaan. Naar hem toe lopen en een praatje maken, zoals je schrijft, is juist wel een optie. Door een praatje te maken leren mensen elkaar beter kennen en is het ijs weer snel gebroken. Maar als ik je verhaal zo lees is het nadat jullie lol hebben gehad samen, niet meer zo ontspannen.
Ik begrijp dat je vriendin wel gewoon met hem omgaat. Kan zij niet eens iets met hem afspreken zodat je hem bij haar thuis ontmoet of zoiets dergelijks? Of weet zij niet dat je verliefd op hem bent?

Ik heb ongeveer een jaar geleden een jongen ontmoet en hij is echt heel leuk we voegde elkaar toe op msn en hij vroeg me mee uit alleen ging het om de een of andere manier toch niet door en dat had ik dan nog tegoed we leerde elkaar echt kennen via internet -msnhyvesfacebooktwitter- en dan doet hij eerst heel lief en daarna doet hij alsof ik niet besta, dat heeft hij nu al 4 keer gedaan en ik weet nu niet meer wat ik moet doen. ik vind hem echt leuk mr hij is onbereikbaar ookal toont hij wel interesse in mij. kan je me helpen? wat moet ik doen? Reactie infoteur, 12-06-2010
Als een jongen zo tegen je doet is het toch geen leuke jongen? Misschien idealiseer je hem te veel.

Probeer weer met je beide benen op de grond terug te komen en negeer hem eens een tijdje. Zoekt hij dan contact met je, dan heeft hij misschien toch wel echt interesse. Hoor je niks van hem, dan kun je hem maar beter uit je hoofd zetten en iemand zoeken die jou wel serieus neemt.

Anna, 10-06-2010 15:58 #10
Er is een jongen die ik echt heel erg leuk vind. We zijn een paar maanden geleden samen op kamp geweest, hier hebben we gezellige dingen gedaan en elkaar omgeduwd en een beetje gestoeid. Nu we weer terug zijn heb ik het idee dat hij me helemaal niet aardig meer vind. Als ik iets zeg, is het: Mhm. En dan vrij snel weer weg. Mijn vriendin is altijd erg populair geweest bij de jongens en zij kletst wel gewoon makkelijk. Vaak zeg ik domme dingen als ik in zijn buurt ben, of juist heel weinig. Ik heb het idee dat hij iedereen echt aardig vind, behalve mij. Wat moet ik doen? Reactie infoteur, 10-06-2010
Hoi,

Als je verliefd bent is het niet vreemd dat je verlegen bent als hij in de buurt is. Je durft dan jezelf niet te zijn. Herken je dat?

Misschien heeft hij daar ook last van.
Het kan ook zijn dat hij je op deze manier wil laten merken dat hij niet uit is op verkering dus dat hij een beetje afstand wil houden. Dat is moeilijk te zeggen. heb je hem niet op MSN? Dan kan je misschien gewoon een beetje chatten over can alles, zodat het weer gewoon wordt.

Het lijkt erop dat jullie allebei erg verlegen zijn als jullie elkaar zien. Dat hij je lijkt te negeren wil niet zeggen dat hij je niet leuk vindt, het kan net zo goed betekenen dat hij net zo verlegen is als jij. Probeer via een andere manier contact met hem te krijgen, bijvoorbeeld via MSN?

Diva, 09-06-2010 23:23 #9
Ik vind zo een jongen heel erg luek. ik ben gewoon hepeloos verliefd. Ik heb hem zelf een kaart gestuurd met valetijn. Bij mij op school toen ze altijd rozen uit delen en dus heb ik dat ook gedaan, maar dan natuurlijk anoniem, hij was wel nieuwsgierig, hij heeft maanden proberen achtertehalen wie hem had geztuurs, maar is er niet achter gekomen.
Ik ken zijn familie ook, en zijn beste vriend word ook binnenkort soort van aangetrouwde familie van mij. Hij heeft al eens gehoord dat ik hem leuk vind, maar ik heb het nooit durven toe te geven, alhoewel ik het wel wilde, maar ik was bang dat hij zogenaamd ruig zou doen en me zou uit lachen.
dus mijn vraag is

WAT KAN IK PRECIES DOEN, ZODAT HIJ HET WEL MERKT? Reactie infoteur, 10-06-2010
Nou, als zijn beste vriend een soort van aangetrouwde familie van jou wordt, liggen daar wel kansen voor je. Als je die vriend vaker ziet kom je hem ook vaker tegen, toch?

Abbygail, 28-03-2010 19:17 #8
Ik vind een jongen heel leuk maar ik vraag me af of hij me leuk vind
we zijn op een of andere manier vrienden geworden maar door die een of andere manier ben ik hem leuk gaan vinden
en een paar mensen hebben hem al gezegd dat ik hem leuk vind maar hij denkt dat ze jokken/een grapje maken
wil iemand me helpen ik ben hopeloos verliefd
wat moet ik doen
ik kan gedichten naar hem sturen
heeft iemand dan een site voor me?

groetjes van de hopeloos verliefde ik Reactie infoteur, 28-03-2010
Hoi,

Op http://www.liefdesgedichten.net/ staan veel liefdesgedichten, maar het is natuurlijk veel leuker om zelf een gedicht te schrijven. Liefdesliedjes zijn ook heel romantisch. Je kunt misschien liedjes naar hem sturen via msn, bijvoorbeeld liedjes van Youtube. Hij moet dan toch wel de hints begrijpen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met jullie.

Sofie, 16-03-2010 17:45 #7
Hallo allemaal, ik ben sofie. Ik ben vorige week op excursie geweest, en dat was heel leuk. Ik heb elke dag van de week nog bij Vincent in bed gelegen. We deden niks, tot de laatste nacht.Ookal gebeurde er weinig. Ik vind hem nu heel leuk, maar ik weet niet of het wederzijds is. Daarbovenop komt dat ik ook nog een vriendje heb. Ik gedraag me nu wel een beetje raar, maar ik twijfel nu wel een beetje aan onze relatie. Ik vind vincent leuker, maar ik durf het niet uit te maken met mijn vriendje. Daar ook nog bovenop, is dat Vincent nu afstandelijker doet sinds de excursie. Ik heb echt geen idee wat ik zou moeten doen. Help me pleasE! Reactie infoteur, 16-03-2010
Hoi:)

Het is niet zo handig om er twee vriendjes op na te houden, dus je zult toch moeten kiezen.

En wat Vincent betreft, je kunt hem natuurlijk gewoon vragen wat hij voor je voelt, dan kom je er het snelste achter. Als hij afstandelijk doet kan het denk ik twee dingen betekenen. Of hij is verlegen geworden, of hij wil je op deze manier laten merken dat het voor hem verder niet serieus bedoelt was en dat je geen hoop moet koesteren.

Els, 02-03-2010 20:37 #6
Nou het sloeg inderdaad nergens op, loos alarm maar merk dat ik inderdaad wel gevoelens begin te krijgen terwijl ik misschien niets voel als we elkaar ontmoeten… gek hoor. Zijn telefoon was inderdaad gesneuveld (in een wasbak gevallen) en al snel vond hij een andere manier om me te bereiken. Over twee weken hebben we afgesproken om elkaar te ontmoeten. Spannend! Laat tegen die tijd wel weten hoe het gegaan is. Reactie infoteur, 02-03-2010
Ja graag. Ik ben benieuwd hoe het verdere gaat.:)

Els, 28-02-2010 19:41 #5
Hoi, even een rare wending: we hebben steeds nog actief contact gehad. Veel zelfs. Hele verhalen 's nachts en we kwamen erachter dat we veel gemeen hebben. Eergisteren gevraagd of we binnenkort iets af konden spreken. Daar was hij positief over. De dag erna ging hij stappen en bleef hij smsen terwijl hij wist dat ik sliep. xje enzovoorts. De dag erna gewoon contact, wat berichtjes zoals gewoonlijk. Het laatste bericht kreeg ik 24 uur geleden. Daarna: volkomen radiostilte! Een paar dagen terug beloofden we elkaar nog dat we het zou aangeven als we niet meer verder wilden gaan met smsen, dus ik vind dit zo vreemd! Ik weet dat zijn ouders problemen hebben op het moment en dat hij het daar moeilijk mee heeft, dus het enige wat ik nu kan bedenken is dat het daar iets mee te maken heeft… misschien is hij zijn telefoon vergeten ofzo? Ik merk dat ik me zorgen maak terwijl ik hem al 1,5 jaar niet gezien heb… en ik wilde hem vandaag (vandaag smsen we een maand) nog wel vragen om volgende week naar me toe te komen! Heb ik weer… Reactie infoteur, 01-03-2010
Leukd at je ons op de hoogte houdt:)

24 uur is heel erg kort, maar als je een beetje verliefd bent lijkt het natuurlijk wel een week. Zijn beltegoed kan op zijn, hij kan zijn telefoon vergeten zijn, hij kan met een lege batterij zitten, er kan zoveel aan de hand zijn. Heb je hem al gewoon eens gebeld om te zien of zijn telefoon het doet? Dan kan je meteen vragen hoe het met hem gaat nu hij zorgen om zijn ouders heeft.

Els, 19-02-2010 12:24 #4
Hallo.
Bedankt voor het advies. Ik weet nog niet precies hoe ik het ga aanpakken om hem te vragen, maar ik ga het proberen! Zonder hints dan, want die snappen ze niet :)
Inderdaad wel een goed plan dat hij naar mij komt. Kan hij ook vertrekken als hij wil, en ik hoef verder niets te ondernemen. Kan ik meteen zien of hij het ervoor over heeft om naar me toe te komen.
Gewoon samen een filmpje kijken dan maar? of eten? bijkletsen in ieder geval. Alle drie dus! haha.
Nou, spannend hoor. Je hoort het als er weer nieuws is.
Krijg helemaal kriebels als ik een sms krijg, zo stom! Reactie infoteur, 19-02-2010
Hoi Els,

Hou me op de hoogte. Ik hoop dat het een leuke en betrouwbare jongen is.
groetjes:)

Els, 18-02-2010 20:11 #3
Ik denk dat mijn reactie toevoegen net mis ging, dus vandaar dat ik het voor de zekerheid nog maar eens getypt heb. Excuses dus als mijn reactie straks dubbel staat!

Hoi, klinkt misschien raar maar ik denk dat we allebei niet?te happig? willen zijn. We hebben geen contact via msn of hyves, wat eigenlijk wel raar is, want in het verleden lieten we wel eens krabbels bij elkaar achter. Misschien vonden/vinden we het allebei wel eng om te laten blijken dat we interesse hebben in elkaar.
We wonen 45 min. rijden met de auto bij elkaar vandaan.
Tijdens carnaval stuurde ik hem wel van: ik weet niet goed wat we er verder mee moeten. Toen stuurde hij zo?n algemeen: wat we ermee moeten zal de tijd leren, x
Mannen! Ze begrijpen natuurlijk ook geen hints he? Ik wilde eigenlijk proberen om iets met hem af te spreken, maar goed?carnaval + alcohol + feit dat hij een man is? die hint kreeg hij dus niet helemaal mee.
Ik stuurde toen van:?wat moet ik met zo?n antwoord? Maar t is ok hoor, geen haast. De tijd doet zijn werk wel.? Toen kreeg ik tot de volgende dag helemaal niets meer. Ik stuurde toen dat sommige dingen verkeerd opgevat kunnen worden en dat we maar weer?back to basics? gingen. Dat vond hij ook prettig tijdens carnaval stuurde hij.
Daarna hebben we gewoon weer verder gesmst. Ik krijg 7-12 smsjes per dag van hem.
We lachen veel om elkaars berichten (althans, dat laten we elkaar via sms weten)
Tijdens de eerste week zei ik tegen hem dat we echte mietjes waren geweest om elkaar niet te laten weten wat we voelden. Toen reageerde hij van: het zou jammer zijn als we door ons mietjesgedrag nooit een stap verder komen.
Daarop reageerde ik met: laten we een voorlopig smsen en elkaar over een tijdje opzoeken.
Hij smste toen meteen terug: dat lijkt me een goed plan! Ik denk niet dat we dit aan hadden zien komen maar ik ben blij dat het gebeurt!
Ik leid daaruit af dat hij wel graag wil afspreken. Is het niet raar dat ik als meisje die stap neem? Ik denk dat ik nogal traditioneel ben door te wachten tot hij me uitvraagt.
Ik ben 23 en hij 21.

Els, 18-02-2010 19:14 #2
Hoi,
Ik ben 23, hij 21. Klinkt stom, maar ik denk dat we allebei niet te 'happig' willen zijn. Tenminste, dat denk ik. Ik vind het ook zo stom om als meisje de eerste te zijn die vraagt om af te spreken.
Via hyves of chat doen we niets, gek eigenlijk want in het verleden krabbelden we elkaar wel eens, maar zijn we nooit vriendjes geworden. Misschien ook omdat we bang waren dat de ander dan doorkreeg dat we interesse hadden in elkaar… ik zei ook in sms tegen hem: wat waren/ zijn we toch eigenlijk n mietjes!
Toen reageerde hij van: ja, het zou jammer zijn als we door dat mietjes gedrag nooit een stap verder komen!
Ik ben bang dat hij me afwijst als ik voorstel om hem te ontmoeten. Tijdens carnaval stuurde ik hem een berichtje van: wat moeten we hier nou eigenlijk mee? En toen reageerde hij heel algemeen van: 'wat we hiermee moeten zal de tijd leren' x
Toen had ik echt zoiets van: hmmmmmm, snapt hij niet dat ik wil afspreken? Maar ja, het is een man he? Die zijn niet zo van de hints! :) Plus dat hij met carnaval nogal in beschonken toestand was natuurlijk. Ik smste toen terug van: wat moet ik met zo'n antwoord? Maar t is ok hoor, geen haast de tijd doet zijn werk wel.
De dag daarna hoorde ik n hele tijd niets. Toen heb ik gestuurd van: volgens mij worden dingen niet helemaal goed opgevat via geschreven tekst, misschien even back to basics? Hoe was je dag?
En toen kreeg ik terug van: ja, met Carnaval misschien wel even handig om terug te gaan naar de basis ja.
Daarna gewoon weer verder gesmst, ik krijg 7 tot 12 berichten per dag van hem. We pesten elkaar graag en moeten erg om elkaar berichten lachen, althans, dat sturen we elkaar ;)
Dus zou het niet raar zijn als ik voorstel hem te ontmoeten? We wonen ongeveer drie kwartier rijden met de auto van elkaar vandaan. Reactie infoteur, 18-02-2010
Beste Els,

Een meisje kan dat voorstel heel goed doen. Voor jongens is het ook niet altijd prettig om elk initiatief te moeten nemen. En het is wel zo duidelijk als je hem laat weten dat je het leuk vindt als hij eens jouw kant op komt. Na veel sms'en zou je het nou wel eens leuk vinden om hem weer eens in het echt te zien. Je merkt dan ook meteen of de vonk ook nog overslaat als je hem ziet.
Persoonlijk zou ik je wel aanraden hem uit te nodigen naar jou toe te komen, en niet andersom, omdat je hem niet goed kent. In je eigen omgeving (woonplaats/huis) voel je je vaak prettiger en dan heb je meer zelfvertrouwen. Ook is het verstandig om hem eerst beter te leren kennen voordat jij bij hem op bezoek gaat. Kortom: ik zou het veiliger en leuker voor jou vinden als hij de reis naar jou maakt in plaats van andersom. Wat denk je daar zelf over?

Els, 18-02-2010 17:07 #1
Hallo infoteur,
Sinds twee weken heb ik contact met een jongen die ik ruim 1,5 jaar niet gezien heb. Het ging min of meer in een opwelling. 1,5 jaar geleden waren we op dezelfde reis en daar hebben we veel met elkaar gelachen. Het werd niets maar we voelden allebei wel dat we elkaar leuk vonden. (het is niet uitgesproken, maar voelde wel zo) We hebben tijdens de vakantie ook uren samen in het zwembad gelegen en geflirt met elkaar.
Tijdens een nachtelijke boottocht lag iedereen te slapen en omdat wij het saai vonden om al te gaan slapen tijdens de reis hebben we samen in bed gelegen en muziek geluisterd. Ik raakte toch slaperig en ben ik in slaap gevallen. Toen ik een paar uur later wakker werd lag hij nog steeds bij me in bed en had hij zijn arm om me heen geslagen en streelde zachtjes door mijn haar. Hij dacht dat ik diep in slaap was. Ik heb gedaan of ik sliep en vond het stiekem heerlijk.
Daarna scheidden onze wegen zich en spraken we elkaar niet meer. Nu, 3 weken geleden smste ik hem zomaar. Ik had zijn nummer nog, dus ik dacht: het kan geen kwaad. Ik kreeg direct reactie terug en we smsten de hele nacht over die bewuste vakantie. Hij gaf toe dat hij toen gevoelens voor me had en dat die heel bijzonder waren. Hij zei dat hij het super vond dat ik contact zocht en dat hij steeds uitziet naar mijn berichtjes. Hij gaf ook toe dat hij er toen niets mee durfde te doen en dat zijn vrienden hem gezegd hadden dat hij zich niets in zijn hoofd moest halen. Hij gaf aan dat hij niet verwacht had ooit nog met me in contact te komen maar dat hij wel blij was dat het gebeurde. Vanaf dat moment hebben we sms contact. We hebben samen inmiddels 450 berichten verstuurd in drie weken. Hij is twee jaar jonger dan ik en ik merk dat ik meer over mezelf vertel dan hij. Soms kijk ik of zijn interesse afneemt door even niets meer te sturen maar uiteindelijk gaat hij dan toch overstag en stuurt me na een paar uur weer een sms.
Hij vraagt nog niet of ik hem wil ontmoeten en doet geen pogingen om af te spreken. In de eerste week van ons contact zei hij wel dat het jammer zou zijn als we nooit een stap verder komen.
Wat kan ik nu het beste doen? Is hij geïnteresseerd? Reactie infoteur, 18-02-2010
Beste Els,

1,5 jaar is al een behoorlijk lange tijd geleden, dus de kans lijkt me groot dat de mooie herinnering voor de magie zorgt op dit moment. Als jullie zoveel sms'en is het wel duidelijk dat hij dat leuk vindt. Ik vroeg me af waarom jullie niet e-mailen en op MSN met elkaar chatten? Ik vroeg me af waarom jullie niet bellen met elkaar, bijvoorbeeld gratis via skype. Ook via Hyves kun je elkaar bereiken. Sms'en is leuk, maar op termijn waarschijnlijk niet voldoende om er een relatie mee op te bouwen. Wonen jullie misschien erg ver uit elkaar? Als je elkaar eens kunt zien via msn + webcam, heb je een indruk hoe hij er nu uitziet.

Jongens vertellen vaak wat minder over zichzelf dan meisjes. Als je wat langer met elkaar omgaat en als je elkaar een paar keer ontmoet zou hebben en het vertrouwen groeit, is de kans groot dat jongens ook meer over zichzelf gaan vertellen.

Je schreef dat hij twee jaar jonger is. Dat is op zich geen probleem, behalve als jij al volwassen bent en hij nog niet.

Waarom spreken jullie niet gewoon een keer af? Of kan dat niet?

Infoteur: Kisses
Laatste update: 17-03-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Verliefd en liefdesverdriet
Reacties: 193
Schrijf mee!