InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Online Dating: Tips voor een Veilige en Succesvolle Ervaring

Online Dating: Tips voor een Veilige en Succesvolle Ervaring

Online Dating: Tips voor een Veilige en Succesvolle Ervaring Internet dating is erg populair. Er zijn tegenwoordig veel mensen die een partner zoeken via online dating. De perfecte partner vinden via internet dating is alleen niet zo simpel als het lijkt. Hier vind je enkele tips die je zou moeten weten voordat je een partner gaat zoeken via online dating. Door deze tips toe te passen kun je op een veilige manier online een partner vinden.

Internet Dating algemeen

Er zijn tegenwoordig steeds meer mensen die een partner zoeken via online dating. Er zijn echter veel dingen die je zou moeten weten voordat je aan internet dating begint. Je moet je er niet teveel op focussen dat je de juiste partner zult vinden via online dating. Een partner zoeken via internet dating is lang niet voor iedereen succesvol waardoor men lang niet altijd de juiste partner zal vinden. Toch is online dating een uitstekende manier om de juiste partner te vinden als je de volgende tips in acht neemt.

Online Dating en te hoge verwachtingen

Het gebeurt maar al te vaak dat mensen veel te hoge verwachtingen hebben als zij online een partner zoeken. Het is gewoon een feit dat een perfecte partner vinden een langdurig en intensief proces is. Je zult vele uren op datingsites moeten speuren naar eventuele geschikte partners.

Word niet direct te enthousiast

Zorg ervoor dat je niet direct te enthousiast wordt als je iemand gevonden hebt die je wel interessant vindt. Die persoon hoeft natuurlijk niet dezelfde gevoelens te hebben over jou. Als je direct te hoge verwachtingen hebt dan is de kans enorm groot dat je voor vele teleurstellingen zult komen te staan door online dating. Op deze manier krijg je steeds weer het nare gevoel dat je bent afgewezen.

Beantwoord e-mails niet te snel

Als je een e-mail krijgt van een eventuele partner, zorg er dan voor dat je deze niet in jouw enthousiasme direct gaat beantwoorden. Het is beter om hier op zín minst twee dagen mee te wachten. Dit is echter één van de meest gemaakte fouten bij internet dating. Veel online dating experts zijn het er over eens dat je door een e-mail te snel te beantwoorden je het gevoel geeft aan de eventuele toekomstige partner dat je te wanhopig op zoek bent naar een partner.

Geef niet teveel informatie over jezelf

Deze periode geeft je ook de bedenktijd om een goed en weloverwogen antwoord terug te zenden. Bedenk verder altijd dat je nooit in het begin al alles over jezelf moet vrijgeven, maar laat nog veel dingen tot de verbeelding. Het is ook zeker aan te raden om nooit persoonlijke gegevens te geven aan iemand waar je nog maar pas contact mee hebt via online dating. Geef dus nooit jouw adres, jouw telefoonnummer of de plek waar je werkt aan iemand in de beginperiode.

Online Dating en telefooncontact

Je kunt in de beginperiode contact houden door naar elkaar te e-mailen. Als het contact goed is en je hebt zelf ongeveer vijf of zes e-mails gestuurd dan zou je eens kunnen vragen of de partner het leuk zou vinden om eens een telefoongesprek aan te gaan. Nadat je jouw partner via de telefoon hebt gesproken zul je beter kunnen beslissen of je deze persoon wel of niet zou willen ontmoeten.

Hoe pak je het aan?

  • heb niet te hoge verwachtingen
  • word niet te snel enthousiast
  • beantwoord e-mails niet binnen twee dagen
  • geef niet direct teveel informatie over jezelf en zeker geen adres, telefoonnummer en de plek waar je werkt
  • ga jouw partner eventueel pas ontmoeten na één of meerder telefoongesprekken

Welke datingsites?

Er zijn ontzettend veel datingsites op het internet te vinden. Het zijn er te veel om hier te noemen. Er zijn datingsites waar je voor moet betalen maar er zijn ook zeer goede gratis datingsites, dus een partner vinden via internet dating hoeft niet duur te zijn. Kies een datingsite waar jezelf een goed gevoel bij hebt maar zorg er altijd voor dat je de tips uit dit artikel toepast om teleurstellingen te voorkomen.

Lees verder

© 2008 - 2017 Wubbo, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Online Dating Tips voor mannen die een vrouw zoekenOnline Dating Tips voor mannen die een vrouw zoekenMannen die een vrouw zoeken via online dating raken nogal eens ontmoedigd. Voordat je jouw dating profiel op datingsites…
Datingsites: Beste sites voor online dating in Nederland?Online dating is hot maar het aanbod van van datingsites is zo groot dat het moeilijk is om erachter te komen welke dati…
Online Dating, leer de fijne kneepjesOnline Dating, leer de fijne kneepjesEen partner zoeken via online dating gaat weer anders dan de traditionele manier van daten. Lees hier de verschillen en…
5 datetips voor drukke mensen die efficiënt willen daten5 datetips voor drukke mensen die efficiënt willen datenJe ben op zoek naar een serieuze relatie. Dat is tot nu toe in je eigen kringetje nog niet gelukt. Omdat je geen zin heb…

Reageer op het artikel "Online Dating: Tips voor een Veilige en Succesvolle Ervaring"

Infoteur: Wubbo
Laatste update: 30-10-2008
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Daten
Schrijf mee!