InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Vind veilig geluk op Internet

Vind veilig geluk op Internet

Internetdating is een terechte hype. Het is makkelijk toegankelijk en zelfs de drukke mens van tegenwoordig vindt wel een gaatje in de agenda voor een email of chat. Maak contacten via internet zo veilig en verstandig mogelijk en wie weet is er een prins(es) op het witte paard uw beloning. In deze snelle maatschappij wordt het steeds meer gewoon om een levenspartner via internet te vinden. We zijn druk aan het werk, hebben soms een relatie achter de rug en hebben kinderen op te voeden. Toch wil, jong of oud, ervaren of nog maagdelijk op relatiegebied, iedereen liefde ervaren. Dus waarom niet gezocht en gevonden via internet; het meest toegankelijke medium?

Talrijke relatiesites zijn als paddenstoelen uit de grond gerezen en met wisselend resultaat voor de betalende leden, zijn velen succesvol in het vullen van de portemonnee van de mensen die deze sites opzetten. Het goede nieuws is dat er ook wel nieuwe liefdes gevonden worden en vaak ook bestendigd worden in een vorm van samenleven, huwelijk of andere vorm. Hoe kun je tot die gelukkigen gaan behoren, vraagt u zich wellicht af.

  • Probeer een realistisch beeld van uzelf te hebben en uw toekomstige partner en zoek daar het juiste platform voor. Stel dat u overgewicht hebt zou u bijvoorbeeld ervoor kunnen kiezen om op gespecialiseerde relatiesites daarvoor te kijken.
  • Wees duidelijk; heeft u contact met iemand en heeft u je daar geen goed gevoel over zeg dan bijvoorbeeld dat u het contact wil stoppen omdat u niet het gevoel hebt dat de ander een goede match is.
  • Probeer na te gaan of iemand echt is hoe hij of zij zich voordoet. In de VS heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om simpel gegevens van iemand na te trekken via online bedrijven die dat doen. Is de mogelijkheid daar om iemand snel in persoon te zien, is dat vaak aan te raden.

Iemand ontmoeten via internet kan op een veilige manier

Zorg dat iemand weet waar u naar toe gaat en hou via uw mobiele telefoon contact daarmee. Spreek de eerste keer af in een openbare gelegenheid. Buiten het voordeel dat het veiliger is, ziet u ook direkt hoe iemand zich in een sociale omgeving gedraagt. Laat u iemand bij u thuiskomen, zorg dat iemand dat weet. Een goede buur kan daarin een fantastische hulp zijn, maar een vriend(in) verderop waarmee u contact houdt met telefoon en/of webcam kan ook.

Nog een extra waarschuwing voor de mannelijke daters onder ons: denk alsjeblieft niet dat u geen risico loopt als man. U zult niet de eerste zijn die met een honkbalknuppel bewerkt wordt als de deur achter u dicht wordt gedaan.
© 2008 - 2017 Mootje61, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Vind veilig geluk op Internet"

Infoteur: Mootje61
Gepubliceerd: 15-04-2008
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!