InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Wat zijn de leukste Valentijnsuitjes?

Wat zijn de leukste Valentijnsuitjes?

Wat zijn de leukste Valentijnsuitjes? Op 14 februari is het weer Valentijnsdag. Je wilt graag iets leuks doen met je vriend of vriendin, maar wat wordt het dit jaar? Waar ga je heen op Valentijnsdag? Hier allerlei leuke uitjes om te doen met jouw Valentijn op en rond 14 februari.

Romantisch

Heeft jouw vriendin er al de hele tijd over dat ze nu echt eens iets romantisch samen wil doen? Of ben je sowieso romantisch van jezelf, maar kun je er even niet opkomen? Heb je al zo vaak iets bedacht, dus heb je nu wat inspiratie nodig? Kijk hier voor romantische uitjes met je vriend of vriendin.

Diner voor twee

Niets is zo romantisch als samen dineren bij kaarslicht. In eigen huis met zelfgemaakt eten of buitenshuis in een gezellig restaurant, het kan beiden, en ook daarbinnen is de keuze enorm. Ga je voor sushi, of toch voor spaghetti? Eet jij liever Chinees of toch Indiaas? Hoewel een etentje voor twee misschien niet het meest origineel is, wordt het niet voor niets veel gedaan.

Valentijnsfilms

Met je vriend of vriendin kun je ook samen het donker in kruipen om tegen elkaar aan een film te gaan kijken. Er zijn films die het altijd goed doen, en nieuwe films in de bioscoop. Kijk bijvoorbeeld hier.

Weekendje weg

Is dit jaar een speciaal jaar? Heb jij eens wat meer geld te besteden? Of ben je sowieso wat meer van de grotere cadeaus? Bied je vriend of vriendin dan een dagje of weekendje naar Parijs of andere romantische stad. Trek er samen een paar dagen tussenuit om volop van elkaar te genieten. 's Avonds naar de Eiffeltoren wanneer de lichten flikkeren, een dagje shoppen of een diner aan de Seine. Parijs is niet voor niets de stad van de liefde! Bovendien hoeft het niet altijd heel duur te worden, wie weet zit er ergens wel een aanbieding bij!

Avontuurlijk

Ben jij, of is jouw vriend/vriendin, meer het avontuurlijke type? Trekken jullie er liever op uit om echt iets te doen? Ga dan eens naar de dierentuin, samen paintballen, of misschien indoor skiën. Wie weet zit er wat voor jullie bij!

Samen paintballen

Soms kun je je liefje wel schieten. En dat kan dus, tijdens het paintballen. Je hoeft niet door de modder te rollen, als je daar geen zin in hebt, want ook paintballen is binnen te doen. Er bestaan verschillende plaatsen met loodsen waarin je een potje tegen elkaar kunt spelen. Compleet met masker, overall en wapen kun je elkaar vol spuiten met verf. En daarna trek je de pakken uit en kruip je tegen elkaar aan, al het geweld van de dag vergeten en vergeven. Er zijn indoor paintball parken in Tilburg, Leeuwarden, Groningen, Rotterdam, Ede, Veghel, Zaandam, et cetera.

Dagje dierentuin

Het is alsof je samen op safari bent, een spannende reis om allerlei "wilde" beesten te ontdekken. Heerlijk hand in hand door het park lopen en genieten van die grappige aapjes en trotse tijgers.

De top 10 dierenparken in Nederland (2001) was:
  1. Diergaarde Blijdorp (Rotterdam)
  2. Dierenpark Emmen (Emmen)
  3. Park Blanckendaell (Tuitjenhorn)
  4. Safaripark Beekse Bergen (Hilvarenbeek)
  5. Burgers Zoo (Arnhem)
  6. Dierenpark Amersfoort (Amersfoort)
  7. Apenheul (Apeldoorn)
  8. Gaiapark (Kerkrade)
  9. Avifauna (Alphen aan den Rijn)
  10. Ouwehans (Rhenen)

Vlucht in de lucht

Altijd al eens in een vliegtuig willen zitten, maar dan wel eentje die niet gevuld is met vele onbekenden? Samen met je geliefde in de wolken zweven? Geef je partner een origineel cadeau zoals achter het stuur van en zweefvliegtuig te zitten en wie weet allerlei hartfiguren in de lucht te maken!

Indoor skiën of snowboarden

Samen vallen en opstaan, of misschien juist je kunsten tonen. Met dit winterse weer denk je natuurlijk al snel aan sneeuw en dus past een paar uur op echte sneeuw ook wel in dit plaatje. Kies een leuk arrangement, bijvoorbeeld via Vakantieveilingen.nl om samen met je geliefde een les te nemen of gewoonweg van de helling naar beneden te zoeven.

Rijden in een Porsche of Ferrari

Is jouw vriend (of juist vriendin) helemaal gek van auto's? Droomt hij al zijn hele leven van een ritje in een van die dure wagens, een Porsche, een Lamborghini of een Ferrari? Biedt hem of haar dan nu de kans met een paar uurtjes in zijn favoriete auto. Ook is een slipcursus mogelijk of het rijden in een tank, zoals bij Traffic Control.

Simpel en budget

Heb je wat minder geld te besteden? Ook de wat kleinere, meer simpele ideeën slaan goed aan. Het gaat bovendien om het gebaar!

Ontbijt op bed

Begin de dag goed met en ontbijt op bed. Een mooi dienblad met het lievelingseten van je partner, een lief briefje of kaartje erbij, een kaarsje en/of een bloemetje. Het slaat gegarandeerd aan!

Een lief kaartje

Heb je moeite het hardop te zeggen, of ben je gewoon sowieso meer van het schrijven? Of is het juist iets wat totaal niet van je wordt verwacht? Schrijf een mooi en lief kaartje aan je vriend of vriendin met woorden die je altijd al eens hebt willen zeggen.

Maak een foto-album

Verzamel allerlei foto's van jullie samen of speciale momenten die jullie hebben beleefd en plak deze in een mooi album. Ook kun je tegenwoordig leuke albums online maken, die niet heel erg duur hoeven te zijn. Schrijf er kleine tekstjes bij of memorabele quotes.

Knus op de bank

Valentijnsdag hoeft niet per se geld te kosten. Misschien hebben jullie ook wel gewoon genoeg aan een avondje samen tegen elkaar aan op de bank, niets moet, alles mag!
© 2013 - 2017 Moneyq89, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Valentijnsdag in AmerikaValentijnsdag in AmerikaLees hier alles over Valentijnsdag in Amerika. Valentijnsdag wordt ook in Amerika geviert en het heeft hier een vrij kor…
Spoedcursus voor ValentijnsdagValentijnsdag, het is bijna weer 14 februari. De dag van de liefde. Maar hoever reikt uw kennis over Valentijnsdag en wa…
Waar komt Valentijnsdag vandaan?14 februari is het weer zo ver. Valentijnsdag. Een dag waarbij je partner je extra mag verwennen. De dag waarbij je de l…
Cadeautips voor ValentijnsdagCadeautips voor ValentijnsdagValentijnsdag, de meest romantische dag van het jaar. Welke cadeau moet je een geliefde geven? Je wilt natuurlijk een on…
Valentijnsdag, verras uw partner!Valentijnsdag, verras uw partner!Valentijnsdag staat weer voor de deur. Hoewel het feest der geliefden de afgelopen jaren populairder is dan ooit, is het…
Bronnen en referenties
  • http://www.sochicken.nl/
  • http://www.vakantieveilingen.nl/

Reageer op het artikel "Wat zijn de leukste Valentijnsuitjes?"

Infoteur: Moneyq89
Gepubliceerd: 17-01-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!