InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Hoe weet je of een man in je is geïnteresseerd?

Hoe weet je of een man in je is geïnteresseerd?

Hoe weet je of een man in je is geïnteresseerd? Een aantrekkelijke man valt je op in de kroeg, terwijl je aan het stappen bent met een goede vriendin. Je denkt dat je door hem bent opgevallen echter je weet het niet zeker, misschien is het je verbeelding. Hij keek naar je praktisch op hetzelfde moment dat jij naar hem keek. De ogen kruisten elkaar slechts een paar seconden, waarna je de andere kant opkeek. Zodra je nog een keer kijkt zie je hem praten met een kleine groep mensen. Keek hij naar je omdat jij ook keek of keek hij naar je vriendin? Hoe kun je herkennen of een man je leuk vindt en wat zijn de indicaties om te herkennen of hij je leuk vindt? Het kan namelijk zijn dat hij dichterbij probeert te komen om je uit te vragen.

Herkennen interesse man

Interesse herkennen

Als een man geïnteresseerd is in een vrouw maar op een afhoudende manier, dan zal hij aan kennissen en vrienden vragen wie je bent. Mogelijk is er een gemeenschappelijke vriend aanwezig, waaraan de man vraagt of zij je kennen. Hij zal proberen om normaal een gesprek aan te gaan, echter de vragen aan kennissen overstijgen het normale interesseniveau. Het kan daarnaast zo zijn dat hij zegt dat je aantrekkelijk bent met de verwachting dat die boodschap bij jou terecht komt. Daar rekent hij op.

Hoe kijkt hij?

De belangrijkste vorm van communicatie is non-verbale communicatie. De lichaamshouding en gezichtsuitdrukking zijn veelzeggend. De blik van een man verraadt vaak de uiterlijke kalmte. Ook al is hij aan de andere kant van de kamer, de manier waarop hij naar je kijkt is alles bepalend. Als hij echt geïnteresseerd is dan zal hij je van onder tot boven helemaal bekijken en opnemen. Zijn ogen zullen daarbij blijven hangen op jouw ogen. Mogelijk herken je dan bij toeval een kleine lonkende glimlach.

Het gesprek

Als hij je echt leuk vindt dan probeert hij steeds dichter bij je te komen. Hij zal proberen om je vragen te stellen, juist omdat hij in je is geïnteresseerd. Komt het tot een gesprek dan zal hij naar je luisteren en op je opmerkingen reageren. Echte interesse uit zich in concreet op je reageren. Het uiteindelijke doel zal daarbij zijn om je te vragen of je reeds een relatie hebt of niet. Een man stelt deze vraag alleen maar als hij met je wil gaan daten. Uiteraard hoopt hij dat het antwoord op de vraag geen nee zal zijn. Ben je een vrijgezelle vrouw, doe dan nooit een ring om. Een man aan de overkant van een kamer kan slecht zien aan welke vinger een ring zit en daarmee kan hij ook ten onrechte zich vergissen door te veronderstellen dat je reeds bezet bent.

Onverwachte ontmoeting en interesse man

Als hij erg in je is geïnteresseerd dan kan hij zonder dat je het verwacht je benaderen. Dit kan hij alleen maar doen als hij oprecht meer over jou wil weten. Hij vraagt aan jouw kennissen en vrienden over wat je doet en wat je dagelijkse agenda is. Of hij heeft je in de gaten gehouden, zodat hij precies weet wat je bezigheden zijn. Ontmoet je hem onverwachts dan kan het zijn dan hij enigszins verkleurt. Hij zal proberen om een nonchalante “Oh hoi, hoe gaat het met jou?” te zeggen om zo niet te opvallend te reageren. Maar hij kan ook recht door zee zijn door te zeggen “sorry dat ik je stoor, maar ik ben zeer geïnteresseerd in jou”. Heb je dezelfde gevoelens loop dan niet door. Dit is het moment om als vrijgezelle vrouw je kans te grijpen. Ga dan ook in gesprek met elkaar.

Kijk naar jezelf

Als hij is geïnteresseerd, is het ook afhankelijk van wat voor persoon jezelf bent en wat voor karakter je hebt hoe het verder verloopt. Als je altijd geliefd bent geweest, waarom zou hij je ook niet leuk vinden. Maar tussen leuk vinden en het hebben van een toekomstig geweldige relatie zit een wereld van verschil. Is het tot dusver nog niet geweldig vergaan met je leven, dan is het nu het moment om daaraan te gaan werken. Wat zijn je carrièreplannen, hoe denk je dat je er uit moet zien en wat zijn je toekomst plannen? Een nieuwe relatie met een man kan veel verandering brengen en je leven op de kop zetten. Het is uiteraard van belang om te realiseren dat een relatie je carrière kan verstoren, maar er zijn meer dingen dan je werk alleen. Ontmoet je de man van je leven ook als is het slechts een glimp, zie hoe hij reageert en mogelijk kun je snel een prachtige relatie aangaan en toekomst opbouwen. Wees vriendelijk en eerlijk zodat jij als vrijgezelle vrouw met een nieuwe relatie kunt beginnen. Hij staat namelijk klaar om je te vragen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe weet je of een man in je is geïnteresseerd?"

Infoteur: Geinformeerd
Laatste update: 20-11-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Date-tips
Schrijf mee!