InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Communicatie > Goedkoop bellen naar het buitenland met 0900 nummers

Goedkoop bellen naar het buitenland met 0900 nummers

Goedkoop bellen naar het buitenland met 0900 nummers Goedkoop bellen naar het buitenland met 0900 nummers is voor iedereen mogelijk. Lees hier hoe simpel naar het buitenland bellen met 0900 nummers is. Je kunt veel beter contact onderhouden met familie, vrienden en kennissen in het buitenland als je weet dat bellen naar het buitenland zo simpel en goedkoop is.

Goedkoop bellen naar het buitenland kan iedereen

Er zijn nog steeds veel mensen die niet weten dat goedkoop bellen naar het buitenland tegenwoordig heel simpel is. Mensen die familie, vrienden of kennissen hebben in het buitenland kunnen in deze tijd veel beter en vaker telefonisch contact onderhouden. Dit kan door gebruik te maken van 0900 nummers. Via deze 0900 nummers kost je dit geen kapitalen en lees verder om te zien hoe simpel het is om deze 0900 nummers te gebruiken.

Goedkoop naar het buitenland bellen

Zo simpel is het

  • je hoeft niet jouw huidige telefonie abonnement op te zeggen
  • je hoeft ook geen nieuw abonnement af te sluiten
  • de gesprekskosten van 0900 nummers staan apart vermeld op de factuur van jouw huidige telefonie aanbieder
  • op deze factuur staan de gesprekskosten per seconde gespecificeerd
  • bij de meeste telefonie aanbieders kun je deze gesprekskosten zelfs online volgen

Waar vind je deze 0900 nummers?

De gemakkelijkste manier om deze 0900 nummers te vinden is door te kijken op Televergelijk.nl
Hier kun je het land invullen waar je heen wilt bellen en kiezen of je naar vast of mobiel wilt bellen.
Daarna wordt gezocht naar alle telefonie aanbieders waarmee je goedkoop kunt bellen naar het door jou gekozen land. De 10 goedkoopste aanbieders worden eerst getoond, dit zijn meestal 0900 nummers.

Let er wel op dat de genoemde tarieven gelden voor het bellen vanaf een vaste telefoonlijn. Als je belt vanaf een mobiel dan komen de kosten van het gebruik van de mobiel bovenop de genoemde kosten.

Zo simpel werkt het

Als je op Televergelijk.nl het nummer van jouw bestemming gevonden hebt kun je al gaan bellen.
Je belt het 0900 nummer met het daarachter getoonde nummer. Daarna krijg je contact met de 0900 aanbieder.
Je krijgt nu een bandje te horen waarop je wordt verteld wat je moet doen.
Meestal wordt hier ook het tarief per minuut vermeld zodat je zeker weet wat het gesprek jou per minuut gaat kosten.
Normaal gesproken moet je daarna het landnummer drukken en daarna het nummer van degene die je wilt bellen.
Luister wel goed naar het bandje want meestal moet je dan nog afsluiten met een hekje voor een betere verbinding. Dit is echt alles.

Beter contact met familie, vrienden en kennissen in het buitenland met 0900 nummers

Door gebruik te maken van deze 0900 nummers kun je veel vaker en langer bellen met jouw geliefden in het buitenland zonder steeds aan de kosten van het gesprek te hoeven denken.
© 2008 - 2017 Wubbo, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop internationaal bellenGoedkoop internationaal bellenGoedkoop internationaal bellen is tegenwoordig voor iedereen mogelijk. Veel mensen denken dat goedkoop internationaal be…
Alternatieve telefoonnummers voor 0900-nummersAlternatieve telefoonnummers voor 0900-nummers0900-nummers zijn telefoonnummers die we allemaal wel een keer moeten gebruiken om naar een bedrijf of instantie te bell…
Wat kosten informatienummers?Wat kosten informatienummers?Er zijn verschillende informatienummers actief tegen verschillende tarieven. Het varieert van gratis informatienummers t…
Telefoonnummer blokkeren - welke mogelijkheden zijn er?Telefoonnummer blokkeren - welke mogelijkheden zijn er?Er kunnen meerdere redenen zijn om een telefoonnummer te willen blokkeren. Het kan voorkomen dat u ongewenst veelvuldig…
Het Landelijk Telefoonnummer Politie (LTP)Het Landelijk Telefoonnummer Politie (LTP)Het LTP (landelijk telefoonnummer politie) is sinds het jaar 2000 in gebruik genomen. ‘Géén spoed, wél politie’ is het u…

Reageer op het artikel "Goedkoop bellen naar het buitenland met 0900 nummers"

Reacties

Roland, 29-01-2010 20:24 #3
Bijkomend voordeel van de 0900 nummers is dat je eigen telefoonmaatschappij garandeert dat het gesprek niet meer kost dan wat de stem aan het begin van het gesprek noemt, en dat de 0900 provider, die je immers niet kent, je niet kan afzetten. Vreemd is wel dat de sites en tarieven van veel providers die je vindt via televergelijk.nl wel heel erg op elkaar lijken, en dat die providers verder niet te traceren zijn. Je vraagt je af of het geen doorgestoken kaart is, of het niet gewoon de KPN is die onder allerlei namen gesprekken levert tegen markt prijzen. Want wereldwijd bellen heeft doorgaans een kostprijs nihil, omdat bellen tegenwoordig via Internet gaat, en dus niet meer hoeft te kosten dan email, dat ook in principe gratis is. Dat binnenlands bellen duurder is dan naar het buitenland is overigens ook verklaarbaar, omdat de nationale wetgevingen telefoonmaatschappijen verplicht om alle burgers hetzelfde beltarief te berekenen, waardoor de abonnees in de steden in feite extra moeten betalen ten behoeve van abonnees in afgelegen gehuchten. Zover mijn inzichten. Het zou fijn zijn als een infoteur meer inzicht zou kunnen geven in wie die 0900 providers nu eigenlijk zijn.

Wubbo (infoteur), 27-04-2009 16:39 #2
Hallo, volgens mij werkt dit ook als je een internetplusbellen hebt van de KPN, maar ik moet je zeggen dat ik dit niet zeker weet. Ik zou hierover even bellen (of mailen) met de KPN om hier zeker van te zijn. Je zou ook een kort buitenlands gesprek kunnen voeren en dan kijken op je online overzicht of op de factuur welk tarief de KPN heeft gerekend.

H. Yap, 27-04-2009 11:24 #1
Kan ik de zelfde tarieven hanteren als mijn abonnement "KPN internetplusbellen" is? Graag hoor ik uw antwoord.

Infoteur: Wubbo
Gepubliceerd: 25-10-2008
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 3
Schrijf mee!