InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Communicatie > 5 tips om iemand je te laten missen

5 tips om iemand je te laten missen

Iemand jou laten missen is een wens van vele mensen. Deze wens komt veelvuldig voor in relaties waar men elkaar een tijdje niet ziet en/of spreekt, of in liefdesrelaties die inmiddels verleden tijd zijn. Echter is het vaak erg moeilijk om deze wens werkelijkheid te laten worden. De volgende tips kunnen je helpen om jouw wens in vervulling te laten gaan, en iemand jou te laten missen.

Situaties en redenen

Er zijn vele verschillende situaties en redenen waarom mensen zich gemist willen voelen. Een aantal situaties blijken wel vaak terug te komen. Dit zijn hoofdzakelijk situaties waarin er in een voorheen goede relatie tussen twee personen een grote afstand is ontstaan. Dit komt bijvoorbeeld doordat een liefdesrelatie spaak is gelopen. Door het gevoel van spijt en het liefdesverdriet achteraf willen mensen weer terug naar af, en willen dus gemist worden door de ander.

Liefdesrelaties
Veel mensen zullen bij het lezen van de titel van dit artikel al snel denken aan relaties die beëindigd zijn. Echter willen ook veel partners in een liefdesrelatie zich gemist voelen. Veel mensen zijn hedendaags erg druk met hun werk, hobby's, enz., maar hun partner schiet er een beetje bij in. Zo kan het gebeuren dat iemand zich zelfs te midden van een relatie gemist wil voelen.

Beëindigde liefdesrelaties
Na het beëindigen van een relatie is er vaak sprake van spijt of liefdesverdriet bij de ex-partners. Dit liefdesverdriet of gevoel van spijt is helaas niet altijd wederzijds. Toch zal degene die dit verdriet wel heeft vaak willen dat ook zijn ex-partner dit gevoel heeft; hij/zij wil zichzelf gemist voelen.

Vriendschapsrelaties
Ook tussen vrienden kan een grote afstand ontstaan die niet erg gewenst is door een van beiden, of zelfs door beiden. Vaak is er in dit geval sprake van een ruzie die beide vrienden uit elkaar heeft gedreven. Maar ook in dit geval zal het gevoel van spijt en verdriet er toe kunnen leiden dat desbetreffende persoon zich gemist wilt voelen door de ander en terug wil naar de situatie voor de ruzie.

Familierelaties
Het laatste veelvoorkomende voorbeeld is de familiesituatie. In families komen talloze situaties voor waarin personen zich gemist willen voelen door een ander familielid. Binnen een gezin komt de situatie vaak voor dat de moeder haar kinderen mist als ze uit huis zijn. Zelf wil een moeder zich dan ook vaak gemist voelen.
Binnen een hele familie is er vaak sprake van het 'gemist willen worden gevoel' als familieleden zich ver weg vestigen of als er sprake is van een ruzie binnen een familie.

5 tips om iemand je te laten missen

De volgende tips zullen je helpen om iemand jou te laten missen.

1. Laat iets van jezelf achter
Deze tip geldt vooral voor liefdesrelaties die beëindigd zijn. Wanneer je relatie op het punt staat om te breken, grijp dan snel je kans en laat iets waardevols van jou achter. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan een ring; iedere keer wanneer jouw liefde deze ring ziet, zal hij hoogst waarschijnlijk denken aan jou. Hierdoor zul je in zijn/haar gedachten blijven rondspoken.

2. Leid je eigen leven
Als je wilt dat iemand jou gaat missen is het belangrijk om diegene niet teveel aandacht meer te schenken. Laat zien dat je het ook leuk kunt hebben zonder deze persoon. Laat zien dat je niet afhankelijk bent van desbetreffende persoon, en je je leven ook prima zelf kunt invullen. Hierdoor zul je waarschijnlijk een stuk aantrekkelijker worden voor de persoon waarvan jij wilt dat hij/zij jou mist.

3. Verras degene waarvan je wilt dat hij/zij je mist
Door iemand te verrassen zal deze persoon beseffen dat hij wel heel erg gelukkig mag zijn met jou. Hierdoor zal hij/zij jou waarschijnlijk weer meer aandacht geven. Belangrijk bij deze tip is dat je wel moet weten of de persoon die je wilt verrassen wel echt op jouw verrassing zit te wachten. Anders kan deze tip zeer averechts werken.

4. Overspoel desbetreffende persoon niet met berichtjes
Veel mensen hebben de neiging om de persoon waardoor ze gemist willen worden te overspoelen met berichtjes. Deze, hoewel goedbedoelde, berichtjes zullen hun doel waarschijnlijk niet bereiken. De ontvanger van de berichtjes zal de berichtjes waarschijnlijk opvatten als stalken en zal met rust willen worden gelaten. Bedenk dus goed voordat je een berichtjes stuurt of de ontvanger ervan er wel op zit te wachten, of dat je misschien beter even kunt wachten met een berichtje sturen.

5. Ga door met je leven
Wanneer het even niet lukt om iemand jou te laten missen, laat dan vooral niet merken aan deze persoon hoeveel jij hem/haar mist. Ga door met je leven, en zorg dat de persoon erachter komt dat jij er niet mee zit dat hij/zij niet meer in je leven is. Op deze manier zal hij/zij waarschijnlijk jaloers worden, en zal jouw aandacht weer proberen te trekken.
© 2015 - 2017 Hankm, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Uitzending Gemist, wat is dat precies?Uitzending gemist. Een ideale functie voor wanneer je je favoriete tv-programma niet wilt missen! Je kunt het altijd lat…
Socialbesitas: een verslaving aan social mediaSocialbesitas: een verslaving aan social mediaVroeger bestonden er geen mobieltjes. Maar nu is dat heel anders. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een smartphone en je…
Interpersonal Process Recall (IPR)IPR is een techniek die gebruikt wordt om gespreksleiders, werkzaam in de hulpverlening, beter inzicht te laten krijgen…
Dertigersdilemma: keuzestress van de dertigerDertigersdilemma: keuzestress van de dertigerOvervloed aan keuzes, maar niet weten welke keus goed voor je is. Rennend door het leven, om maar niets te hoeven missen…
Waarom knuffelen we?Waarom knuffelen we?Knuffelen doen we al van oudsher en komt overal ter wereld voor. We knuffelen onze kinderen, partner, ouders en vrienden…

Reageer op het artikel "5 tips om iemand je te laten missen"

Infoteur: Hankm
Gepubliceerd: 16-04-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Communicatie
Schrijf mee!